فرم جدید برای گزارش یک وب سایت به گوگل، پیشرفت یا شروع جنگ سئو؟


گوگل فرم جدیدی را برای گزارش کیفیت پایین نتایج جستجو راه اندازی کرد، با این فرض که کاربر می تواند به شناسایی اقدامات مخرب کمک کند و سریع و آسان به آنها هشدار دهد.. یکی از موارد جدید، امکان گزارش «محتوای خراش‌شده»، «محتوای تولید شده به‌طور خودکار»، «بارگذاری بیش از حد کلمه کلیدی» و سایر مکانیسم‌های دستکاری است که اگرچه به صراحت هرزنامه نیستند، اما کیفیت نتایج به‌دست‌آمده در جستجو را به خطر می‌اندازند.

اگر می‌خواهید در مورد نحوه اجتناب از این روش‌ها و بهبود دید خود در Google بیشتر بدانید، می‌توانید با متخصصان سئو ما اطلاعات مفیدی کسب کنید.

چگونه اسپم را از یک وب سایت به گوگل گزارش کنیم؟

نتایج جستجو مدتی است که کیفیت خود را از دست داده است. بدون اینکه بیشتر از این پیش برویم، در آپدیت معروف دسامبر سال گذشته، گوگل اعلام کرد که یک سیستم خودکار برای شناسایی لینک های مصنوعی را در خود جای داده است. این واقعیت که آنها این ابزارها را ارائه می دهند نشان می دهد که آنها از مشکلی که در کیفیت نتایج جستجوی آنها وجود دارد آگاه هستند و می خواهند اوضاع را در دست بگیرند. به نظر می رسد اعلام این روش جدید برای دریافت امتیازات کاربران گامی در این راستا باشد.

کاربران قدرتمند، به‌ویژه متخصصان سئو، توانایی‌های واقعی شرکت را برای اجرای وعده‌های خود زیر سوال می‌برند. شک و تردید بی اساس به نظر نمی رسد. فرم جدید گوگل در وهله اول از کاربر می خواهد که شکایت خود را در یکی از 6 دسته زیر طبقه بندی کند:

  1. صفحه محتوای هرزنامه را نشان می دهد: محتوای بی فایده، ناکارآمد یا بدون ارزش افزوده است که با استفاده از الگوریتم منتشر می شود تا به عنوان یک نتیجه مرتبط ظاهر شود.
  2. نگرش های اسپم: صفحاتی که از مکانیسم های ارسال هرزنامه برای دستکاری الگوریتم استفاده می کنند.
  3. صفحه گمراه کننده است: آنها خدماتی را که در زندگی واقعی وجود ندارند، تبلیغ یا تبلیغ می کنند.
  4. صفحه از کیفیت پایینی برخوردار است: صفحاتی که دارای محتوای بد نوشته شده، چیدمان ضعیف، و در کل کیفیت پایینی دارند، که به وضوح نشان می دهد که آنها صرفا برای ایجاد کلیک و فروش تبلیغات از این طریق ایجاد شده اند.
  5. این صفحه شامل پیوندهای پرداخت است: صفحاتی که لینک های مصنوعی، گمراه کننده یا نامرتبط به محتوا را پست یا دریافت می کنند.
  6. انگیزه های دیگر: هر عمل دیگری که توهین آمیز است یا از الگوریتم SEO سوء استفاده می کند و در بالا ذکر نشده است.

به نظر می رسد این واقعیت که پیوندهای مصنوعی در بین گزینه ها گنجانده شده است نشان می دهد که به روز رسانی که در ماه دسامبر انجام شد نتایج مورد انتظار را به دست نیاورد. اگر سیستم‌های هوش مصنوعی گوگل نتوانند تعیین کنند کدام محتوا معتبر و کدام هرزنامه است، چگونه می‌خواهند بین فرم‌های دارای شکایات معتبر و فرم‌هایی با شکایات نادرست تمایز قائل شوند؟ تصور اینکه در شرایط اقتصادی کنونی شرکت‌های فناوری، گوگل مایل به اختصاص پرسنلی است که وظیفه تفسیر دستی فرم‌ها نیاز دارد، دشوار است.

از سوی دیگر، اگر فرآیندهای تفسیر شکایات خودکار باشد، آیا این سیستم می تواند تشخیص دهد که آیا یک گزارش دارای هدف مخرب است؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر شخصی ادعای صفحه‌ای را فقط برای پایین آوردن رتبه رقیب شما یا به دلیل اینکه برند را دوست ندارد، ادعا کند؟ آیا واقعاً ابزاری برای بهبود تجربه جستجو است یا یک سلاح جدید برای مبارزه بین رقبا است؟

آیا این ابزار برای عموم مردم است یا برای متخصصان سئو؟

انگار شک کافی نبود، صفحه دوم فرم کمی پیچیده تر از صفحه اول است. پس از انتخاب دسته، Google از کاربر می‌خواهد تا نوع دقیق عملی را که می‌خواهد گزارش کند، با جزئیات شناسایی کند. در این مثال است که گزینه‌های «محتوای گمراه‌کننده تولید خودکار»، «کلیدواژه‌های اضافی»، «هرزنامه‌های تولید شده توسط کاربر»، «صفحات پیوند وابسته با ارزش پایین» و «صفحات هک‌شده» ظاهر می‌شوند. اگرچه قصد دارد برای همه مردم قابل دسترسی باشد و به دنبال این است که کاربران سنتی کسانی باشند که مشاهدات مربوطه را انجام دهند، به نظر نمی رسد عبارات ذکر شده در استفاده رایج از زبان باشد، بلکه اصطلاحات خاصی برای کسانی است که در سئو کار می کنند. مفاهیمی مانند “بارگذاری بیش از حد کلمات کلیدی” یا “هرزنامه های تولید شده توسط کاربر” در میان سایر موارد می تواند برای شخصی که در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو غرق نیست پیچیده باشد.

به نظر نمی رسد این یک جزئیات معمولی باشد. تصور انگیزه یک کاربر که مستقیماً به این جهان مرتبط نیست می تواند برای گزارش صفحه وب که نتایج با کیفیت پایینی را در جستجوی خود ارائه می دهد، وقت خود را صرف گزارش دادن کند، دشوار است. ساده تر و واقع بینانه تر است که باور کنید به سادگی آن سایت را در جستجوی سایت بعدی ترک خواهید کرد و به همین ترتیب تا زمانی که پاسخی را که بهینه می دانید بیابید. به هر حال، این روشی است که سال ها با موتور جستجو مرتبط بوده است.

شاید به همین دلیل اعلام این قابلیت جدید از طریق کانال های حرفه ای گوگل انجام شده است، اما هنوز به طور گسترده برای عموم مردم منتشر نشده است. زیرا این ابزار، بدیهی است که برای متخصص سئو در نظر گرفته شده است.

اگر الگوریتم از شکایات کاربران تغذیه کند چه خطراتی دارد؟

ترس این بخش واضح است: اگر این ابزار برای محکوم کردن استفاده از اقدامات بد ساخته شود، به این معنی است که آنها فراوان هستند. چگونه گوگل تضمین می کند که شخصی که فرم را پر می کند این کار را با حسن نیت انجام می دهد و رقیب تلاش برای بدتر کردن صفحه ما در جستجوها نیست؟ بدتر از آن، آیا کاربرانی که الگوریتم را برای “رتبه بندی” بهتر دستکاری می کنند (همان کسانی که گوگل قصد دارد با این اقدام مجازات کند) کسانی نیستند که بیشترین انگیزه را برای تکمیل فرم در جستجوی گزارش و بدتر کردن موقعیت کاربران؟ بقیه؟ قرار نیست وانمود کنید که در حین مطالعه این احتمال، به انجام این کار فکر نمی کردید. معلوم نیست آیا این به‌روزرسانی برای افرادی است که می‌خواهند جستجوی خود را بهبود بخشند یا سلاح جدیدی را به کسانی که به دنبال میانبر هستند می‌دهند تا بتوانند با سئو در برابر کسانی که کار خود را به خوبی انجام می‌دهند مبارزه کنند؟

این خطر واقعی است که این ویژگی جدید به همراه دارد. به خصوص که گوگل مشخص نکرده است که قصد دارد چه معیارهایی را هنگام تجزیه و تحلیل شکایات اعمال کند و همچنین نحوه رسیدگی به آنها را مشخص نکرده است. در وهله اول، آنها تمایل خود را برای رسیدگی به هر ادعا به صورت جداگانه، حتی ارائه “بازخورد” شخصی به ایمیل شاکی ابراز کردند. آیا اینگونه خواهد بود یا ایمیل پاسخ خودکار کلاسیک خواهد بود؟ در مواجهه با موجی از گزارش‌ها که ممکن است به محض اجرای این عملکرد جدید به دستشان برسد، تصور اینکه غول فناوری حاضر است منابع انسانی لازم را برای اولویت‌بندی و دسته‌بندی این شکایات اختصاص دهد، دشوار است. آیا قصد دارید آنها را با سیستمی به کمک هوش مصنوعی پردازش کنید؟

