بدانید سیستم MRP چیست، مزایا و عناصر اصلی آن


اگر آنچه شما به دنبال آن هستید کاهش زمان اختصاص داده شده به جنبه های عملیاتی شرکتتان است، پیدا کردن یک سیستم خوب برای بهبود کنترل عوامل داخلی تولید بسیار مهم است. از این رو، اعتماد برنامه ریزی نیازهای مادییا MRP به رقابتی تر و کارآمدتر شدن کسب و کار کمک می کند.

با استفاده از این سیستم مدیریت زمان خود را بهبود می بخشید، تصمیم گیری را در شرکت تسهیل می کنید و نتایج اقدامات بازاریابی تعریف شده در برنامه ریزی استراتژیک را بهینه می کنید.

اگر می خواهید در مورد مزایای این مدل برای کسب و کار خود بیشتر بدانید، به خواندن ادامه دهید و یاد بگیرید که چگونه آن را در پروژه های خود پیاده سازی کنید. در اینجا اطلاعات زیر را خواهید یافت:

  • MRP چیست؟
  • سیستم MRP برای چه مواردی استفاده می شود؟
  • عناصر MRP چیست؟
  • چگونه اطلاعات را برای MRP آماده کنیم؟
  • مزایای سیستم MRP چیست؟

سیستم MRP چیست؟

با یک سیستم MRP، کنترل بیشتری بر فرآیند تولید خود و همچنین به دست می آورید به شما این امکان را می دهد که یک استراتژی با مقدار مناسبی از منابع جمع آوری کنید برای این. همچنین به درک زمان مناسب برای خرید ورودی ها کمک می کند.

به عنوان مثال، تصور کنید که در حال برنامه ریزی یک اقدام بزرگ دیجیتال مارکتینگ هستید، اما نمی خواهید سرمایه گذاری بزرگی انجام دهید. بنابراین می توانید از این تکنیک برای تخمین میزان مواد مورد نیاز برای اطمینان از برآورده شدن تقاضا، مدت زمان ادامه کمپین و میزان ظرفیت کسب و کارتان استفاده کنید.

به این ترتیب، می توان مدیریت نیازها را در فرآیند جذب مشتریان جدید بهبود بخشید و اطمینان حاصل کرد که اولین تماس با شرکت جذاب است تا دوباره با شما تجارت کنند.

سیستم MRP برای چه مواردی استفاده می شود؟

از سیستم MRP استفاده می شود مدیریت فرآیندهای سازمان خود را بهینه کنید و کاهش هزینه های که از اجرای کمپین ها ناشی می شود. با استفاده از آن، دید واضح تری از هزینه های خود برای هر ابتکار به دست می آورید.

بنابراین، برای اتخاذ این سیستم، باید به فهرستی از منابع مادی مورد استفاده و مقادیر مربوط به آنها متوسل شد. می تواند در حوزه های مختلف کسب و کار شما گنجانده شود و می تواند به کاهش زمان صرف شده برای فعالیت های عملیاتی کمک کند.

به این ترتیب، آزادی بیشتری برای تمرکز بر وظایف استراتژیک شرکت خود به دست می آورید و هر آنچه را که برای دستیابی به رشد در بخش تجاری خود برنامه ریزی کرده اید، انجام می دهید.

عناصر MRP چیست؟

برای درک بهتر نحوه عملکرد MRP، مهم است که بدانید چه عناصری در محاسبه این سیستم هستند. بنابراین، می توانید درک کنید که چرا جایگزین خوبی برای کسب و کار شما است. بخوانید و در مورد آن بیاموزید.

طرح جامع تولید

برای دانستن اینکه چه تولیدی انجام خواهد شد استفاده می شود. یعنی این مرحله کمک می کند تا قبل از تعیین مقدار مواد و لوازم مورد نیاز برای خرید، مقدار محصول مورد نظر را برنامه ریزی کنید..

به همین دلیل، هنگامی که یک اقدام بازاریابی خاص را ایجاد می کنید، مهم است که برآوردی از تولید انجام دهید تا مصرف کنندگان خواسته های خود را برآورده کنند.

