تبلیغات سیاسی در فیس بوک و اینستاگرام: متا تبلیغات و شفافیت آن در تبلیغات سیاسی


متا (که بیشتر به عنوان فیس بوک شناخته می شود) هدف افزایش آن است شفافیت و یکپارچگی تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام در زمینه انتخابات.

به همین دلیل، آنها اقداماتی را انجام داده اند که اصالت و مشروعیت را برای هر کسی که می خواهد تبلیغاتی در مورد مسائل اجتماعی، انتخابات یا سیاست پخش کند، ترویج می کند.

برای اینکه محتوا در این دسته قرار گیرد، باید یکی از این شرایط کلی را داشته باشد:

  • تبلیغات ایجاد شده توسط y/o برای نامزدهای سیاسی، احزاب یا کمیته ها.
  • اطلاعیه های مربوط به انتخابات، همه پرسی یا آرای انتخاباتی.
  • مرتبط بودن با مسائل اجتماعی (مسائل حساس و موضوع بحث مستمر که می تواند بر فرآیندهای انتخاباتی تأثیر بگذارد، مانند: ناامنی، اقلیت ها و غیره)
  • آنها به عنوان تبلیغات سیاسی تنظیم می شوند.

برای انتشار، تبلیغ‌کنندگان باید یک فرآیند «تأیید اعتبار» را تکمیل کنند که هدف آن مجوز متا پس از برآورده کردن الزامات خاص هر کشور است. این شامل مستندات، سلب مسئولیت با اطلاعات شخصی که پرداخت را انجام می دهد و غیره است. سازمان‌های بین‌دولتی و موسسات خیریه ممکن است تبلیغات اجتماعی را در برخی کشورها اجرا کنند، اما ممکن است حاوی محتوای انتخاباتی، سیاسی یا قانونی نباشند.

در صورت عدم رعایت هر یک از شرایط، تبلیغات به حالت تعلیق درآمده و کمپین های تبلیغاتی فعال نمی شوند.

توجه به این نکته ضروری است که این شرایط فوق به طور مداوم در حال تغییر هستند تا با سیاست های هر کشور تنظیم و به روز شوند.

تبلیغات سیاسی در شبکه های اجتماعی: ابزارهایی برای شفافیت

وجود داشته باشد ابزار شفافیت تبلیغات آنها در 243 کشور و منطقه در دسترس هستند. هست یک کتابخانه متا آگهی.

همه تبلیغات سیاسی یک نسخه در آن کتابخانه دارند و برای عموم قابل دسترسی هستند. کپی ها تا 7 سال پس از ایجاد باقی می مانند و شامل تمام نسخه های ایجاد شده (اصلاحات، تغییرات و موارد دیگر) و همچنین جزئیات می شوند. هزینه، دامنه و نهادهایی که آنها را تأمین مالی می کنند.

این اطلاعات دارای بخشی است که می توان آن را مشاهده کرد تا مثلاً بین نامزدهای یک کشور منتخب در یک دوره معین مقایسه شود و از اینجا قابل دانلود است.

ویژگی های کتابخانه:

  • برای همه در دسترس است، اما برخی از تبلیغات محدودیت سنی و دسترسی دارند.
  • به شما امکان می دهد بر اساس عبارات، نام ها و صفحات جستجو کنید.
  • تبلیغات از هر نوع یا صفحات مربوط به عبارت جستجو شده را نشان می دهد.
  • وضعیت انتشار: فعال یا غیر فعال.
  • ردیابی و گزارش هزینه های تبلیغ کننده (به طور پیش فرض به دلار) و داده های جغرافیایی را ارائه می دهد.
  • صفحه اصلی شامل یک نوار وضعیت برای گزارش به روز رسانی و نگهداری است.
  • تاریخ ایجاد، تغییر نام و کشورهایی که مدیران آن در آن قرار دارند

انعکاس

پیش از این، تبلیغات سیاسی در رسانه‌های جمعی سنتی (غیر دیجیتالی) در نظارت بر KPI (شاخص‌های کلیدی) نادقیق بود و به شدت مشروط به منافع سیاسی (تعریف نادرست داده‌ها) بود، چیزی شبیه به تغییرات در نتایج نظرسنجی. متا امروزه نقش یک نهاد بین‌المللی را ایفا می‌کند که به دنبال فاصله گرفتن از منافع سیاسی و محدود کردن مسئولیت‌های خود است و خود را به عنوان یک رسانه بی‌طرف تعریف می‌کند.

فرصت های تازه

نهادهایی هستند که امروزه در حال انجام نظرسنجی و تبلیغ آن در رسانه های پولی هستند.

به این ترتیب با هدف دسترسی هر چه بیشتر افراد، با گرفتن اطلاعات دقیق بر اساس مکان، سن و … به دنبال یافتن افکار عمومی هر نامزد هستند. برای روشن تر شدن موضوع، مثال زیر را به اشتراک می گذاریم:

مردان بین 20 تا 25 سال از استان کوردوبا، کاندیدای 1 را بر نامزد 2 ترجیح می دهند. در حالی که همان مردان در همان سن در استان سانتافه، کاندیدای 2 را بر کاندیدای 1 ترجیح می دهند.

دسترسی به این داده ها محدوده استراتژیک را در سطح ارتباط باز می کند. می‌توان گفتمان‌ها یا اقتباس‌های جدیدی را حسب مورد ایجاد کرد تا برای کارگزار سیاسی راحت‌تر و مطلوب‌تر باشد.

آخرین پست های ایوان آگویر (همه را ببین)

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر شما در مورد این پست چیست؟


0
/
5


میانگین:
4.6


رتبه بندی ها:
10

ارزیابی شما:

دیدگاهتان را بنویسید