توییتر نه تنها کاربران ثبت نام نشده را مسدود کرد، بلکه جستجوی گوگل را مسدود کرد


در چند روز گذشته، جستجوی گوگل بیش از نیمی از URL های نمایه شده از توییتر را از فهرست جستجوی گوگل حذف کرده است. این کار پس از آن انجام شد که توییتر در بعدازظهر جمعه یک «ویژگی» را فقط برای نمایش توییت‌ها به کاربران وارد شده و ثبت‌نام شده اضافه کرد. همچنین، فشاری که در حال حاضر در توییتر انجام می شود احتمالا کمکی نمی کند.

آخرین باری که بررسی کردم، به نظر می رسد توییتر از 471 میلیون توییت ایندکس شده توسط گوگل به 180 میلیون توییت ایندکس شده توسط گوگل رسیده است. این کاهش 62 درصدی در اشباع شاخص توسط گوگل از Twitter.com است.

کاهش تعداد شاخص ها روز جمعه، اندکی پس از اینکه توییتر کاربران ثبت نام نشده را از دیدن توییت های عمومی مسدود کرد، من اسکرین شات گرفت یک دستور سایت در جستجوی گوگل برای توییتر. در حالی که همه ما می دانیم که دستورات سایت گوگل تا حد زیادی دقیق نیستند، روند نزولی URL های ایندکس شده بسیار واضح است.

این اسکرین شات است که 471 میلیون نتیجه را در فهرست گوگل از Twitter.com نشان می دهد:

من درست قبل از نوشتن این داستان همان دستور سایت را انجام دادم و اکنون 180 میلیون نتیجه را در فهرست گوگل از Twitter.com می بینم:

به دستور سایت اعتماد ندارید؟ Glenn Gabe به اشتراک گذاشت اسکرین شات در توییتر ابزار شخص ثالث، Semrush، نشان می دهد که دید توییتر در جستجوی Google کاهش یافته است:

شلنگ آتش نشانی. فراموش نکنیم که جستجوی گوگل همچنان می‌تواند توییت‌های جدید توییتر را در جستجوی گوگل نشان دهد. گوگل یک قرارداد طولانی مدت با توییتر برای firehose خود دارد. به همین دلیل است که وقتی برخی از جستجوهای Google را انجام می‌دهید، همچنان می‌توانید چرخ فلک توییتر را برای برخی سؤالات مشاهده کنید.

در اینجا چیزی است که می تواند شبیه باشد:

توییت های قدیمی اما به نظر می رسد که توییت های قدیمی کنار گذاشته شده و به تدریج راه خود را از فهرست اصلی جستجوی وب گوگل پیدا می کنند. بنابراین این به معنای دیده شدن کمتر برای توییتر در جستجوی Google است، به معنای دسترسی کمتر به جستجوگران و روزنامه‌نگارانی است که محتوا را در توییتر پیدا می‌کنند و من حدس می‌زنم در مجموع تبلیغات کمتری برای پلتفرم توییتر مشاهده شود.

چرا ما اهمیت می دهیم. اگر برندی دارید که بسیار به توییتر و دیده شدن آن توییت ها در جستجوی گوگل متکی است، ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد، به خصوص اگر این دیده شدن از توییت های قدیمی تر باشد. همچنین، برخی از توییت‌های قدیمی که ممکن است در جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشند، ممکن است در حال حاضر رتبه خوبی نداشته باشند.

مشخص نیست که آیا توییتر مسیر خود را از این تصمیم معکوس خواهد کرد یا تصمیم به استفاده از نشانه گذاری پشتیبانی شده برای محتوای دارای دیوار پرداخت می کند، که باید به فهرست بندی محتوا در جستجوی Google کمک کند.

در حال حاضر، توییتر به دلایل زیادی کمی آشفته به نظر می رسد.



دیدگاهتان را بنویسید