انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کمک به جذب مشتریان


مدتی است که کسب و کارها از رسانه های اجتماعی برای ارتباطات بازاریابی استفاده می کنند. با این حال، این روزها، با تعداد برندهایی که برای جلب توجه کاربران رقابت می کنند، برای شما مهم است که یاد بگیرید چگونه از دیگران متمایز شوید. شکستن سر و صدا نیاز به یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی کاملاً تعریف شده دارد. برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود باید از کانال های مختلف و تکنیک های بازاریابی نوآورانه استفاده کنید. اگر به دنبال تبلیغ برند خود با استفاده از انواع مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید، این مقاله برای شما مناسب است.

انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی عالی در رسانه های اجتماعی، باید در مورد انواع مختلف محتوای رسانه های اجتماعی که می توان از آنها استفاده کرد، مانند وبلاگ ها، عکس ها، فیلم ها، موضوعات انجمن و غیره اطلاعات داشته باشید. علاوه بر این، باید با انواع مختلف آن آشنا باشید. کانال هایی که می توانید این محتوا را به اشتراک بگذارید، مانند اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و غیره. با انتخاب مواردی که به بهترین وجه با اهداف کسب و کار شما همخوانی دارند، می توانید یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی بسیار موثر بسازید.

همچنین بخوانید: چگونه یک استراتژی رسانه اجتماعی برنده برای رشد کسب و کار ایجاد کنیم

مبانی بازاریابی رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای برندها حیاتی است تا بتوانند به طور موثر تجارت کنند. به گزارش دیتا ریپورتال، بیش از 75 درصد از مشتریان از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات استفاده می کنند. برای مؤثرتر بودن، صرف نظر از انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی، باید مبانی آن را درک کنید:

1. تجزیه و تحلیل

کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی با کیفیت برای ردیابی و جمع آوری داده ها به تجزیه و تحلیل بستگی دارد. این اطلاعات برای:

  • درک رفتار کاربر
  • استراتژی محتوای خود را اصلاح کنید
  • انتخاب پلتفرم هایی که برای برند شما کار می کنند
  • انتخاب بهترین زمان برای ارسال

با این اطلاعات، می توانید مطمئن شوید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی نه. این به شما کمک می کند بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را کارآمدتر کنید. تجزیه و تحلیل همچنین کمپین های آینده شما را مطلع می کند و به تعیین موفقیت آنها کمک می کند.

2. استراتژی

یک استراتژی رسانه اجتماعی به خوبی تعریف شده برای حضور موثر در رسانه های اجتماعی حیاتی است. بدون یک استراتژی مناسب، دستیابی به اهداف بازاریابی بسیار دشوار خواهد بود و برای رسیدن به مخاطب هدف خود با مشکل مواجه خواهید شد.

استراتژی محتوا شامل رساندن محتوای مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب است. این شما را قادر می سازد تا با کمک به شما به اهداف تجاری خود برسید:

  • محتوای جالب ایجاد کنید
  • انگیزه تعامل
  • افزایش تبدیل

یک استراتژی رسانه اجتماعی مناسب باید اهداف کاملاً تعریف شده و قابل اندازه گیری داشته باشد. این به شما کمک می کند تعیین کنید که آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر.

3. گوش دادن و تعامل

تعامل و گوش دادن به مخاطب برای درک عملکرد کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی و شناسایی تغییراتی که باید ایجاد کنید ضروری است. آنها با تجزیه و تحلیل مکالمات رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند دقیقاً درک کنید که مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد شما چه فکر می کنند. آنها همچنین به شما کمک می کنند:

  • شناسایی روندهای جدید
  • شناسایی منابع درآمدی جدید
  • به دست آوردن بینش صنعت

4. تبلیغات

تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا میزان مخاطبان خود را افزایش دهید. در حقیقت، به گفته اوبرلو، در سال 2022، روزانه 4.59 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی در سراسر جهان وجود داشت. واضح است که رسانه‌های اجتماعی پایگاه بزرگی از مشتریان بالقوه را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کنند.

برخی از راه هایی که می توانید در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید عبارتند از:

  • محتوای تقویت شده: با پرداخت هزینه به کانال شبکه های اجتماعی، می توانید دسترسی محتوای خود را تا حد زیادی افزایش دهید
  • تبلیغات هدفمند: کاربران را در پلتفرم با تبلیغات بر اساس جمعیت شناسی، رفتارها، علایق و غیره هدف قرار دهید.
  • هدف گذاری مجدد: کاربرانی را که در کمپین های قبلی شما با تبلیغات تعامل داشته اند یا خرید کرده اند، هدف قرار دهید

5. برنامه ریزی و انتشار

در حالی که رسانه های اجتماعی به عنوان یک ابزار بازاریابی فوق العاده قدرتمند هستند، شما باید برای تلاش های خود برنامه ای داشته باشید تا از هر گونه سودی بهره مند شوید.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی محتوای رسانه های اجتماعی انجام دهید:

  • مخاطب خود را درک کنید
  • محتوای با کیفیت برنامه ریزی کنید
  • نام تجاری خود را تعریف کنید

داشتن یک برنامه منظم برای انتشار، کمک زیادی به جذب مخاطبان شما می کند.

