تعریف + استراتژی برای توسعه آن


چقدر احتمال دارد که به یک غریبه کاملاً در مورد کیفیت زندگی خود یا بهزیستی عزیزانتان اعتماد کنید؟ پول شما چطور؟ آیا آن را در ازای چیزی که می خواستند به شما بفروشند به آنها می دهید؟

اگر مثل اکثر مردم هستید، احتمالا این کار را نمی کنید. مشتریان شما نیز همین احساس را دارند، به همین دلیل است که شناخت برند بسیار مهم است.

برخلاف تصور رایج، بزرگترین مبارزه ای که یک برند با آن روبرو می شود ربطی به پول یا قیمت ندارد: به خاطر سپردن آن.

اگر در مورد تبدیل آنها به مشتریان پولدار وفادار جدی هستید، جلب اعتماد افراد ضروری است و یک استراتژی برند قوی بهترین راه برای انجام این کار است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به این می پردازیم که چگونه می توانید مطمئن شوید که مشتریان شما دقیقاً می دانند شما چه کسی هستید و قبل از هر برند دیگری، زمانی که زمان خرید است، به شما فکر می کنند.

در این پست ما همه چیزهایی را که باید در مورد برندینگ بدانید تا بهترین شناسایی برند را تضمین کنید، به شما می گوییم.

شناخت برند چیست؟

این اصطلاحی است که سهولت شناسایی یک برند خاص توسط یک مخاطب هدف یا گروه جمعیتی را توصیف می کند. با این حال، چیزی فراتر از تشخیص نام یک برند یا یکی از محصولاتی است که ارائه می دهد.

هنگامی که یک برند به سطح بالایی از شناخت رسیده است، مردم نیز به طور غریزی رنگ ها، آرم ها، شعارها و حتی سایه های مرتبط با آن را تشخیص می دهند. کوکاکولا را در نظر بگیرید و فقط یک نمونه را نام ببرید.

این فقط نام تجاری نیست که شما با آن آشنا هستید، ما به طور غریزی فونت ها، رنگ ها، عناصر طراحی و ارزش هایی را که کوکاکولا در بازاریابی خود استفاده می کند با برند و محصولاتش مرتبط می کنیم.

حتی می‌توانید از اصطلاح «کوکاکولا» برای اشاره به تقریباً هر نوشابه‌ای استفاده کنید، خواه محصول کوکاکولا باشد یا نباشد. این قدرتمندترین شناسایی برند در عمل است.

شناخت برند در مقابل آگاهی از برند: آیا تفاوتی وجود دارد؟

برخی از بازاریابان آینده نگر به رسمیت شناختن برند و آگاهی از برند را مترادف می بینند، اما آنها یکسان نیستند. شناخت برند یکی از عناصر دخیل در ایده بزرگتر آگاهی از برند است.

شناخت برند این در مورد این است که آیا مردم می توانند شرکت، محصولات و عناصر بازاریابی شما را از میان انبوه پیشنهادات انتخاب کنند.

آگاهی از برند این در مورد ایجاد و پرورش یک ارتباط واقعی بین شرکت شما و مشتریانش است.

راز این است که مطمئن شوید مخاطبان شما واقعاً درک می کنند که محصول شما راه حلی است که می توانند به آن اعتماد کنند و آنها را ترغیب کند تا آن را از هر یک از گزینه ها انتخاب کنند.

چرا شناخت برند مهم است؟

در حالی که شناخت موثر برند باعث بهبود نتیجه شرکت می شود، پول تنها دلیل مهم بودن آن نیست. در اینجا چند نمونه از اینکه چگونه یک استراتژی آگاهی از برند عالی می تواند به پیشرفت کسب و کار شما کمک کند آورده شده است.

به مخاطبان خود کمک کنید به شما اعتماد کنند

لحظه ای در مورد برندهایی که به آنها اعتماد دارید فکر کنید و آنها را شایسته کسب و کار خود می دانید، خواه قبلاً محصولات آنها را خریداری کرده باشید یا نه. شما با او و همچنین شهرت او آشنا هستید.

اگر تا به حال وارد بازار شده باشید، احتمالاً به جای شرکت مشابهی که هرگز نام آن را نشنیده اید، محصول یا خدماتی را انتخاب می کنید که توسط برندی که می شناسید فروخته می شود.

مشتریان شما تفاوتی ندارند. هر چه آنها با یک برند آشناتر باشند، احتمال بیشتری دارد که به آن اعتماد کنند و در انتخاب آن نسبت به رقبای شما احساس راحتی کنند.

رضایت مشتری را از محصول خود افزایش دهید

وقتی صحبت از کولاها می شود، ناگفته نماند که هر دو کوکاکولا و پپسی برندهای بسیار موفقی هستند. با این حال، در حالی که کوکاکولا بزرگترین فروشنده و عملکرد برتر است، در واقع این پپسی است که در تست های چشایی کور غالب است.

پس چرا بسیاری از مردم کوکاکولا را به پپسی ترجیح می دهند در حالی که طعم بهتر پپسی ثابت شده است؟ این اثری است که توسط استراتژی برند کوکاکولا ایجاد می شود، بدون شک.

نام تجاری کوکاکولا آنقدر قابل تشخیص است و مترادف با مفاهیمی مانند کیفیت و لذت است که مردم آن را حتی زمانی که گزینه بهتری در دسترس باشد انتخاب می کنند.

ارزش درک شده محصولات خود را افزایش دهید

البته، رساندن افراد به جایی که برند شما را بشناسند و به طور بالقوه به آن اعتماد کنند، یک چیز است. متقاعد کردن آنها مبنی بر اینکه ارزش محصولات شما بیشتر از چیزی است که برای آنها دریافت می کنید، چیز دیگری است.

هرچه سطح شناخت برند بالاتر باشد، نگرانی مصرف کننده از پرداخت پول برای چیزی که شما ارائه می دهید کمتر خواهد بود.

اپل نمونه ای عالی از برندی است که این مفهوم را به علم تبدیل کرده است. محصولات آنها معمولاً به طور قابل توجهی گرانتر از گزینه های مشابه در بازار هستند.

با این حال، نه تنها مشتریان آن‌ها آن‌ها را می‌خرند، بلکه می‌خواهند یک شبه خارج از اپل استور محلی خود کمپ بزنند تا مطمئن شوند جزو اولین‌ها هستند.

پنج مرحله شناخت برند چیست؟

طبیعتاً، مشتریان شما از چیزی که هرگز نام برند شما را نشنیده اند، به آن فکر نمی کنند که آن را یک نام خانوادگی مورد اعتماد خود بدانند. شناخت برند فرآیندی است که دارای مراحل متعددی است. آنها بعدی هستند.

1. آگاهی

این مرحله ای است که در طی آن نام خود را به گوش می رسانید و همچنین به مصرف کنندگان کمک می کنید تا آن را با تصاویر و شعارهای انتخابی شما مرتبط کنند.

2. ترجیح

در طول این مرحله، مشتری بالقوه شما یاد می گیرد که چگونه محصولات شما را از بین گزینه های دیگر انتخاب کند. آنها ممکن است این کار را به دلیل قیمت، کیفیت یا تعامل مثبت قبلی با برند شما انجام دهند.

3. شهرت

در این مرحله، مشتری شما فقط شما را انتخاب نمی کند. آنها شروع به احترام به برند شما می کنند و می بینند که ارزش واقعی آن بر سایر گزینه های آنها برتری دارد.

4. اعتماد کنید

در مرحله اعتماد به رسمیت شناختن برند، مشتری شما شروع به ایجاد حس دلبستگی به شرکت و محصولات شما می کند. انتخاب خرید از شما دیگر فقط مربوط به محصولات قابل اعتماد نیست، بلکه به ارتباط شخصی آنها با برند شما نیز مربوط می شود.

5. وفاداری

در مرحله نهایی شناخت برند، یک مشتری وفادار در دستان خود دارید. آنها تمام تلاش خود را برای خرید از شما انجام می دهند و احتمالاً زندگی خود را بدون محصولات شما ناقص می دانند.

شما می توانید پیشرفت و موفقیت کمپین آگاهی از برند خود را از طریق معیارهای مختلف اندازه گیری کنید. به عنوان مثال می توان به ذکر رسانه های اجتماعی، رشد بک لینک و ترافیک ارجاع اشاره کرد.

صرفاً پرسیدن سؤالات مستقیم از مشتریان خود در مورد اینکه چگونه برند شما را پیدا کرده اند، چرا آن را انتخاب کرده اند و اینکه آیا آنها آن را توصیه می کنند نیز مفید است. به نظرسنجی ها و نظرسنجی ها فکر کنید!

بهترین استراتژی برای ایجاد آگاهی از برند چیست؟

اکنون که می‌دانید شناخت برند چیست، چرا ضروری است و چقدر با آگاهی از برند متفاوت است، زمان آن رسیده است که برنامه‌ای را ایجاد کنید تا در ذهن داشته باشید.

در اینجا چند مثال برای شروع شما آورده شده است.

به خواندن ادامه دهید!

صدای برند قابل تشخیص را پرورش دهید

در حالی که تصاویر و برچسب‌های جلب توجه بخش‌های ضروری برندسازی هستند، نباید اهمیت دادن لحن صدای برند خود را نادیده بگیرید.

آنچه را که در قلب برند شما قرار دارد بیابید و صدایی ثابت ایجاد کنید که آن را تجسم کند. سپس مدام از آن استفاده کنید. آن را در حضور در رسانه های اجتماعی، مطالب تبلیغاتی، پست های وبلاگ شرکت خود و غیره ادغام کنید.

صدای واضح و متمایز که مصرف کنندگان می توانند تشخیص دهند عامل مهمی در برقراری ارتباط است.

ارزش های اصلی خود را به محصولات خود متصل کنید

مصرف کنندگان امروزی چیزی فراتر از محصولات باکیفیت می خواهند که بتوانند به آنها اعتماد کنند تا مطابق وعده داده شده عمل کنند. آن‌ها می‌خواهند احساس کنند که انتخاب‌هایشان برای چیزی مهم است، بنابراین باید قبل از انتخاب برند شما به آنچه نشان می‌دهد باور داشته باشند.

هنگام ارائه پیام برند خود معتبر باشید.

سپس بین ارزش‌های اصلی شرکت و محصولات یا خدماتی که به عموم ارائه می‌دهید، ارتباطات واضح و قابل تشخیص ایجاد کنید. پیشنهادات شما و پیام های برند شما باید همیشه کاملاً هماهنگ باشند.

وقتی مشتریان آنلاین هستند بدانید کجا هستند

این روزها، حضور قوی در شبکه های اجتماعی فقط ایده خوبی نیست. اگر برند شما در رسانه های اجتماعی نیست، ممکن است از نقطه نظر آگاهی از برند وجود نداشته باشد.

با این حال، هر پلتفرم رسانه اجتماعی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین مخاطبان هدف خود را بشناسید و با آنها در جایی که آنلاین هستند ملاقات کنید.

سپس، هنگامی که آنجا هستید، یک تجربه با کیفیت به آنها ارائه دهید. محتوای مفید و سرگرم کننده را به اشتراک بگذارید که برای مخاطبان هدف شما مارک و ارزشمند است. فالوورهای خود را درگیر کنید و وقتی با شما در ارتباط هستند پذیرا و مهربان باشید.

تلاش های خود را آزمایش کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را اصلاح کنید

حتی بهترین استراتژی های برند یک شبه متولد نمی شوند. در عوض، آنها با چند ایده خوب و برخی نظریه های قابل آزمایش شروع می کنند.

سپس بازاریابان پشت سر آنها نگاهی به داده ها می اندازند، مشخص می کنند که چه چیزی کار می کند، و تشخیص می دهد که چه چیزی نیست. آنها سپس برنامه های جاری خود را بر این اساس تنظیم می کنند.

همگام بودن با تحولات صنعت و روندهای اجتماعی در حال ظهور نیز حیاتی است. بدانید که مشتریان شما در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند و انگیزه آنها چیست. سپس، راه‌حل‌های جدیدی ارائه دهید که به همسویی بیشتر برند شما با آنچه که به دنبال آن هستند کمک می‌کند.

شناخت برند عالی تماماً به آشنایی است و زمانی شروع می‌شود که شما به بخشی از زندگی مشتری هدف خود تبدیل می‌شوید.

آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید، با آنها به زبانی صحبت کنید که با آن همذات پنداری می کنند و وقتی به شما می گویند چه می خواهند به آنها توجه کنید.

خلاصه: برندهای قدرتمند با کمپین های نام تجاری محکم شروع می شوند

مخاطب هدف شما اول مردم و در مرحله بعد مصرف کنندگان هستند. یک استراتژی برند موفق هرگز این موضوع را از دست نمی دهد و تلاش می کند تا با شرایطی که با آنها طنین انداز می شود با آنها ارتباط برقرار کند.

ایجاد هویت واضح برند و توسعه استراتژی اولیه آگاهی از برند اولین قدم است. یادگیری هر چیزی که می توانید در مورد برند دومی است.

پس دیگر فکر نکنید و همین حالا کتاب الکترونیکی برندینگ ما را دانلود کنید و در این زمینه متخصص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *