فروش در مقابل توسعه کسب و کار: چه تفاوت هایی دارند؟


فروش در مقابل توسعه کسب و کار: فروش بر بسته شدن معاملات نظارت می کند، در حالی که توسعه کسب و کار بر یافتن فرصت های رشد کسب و کار جدید متمرکز است. هر دو به روش ها و بازه های زمانی متفاوتی برای کسب و کار شما درآمد ایجاد می کنند.

فروش و توسعه کسب و کار اغلب به عنوان یک نهاد برای افزایش درآمد یک شرکت و یافتن بازارهای جدید دیده می شود. در برخی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک، تیم‌های فروش که منجر به تبدیل شدن به مشتری می‌شوند، مسئولیت توسعه کسب‌وکار را نیز بر عهده دارند و به دنبال فرصت‌های رشد جدید هستند.

با رشد و گسترش استارتاپ ها، تیم های فروش آن ها نمی توانند هر دو کار را به نحو مطلوب انجام دهند. اگر کسب‌وکار خود را در چنین نقطه‌ای می‌یابید، بسیار مهم است که بین نقش‌های فروش و توسعه کسب‌وکار خود خط بکشید.

اگر در مورد تفاوت بین فروش و توسعه کسب و کار مطمئن نیستید، اجازه دهید این پست وبلاگ کمک کند. در مورد زیر بحث خواهد شد:

وقتی اینجا هستید، در خبرنامه رایگان ما ثبت نام کنید تا آخرین نکات بازاریابی دیجیتال و فروش را در صندوق ورودی خود دریافت کنید.

ایمیل های خودی مدیر بازاریابی ما را از دست ندهید!

پیوستن 200000 بازاریابان هوشمند و داغ‌ترین اخبار و اطلاعات بازاریابی ماه را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید!

ایمیل خود را در زیر وارد کنید:

فرم اشتراک درون خطی – CTA 72

*” فیلدهای الزامی را نشان می دهد

(نگران نباشید، ما هرگز اطلاعات شما را به اشتراک نخواهیم گذاشت!)

توسعه فروش چیست؟

توسعه فروش مرحله ای از چرخه فروش است که بر پرورش سرنخ ها متمرکز است، بنابراین تیم می تواند بعداً معاملات را ببندد. نمایندگان توسعه فروش شما باید پیشنهادات شما را به خوبی بشناسند تا بفهمند که چگونه محصولات یا خدمات شما می توانند به مشکلات مشتریان احتمالی شما رسیدگی کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در تجارت نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) برای کلینیک های دامپزشکی هستید. تیم توسعه فروش شما بر پرورش سرنخ های ورودی شما که از فرم وب سایت شما تولید می شود متمرکز است.

بسته به درخواست رهبر شما، نماینده توسعه فروش شما نسخه آزمایشی نرم افزار شما را اجرا می کند یا در مورد پیشنهادهای فروش منحصر به فرد محصول شما (USP) بحث می کند.

https://www.youtube.com/watch?v=uKTcTlwsFCM

توسعه کسب و کار چیست؟

توسعه کسب و کار بر ایجاد ارزش بلند مدت برای کسب و کار شما متمرکز است. برخی از مراحل توسعه کسب و کار عبارتند از:

  • یافتن فرصت های رشد جدید برای توسعه محصول
  • شناسایی بازارهای جدید و فرصت های فروش
  • ایجاد مشارکت های استراتژیک برای گسترش دامنه کسب و کار شما
  • فرآیندهای داخلی را برای افزایش کارایی و سود ساده کنید
  • واجد شرایط بودن سرنخ ها از کانال های بازاریابی مختلف و انتقال افراد واجد شرایط فروش به تیم فروش برای بسته شدن

در مثال شرکت SaaS ما، تیم توسعه کسب و کار شما می تواند روابط بلندمدت با مشتریان و شرکای تجاری موجود ایجاد کند. این رابطه کاری به نماینده توسعه کسب و کار شما امکان می دهد تا بینش های ارزشمندی را جمع آوری کند که می تواند استراتژی های شما را در موارد زیر تقویت کند:

  • توسعه محصول: دوست دارند در آینده چه ویژگی هایی را در نرم افزار شما ببینند؟ چه روندهای صنعتی به خواسته های مشتریان برای محصولاتی مانند شما شکل می دهند؟ برای بهبود محصول خود می توانید از مشتریان و شرکای تجاری خود نظرات دریافت کنید.
  • بازار یابی: تیم‌های توسعه کسب‌وکار می‌توانند شراکت‌هایی را شناسایی کنند که می‌توانند به افزایش دامنه کسب‌وکار شما کمک کنند.

فروش در مقابل توسعه کسب و کار: تفاوت بین فروش و توسعه کسب و کار

اکنون که در مورد هر تعریف بحث کردیم، بیایید تفاوت های بین فروش و توسعه کسب و کار را بررسی کنیم. توجه به این نکته مهم است که استراتژی‌های فروش و توسعه کسب‌وکار با هم همپوشانی دارند، زیرا برای اولویت‌های یکسان با هم کار می‌کنند:

  • مشتریان جدید را کشف کنید
  • افزایش درآمد فروش
  • روابط با مشتری را پرورش دهید
  • وارد مناطق فروش جدید شوید

جدول زیر تفاوت های کلیدی آنها را خلاصه می کند:

حراجی توسعه تجاری
مناطق تمرکز رشد درآمد با پرورش سرنخ ها و بستن معاملات برنامه های رشد کلی کسب و کار شامل بازاریابی، توسعه محصول، فروش و فرآیندهای داخلی است
اهداف کلیدی حرکت چشم‌اندازها از طریق خط لوله فروش و بستن معاملات به دنبال مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان فعلی
نقش در چرخه فروش پیگیری، تبدیل، و پرورش اعتماد به سرنخ های واجد شرایط قبولی واجد شرایط منجر به نمایندگان فروش می شود
مسئولیت ها درک نیازهای مشتریان، نقاط دردسر، و فرآیند خرید، و استفاده از تاکتیک های فروش در صورت وجود مناسب محصول برنامه ریزی استراتژیک، توسعه بازار و تحقیقات مرتبط با بازاریابی
اهداف و جدول زمانی دستیابی به اهداف فروش قابل اندازه گیری در کوتاه مدت دستیابی به عملکرد قابل اندازه گیری رشد کسب و کار در بلند مدت

نکته حرفه ای: اگر می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، توسعه کسب و کار را بر فروش ترجیح دهید. هنگامی که یک فرآیند ساده و یک برنامه قوی برای تولید و تبدیل سرنخ ها داشته باشید، می توانید از مزایای افزایش فروش بهره ببرید.

چرا باید فروش و توسعه کسب و کار از هم جدا باشند؟

همانطور که کسب و کار و مقیاس خود را توسعه می دهید، جدا کردن تیم های فروش و توسعه کسب و کار مهم است. در اینجا چند دلیل وجود دارد:

  • فروش و توسعه کسب و کار نیاز به مهارت های متفاوتی دارد: نمایندگان فروش برای بستن معاملات به مهارت های مذاکره نیاز دارند. در همین حال، نمایندگان توسعه کسب و کار باید درک جامعی از مشاغل و صنایع بالقوه خود داشته باشند و مشاوران عالی باشند.
  • فروش و توسعه کسب و کار حوزه های تمرکز متفاوتی دارد: تیم فروش شما مسئول بستن معاملات و رسیدن به اهداف فروش است. در همین حال، نمایندگان توسعه کسب و کار واجد شرایط هستند و به دنبال فرصت‌های رشد دیگری هستند. داشتن چندین هدف برای رسیدن به اهداف ممکن است اعضای تیم شما را به انتخاب یکی سوق دهد. اگر دستیابی به اهداف فروش آنها با انگیزه همراه باشد، آنها ممکن است به جای داشتن سرنخ های واجد شرایط، روی بستن معاملات تمرکز کنند.
  • فروش و توسعه کسب و کار مسئولیت های متفاوتی در مراحل مختلف چرخه فروش دارند: ادغام مسئولیت ها از مراحل مختلف چرخه فروش ممکن است اعضای تیم شما را سردرگم کند. برای مثال، به جای واجد شرایط بودن سرنخ‌ها، ممکن است از این فرصت استفاده کنند تا معاملات را فوراً ببندند. برای نقش‌های توسعه کسب‌وکار، مدیریت سرنخ‌های ورودی با واجد شرایط بودن آنها قبل از واگذاری آنها به فروش برای بسته شدن، ضروری است. از سوی دیگر، نقش‌های فروش باید بر بستن معاملات و حفظ روابط متمرکز شوند تا سرنخ‌ها را گرم نگه دارند.

نکته حرفه ای: اگرچه نقش‌های فروش و توسعه کسب‌وکار از هم جدا هستند، مهم است که هر دو را همسو کنید.

هر دو تیم باید در مورد اینکه چه چیزی یک فروش سرنخ را واجد شرایط و آماده برای مرحله در خط لوله فروش می کند، توافق کنند. آنها همچنین باید با مشتریان ایده آل کسب و کار شما هماهنگ باشند.

بود کارشناسی ارشد از هنر ما

WebFX پیشرو در صنعت بازاریابی و طراحی است.

آیا برای ساده سازی فرآیندهای فروش و توسعه کسب و کار خود آماده اید؟

تیم‌های فروش و توسعه کسب‌وکار شما برای افزایش درآمد و افزایش مقیاس کسب‌وکار شما ضروری هستند. اگر برای ساده کردن فرآیندهای بازاریابی، فروش و توسعه کسب و کار خود به کمک نیاز دارید، اجازه دهید WebFX کمک کند.

ما یک آژانس بازاریابی دیجیتال با خدمات کامل با بیش از 25 سال تجربه در ایجاد نتایجی هستیم که نتایج نهایی مشتریان ما را افزایش می دهد. تیم ما متشکل از بیش از 500 کارشناس مشتاق است تا در مورد تجارت، صنعت و رقبای شما بیاموزد، بنابراین ما می توانیم به شما کمک کنیم تا فرآیندهای بازاریابی، فروش و توسعه کسب و کار خود را ساده کنید.

با ما به صورت آنلاین تماس بگیرید یا با ما تماس بگیرید 888-601-5359 برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال ما!

دیدگاهتان را بنویسید