اگر شرکت شما بر اساس درخواست مشتریان کار می کند، ارزش دارد که از این اطلاعات برای برنامه ریزی زمان تحویل و مقدار مواد مورد نیاز استفاده کنید.

نیاز به مواد

پس از درک بیشتر در مورد تقاضایی که کسب و کار شما با آن مواجه خواهد شد، تعیین سطح ورودی هایی که برای تولید اقلام مورد نیاز برای جلب رضایت مصرف کنندگان مورد نیاز است، آسان است.

علاوه بر این، شما زمان تحویل تعیین شده را دارید. بنابراین شما می توانید همه چیز مورد نیاز خود را بدون باقی مانده یا زیاده روی به دست آوریدجلوگیری از هدر رفتن منابع مهم برای به حداکثر رساندن سود.

چگونه اطلاعات را برای MRP آماده کنیم؟

برای اطمینان از اینکه سیستم طبق برنامه ریزی کار می کند، تهیه اطلاعات برای آن ضروری است. با در نظر گرفتن این موضوع، ما نکاتی را جدا کرده ایم که می تواند در زندگی روزمره شما مفید باشد.

ساختار را تعریف کنید

اولین قدم برای جمع آوری اطلاعات، ایجاد فهرستی از ورودی های لازم برای تولید در هر مرحله از شرکت شما است. از طریق آن امکان پذیر است مقادیر، روابط بین محصولات و چگونگی اطمینان از اینکه مشتری وعده داده شده را دریافت می کند، شناسایی کنید.

سهام ایمنی داشته باشید

داشتن یک انبار ایمنی مانع از خروج مصرف کنندگانی می شود که به دنبال کسب و کار شما هستند. بنابراین، مهم است داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید و رفتار تقاضا را بررسی کنید برای تعیین حداقل ذخیره ای که باید در سازمان خود داشته باشید.

زمان تحویل را تنظیم کنید

علامت گذاری زمان تحویل هر محصول یا خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید از تاخیر در زمان وعده داده شده جلوگیری می کند.

از این نظر لازم است از زمانی که مشتری درخواست می کند تا زمانی که خواسته خود را دریافت می کند، بدانید. با این اطلاعات، می توانید آنچه را که تبلیغ می شود ارائه دهید و مصرف کننده خود را خوشحال کنید.

نظارت بر همه چیز

نکته مهم دیگر برای یک سیستم MRP برای پیروی از برنامه، انجام نظارت منظم است. بدین ترتیب، شما خطاهای احتمالی را شناسایی می کنید و می توانید آنها را اصلاح کنید تا همه چیز در سازمان شما به درستی کار کند و در نتیجه می توانید فروش های زیادی را بدون معطلی انجام دهید.

مزایای سیستم MRP چیست؟

کنترل بیشتر بر فرآیند تولید به شرکت شما امکان می دهد در هر مرحله از تولید کارآمدتر و سودآورتر باشد.

در میان مزایای اصلی مربوط به فرآیند MRP، شما این تضمین را دارید که همه اجزا در صورت درخواست در دسترس هستند، سطح موجودی به حداقل می رسد و زمان تحویل کاهش می یابد.

به دیگر مزایای مرتبط با این سیستم در زیر نگاهی بیندازید.

زمان پردازش داده ها را کاهش می دهد

با تکیه بر سیستم MRP، شرکت شما می تواند زمان صرف شده برای پردازش داده ها را بهینه کند. این به لطف تمرکز اطلاعات در MRP، ساده کردن کنترل و جریان داده امکان پذیر است.

به این ترتیب وظایف مختلف به صورت خودکار انجام می شود و بسیاری از کارها به سیستم واگذار می شود. در عمل، از اشتباهات املایی مختلف نیز جلوگیری می کند زیرا داده ها به طور خودکار بارگذاری می شوند. بنابراین، مدیران باید فقط به تفسیر اطلاعات برای هدایت کسب و کار به روشی استراتژیک و بهینه توجه داشته باشند.

