سئو خارج از صفحه چیست؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast


سئو را می توان به عنوان هر تلاشی که برای بهبود وب سایت خود انجام می دهید توضیح داد. اما آیا می دانستید که تفاوت مهمی بین سئو داخلی و خارجی وجود دارد؟ بهینه سازی وب سایت شما سئو داخلی نامیده می شود و شامل مواردی مانند ساختار سایت، محتوا و بهینه سازی سرعت می باشد. سئوی خارج از صفحه، از جمله موارد دیگر، شامل ساخت لینک، رسانه های اجتماعی و سئوی محلی است. به عبارت دیگر، ایجاد ترافیک برای سایت شما و ظاهر کردن کسب و کار شما مانند معامله واقعی. در این پست به این سوال پاسخ می دهیم که سئوی خارج از صفحه چیست؟

قرار گرفتن در معرض، اعتماد و آگاهی از برند

هنگامی که بر روی سئوی درون صفحه تمرکز می کنید، تمام تلاش خود را برای ایجاد یک وب سایت خوب انجام می دهید. شما محتوای عالی می نویسید، یک ساختار سایت محکم می سازید، وب سایت خود را موبایل پسند می کنید و روی بهبود سرعت صفحه کار می کنید. همه چیز در دنیا خوب است و شما تمام تلاش خود را انجام داده اید. درست؟ خوب، بخش دیگری وجود دارد که ما نمی توانیم فراموش کنیم: سئوی خارج از صفحه. این به شما کمک می کند تا آن انبوهی از بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه را وارد کنید. هر دو بخش مهمی از پازل هستند.

با نوشتن محتوای با کیفیت می توانید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، اما با گرفتن چند سایت عالی و مرتبط برای لینک دادن به آن محتوا، احتمال اینکه در نهایت رتبه بسیار بالاتری داشته باشید را افزایش می دهید. همین امر در مورد ایجاد برند شما و ایجاد اعتماد نیز صدق می کند. این فقط در سایت شما اتفاق نمی افتد، بلکه بیشتر در خارج از سایت اتفاق می افتد. به عنوان مثال، مرورها را در نظر بگیرید، اینها می توانند شرکت شما را شکست دهند یا خراب کنند. شما به آنها نیاز دارید، اما اغلب در سایت های خارجی ظاهر می شوند. اینها همه عواملی هستند که به رتبه بندی شما کمک می کنند.

نه تنها رتبه بالا برای عبارت جستجوی شما مهم است، بلکه ایجاد اعتماد و احساس اقتدار نیز اهمیت دارد. شما باید به نظر بهترین نتیجه جستجو باشید، نه تنها از نظر فنی و محتوایی، بلکه در واقعیت نیز. محبوبیت، کیفیت و ارتباط همه چیز هستند. به خصوص اکنون که EEAT (که مخفف عبارت Experience, Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است) به یک مفهوم اصلی در نحوه رتبه بندی Google محتوای آنلاین شما تبدیل شده است.

پیوندها رشته هایی هستند که وب ما را در کنار هم نگه می دارند. موتورهای جستجو از لینک ها برای تعیین میزان ارزش یک محتوا یا یک سایت خاص استفاده می کنند. اگر در مورد سئو جدی هستید، دریافت لینک های با کیفیت همیشه یک تاکتیک عالی خواهد بود. و چه کسی نیست؟ در گذشته، بحث هایی در مورد ارتباط پیوندها وجود داشته است. ما کاملاً به اهمیت پیوندها اعتقاد داریم. همانطور که گفته شد، شما به موارد خوب نیاز دارید. چیزها را نخرید، و مراقب باشید که کجا و چگونه به شما پیوند داده شده است. ما چندین راهنما در مورد چگونگی دریافت لینک های با کیفیت برای سایت خود و کارهایی که نباید هنگام ساخت لینک انجام دهید، نوشته ایم.

به خودی خود، رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی خوب در موتورهای جستجو ضروری نیستند. با این حال محبوبیت آن در حال افزایش است و افراد بیشتری از این پلتفرم ها برای جستجوهای آنلاین خود نیز استفاده می کنند. همچنین این یک راه عالی برای دستیابی به افراد بیشتری و رشد برند شما به طور کلی است.

در پایان، سئو به معنای یافتن آنلاین است. با فعال بودن در رسانه های اجتماعی، شما قابل اعتمادتر تلقی می شوید، راحت تر پیدا می شوید و راهی عالی برای نمایش بیشتر برند خود خواهید داشت. مردم احتمالاً انتظار خواهند داشت که شما را در آنجا پیدا کنند و شما نمی خواهید آنها در نهایت دست خالی یا با رقبای شما برخورد کنند. همچنین به شما فرصتی عالی برای تعامل با مخاطبان خود به شیوه ای سرگرم کننده و قابل دسترس می دهد. بنابراین مطمئن شوید که برای دستیابی به مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

سئوی محلی نیز سئوی خارج از صفحه است

اگر کسب و کار شما محلی گرا باشد، سئوی محلی ضروری است. اما این چی هست؟ در جایی که به طور معمول، شما تلاش خود را بر روی دستیابی به افراد بیشتری متمرکز می کنید، در هر کجا که هستند، سئوی محلی بر روی دستیابی به افراد در یک منطقه خاص تمرکز می کند. بنابراین، برای مثال، زمانی که شما یک تعمیرگاه دوچرخه یا مشاور املاک هستید.

برای مشاغل محلی، بخشی از سئوی خارج از صفحه سئوی حضوری است. بازاریابی دهان به دهان نقش مهمی در جذب افراد به کسب و کار شما دارد. نه فقط این، مشتریان خوشحال می‌توانند نظراتی را به صورت آنلاین ارائه کنند که Google – و سایر مشتریان بالقوه – می‌توانند از آن استفاده کنند تا ببینند شما چقدر خوب کار می‌کنید. تجربیاتی که افراد از کسب و کار شما دارند، باید مشابه و مثبت باشد، چه آفلاین باشند و چه آنلاین.

فراموش نکنید که خودتان را به نمایش بگذارید

با بازگشت به اهمیت نشان دادن تخصص یا قدرت خود در مورد یک موضوع، باید مطمئن شوید که این فقط در وب سایت شما گفته نمی شود. ظاهر شوید تا در مورد رشته یا تخصص یا خدمات/محصول خود با دیگران صحبت کنید. با وبلاگ نویسی برای وب سایت دیگری در زمینه خود، انجام مصاحبه، مهمان شدن در پادکست ها، یا رفتن به رویدادها برای انجام یک سخنرانی یا کارگاه. دانش خود را به اشتراک بگذارید و فعال باشید تا به مردم بفهمانید که شما شخص مورد علاقه (یا وب سایت) در مورد آن موضوع خاص هستید.

سئوی خارج از صفحه بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی سئوی شما است

همانطور که نشان دادیم، سئوی خارج از صفحه سئوی درون صفحه را تکمیل می کند. دست به دست هم می دهند. شما باید روی آنچه در خارج از وب سایت شما می گذرد نیز تمرکز کنید. روی لینک سازی مناسب، برندسازی و تلاش های رسانه های اجتماعی خود کار کنید تا از سئوی خود نهایت استفاده را ببرید. شما می توانید سایت خود را هر چه که می خواهید بهینه کنید، اما اگر به عنوان یک مقصد با کیفیت برای مردم تلقی نشود، جذب افراد به وب سایت شما اصلا دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای نهایی سئو محتوا »