این منطقی ترین خواهد بود، اما اگر آنها این کار را به این طریق انجام دهند، آیا می توانند تضمین کنند که در نهایت کاربران اشتباه را مجازات نخواهند کرد؟ عدم شفاف سازی از طرف گوگل در مورد اقداماتی که از فرم ها انجام می دهد یا اینکه چگونه صفحات گزارش شده را جریمه می کند، بیشتر از اطمینان، عدم اطمینان را برای ما به ارمغان می آورد. عدم شفافیت نشان می دهد که هیچ تضمینی وجود ندارد که این اقدامات انجام نشوند…

آیا این فرم یک گام به عقب است؟

به احتمال زیاد نه، این مطلقاً هیچ چیز را تغییر نخواهد داد. به هر حال، این اولین بار نیست که می بینیم که اعلامیه ای با این ماهیت با تغییرات کمی یا حتی بدون تغییر واقعی که مستقیماً موتور جستجو را تحت تأثیر قرار می دهد دنبال می شود. عجیب است که باور کنیم در کوتاه مدت گزارش‌های کیفی دریافت می‌کنند، می‌توانند تمام فرم‌ها را به‌طور دقیق و سریع پردازش کنند و بتوانند تشخیص دهند که کدام یک از ادعاها مخرب است. آنچه محتمل‌تر است این است که این اندازه‌گیری تغییرات مرتبط کمی در الگوریتم جستجو ایجاد کند..

پس چرا این اعلامیه را اعلام می کنید؟ مشکلی که گوگل با آن مواجه است، اگرچه هنوز راهی برای حل آن پیدا نکرده است، اما واقعیت دارد. تجربه جستجو با گذشت زمان بدتر می شود و گوگل باید در تلاش برای بهبود آن فعال باشد تا از مهاجرت کاربران به موتور جستجوی دیگر جلوگیری کند. در حالی که ممکن است هنوز کاهشی در درآمد موتورهای جستجو برای این شرکت فناوری وجود نداشته باشد، تهدید هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ در حال افزایش است.

در ماه مارس، بدون اشاره به این موضوع، گزارش شد که سامسونگ در حال بررسی تغییر موتور جستجوی گوشی های خود به Bing است که از هوش مصنوعی Open AI (شرکت سازنده Chat GPT) استفاده می کند. در مایکروسافت آنها با فرصتی روبرو هستند که در 20 سال گذشته (اگر نه بیشتر) منتظر آن بوده اند. اگرچه در نهایت این تغییر ایجاد نشد، عمدتاً به این دلیل که بینگ هنوز یک موتور جستجوی با کیفیت ایجاد نکرده است، تصور اینکه آنها بهترین ذهن خود را برای این کار دارند دشوار نیست. برای گوگل واضح است که بهبود کیفیت نتایج جستجو به یک اولویت تبدیل شده است.

آیا فرم واقعا برای هر چیزی مفید است؟

به احتمال زیاد این یک اقدام نمادین است. قاعده ای که هدف آن ایجاد یک اثر پانوپتیک، جلوگیری از استفاده از شیوه های بد است. این در مورد آموزش کاربر سنتی نیست، بلکه آموزش کسانی است که به انجام سئو اختصاص داده شده اند، به طوری که آنها هوشیار باشند و این احساس را داشته باشند که گوگل این اقدامات را تماشا می کند و کسانی را که سعی در دستکاری الگوریتم دارند جریمه می کند. این نظریه نه تنها فنی بودن زبانی را که برای گزارش استفاده می‌کنند، توضیح می‌دهد، بلکه توضیح می‌دهد که چرا هیچ جزئیاتی در مورد نحوه پردازش فرم‌ها و همچنین اقدامات خاصی که قرار است در تلافی آن سایت‌هایی انجام دهند، ارائه نشده است. گزارش شده توسط کاربران. .

به طور خلاصه، آنها نمی خواهند مشخص شود که کجا تماشا می کنند و کجا نیستند. این اقدام به دور از اصلاح نگرش های گذشته، به نظر می رسد یک استراتژی پیشگیری برای جلوگیری یا کاهش اقدامات مخرب برای آینده باشد. آیا تهدید برای بازدارندگی کسانی که الگوریتم را دستکاری می کنند کافی است؟

من شخصا فکر می کنم نه. نه تهدید کافی است و نه می توان از اطلاعات کاربران برای تصمیم گیری های مرتبط استفاده کرد. ابزار جدید است. دوراهی در دست است. زمان نشان خواهد داد که آیا این اقدام موتور جستجو را متحول کرد یا تلاش دیگری برای متقاعد کردن مخاطبان ناامید از طریق یک استراتژی ارتباطی بود.

آخرین پست های آندرس رمون (همه را ببین)

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

نظر شما در مورد این پست چیست؟


0
/
5


میانگین:
5


رتبه بندی ها:
3

ارزیابی شما:

دیدگاهتان را بنویسید