ردیابی در سال 2024: کجا هستیم و چگونه آماده شویم


به یاد دارید iOS 14 چقدر برای بازاریابان عملکرد دردناک بود؟ یک تغییر لرزه ای حتی بیشتر در راه است و بسیاری از بازاریابان هنوز آماده نیستند.

بله، من در مورد مرگ قریب الوقوع کوکی های شخص ثالث صحبت می کنم. اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً این هزارمین بار است که می‌شنوید.

و این ممکن است بخشی از مشکل باشد: «مرگ کوکی‌ها» اکنون می‌تواند یکی از آن عبارات آشنا باشد که شما بدون درک عمق پیامدهای آن از روی آن می‌گذرید.

اگر کمی مبهم هستید که “مرگ کوکی ها” چه نوع ویرانگری را در کمپین های شما ایجاد می کند، برای چند دقیقه با من بمانید تا به این موضوع بپردازم:

  • آنچه از منظر فنی در حال تغییر است.
  • آنچه از دیدگاه بازاریابی در حال تغییر است.
  • 4 گام واقعی که باید در اسرع وقت برای شروع برنامه ریزی بردارید.

آنچه از منظر فنی در حال تغییر است

اول، اجازه دهید واضح بگوییم: ما در مورد مرگ کوکی های شخص ثالث صحبت می کنیم، نه کوکی های شخص اول. شما صاحب کوکی‌های شخص اول و داده‌هایی هستید که جمع‌آوری می‌کنند، که تحت تأثیر به‌روزرسانی Chrome قرار نخواهند گرفت.

کوکی‌های شخص ثالث، که داده‌ها را از وب‌سایت شما به طرف‌های خارجی (مانند پلتفرم‌های تبلیغاتی) به سایت شما ارسال می‌کنند تا تصویری از رفتار کاربر و کاربر نشان دهند، چیزی هستند که ناپدید می‌شوند.

اگر این به نظر آشنا می رسد، به این دلیل است که دقیقاً همان چیزی است که در iOS 14 اتفاق افتاده است.

در آن به‌روزرسانی، معرفی «شفافیت ردیابی برنامه» اپل مانع از ردیابی رفتار کاربران در برنامه‌های شخص ثالث توسط شرکت‌ها شد. پلتفرم های تبلیغاتی (به ویژه فیس بوک) به طور ناگهانی نتوانستند به تبلیغ کنندگان کمک کنند تا بفهمند کاربران پس از درگیر شدن با تبلیغات خود چه می کنند.

کوکی‌ها، چه شخص اول یا شخص ثالث، قطعه‌هایی از کد هستند که توسط مرورگر یا برنامه در دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند. آنها حاوی شناسه‌های کاربر و جلسه، شناسه‌های کلیک آگهی، مُهرهای زمانی و عملکردها هستند (مثلاً اینکه آیا به یک برنامه وارد شده‌اید یا خیر).

به طور خلاصه، آنها رایج ترین راه برای شناسایی و ردیابی کاربران هستند (یا تا همین اواخر بودند) و در شرف ناپدید شدن از کروم هستند (که فایرفاکس و سافاری را در انجام این کار دنبال می کند).

اگر از پیکسل‌ها، پارامترهای UTM خارج از محیط شخص اول، GTAG (از تیم تحلیلی خود بپرسید) یا سایر ردیابی‌ها بر اساس – و ذخیره‌شده در – مرورگرها استفاده می‌کنید، دنیایی از انتقال را تجربه می‌کنید.

آنچه از دیدگاه بازاریابی در حال تغییر است

فهرست کردن چیزهایی که تغییر نمی کنند ممکن است آسان تر باشد، اما در اینجا لیستی سریع از بزرگترین موفقیت ها وجود دارد:

  • انتساب در حال تغییر است. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان همچنان به کلیک برای اقدام، اسناد آخرین کلیک متکی هستند و این داده‌ها در شرف اژدر شدن هستند. اگر تبلیغ‌کنندگان را مجبور به اتخاذ استراتژی‌های اندازه‌گیری جامع‌تر که کل سفر کاربر را در نظر می‌گیرد، در واقع می‌تواند پوشش نقره‌ای بزرگی داشته باشد.
  • ردیابی عملکرد در حال تغییر است. اگر به توانایی مشاهده عملکرد در سطح تبلیغات و/یا کلمه کلیدی علاقه دارید، حفظ سطحی از دید مستلزم برخی به‌روزرسانی‌های بیشتر تنظیمات ردیابی است.
  • هدف گذاری در حال تغییر است. استفاده از پیکسل‌ها برای هدف‌گیری مجدد تلاش‌ها و دقت مخاطبان درون پلت‌فرم احتمالاً تغییر خواهد کرد. ما در درک چگونگی شناسایی کاربران ارزشمند و ایجاد تبلیغات مرتبط با آنها با چالش‌های شدیدی روبرو خواهیم شد.
  • جمع آوری داده ها در حال تغییر است. هرچه بتوانیم داده های شخص اول بیشتری جمع آوری کنیم و مالک آن باشیم، کنترل بیشتری بر درک و تعامل با کاربران خود خواهیم داشت. اگر برنامه‌ای برای جمع‌آوری و دریافت داده‌های شخص اول بیشتر ندارید، در ضرر بزرگی خواهید بود.

حفاری عمیق تر: 7 ​​نکته گزارش رسانه پولی در زمانی که ردیابی نامرتب است

با توجه به همه اینها، امیدواریم اکنون می توانید متوجه شوید که زمان شروع برنامه ریزی حدود یک سال پیش بود – و اگر از این منحنی عقب هستید، بهتر است به خواندن ادامه دهید.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


شرایط را ببینید.


4 مرحله آماده سازی واقعی برای انجام هر چه سریعتر

من این را برای مشتریانم به چهار سطل تقسیم می کنم:

  • تمیزی CRM
  • جمع آوری داده ها
  • راه حل های ردیابی پلت فرم
  • هاست سمت سرور

1. بر تمیزی CRM تمرکز کنید

حداقل باید بتوانید به داده های CRM خود مراجعه کنید تا نقطه ورود کاربران خود را درک کنید و با ارزش ترین کاربران خود را شناسایی کنید.

اطمینان حاصل کنید که برای ارزیابی پاکیزگی داده‌ها، گزارش‌ها و داشبورد خود برنامه‌ای دارید و می‌توانید چیزها را به‌اندازه کافی خوب به دست آورید تا به آنچه داده‌های شخص اول به شما می‌گویند اعتماد کنید. کار به

2. مجموعه داده های خود را تنظیم کنید

با فرسایش داده‌های منابع شخص ثالث، داده‌های شخص اول اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

اطمینان حاصل کنید که کمپین‌های تبلیغاتی، کمپین‌های ارگانیک، دارایی‌های متعلق به شما، و غیره، برای جمع‌آوری داده‌های شخص اول و برنامه‌ای برای استفاده از آن در کمپین‌های خود (ایمیل، پیام کوتاه، هدف‌گیری مجدد، شبیه‌سازی‌ها، و غیره) کاملاً به حداکثر می‌رسند.

3. پیاده سازی راه حل های پلت فرم

با تبدیل‌های پیشرفته Google، APIهای تبدیل متا و لینکدین، و هر اسمی که می‌بینید پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌کنند، بسیار راحت باشید. آنها کمک می کنند تا اطمینان حاصل شود که الگوریتم های تبلیغاتی می توانند اقدامات ارزشمند را هم به صورت آنلاین و هم آفلاین ردیابی کنند، که برای اثبات تلاش های ردیابی شما در آینده ضروری است.

(اگر راه‌حل‌های پلتفرم را با داده‌های شخص اول ترکیب کنید تا الگوریتم‌های پلتفرم را برای یافتن بهترین کاربران خود از طریق ردیابی تبدیل آفلاین بیاموزید.)

4. به سمت سرور بروید

تجزیه و تحلیل و داده های ذخیره شده در سرورهایی که شما کنترل می کنید (برخلاف مرورگرهایی که می توانند قوانین خود را در هر زمان تغییر دهند) یک مانع بزرگ در برابر فرسایش کوکی ها هستند.

ابتکاراتی مانند GTM سمت سرور را اجرا کنید و شروع به تحقیق در مورد گزینه‌های CDP (پلتفرم داده‌های مشتری) مانند Segment و Tealium کنید تا حداقل مالکیت بخشی از داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های خود را به دست آورید.

استراتژی های برنده برای آینده ای مبتنی بر داده و حریم خصوصی

اگر بعد از خواندن همه آن به یک خبر خوب کمی نیاز دارید، من چند نکته برای شما دارم.

  • ردیابی مبتنی بر کوکی دارای نقص‌های ذاتی بزرگی بود. این تغییر فرصتی برای صنعت برای ارزیابی مجدد روش‌های ردیابی، اندازه‌گیری و اسناد است.
  • بسیار بعید است که صنعت بازاریابی در آینده نزدیک با تغییری روبرو شود. ممکن است زخم‌های نبردی را از این انتقال به همراه داشته باشید، اما اگر بتوانید با شغل و برندتان دست نخورده از آن عبور کنید، بازاریاب بهتری برای آن خواهید بود.
  • در نهایت، همه ما در یک قایق هستیم و با هم این موضوع را کشف می کنیم.

عمیق تر حفاری کنید: 3 روشی که بازاریابان جستجو می توانند برای شکستن کوکی بزرگ آماده شوند