برنامه ریزی بهبود یافته

آیا می‌خواهید برنامه‌ریزی عملیاتی دقیق‌تری داشته باشید تا تقاضای خود را به طور مؤثر برآورده کنید؟ سیستم MRP می تواند کمک کند. این به این دلیل است که داده‌های بی‌درنگ درباره آنچه با موجودی‌ها و تولید شرکت اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهد.

بعلاوه، اجازه می دهد تا پانورامای سازمان را بهبود بخشد، روشن کند که کدام نقاط زیان آور هستند و برای به دست آوردن نتایج برتر باید اصلاح شوند. همچنین ارزش سرمایه گذاری در راه حل های تکنولوژیکی را دارد که به خودکارسازی مراحل کمک می کند تا خطاها کاهش یابد.

اعتماد به نفس در تصمیم گیری را افزایش می دهد

سیستم MRP می تواند به شما در به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد برای تصمیم گیری بهتر و بهبود استفاده از منابع شرکت کمک کند. بنابراین، شما از هدر رفتن جلوگیری می کنید، مطمئن می شوید که مشتریان شما آنچه را که به دنبال آن هستند دریافت می کنند و تجربه خرید خوبی دارند.

به علاوه، می تواند به برنامه های تدارکات برای بهبود مدیریت موجودی، کاهش خطاهای برنامه ریزی و موارد دیگر کمک کند. بنابراین، اگر می خواهید این مزایا را به دست آورید و خود را از رقبا متمایز کنید، MRP گزینه خوبی برای اطمینان بیشتر در تصمیم گیری است.

بهینه سازی مدیریت منابع

آیا به دنبال دستیابی به کارایی در مدیریت منابع شرکت خود بدون صرف زمان زیادی برای این کار هستید؟ استفاده از سیستم MRP یک جایگزین برای این است. از طریق او، کارایی با صحت اطلاعات ارائه شده به دست می آید.

به این ترتیب می توانید هزینه های شرکت خود را کاهش دهید و از تمام ورودی های لازم در فعالیت های مختلف سازمان به نحو احسن استفاده کنید. در اینجا نیز ارزش سرمایه گذاری روی یک سیستم مدیریتی را دارد که به همه داده ها کمک می کند.

صرفه جویی در خرید

از آنجایی که MRP مقدار مواد مصرفی و هزینه آنها را در نظر می گیرد، می توانید برنامه ریزی خرید خود را بهبود بخشید و مبلغ نهایی سرمایه گذاری شده را کاهش دهید. علاوه بر این، می توان هزینه های حمل و نقل، ذخیره سازی و موارد دیگر را کاهش داد.

به عبارت دیگر، این سیستم دقت بیشتری را ارائه می دهد تا بتوانید هنگام خرید آنچه برای انجام کار خود نیاز دارید، پول پس انداز کنید، بدون اینکه تأثیر منفی بر نتایج شما داشته باشد.

هزینه ها را کاهش دهید

از آنجایی که این سیستم به کاهش خطاها، بهینه سازی ذخایر و بهبود فرآیند تصمیم گیری کمک می کند، طبیعتاً به انقباض مراحل مختلف فرآیند تولید کمک می کند. این امر به دلیل امکان پذیر است ظرفیت تولید برای پاسخگویی به تغییرات تقاضای بازار.

بنابراین، سیستم MRP به کاهش حجم موجودی کمک می کند و زمان توقف تولید را به حداقل می رساند. در دراز مدت، این تنظیمات باعث صرفه جویی قابل توجهی می شود که محصولات را در بازار رقابتی تر می کند.

آیا اکنون می بینید که چگونه سیستم MRP می تواند شرکت شما را رقابتی تر کند؟

با استفاده از این ابزار می توانید مشکلات عملیاتی مختلف را کاهش دهید و منابع موجود در کسب و کار اصلی خود را به طور موثر مدیریت کنید. در بلندمدت، این پیشرفت‌ها مزیت رقابتی شما را افزایش می‌دهند و به توسعه پروژه‌های شما کمک می‌کنند.

در مورد شروع سال با استراتژی های جدید در شرکت خود چطور؟ کیت برنامه ریزی بازاریابی ما را برای سال 2022 کشف کنید و بیاموزید که از کجا شروع کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *