درک اینکه چرا باید رهبران نظرات کلیدی (KOL) را در خود بگنجانید – NEXEA


بازاریابی رهبران عقیده کلیدی (KOLs) شکل جدیدی از استراتژی بازاریابی است که شامل همکاری بین شرکت و یک یا چند KOL برای انتشار محتوای برجسته محصولات برند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سراسر جهان مانند اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب و همچنین است. وی چت، تیک توک و ویبو چین.

تعداد فالوورها کارایی تلاش بازاریابی KOL را تضمین نمی کند. یکی از استراتژی ها استفاده از KOL صحیح برای دستیابی به مخاطب مناسب برای حداکثر تأثیر ویروسی است. در چندین شرایط، micro-KOLها با افزایش 60 درصدی در تعامل، در ارتقاء تبدیل مؤثرتر نشان داده شده اند.

رهبر نظرات کلیدی (KOLs)

رهبران نظر کلیدی (KOL) چیست؟

https://www.youtube.com/watch?v=YEuMpYMbpIw

رهبران نظرات کلیدی (KOLs)

رهبران نظرات کلیدی (KOLs) افراد یا سازمان هایی با چنان شهرت اجتماعی بالایی هستند که پیشنهادات و نظرات آنها در هنگام تصمیم گیری های حیاتی مورد توجه قرار می گیرد. رهبران نظرات کلیدی شامل دندانپزشکان، سیاستمداران، دانشگاهیان، مشاوران حرفه ای و طراحانی هستند که در زمینه های خود متخصص هستند.

همه رهبران افکار کلیدی در جوامع مربوطه خود شناخته شده هستند و دیدگاه های آنها مورد توجه و احترام قرار می گیرد. آنها به عنوان کارشناسان واقعی دیده می شوند و به عنوان افراد واقعی به آنها اعتماد می شود، نه شخصیت های عمومی که نماینده شرکت ها هستند.

همراه با تسلط بر رسانه های اجتماعی، بسیاری از KOL ها دارای رسانه ای قدرتمند و ارتباطات شرکتی برای بیان دیدگاه حرفه ای خود به صورت آنلاین هستند. در میان پنج لایه اینفلوئنسر، آنها به اینفلوئنسرهای بزرگ یا کلان تبدیل می شوند.

به عبارت دیگر، رهبران افکار کلیدی (KOL) امروزه معمولاً تأثیرگذار هستند، اما تأثیرگذاران همیشه KOL نیستند. طبق تعریف، KOL ها به سه نوع تقسیم می شوند: افراد مشهور، وبلاگ نویسان، و افراد مشهور وب، که هر کدام دارای طرفداران، محتوا و مخاطبان هدف خاص خود هستند. به طور کلی، مردم به این «رهبران» نگاه می کنند تا منبع حقیقت باشند و قضاوت خود را بر گفته های آنها تکیه می کنند.

تفاوت بین رهبران نظر کلیدی (KOLs) و تأثیرگذاران

رهبران نظرات کلیدی (KOLs) و اینفلوئنسرها دو نقشی هستند که عموماً باعث سردرگمی مردم می شوند. رهبران نظرات کلیدی در صنایع و حرفه خود متخصص هستند. وقتی اقلام یا خدمات را تایید می کنند، دانش حرفه ای آنها اعتبار، اصالت و نفوذ را برای آنها فراهم می کند. اینفلوئنسرها با متقاعد کردن دیگران از طریق رسانه های اجتماعی، حرفه ایجاد می کنند.

رهبران نظرات کلیدی (KOLs) اینفلوئنسرها
KOL ها متخصصانی هستند که دانش و تجربه گسترده ای در زمینه های مربوطه دارند. اعتبار یک اینفلوئنسر با حضور در رسانه های اجتماعی و محتوایی که منتشر می کند تعیین می شود.
تولید کننده محتوای رسانه های اجتماعی پاره وقت تولید کننده محتوای رسانه های اجتماعی تمام وقت
استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای افزایش محبوبیت منبع اصلی درآمد آنها نیست. منبع اصلی درآمد از شبکه های اجتماعی است.
KOLs VS Influencers

به طور کلی، اینفلوئنسرها تحت تأثیر KOL ها هستند. اکثر رهبران افکار کلیدی (KOLs) از صرف زمان زیاد در اینترنت به صورت عمدی اجتناب می کنند. برخی از آنها شبکه های اجتماعی را اتلاف وقت می دانند. KOL ها نیازی به داشتن حساب اجتماعی یا فالوور ندارند. آنها صرفاً می خواهند به دلیل تخصص موضوعی خود شناخته شوند. به عنوان مثال، در بسیاری از جوامع کوچک، مردم محلی به دلیل احترام به شغل خود، پزشک خود را به‌عنوان یک رهبر عقیده کلیدی در نظر می‌گیرند.