همچنین بخوانید: آیا باید دوره بازاریابی رسانه های اجتماعی را بگذرانید؟ آیا به شغل شما کمک خواهد کرد؟

انواع مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی

برنامه ریزی محتوای خود و ساختار کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی دشوار خواهد بود مگر اینکه انواع مختلف کانال های بازاریابی رسانه های اجتماعی را درک کنید. این شامل:

  • پلتفرم های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک
  • پلتفرم های اشتراک گذاری عکس مانند اینستاگرام
  • پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو مانند یوتیوب
  • پلتفرم های اشتراک گذاری صدا مانند Clubhouse
  • سیستم عامل های پخش زنده مانند Twitch
  • پلتفرم های پیام رسانی اجتماعی مانند واتس اپ
  • ناپدید شدن برنامه های محتوایی مانند اسنپ چت
  • شبکه های خرید اجتماعی مانند پینترست
  • کانال های رسانه های اجتماعی تعاملی مانند TikTok
  • انجمن های گفتگو مانند Reddit یا Quora
  • پلتفرم های میکروبلاگینگ مانند Tumblr
  • سایت های وبلاگ نویسی اجتماعی مانند Medium

بهترین استراتژی‌های بازاریابی از ترکیبی از کانال‌ها استفاده می‌کنند تا بودجه خود را به نحو احسن مصرف کنند و به اهداف خود برسند.

همچنین بخوانید: چگونه به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم: راهنمای رشد مگا در رسانه های اجتماعی

بهترین بسترهای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای تجارت

1. فیس بوک

  • برای بهبود روابط با مشتری عالی است
  • می‌توانید اطلاعیه‌ها و به‌روزرسانی‌های تجاری را ایجاد کنید
  • برای دستیابی به مخاطبان مسن مفید است

2. یوتیوب

  • برای ارسال محتوای آموزنده مانند آموزش عالی است
  • تبلیغات ویدیویی بسیار جذاب هستند
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در برخی دسته بندی ها آسان می شود، مانند «چگونه»

3. اینستاگرام

  • حاوی فرمت های محتوای متنوع
  • عالی برای خرید اجتماعی
  • بسیار درگیر با دسترسی ارگانیک خوب

4. لینکدین

  • عالی برای استخدام
  • برای محتوای مرتبط با کسب و کار ترجیح داده می شود
  • می تواند به شما کمک کند با دیگران در صنعت خود ارتباط برقرار کنید

5. توییتر

  • برای تعامل با مشتریان و ارائه خدمات به مشتریان عالی است
  • به شما کمک می کند تا با روندها هماهنگ باشید
  • برای نظرات مشتریان مفید است

گرایش های بازاریابی رسانه های اجتماعی که باید به آنها توجه کرد

1. کانال ها در حال ادغام هستند

کانال هایی که در گذشته با آنها آشنا بودیم دائما در حال تغییر هستند و نحوه استفاده بازاریابان نیز در حال تغییر است. به عنوان مثال، در گذشته، پیام‌های ترک سبد خرید فقط از طریق ایمیل امکان‌پذیر بود. با این حال امروزه کانال های پیام رسان جای خود را گرفته اند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی احتمالاً در آینده کاربردهای جدیدی پیدا می‌کنند که باعث ادغام بیشتر کانال‌های بازاریابی می‌شود.

2. ابزارها در حال ادغام هستند

مانند کانال ها، ابزارهای رسانه های اجتماعی نیز در حال ادغام هستند. به عنوان مثال، امروزه برای ورود به پلتفرم های مختلف نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) به صورت آنلاین نیازی به اعتبارنامه جداگانه ورود ندارید. در عوض، می‌توانید از Google یا Facebook خود برای ورود به سیستم استفاده کنید. با ظاهر شدن ابزارهای بیشتر، فرض اینکه آنها به ادغام ادامه دهند منطقی است.

3. دسترسی ارگانیک پایین است

در حالی که زمانی برای کاربران رسانه های اجتماعی آسان بود که با ارسال محتوای جذاب، فالوورهای خود را افزایش دهند، امروز، همه چیز بسیار پیچیده تر شده است. یکی از دلایل این امر میزان محتوای تولید شده روزانه در شبکه های اجتماعی است. دیگری می تواند این باشد که شرکت های رسانه های اجتماعی دسترسی ارگانیک خود را برای افزایش هزینه های تبلیغات محدود می کنند.

4. اجتماعی در حال تبدیل شدن به “پرداخت برای بازی” است

با چالش‌برانگیزتر شدن دسترسی ارگانیک، رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای «پرداخت برای بازی» بیشتر شده‌اند. در حالی که رسانه های اجتماعی برای کاربران آن رایگان است، اما برای تبلیغ کنندگان بسیار گران است. این به این دلیل است که پلتفرم‌های اجتماعی معمولاً بیشترین درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورند. این بدان معنی است که آنها از توجه کاربران خود برای ایجاد درآمد تبلیغاتی استفاده می کنند.

نکات بازاریابی شبکه های اجتماعی

نکات زیر برای اطمینان از موثر بودن کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما آورده شده است:

  • مخاطب خود را درک کنید
  • اهداف مشخص را انتخاب کنید
  • کانال های مناسب را انتخاب کنید
  • با فرمت های محتوا آزمایش کنید
  • روندهای فعلی را دنبال کنید
  • مکالمات را شروع کنید
  • رقبای خود را دنبال کنید
  • از اینفلوئنسرها استفاده کنید
  • ایجاد مسابقات و جذب محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

در حالی که ممکن است انواع مختلف بازاریابی رسانه های اجتماعی را درک کرده باشید، برای بازاریابی موثر برند خود به درک جامع تری از بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. بردار دوره های دیجیتال مارکتینگ با Emeritus به شما کمک می کند تا مهارت های بازاریابی خود را توسعه دهید و به اهداف بازاریابی برند خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *