آمازون با فروش 12.7 میلیارد دلاری در ایالات متحده، بهترین روز پرایم روز را جشن می گیرد


Amazon Prime Day 2023 رکوردها را شکست و موفق ترین خرده فروش تا به امروز شد.

بر اساس داده های Adobe Analytics، این رویداد دو روزه که در 11 و 12 جولای برگزار شد، شاهد افزایش 6.1 درصدی هزینه های سال به سال در ایالات متحده بود و به 12.7 میلیارد دلار رسید.

اعضای پرایم بیش از 375 میلیون محصول را در سراسر جهان عرضه کردند و بیش از 2.5 میلیارد دلار در معاملات تخفیف دار آمازون صرفه جویی کردند.

چرا ما اهمیت می دهیم. محبوبیت Amazon Prime Day در حال افزایش است و با چنین حجم بالای ترافیک، زمان بسیار خوبی برای بازاریابان برای تبلیغات و بهینه سازی در پلتفرم برای حداکثر دسترسی است. برای کسانی که قبلاً در آمازون تبلیغ می کنند، ممکن است ارزش افزایش هزینه تبلیغات را داشته باشد. این رویداد دوسالانه به برندها این فرصت را می‌دهد که نه تنها روابط خود را با مشتریان فعلی تقویت کنند، بلکه مشتریان جدیدی را نیز جذب کنند، که به طور بالقوه می‌تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند و منجر به بازگشت سرمایه بالاتر شود.

چه دسته هایی بیشترین افزایش فروش را گزارش کردند؟ افزایش هزینه ها در چندین دسته توسط Adobe گزارش شده است. در مقایسه با میانگین فروش روزانه در ماه ژوئن:

  • فروش لوازم خانگی 52 درصد افزایش یافت
  • فروش اسباب بازی 27 درصد افزایش یافت
  • افزایش 24 درصدی فروش پوشاک
  • افزایش 12 درصدی فروش لوازم الکترونیکی
  • فروش لوازم التحریر و اداری 76 درصد افزایش یافت

«روز پربازدید به یکی از بزرگترین لحظات تجارت الکترونیک در سال تبدیل شده است، زیرا مشتریان از تخفیف‌های عمده تعدادی از خرده‌فروشان مختلف استفاده می‌کنند. Vivek Pandya، تحلیلگر ارشد در Adobe Digital Insights گفت: «هزینه‌های رکورددار به ما نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان از شکارچیان داخلی خود استفاده می‌کنند، دسته‌های خاصی مانند لوازم الکترونیکی و پوشاک را ذخیره می‌کنند، در حالی که تخفیف‌ها همچنان زیاد است.»


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چه تخفیف هایی ارائه شد؟ آمازون در تمام دسته بندی های سبد محصولات خود تخفیف هایی ارائه می دهد – اگرچه همه محصولات شامل نمی شوند:

  • لوازم الکترونیکی تا 16 درصد تخفیف داده شد
  • پوشاک با 13 درصد تخفیف
  • اسباب بازی تا 15 درصد تخفیف داشت
  • لوازم ورزشی با 9 درصد تخفیف
  • مبلمان با 7 درصد تخفیف

یافته های اضافی گزارش ادوبی آنالیتیکس علاوه بر شناسایی میزانی که مشتریان هزینه کرده‌اند، نحوه تغییر فرآیند خریدشان را نیز مشخص می‌کند:

  • سفارشات Buy Now Pay Later (BNPL) نسبت به مدت مشابه سال قبل 19.5 درصد افزایش داشته و 6.4 درصد از کل سفارشات آنلاین را تشکیل می دهد.
  • BNPL 461 میلیون دلار درآمد ایجاد کرد.
  • BNPL در درجه اول برای محصولات خریداری شده در دسته های پوشاک، مبلمان/خانه و لوازم الکترونیکی استفاده می شد
  • فروش گوشی های هوشمند نسبت به سال قبل 42.7 درصد افزایش داشته و 43.7 درصد از فروش را به خود اختصاص داده است.

روز بعدی آمازون پرایم کی است؟ آمازون هنوز تأیید نکرده است که آیا قطعاً دومین روز پرایم در سال جاری برگزار می شود یا خیر. با این حال، سال گذشته، علاوه بر میزبانی فروش دو روزه در ماه ژوئیه، آمازون نیز میزبان 11 و 12 اکتبر بود.

شبکه های رسانه ای خرده فروشی نیروی جدیدی در این سال، شبکه‌های رسانه خرده‌فروشی (RMNs) نیز به بازدهی Prime Day کمک کردند. به گفته Salesforce، ترافیک ارجاع شده به وب سایت های خرده فروشی از RMN ها بیش از 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

  • «تبلیغات در شبکه‌های رسانه‌ای خرده‌فروشی چشم‌های مصرف‌کنندگان را در طول روز پرایم به خود جلب کرد. راب گارف، معاون و مدیر خرده فروشی Salesforce، گفت: ما شاهد افزایش شدید ترافیک از این رسانه نوظهور بودیم – که آن را به یک جزء حیاتی از آمیخته بازاریابی تبدیل کرد.

گزارش تکمیلی در مورد این داستان از کریس وود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *