بازاریابان جستجو برای چه چیزی باید آماده شوند


یکی از سریع‌ترین تغییرات در حال توسعه و بالقوه ضروری در بازاریابی جستجو، هوش مصنوعی (AI)، به‌ویژه هوش مصنوعی مولد است.

هوش مصنوعی مولد برای تغییر ماهیت صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) آماده است. بنابراین، استراتژی های مدیریت کمپین های بازاریابی دیجیتال نیز باید تکامل یابد.

ما اکنون آن را با Bing جدید، که توسط ChatGPT ارائه می‌شود، و Google’s Search Generative Experience (SGE) می‌بینیم.

در اینجا چند تغییر احتمالی وجود دارد که بازاریابان جستجو باید برای آن آماده شوند.

افزایش زمان صرف شده در صفحات نتایج جستجو

با نگاهی به آینده، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که کاربران در تعامل با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی و موضوعات چت راحت‌تر خواهند بود.

در آینده، کاربران ممکن است زمان بیشتری را روی SERP در گوگل یا بینگ صرف کنند و در گفتگوهای کامل با چت های مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت کنند.

SGE چگونه کاربران را در موضوعات موتور جستجو هدایت می کند و تجربه جستجو را کارآمدتر می کند، انقلابی خواهد کرد.

ترافیک وب سایت کمتر از پرس و جوهای اطلاعاتی

با گذشت زمان، رفتار کاربر برای صرف زمان بیشتری برای تحقیق از طریق SGE تکامل خواهد یافت. در نتیجه، کاربران ممکن است برای اطلاعاتی که می توانند از چت مبتنی بر هوش مصنوعی به دست آورند، از وب سایت های کمتری بازدید کنند.

بازاریابان ممکن است متوجه شوند که ترافیک وب سایت برای پرس و جوهای قیف برتر مرتبط با تحقیق کاهش می یابد.

این تغییر در رفتار کاربر می‌تواند باعث نگرانی بازاریاب‌هایی شود که به ترافیک وب‌سایت برای هدایت مشتریان و تبدیل‌ها متکی هستند. با این حال، فرصتی برای انطباق و پذیرش استراتژی های جدید نیز ارائه می دهد.

با گنجاندن چت مبتنی بر هوش مصنوعی در کمپین های خود، می توانید کمک شخصی و فوری به کاربران ارائه دهید و اعتماد و وفاداری ایجاد کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از داده‌های این تعاملات برای بهبود محتوای خود و پاسخگویی بهتر به نیازهای مخاطبان خود استفاده کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


ترافیک با کیفیت بالاتر برای عبارت های جستجوی مبتنی بر عمل

پدیده ماندن افراد در SERP برای انجام تحقیقات می تواند فرصت هایی را برای بازاریابان دیجیتال ایجاد کند.

کاربران می توانند هنگام مکالمه مستقیم با چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی یا دستیاران مجازی در صفحه نتایج جستجو، اطلاعات بیشتری جمع آوری کنند و بینش عمیق تری کسب کنند.

با پرسیدن سؤالات شفاف و دریافت پاسخ های مرتبط، کاربران می توانند در مورد محصولات، خدمات یا موضوعاتی که در حال تحقیق هستند مطلع شوند.

این فرآیند تحقیقاتی بهبودیافته مصرف‌کننده می‌تواند کاربران را در سفر تصمیم‌گیری خرید بدون پیمایش چندین وب‌سایت و مقاله، بیشتر پیش ببرد.

این تجربه ساده می تواند برای بازاریابان دیجیتال سودمند باشد.

این ما را قادر می سازد تا محتوای ارزشمند و متقاعدکننده را مستقیماً در نتایج جستجو ارائه دهیم، بر تصمیمات کاربران تأثیر بگذاریم و نرخ تبدیل احتمالی را افزایش دهیم.

چشم انداز کاهش ترافیک وب سایت ترسناک است. با این حال، خط نقره ای این است که وقتی شخصی به وب سایت شما می رسد، احتمالاً مطلع و آماده تعامل است.

تاثیر متفاوت در عمودی ها بر روی SERP

توجه به این نکته مهم است که تاثیر SGE در عمودی ها بر روی SERP ها متفاوت خواهد بود.

شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت که محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می‌کنند، اطمینان حاصل می‌کنند که محتوای آنها از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه ویرایشی و نظارتی پیروی می‌کند.

عمودی های خاص به محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی حساس تر خواهند بود. پرسش‌های مربوط به محتوای حساس بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند و ممکن است اصلاً در SERP ظاهر نشوند.

عمودهایی که ممکن است تاثیر کمتری از SGE ببینند عبارتند از:

  • مراقبت های بهداشتی و مشاوره پزشکی
  • خدمات حقوقی و مالی
  • اخبار و روزنامه نگاری
  • آموزش و پژوهش دانشگاهی
  • خدمات ایمنی عمومی و اورژانس

موتورهای جستجو با اجرای دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه تحریریه، باید اطلاعات قابل اعتماد و معتبر تولید شده توسط هوش مصنوعی را به کاربران ارائه دهند.

این شامل ارزیابی الگوریتمی، تعدیل محتوا و مشارکت با منابع معتبر برای بررسی و تأیید محتوایی است که در نتایج جستجو ظاهر می‌شود.

هدف این تلاش ها به حداقل رساندن اطلاعات نادرست، هرزنامه یا محتوای کم کیفیت است که می تواند بر تجربیات کاربر تأثیر منفی بگذارد.

آماده شدن برای تاثیر هوش مصنوعی بر استراتژی های بازاریابی دیجیتال

تأثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی جستجو غیرقابل انکار است و همچنان به روش های قابل توجهی بر صنعت تأثیر می گذارد.

نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور بالقوه می تواند انقلابی در SERP و استراتژی های بازاریابی دیجیتال ایجاد کند.

بیایید همه به خاطر داشته باشیم که به نظر می رسد بازاریابی دیجیتال هر روز تغییر می کند. اما این موضوع همیشه برای این صنعت وجود داشته است. بازاریابانی که برای بیش از چند سال کمپین اجرا می کنند این را می دانند.

تغییرات سریع در صنعت ما ممکن است باعث استرس و اضطراب شود. تاکتیک ها و استراتژی ها تکامل می یابند.

با این حال، فرصت های زیادی برای ما وجود دارد تا راه های جدیدی برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و باز کردن قفل رشد کسب و کار خود کشف کنیم.

کاوش عمیق تر: 3 روند کلیدی که امروزه بر بازاریابی جستجو تأثیر می گذارد

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *