راهنمای شما در مورد استراتژی های بازاریابی استارتاپ – NEXEA


وقتی در حال تماشای فیلمی هستم و شخصیت احمق بدون استراتژی وارد مبارزه می شود، می دانم که پشیمان می شوند و دوباره جمع می شوند تا یک استراتژی طراحی کنند. همه می دانند که چنین اقدامی هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

با این حال، این زندگی واقعی است.

بنابراین، اگر اشتباهی مرتکب شوید، ممکن است فرصت دومی برای «تجمع مجدد و طراحی استراتژی» نداشته باشید. خوشبختانه، ما آنقدر احمق نیستیم که بتوانیم یک شرکت بسازیم و بدون استراتژی بازاریابی استارتاپی عالی، آن را تبلیغ کنیم. در اینجا اصولی وجود دارد که برای شروع ایجاد استراتژی های بازاریابی استارتاپی خود باید بدانید.

آشنایی با استراتژی های بازاریابی استارتاپی

بازاریابی استارتاپی استراتژی ها طرح‌های بازاریابی هستند که با بودجه محدود یک استارت‌آپ طراحی شده‌اند و رشد سریع‌تری نسبت به تاکتیک‌های بازاریابی معمولی را نوید می‌دهند. بسته به اینکه آیا به نتایج سریع یا پایه ای قوی برای ایجاد شرکت خود نیاز دارید، این طرح ممکن است شامل برخی هک رشد یا بازاریابی رشد باشد.

بنیاد استراتژی های بازاریابی استارتاپی

قبل از شروع آجرکاری به یک پایه محکم نیاز است. همین منطق زیربنای یک رویکرد بازاریابی استارتاپی موفق است. قبل از بازاریابی شرکت خود، مطمئن شوید که مبانی زیر را پوشش داده اید.

انتخاب بازار

برای کارآفرینان شرکت ها وسوسه انگیز است که تصور کنند کالاهایشان مورد علاقه همه مردم روی کره زمین قرار می گیرد. به هر حال، بنیانگذاران زندگی می کنند، نفس می کشند و کالاهای خود را مصرف می کنند. حقیقت این است که محصول شما تنها مورد توجه درصد کمی از جمعیت است.

اگر بخواهید شرکت خود را به همه بفروشید، هم زمان و هم پول را هدر خواهید داد. ایده این است که یک بازار هدف تخصصی انتخاب کنید و سهم بازار را به شدت دنبال کنید.

چگونه یک بازار را انتخاب می کنید؟ چهار ملاحظات عمده وجود دارد:

  • اندازه بازار – آیا هدف شما یک جمعیت شناسی مشخص است؟ نر؟ فرزندان؟ تعداد خریداران احتمالی در بازار هدف خود را تعیین کنید.
  • ثروت بازار – آیا این بازار توانایی مالی برای خرید محصول شما را دارد؟
  • آیا بازار از نظر رقابت اشباع شده است؟ همانطور که در، آنها چند رقیب دارند؟
  • ارزش پیشنهادی – آیا گزاره ارزشی شما به اندازه کافی متمایز است که از بین مردم متمایز شود؟

تعریف کلمات کلیدی

با یک بازار کاملاً تعریف شده، می توانید شروع به تهیه لیست کلمات کلیدی کنید. لیست کلمات کلیدی بیشتر برای وبلاگ نویسی، شبکه های اجتماعی و سایت بازاریابی اصلی شما استفاده می شود. اساساً، شما می خواهید فهرستی از اصطلاحات یا عبارات بسیار مرتبط با نام تجاری خود ایجاد کنید.

این را در نظر بگیرید: یک مشتری بالقوه چه چیزی را وارد گوگل می کند تا به وب سایت استارت آپ شما برسد؟

با لیستی از کلمات کلیدی اساسی شروع کنید. این لیستی از سه تا پنج کلمه کلیدی است که به طور کامل کارهای کسب و کار شما را توصیف می کند. ارزش پیشنهادی شما باید فهرست کلیدواژه اصلی شما را تعیین کند. چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهید؟

اکنون باید فهرست کلیدواژه اصلی خود را گسترش دهید تا کلمات کلیدی ثانویه را نیز در بر گیرد. کلمات کلیدی ثانویه بیشتر هدفمند هستند. به عنوان مثال کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا”. کلمات کلیدی ثانویه ممکن است شامل مواردی مانند وبلاگ نویسی شرکتی، بهترین شیوه های وبلاگ نویسی، نحوه بازاریابی ایمیلی و غیره باشند.

تعریف موفقیت

موفقیت هر استارت آپی منحصر به فرد است. استارتاپ A ممکن است موفقیت را 500 ثبت نام جدید در ماه تعریف کند، اما استارتاپ B موفقیت را 50000 دلار درآمد در ماه تعریف می کند. تعریف شما از موفقیت هر چه باشد، آن را زودتر و واضح تعریف کنید. آن را یادداشت کنید یا با کل تیم به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که همه کسانی که با آنها کار می کنید، تعریف شما از موفقیت را درک کرده و مایل به تلاش برای رسیدن به آن هستند.

برای حفظ ثبات تلاش کنید. فرقی نمی کند که موفقیت را از نظر ثبت نام، فروش، سود یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید تعریف کنید. آنچه مهم است این است که با پیشرفت واقعی مرتبط باشد (بدون افزایش نفس) و هر ماه به طور مداوم نظارت شود. به عنوان مثال، موفقیت نباید به عنوان 500 ثبت نام جدید در یک ماه و 50000 دلار درآمد در ماه بعد تعریف شود. یک تعریف را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

تنظیم معیارهای اصلی

از معیارهای غرور باید به همان روشی که باید از موفقیت غرور جلوگیری کرد، اجتناب کرد. در حالی که معیارهای غرور فقط برای نفس شما جذاب هستند، اما بی فایده هستند. آنها به رشد واقعی ربطی ندارند، به این معنی که تا زمانی که خیلی دیر نشده است، نمی دانید که آیا کسب و کار شما یک موفقیت بزرگ است یا یک فاجعه وحشتناک.

مطمئن شوید که معیارهای اساسی شما دقیقاً قابل اندازه‌گیری و مشخص هستند. فرض کنید تعریف شما از موفقیت 500 ثبت نام جدید در هر ماه است. می توانید نرخ تبدیل سه تماس ثبت نام را محاسبه کنید. مفهوم این است که چند KPI بسیار مهم داشته باشیم که به فعالیت‌های انجام شده در قیف جذب مشتری (مانند ثبت‌نام، اشتراک در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی) وابسته باشند. سعی نکنید همه چیز را کمی کنید. روی شاخص های مهم موفقیت تمرکز کنید.

تخمین نرخ تبدیل

مرحله زیر تعیین نرخ و مقادیر تبدیل است. اشتراک خبرنامه را در نظر بگیرید. اگر نرخ تبدیل شما 20٪ باشد، 100 ثبت نام جدید در خبرنامه هر ماه ممکن است نشان دهنده رشد فوق العاده باشد. این در صورتی است که 20 درصد از ایمیل خوان های شما به مشتریان پولی تبدیل شوند. اگر نرخ تبدیل شما کمتر از 1٪ باشد، 100 ثبت نام در خبرنامه ممکن است ناچیز باشد.

نرخ تبدیل سرنخ خود را (با استفاده از داده های قبلی) تخمین بزنید. همین کار را برای ارزیابی ارزش طول عمر مشتری انجام دهید. اگر بدانید چه تعداد از سرنخ‌های شما تبدیل شده‌اند و چه مقدار از این تبدیل‌ها برای کسب‌وکارتان به‌دست می‌آورند، می‌توانید مقادیری را به تکمیل اهداف مانند ثبت‌نام ایمیل اضافه کنید. درآمد ماهیانه 2500 دلار از خبرنامه شما بسیار بیشتر از 100 ثبت نام ایمیل جدید نشان دهنده موفقیت است.

تنظیم بودجه

همه چیز در پایان روز به پول خلاصه می شود. چقدر می توانید برای استراتژی بازاریابی استارتاپ خود هزینه کنید؟ در حالی که سرنخ های بازاریابی ورودی 61 درصد ارزان تر از سرنخ های بازاریابی خارجی هستند، آنها رایگان نیستند. بودجه را زود تنظیم کنید و آن محدودیت را بپذیرید.

مهمتر از آن، در نظر بگیرید که چگونه می خواهید آن وجوه را تقسیم کنید. شاید وبلاگ شما تا به امروز موثرترین ابزار شما بوده است و می خواهید 40 درصد از بودجه خود را صرف آن کنید. یا شاید بخواهید 35 درصد از پول خود را صرف ایجاد یک کتاب الکترونیکی جدید یا دوره آنلاین کنید. فقط قبل از شروع هزینه مطمئن شوید که تدارکات مرتب است.

چگونه می توانید استارتاپ خود را به طور موثر بازاریابی کنید؟

در اینجا چند نکته برای بازاریابی موثر استارتاپ خود آورده شده است:

از تلاش نترسید

اگر ایده ای دارید، نگران این نباشید که دیگران چگونه به آن پاسخ خواهند داد. داشتن این فکر به این معنی است که ممکن است دیگرانی باشند که به آنچه شما در ذهن دارید نیاز دارند.

شانست را امتحان کن. سخت ترین بخش متقاعد کردن خود برای تبدیل مفهوم خود به محصول این است که دیگران را متقاعد کنید که به محصول شما نیاز دارند. این زمانی است که بازاریابی وارد عمل می شود.

احتمالا این تصویر شناخته شده از آی پادها را دیده اید.

چه می‌شود اگر در توضیحات گفته می‌شود «محصول جدید، فقط برای آهنگ‌های شما».

آیا همان اثر را خواهد داشت؟ چه کسی به یک روش جدید برای گوش دادن به موسیقی نیاز دارد؟

با این حال، به نظر می رسد که اپل متوجه شده است که کاربران به دنبال راهی ساده تر برای ذخیره آهنگ های بیشتر هستند. آنها فقط نیاز داشتند که به مردم کمک کنند تا بفهمند محصول چیست.

این نیز مفهوم اساسی هک رشد است.

بزرگترین خطر این است که اصلاً ریسک نکنید. در محیطی که به سرعت در حال تغییر است، تنها رویکردی که مطمئناً شکست خواهد خورد، ریسک نکردن است.

مارک زاکربرگ

در حال حاضر سال 2022 است، و ایلان ماسک، ایلان ماسک است، زیرا با انصراف از کالج و ساخت اسپیس ایکس و تسلا، از شانس‌هایی استفاده کرد.

اجازه دهید به شما بگویم که اگر شرکت‌ها آن را ایمن بازی کنند، چگونه خواهند بود

  • اگر پای پال نمی توانست امنیت 100% را هنگام انتقال پول تضمین کند، وجود نداشت.
  • نتفلیکس هیچ تفاوتی با یک پلتفرم فیلم دزدان دریایی ندارد. بالاخره چه کسی از نسخه های اصلی نتفلیکس لذت نمی برد؟
  • اینستاگرام در مواجهه با رقابت توییتر، پینترست و ردیت محو خواهد شد.

سعی نکنید یک استراتژی بازاریابی جدید ابداع کنید

قبلا انجام شده است. اختراع مجدد چرخ باعث نمی شود مردم آن را دوست داشته باشند.

مطالعه موردی iPod را به خاطر دارید؟ آنها روش جدیدی برای گوش دادن به موسیقی ایجاد نکردند. بلکه آن را راحت تر و در دسترس تر کردند. همین امر ممکن است در مورد تاکتیک های بازاریابی نیز گفته شود.

برخی از استراتژی های بازاریابی استارتاپی که باید امتحان کنید

ما مفاهیمی را برای کمک به شما در درک اینکه چگونه یک طرح بازاریابی ممکن است به موفقیت کسب و کار شما کمک کند، ارائه خواهیم کرد. این ایده‌های راه‌اندازی به شما کمک می‌کنند تا تصور کنید چگونه یک رویکرد عالی می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک کند.

استراتژی های بازاریابی استارتاپی توضیح
برای ارتباط با مشتریان، رسانه های اجتماعی را امتحان کنید می توان از آن برای گسترش مخاطبان خود و برقراری ارتباط با اعضای فعلی استفاده کرد.
از محتوای تولید شده توسط کاربر برای بیان داستان خود استفاده کنید این یک رویکرد ساده و بدون هزینه برای ترکیب توصیفات است.
برای جذب بازدیدکنندگان با هدف بالا، محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد کنید هدف پشت سئو بهینه سازی صفحات وب (و محتوای شما) برای کلمات کلیدی است که مشتریان بالقوه برای جستجوی موارد یا خدمات مشابه شما استفاده می کنند.
اجرای برنامه ارجاع از افرادی که قبلاً محصول/خدمات شما را خریداری کرده اند دعوت کنید تا از طرف شما حمایت کنند

برای ارتباط با مشتریان، رسانه های اجتماعی را امتحان کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی نیازی به هزینه ندارد. می توان از آن برای گسترش مخاطبان خود و برقراری ارتباط با اعضای فعلی استفاده کرد. نمایه رسانه های اجتماعی برای شرکتی که به مشتریان نشان می دهد، مطالب مفیدی ارائه می دهد و تعامل با مخاطب را ترویج می کند، روشی رایگان برای افزایش دسترسی، هدایت ترافیک به وب سایت شما و نشان دادن اعتبار صنعت است.

از محتوای تولید شده توسط کاربر برای بیان داستان خود استفاده کنید

استارت‌آپ‌ها معمولاً فاقد بودجه لازم برای راه‌اندازی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مقیاس بزرگ هستند. به عنوان مثال، آژانس مسافرتی Hopjump را در نظر بگیرید. تیم بازاریابی Hopjump کشف کرد که بهترین روش برای به اشتراک گذاری استوری خود در اینستاگرام است. مشتریانی که از تعطیلات مقصد خود که با استفاده از این سرویس رزرو شده اند لذت می برند، ممکن است در صفحه کسب و کار مشاهده شوند:

هاپ جامپ

مشتریانی که عکس‌های شگفت‌انگیز تعطیلات خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند Hopjump را تگ کنند تا شانسی برای نمایش در صفحه داشته باشند و دید این شرکت را افزایش دهند. مشتریانی که از خرید خود راضی هستند می توانند در مورد آنها به دیگران بگویید.

یک استراتژی بازاریابی که از مطالب تولید شده توسط کاربر استفاده می کند، یک رویکرد ساده و بدون هزینه برای ترکیب توصیفات است. می‌توانید کمپین را از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود اجرا کنید و از هشتگ‌ها برای نمایش در فیدهای بیشتر استفاده کنید.

برای جذب بازدیدکنندگان با هدف بالا، محتوای بهینه شده برای سئو ایجاد کنید

سئو یکی دیگر از رویکردهای رایگان و کم هزینه است که بازاریابان استارتاپ ممکن است از آن برای انتشار اطلاعات در مورد شرکت خود استفاده کنند.

با این حال، یک نکته وجود دارد: از بین تمام تاکتیک های ذکر شده، این یکی طولانی ترین زمان را می برد. این بدان معنا نیست که این یک کار وقت گیر است – اینطور نیست – اما یک کار مداوم است. هرچه بیشتر وب سایت خود را بهینه کنید، عملکرد بهتری خواهد داشت و در نتیجه سرنخ های بیشتری برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.

هدف پشت سئو بهینه سازی صفحات وب (و محتوای شما) برای کلمات کلیدی است که مشتریان بالقوه برای جستجوی موارد یا خدمات مشابه شما استفاده می کنند.

مطمئناً، صفحات خدمات اصلی شما در بسیاری از کلمات کلیدی قابل مقایسه با شرکت های دیگر در بازار شما رقابت خواهند کرد، اما شما می توانید از محتوایی که ایجاد می کنید برای اتصال به این سایت ها استفاده کنید، ارزش سئو آنها را افزایش دهید و رتبه آنها را در صفحات نتایج SERP در طول زمان بالا ببرید.

به روز رسانی و بهبود وب سایت شما تضمین می کند که در دراز مدت به توسعه و جذب مشتریان بالقوه ادامه می دهد، بنابراین این فرصت را از دست ندهید.

اجرای برنامه ارجاع

https://www.youtube.com/watch?v=IR2euVMmm0w

بازاریابی مبتنی بر ارجاع در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده است زیرا مصرف‌کنندگان به طور فزاینده‌ای به ارزیابی‌های محصول/خدمات، توصیفات و مطالعات موردی برای حمایت از تصمیمات خرید خود متکی هستند.

هدف از این استراتژی بازاریابی استارتاپی دعوت از افرادی است که قبلاً محصول/خدمت شما را خریداری کرده اند تا از طرف شما حمایت کنند – چه از طریق بررسی، گواهی یا مطالعه موردی.

این نوع مواد بسیار مهم است زیرا نشان می دهد و به مشتریان بالقوه شما اطلاع می دهد که قبلاً مشکلاتی را برای دیگران مانند آنها حل کرده اید. برای افزایش احتمال انجام این کار برای شما، تخفیف یا آزمایش رایگان محصول ارائه دهید.

نتیجه

تسلط بر بازاریابی استارتاپی علمی دشوار است. برخی از ایده های درخشان به دلیل عدم پوشش رسانه ای و آگاهی مشتریان شکست خورده اند. برخی دیگر در نتیجه استراتژی ضعیف شکست خورده اند. با این حال، مفاهیم درخشان دیگری برای دستیابی به موفقیت میلیارد دلاری پیش رفته اند!

منابع

15 استراتژی اساسی بازاریابی استارتاپ + مثال ها و ایده ها

راهنمای نهایی بازاریابی استارتاپی

استراتژی بازاریابی استارت آپی: 18 ایده و تاکتیکی که در واقع کار می کنند

دیدگاهتان را بنویسید