البته، KOL ها ممکن است برای افزایش نفوذ خود در رسانه های اجتماعی وقت بگذارند. امروزه نویسندگان زیادی در این راه قدم گذاشته اند. وقتی صحبت از نویسندگی ترسناک می شود، استیون کینگ آشکارا یک رهبر فکری برجسته است. او با نوشتن رمان های فوق العاده موفق نامی برای خود به صورت آفلاین ساخت. او همچنین در میان نویسندگان مشتاق به عنوان نویسنده کتاب نمادین «چگونه بنویسیم» در زمینه نویسندگی شناخته شده است. استفن کینگ 5.15 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد، مرتب توییت می کند و با فالوورهای خود در تعامل است.

یکی دیگر از نمونه‌های خوب رهبر عقیده کلیدی کسی است که همیشه در تلویزیون مانند برنامه‌های تلویزیونی و پلتفرم‌های اینترنتی که در سطح بین‌المللی پخش می‌شوند، برجسته است. گوردون رمزی یک نمونه فوق العاده از پخت و پز KOL به معنای جهانی است. او از ایالات متحده تا نیوزلند و همه جاهایی که برنامه هایش پخش می شود، شناخته شده است.

امروزه، اکثر KOL ها از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های تخصصی خود استفاده می کنند. در نتیجه، آن‌ها به اینفلوئنسرهای بزرگ یا کلان با تعداد زیادی فالوور اینترنتی تبدیل شدند. اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورهایشان دسته بندی های زیادی دارند. در حالی که تعاریف تمایل به تغییر دارند، تفکر فعلی این است که در حال حاضر پنج لایه تأثیرگذار وجود دارد:

پنج دسته از اینفلوئنسرها

لایه های اینفلوئنسر اینستاگرام

اکثریت اینفلوئنسرهای آنلاین موفق، اینفلوئنسرهای ریز و میانی هستند، با این حال، اینفلوئنسرهای نانو در بازارهای بسیار خاص در حال کسب شهرت هستند.

افرادی که قبلاً خود را به عنوان یک رهبر افکار برجسته در جامعه تثبیت کرده‌اند، در صورت انتخاب حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، معمولاً به افراد کلان یا مگا اینفلوئنسر تبدیل می‌شوند. همانطور که قبلا گفته شد، گوردون رمزی با 6.93 میلیون فالوور توییتر و 5.9 میلیون فالوور اینستاگرام در رده مگا اینفلوئنسرها قرار دارد.

در نهایت، یکی از تمایزات مهم بین یک رهبر عقیده کلیدی و یک تأثیرگذار اجتماعی واقعی این است که فرد وقت خود را چگونه می گذراند. آنها هر دو متخصص موضوع هستند. با این وجود، برای اکثر اینفلوئنسرها، رسانه های اجتماعی/وبلاگینگ/یوتیوب کار تمام وقت آنهاست. آنها در انتشار اخبار در مورد حوزه تخصص خود تخصص دارند.

از سوی دیگر، رهبران افکار کلیدی اکثر وقت خود را به حوزه تخصصی خود اختصاص می دهند. آنها به جای صحبت کردن در زمینه تخصصی خود، در انجام دادن تخصص دارند. آنها ممکن است زمانی را در رسانه های اجتماعی بگذرانند، اما این فقط در اوقات فراغت آنهاست. آنها قرار نیست تمام روز را صرف افزایش دنبال کنندگان خود، ساختن ویدیوهای یوتیوب یا ایجاد پست ایده آل کنند.

مزایای استفاده از استراتژی KOLs در برنامه بازاریابی شما

استراتژی بازاریابی KOL از طریق یک رهبر نظر برجسته به عنوان واقعی تر و صادقانه تلقی می شود. بازاریابی KOL به شما این امکان را می دهد که به مخاطب خاصی در تخصص یا بخش خود دسترسی پیدا کنید. همچنین به شما کمک می کند تا از طریق تبلیغات شفاهی در مقیاس بزرگ تری شهرت پیدا کنید.

رهبران نظر کلیدی، که به جذب مشتریان واقعی علاقه مند و وفادار کمک می کند. یک شخصیت شناخته شده این تصور را ایجاد می کند که دیگران شخصاً آنها را می شناسند و ممکن است به نظرات آنها اعتماد شود.

با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کنید

بازاریابی رهبر عقیده کلیدی (KOL) می تواند مستقیماً اطلاعات محصول شما را برای حامیان خود تقویت کند. یک KOL می تواند به شما کمک کند به طور مؤثر جمعیت شناسی هدف خود را شناسایی کرده و درگیر کنید. یک KOL اساساً تمام کارها را برای شما انجام داده است. او تلاش کرده است تا با یک مخاطب خاص و خاص ارتباط برقرار کند و جامعه ای را بر اساس یک علاقه خاص ایجاد کرده است.

KOL یک روش بسیار موثر برای جذب جمعیت هدف شما است. به جای اجرای تبلیغات فیس بوک یا ایجاد حضور قوی در گوگل، بهتر است با یک KOL تماس بگیرید که عمدتاً اطلاعاتی را در بخش خاصی مانند سلامت و تناسب اندام، غذا، مد، یا لوازم آرایشی منتشر می کند.

مشارکت های خلاقانه KOLs

یکی دیگر از مزایای فوق العاده استفاده از تکنیک بازاریابی KOL این است که KOL ایده های محتوای سفارشی را برای تجارت شما ایجاد کرده است. خلاقیت KOLs اغلب توسط پیروان آنها به عنوان “افراد مرتبط” توصیف می شود.

در نتیجه شهرت و اعتبار زیاد، آنها به راحتی می توانند کالای شما را برای مخاطبان خود بازاریابی و تبلیغ کنند. به یاد داشته باشید که آنها مخاطبان خود را به خوبی می شناسند و جذاب ترین مطالب را برای آنها ارائه می دهند. با کمک KOL ها، می توان یک اثر buzz قابل توجه ایجاد کرد.

استخدام یک رهبر نظر کلیدی (KOL) یک استراتژی بازاریابی عالی برای راه اندازی محصول جدید شما است. از آنجایی که KOL شما در مورد روندهای صنعت آگاه است و درک خوبی از بازار مصرف دارد، به احتمال زیاد به شما در شناسایی نیازها در محصول موجود یا برنامه بازاریابی کلی شما کمک می کند.

با بازاریابی KOLs آگاهی برند خود را افزایش دهید

اثر برندسازی بازاریابی KOL در مقایسه با سایر تکنیک های تبلیغات دیجیتال آشکار و فوری است. هیچ رازی پشت آن نیست، فقط اعتماد پیروان و علاقه مشترک. یک KOL نه تنها تضمین می کند که شما به هدف جمعیتی مناسب برای کسب و کار خود می رسید، بلکه به درصد قابل توجهی از مشتریان احتمالی بیشتری نسبت به آنچه که در غیر این صورت انجام می دادید دسترسی پیدا می کنید.

استراتژی های تبلیغاتی سنتی به بودجه زیادی نیاز دارند و همچنین به شما اجازه نمی دهند یک جمعیت شناسی خاص را هدف قرار دهید. از طرف دیگر، ممکن است با یک KOL که یک میلیون دنبال کننده در یوتیوب، اینستاگرام یا سایت دیگری دارد کار کنید تا به یک میلیون نفر که به خصوص به بخش شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید.

به ویژه زمانی که برند شما تحت رقابت قوی قرار می گیرد بسیار مهم است. یک استراتژی بازاریابی KOL از طریق ارزیابی مستدل محصول توسط KOL ها، تأثیر مقایسه ای را ارائه می دهد و یک تصویر معتبر از برند را به مردم منتقل می کند. این به سرعت شناخت برند را افزایش می دهد و به شما امکان می دهد به طور مداوم از رقبای خود بهتر عمل کنید.

نتیجه

در پایان، انتخاب رهبر نظر کلیدی مناسب برای همکاری برای تجارت شما حیاتی است. شناسایی اهداف همکاری و درک نیازهای کسب و کار شما ممکن است به شما در یافتن رهبر عقیده کلیدی مناسب کمک کند.

میزان فالوور مهم ترین مسئله در تأثیرگذاری و دسترسی به بازارهای هدف شما است. اگر پیروان و محتوای رهبر عقیده کلیدی به شدت با هدف شرکت درگیر هستند، پیام نیازی به انتشار گسترده ندارد.

یکی دیگر از عوامل کلیدی، قیمت شراکت با یک KOL یا یک تأثیرگذار است. هزینه همکاری به موازات محبوبیت آن اغلب افزایش می یابد. مشارکت با میکرو اینفلوئنسرها (کسانی که کمتر از 50000 فالوور رسانه های اجتماعی دارند) اغلب مقرون به صرفه است در حالی که کار با اینفلوئنسرهای کلان (آنهایی که بیش از 500000 فالوور دارند) دید محصول را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

با این حال، با افزایش حجم مخاطب، میزان مشارکت نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه، تبلیغ کننده باید مزایای کار با این فرد را در نظر بگیرد. تبلیغ کنندگان باید پیشینه KOL هایی را که نام تجاری خود را تبلیغ می کنند و همچنین تعداد دنبال کنندگان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرند.

منابع

درک رهبران افکار کلیدی (KOLs)

رهبران افکار کلیدی در مقابل تأثیرگذاران

مزایای استفاده از استراتژی رهبران نظر کلیدی (KOLs).

دیدگاهتان را بنویسید