بازاریابی محتوا در سال 2023 چیست: راهنمای جامع


در عصر دیجیتال مارکتینگ، کسب‌وکارها به محتوای باکیفیت تکیه می‌کنند تا محصول یا خدمات خود را در بالای صفحات جستجو و در بالای ذهن مشتریان قرار دهند. بازاریابی محتوا چه از طریق یک وبلاگ، یک ویدیو، یک پادکست یا هر مطلب آنلاین دیگری باشد، بازاریابی محتوا به ایجاد تخصص، بهبود آگاهی از برند، افزایش تعامل و افزایش درآمد کمک می کند. به این دلیل تخصیص بودجه برای بازاریابی محتوا فقط در حال افزایش بوده اند. بنابراین بیایید در مورد اینکه بازاریابی محتوا چیست، چگونه کار می کند و چرا اهمیت دارد بیشتر بدانیم.

بازاریابی محتوا چیست؟

موسسه بازاریابی محتوا آن را به عنوان “رویکرد بازاریابی استراتژیک متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص و مشخص – و در نهایت، هدایت اقدامات سودآور مشتری” تعریف می کند.

چرا شرکت ها در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند؟

بسیاری از شرکت ها به پتانسیل محتوا پی می برند. مطابق با بینش بازاریابی محتوا برای سال 2022 توسط CMI، 43 درصد از شرکت ها بودجه خود را در سال 2021 افزایش دادند و 66 درصد از شرکت ها انتظار داشتند در سال 2022 بودجه خود را افزایش دهند.

  • ایجاد تعامل، فروش، و منجر
  • بازده سرمایه گذاری (ROI) عالی را در دراز مدت ارائه می دهد
  • به شما کمک می کند تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید
  • اعتماد به برند را افزایش می دهد و یک رابطه قوی با مخاطب ایجاد می کند
  • کسب و کار شما را به صورت آنلاین قابل مشاهده می کند، به شما کمک می کند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید و فالوورهای رسانه های اجتماعی شما را افزایش می دهد
  • شرکت شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی می کند

انواع بازاریابی محتوا

1. سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا دو ابزار حیاتی بازاریابی هستند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب باعث می شود که محتوای شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری کسب کند.

2. رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و پینترست، ابزارهایی برای هدایت ترافیک به وب‌سایت شما، افزایش آشنایی با برند و ارتباط با مشتریان هستند.

3. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یک نمایش تصویری گرافیکی از محتوا است. آنها به طور مؤثر اطلاعات پیچیده ای را منتقل می کنند، داستان می گویند، مخاطب را درگیر می کنند و آگاهی از برند را افزایش می دهند.

4. پادکست

از طریق پادکست ها، می توانید محتوای صوتی ایجاد کنید و دامنه برند خود را افزایش دهید. طبق گزارش Insider Intelligence Podcast Industry Report 2022، حدود 424.2 میلیون شنونده پادکست جهانی.

5. فیلم ها

این شامل ایجاد ویدیوهای با کیفیت برای تبلیغ محصول یا خدمات شما می شود. این روزها بیشتر پلتفرم های رسانه های اجتماعی تمرکز بالایی بر محتوای ویدیویی دارند.

بازاریابی محتوا چگونه کار می کند؟

مرحله 1: آگاهی

محتوای شما باید آموزشی و آموزنده باشد، مانند کاغذهای سفید یا راهنما، یا کتاب های الکترونیکی. این باید مشتریان را در حین تحقیق در مورد راه حل مشکل خود از محصول یا خدمات شما آگاه کند.

مرحله 2: بررسی

در این مرحله کاربر از قبل از پیشنهاد شما آگاه بوده و آماده متقاعد شدن است. محتوایی مانند وبینارهای رایگان، نمونه ها و کاتالوگ ها به آنها کمک می کند تا شما را به عنوان انتخاب خود در نظر بگیرند.

مرحله 3: بسته شدن

در اینجا، می‌توانید با توضیح اینکه چرا باید شما را با ارائه دمو، نظرات متخصص و غیره انتخاب کنند، بر روی فروش تمرکز کنید.

نمونه هایی از بازاریابی محتوا

وام: www.hellofresh.com

چندین نمونه از وبلاگ نویسی محتوا وجود دارد، مانند HelloFresh که به طور منظم طیف گسترده ای از محتوا را ایجاد می کند که ارزش افزوده، پیوند به خدمات و افزایش آگاهی از برند را ایجاد می کند.

وام: www.vox.com

Vox چندین پادکست روزانه و هفتگی دارد، مانند امروز، توضیح داده شد، غیر قابل توضیح، و دنیوی، که به آنها کمک می کند با شنوندگان ارتباط برقرار کنند، دنبال کنندگان بسازند و آگاهی از برند را افزایش دهند.

همچنین بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ راهنمای مبتدیان برای دنیای دیجیتال مارکتینگ

چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنیم؟

  1. بازار هدف خود را شناسایی کنید.
  2. نیازهای محتوای شرکت خود را تعیین کنید.
  3. بهترین پلتفرم را برای نمایش محتوای خود انتخاب کنید.
  4. منابعی مانند تولیدکنندگان محتوا، ویرایشگران و مدیران محتوا را شناسایی کنید.
  5. یک استراتژی ایجاد کنید و آن را پیگیری کنید.

چگونه استراتژی محتوا تنظیم کنیم؟

برای اطمینان از اینکه بودجه به خوبی استفاده می شود، یک استراتژی روشن مهم است.

  1. اهداف و مقاصد را تعیین کنید.
  2. مخاطب خود را مشخص کنید.
  3. یک تحلیل رقابتی انجام دهید و از آن برای ایجاد محتوای بهتر استفاده کنید.
  4. یک ممیزی محتوا روی محتوای موجود خود انجام دهید و شکاف ها را شناسایی کنید.
  5. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و موضوع را انجام دهید.
  6. منابع خود را شناسایی و تخصیص دهید.
  7. یک تقویم محتوا ایجاد کنید.
  8. محتوای خود را ایجاد و تبلیغ کنید.
  9. محتوای خود را به ثمر برسانید و بر اساس آن استراتژی خود را اصلاح کنید.

ویژگی های محتوای موفق

  • ارزش ارائه می کند
  • کلمات کلیدی در محتوا وجود ندارد
  • این شامل انواع مختلف محتوا است
  • از طریق پیوند متقابل از محتوا استفاده می کند
  • در تمام اشکال محتوا سازگار است

سوالات متداول

چرا باید به مشتریانم آموزش بدهم؟

با آموزش مشتریان خود، ارزش ایجاد می کنید و روابط بلندمدتی با آنها ایجاد می کنید.

چه مدت تا زمانی که سایت من شماره 1 باشد؟

اگر هدف شما دستیابی به موفقیت فوری است، بازاریابی محتوا رسانه اشتباهی است. شما به صبر و یک استراتژی محتوای موثر نیاز دارید.

آیا می توانم استراتژی های بازاریابی محتوا را به صورت آنلاین یاد بگیرم؟

بله، شما می توانید بازاریابی محتوا را به صورت آنلاین از راحتی در خانه خود یاد بگیرید!

هزینه بازاریابی محتوا چقدر است؟

هزینه ها می تواند بسته به اهداف، استراتژی و منابع شما متفاوت باشد.

امیدواریم این راهنمای بازاریابی محتوا به شما کمک کند تا شروع به تولید محتوای مؤثر کنید. این یک بخش کلیدی از مهارت های بازاریابی دیجیتال است که می توانید آن را از طریق Emeritus ارتقا دهید طیف گسترده ای از دوره های بازاریابی دیجیتال از بهترین دانشگاه های دنیا

توسط کراتی جوشی
برای ما در [email protected] بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید