بیشترین شعارهایی که به یادگار مانده چیست؟


برای سال‌ها، شعار کوکاکولا به عنوان بزرگترین برند در جهان، یک بنر بازاریابی جهانی بوده است.

ممکن است شما که در حال خواندن این مطالب هستید، چند تبلیغ کوکاکولا در کریسمس و شعاری که شما را نشانه رفته است به یاد بیاورید.

اما آیا می دانستید که شعار کوکاکولا از سال 1892، زمانی که در آتلانتا، جورجیا، در ایالات متحده تاسیس شد، بارها تغییر کرده است؟

خوب، در این پست ما در مورد 7 شعاری که بیشترین تأثیر را بر مصرف کنندگان داشته و بیشترین خاطره را در بازار ایجاد کرده اند، به شما خواهیم گفت.

اماده ای؟ بیا شروع کنیم!

1. “کوکاکولا بخور”

سال 1886 بود و اگرچه زمان بسیار متفاوتی بود، اما این برند تشخیص داد که باید خود را از سایر شرکت‌هایی که نوشیدنی‌های با طعم کولا در بازار می‌فروشند متمایز کند.

از این رو تصمیم گرفتند یکی از خاطره انگیزترین شعارهای کوکاکولا را با یک عبارت ساده بسازند: «کوکا کولا بنوش».

یک شعار بسیار مستقیم که کاملاً با آنچه هویت شرکت نشان می دهد مطابقت دارد: سادگی و سهولت

2. “تنها چیزی شبیه کوکا کولا کوکا کولا است.”

واضح است که کوکاکولا یکی از بزرگترین شرکت های جهان است و به همین دلیل صدها رقیب دارند که به دنبال ربودن موقعیت آنها هستند.

در سال 1942، این برند متوجه شد که بسیاری می‌خواهند شبیه آنها باشند، اما تصمیم گرفتند از این موقعیت استفاده کنند و به مصرف‌کنندگان خود بفهمانند که “تنها چیزی که شبیه کوکاکولا است، کوکاکولا است“.

3. “خوشبختی را کشف کنید”

احتمالاً این بیشترین خاطره در لیست ما برای شما باشد و در سال 2009 بود که این برند برندی را که از سال 1969 داشت تقویت کرد و هویت شرکتی خود را با شادی و لذت در آمیخت.

به همین دلیل است که آنها تصمیم گرفتند شعار کوکاکولا را راه اندازی کنند که هنوز پابرجاست و بیان می کند که تنها چیزی که برای شاد بودن نیاز دارید باز کردن یک بطری است.

4. “جرقه زندگی”

با صحبت از سال 1969، لازم است شعار کوکاکولا را به یاد بیاوریم که یک قبل و بعد را در استراتژی های ارتباطی این برند مشخص کرد.

“جرقه زندگی” پاسخی به یک ابتکار بازاریابی درخشان است: شادی را با کوکاکولا مرتبط کنید.

به این ترتیب بود که این شرکت شروع به ارتباط با یکی از مثبت ترین احساسات انسان کرد و جهان را با این شعار جدید پر کرد که در آن محصول اهمیت خود را از دست داد و مردم شروع به داشتن آن کردند.

5. «سمت زندگی کوکاکولا»

این یکی دیگر از شعارهای کوکاکولا است که اگر بالای 20 سال سن داشته باشید، مطمئناً آن را به یاد خواهید آورد. و این است که در سال 2006 بود که این شرکت از شناخت برند به دست آمده پس از چندین دهه تلاش استفاده کرد و از رابطه خود با شادی سرمایه گذاری کرد.

“سمت زندگی کوکاکولا” همان است که می گوییم “سمت سرگرم کننده/شاد زندگی”. درک این موضوع که مصرف کننده با خرید این محصول احساس خوشحالی می کند.

آیا فکر نمی کنید این استراتژی بازاریابی درخشان است؟

6. “از سال 1896 توزیع شادی”

و ما همچنان به شما شعارهای کوکاکولا را نشان می دهیم که توانسته اند از احساسات انسانی به عنوان یک محصول استفاده کنند.

این شعار که در سال 2008 وارد بازار شد، نه تنها میراث دیگر شعارهای بزرگ مرتبط با شادی را ادامه داد، بلکه با سال تاسیس و حداکثر 110 سال حضور، اقتدار برند را تقویت کرد.

7. “در این کریسمس کسی را خوشحال کنید.”

چگونه می‌توانیم هر کمپین بازاریابی کوکاکولا را در طول کریسمس فراموش کنیم.

آیا می دانستید که بابانوئل با لباس قرمز و سفید با ریش بلند سفید ساخته شده از کوکاکولا است؟

خوب، در بسیاری از کریسمس ها، این برند بازار را تسخیر کرده است و از این تعطیلات که تقریباً در تمام جهان جشن گرفته می شود استفاده کرده تا خود را در بازار قرار دهد.

این مورد شعار «این کریسمس باعث خوشحالی کسی شود» است که در سال 2014 به ویژه در فضاهای دیجیتال در قالب یک استراتژی بازاریابی دیجیتال راه اندازی شد.

هدف مشخص بود: به مصرف کنندگان نشان دهد که برند، علاوه بر اینکه نماد تجاری شادی است، سازمانی است که در پی گسترش این احساس در دیگران است.

3 کلید موفقیت شعارهای کوکاکولا

حال، اگر «فرمول مخفی» کوکاکولا برای ایجاد و تبلیغ شعارهای آن را کمی مطالعه کنیم، می‌توانیم الگوهای دیگری را بشناسیم که می‌توان از آن برای کمپین‌های خودمان استفاده کرد.

3 کلید موفقیت این شعارها را کشف کنید:

داستانی می گویند

هر یک از این شعارها از تکنیک های داستان سرایی از طریق تبلیغات خود برای تلویزیون، رادیو یا رسانه های دیجیتال استفاده می کنند که نقطه مرکزی هویت برند آنها را نشان می دهد.

حضور در همه جا

فرار از کوکاکولا غیرممکن است. به هر کجا که نگاه کنید مطمئناً آگهی، فروشگاه، دستگاه های فروش خودکار، بیلبورد یا آگهی مربوط به این برند بزرگ و البته با یکی از شعارهای اخیر آن را خواهید یافت.

برندسازی یک احساس

واضح است که کوکا کولا راهی برای سرمایه گذاری بر روی یک احساس پیدا کرده است. همه می دانند که کوکاکولا شادی است و پیامی که در هر یک از شعارهایش می دهد به یکی از آرزوهای بزرگ همه انسان ها مربوط می شود: خوشحال باش.

همین! اکنون که 7 شعار معروف این برند را می شناسید و از آنها آموخته اید، اگر عمیق تر به این مفهوم بپردازید، چه فکر می کنید؟ علاقه مند؟ در این پست همه چیز را در مورد شعار و نحوه ساخت شعار خود بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید