مبانی بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع


صنعت تبلیغات دیجیتال و بازاریابی جهانی خواهد رسید 786.2 میلیارد دلار تا سال 2026. علاوه بر این، آمار می گوید در حال حاضر، وجود دارد 167000+ فرصت های شغلی بازاریابی دیجیتال تنها در ایالات متحده با توجه به اینکه هر کسب‌وکاری از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال برای گسترش ردپای خود استفاده می‌کند، زمان ایده‌آلی برای حرفه‌ای‌های مشتاق است که مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مورد تقاضا را درک و تقویت کنند و شغلی پردرآمد ایجاد کنند. در این مقاله، بیایید اصول بازاریابی دیجیتال را بیان کنیم تا دانش ضروری مورد نیاز برای ماندن در صدر این زمینه پررونق را به متخصصان ارائه دهیم!

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا اهمیت دارد؟

دیجیتال مارکتینگ به فرآیند اشاره دارد تبلیغ و تبلیغ محصولات و خدمات یک برند با استفاده از کانال های دیجیتال مانند رسانه های اجتماعی، وب سایت ها و ایمیل. بازاریابان می‌توانند با استفاده از استراتژی‌های نوآورانه، کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار را هدایت کنند، مانند بازاریابی ایمیلی، پرداخت به ازای کلیک، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی وابسته، که آنها را قادر می سازد آگاهی از برند ایجاد کرده و به مخاطبان هدف دست یابند.

قبل از درک اصول بازاریابی دیجیتال، بیایید به برخی از دلایل رونق بازاریابی دیجیتال نگاه کنیم:

  1. مخاطب گسترده تر: تاکتیک‌های بازاریابی سنتی معمولاً به یک جمعیت خاص محدود می‌شوند. در واقع دیجیتال مارکتینگ بازاریابان را قادر می سازد تا مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهند و کسب و کار خود را در مقیاس جهانی ارتقا دهند.
  2. رقابت با بازیکنان بزرگتر: با هدف قرار دادن مخاطبان گسترده‌تر، تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارهای کوچک را قادر می‌سازد تا دسترسی به بازار خود را گسترش دهند و فرصت رقابت با بازیگران بزرگ‌تر بازار را فراهم کنند.
  3. دستیابی به مشتریان بالقوه: تنها تکیه بر تاکتیک های بازاریابی سنتی، مانند بیلبوردها و تبلیغات چاپی و روزنامه ها، دستیابی به مشتریان بالقوه را برای برندها چالش برانگیز می کند. با این حال، بازاریابی دیجیتال شناسایی و دستیابی به مخاطبان هدف را در تمام کانال‌های دیجیتال آسان می‌کند و نتایج موفق کمپین را به ارمغان می‌آورد.
  4. پیگیری عملکرد کمپین: ردیابی عملکرد کمپین بازاریابی سنتی دشوار است. تعیین اینکه چند نفر یک بیلبورد خاص را می بینند و در نهایت خرید می کنند دشوار است. در مقابل، ردیابی معیارهای کلیدی کمپین مانند حضور در رسانه های اجتماعی، ترافیک وب و فعالیت با ابزارهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال امکان پذیر است. است
  5. بازده بالای سرمایه گذاری (ROI): به گزارش لیتموس، ROI بازاریابی ایمیلی 36 برابر است. در اصل، این بدان معناست که به ازای هر 1 دلاری که یک برند برای بازاریابی ایمیلی خرج می کند، در ازای آن 36 دلار دریافت می کند. از این رو، شرکت ها در فرصت های بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند تا کسب و کار خود را به سطح بعدی ببرند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

بازاریابان می توانند با توسعه یک استراتژی بازاریابی جامع که شامل تبلیغ یک نام تجاری با استفاده از انواع مختلف تکنیک های بازاریابی دیجیتال است، بهترین نتایج را به دست آورند. در اینجا سه ​​نوع از روش های بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه که نرخ تبدیل بالایی را برای مشاغل ایجاد می کنند، آورده شده است.

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی برای موتورهای جستجو، استراتژی تولید محتوا به گونه ای است که موتورهای جستجویی مانند گوگل، صفحه وب را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بندی کنند. گوگل از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند تا تعیین کند که صفحه وب چقدر با عبارات جستجوی کاربر مرتبط است. از آنجایی که این الگوریتم ها به طور مداوم به روز می شوند، تاکتیک های سئو باید مرتباً اصلاح شوند تا موثر باقی بمانند.

2. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به محتوای آموزنده و ارزشمند مانند پست های وبلاگ، ویدیوهای آموزشی و سایر منابع آموزشی اشاره دارد. این نوع بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و به تقاضاها و سوالات آنها پاسخ دهند. همچنین می تواند به تولید سرنخ و بستن فروش کمک کند.

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

در این مورد، پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان رسانه های دیجیتال مارکتینگ استفاده می شوند. برای دستیابی به مخاطبان جدید، کسب و کارها می توانند استراتژی تبلیغات آنلاین را اتخاذ کنند و تبلیغات را در سایت های اجتماعی خریداری کنند. از طرف دیگر، برای مقرون به صرفه نگه داشتن آن، آنها می توانند یک نمایه شرکت ایجاد کنند و پست های رسانه های اجتماعی را برای تبلیغ موارد جدید، معاملات و محتوای تازه منتشر شده ایجاد کنند.

همچنین بخوانید: نحوه انتخاب بهترین دوره بازاریابی دیجیتال برای حرفه ای ها

کانال ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال

کانال‌های بازاریابی دیجیتال رسانه‌ها/پلتفرم‌هایی هستند که بازاریابان برای ارائه دارایی‌های بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند. این کانال های دیجیتال شامل ایمیل، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، چت زنده و چت تصویری.

از سوی دیگر، تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ روش هایی هستند که بازاریابان برای بهینه سازی و ارائه تلاش های بازاریابی خود با استفاده از ترکیبی از کانال های دیجیتال فوق استفاده می کنند. برخی از تاکتیک‌های رایج بازاریابی دیجیتال عبارتند از نوشتن پست‌های وبلاگ، ارسال توییت، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، ارتباط با اینفلوئنسرها و استفاده مجدد از محتوا.

اصول بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال شامل بسیاری از مفاهیم اساسی است که باید برای پیاده سازی موثرترین شیوه های بازاریابی و اجرای کمپین های موفق تسلط داشته باشید. اجازه دهید برخی از رایج ترین آنها را در این بخش بررسی کنیم:

درک مشتریان شما

توسعه یک رویکرد بازاریابی مشتری محور برای طراحی کمپین های دیجیتال موثر و ایجاد سرنخ های تجاری بیشتر بسیار مهم است. علاوه بر این، درک مشتریان شما کلید ارائه محصولات و خدماتی است که با نیازها و خواسته های آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد تا روابط قوی با مشتری ایجاد کند و تصویر برند بهتری ایجاد کند.

اندازه گیری و متریک

معیارهای دیجیتال مارکتینگ، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) هستند که بازاریابان برای ردیابی و اندازه گیری عملکرد یک کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. برخی از این KPIهایی که برای اندازه‌گیری یک استراتژی دیجیتال به کار می‌روند شامل ترافیک کل وب‌سایت، لینک‌های ورودی، نرخ کلیک، هزینه به ازای خرید، هزینه به ازای هر تبدیل، امتیاز خالص تبلیغ‌کننده و نرخ تعامل است.

بهینه سازی نرخ تبدیل

افزایش درصد تبدیل از یک وب سایت یا برنامه تلفن همراه به عنوان بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) شناخته می شود. همچنین، بازاریابان را شامل می‌شود که ایده‌هایی را برای ویژگی‌های جدید تولید کنند/موارد موجود را در یک وب‌سایت یا اپلیکیشن بهبود بخشند و سپس آن فرضیه‌ها را با استفاده از روش‌های تست A/B و چند متغیره برای تأیید اثربخشی آنها آزمایش کنند.

کانال های ارگانیک

بازاریابی دیجیتال با استفاده از کانال های ارگانیک به تمام محتوای ارسال شده در رسانه های اجتماعی (تصاویر، ویدیوها، پست های وبلاگ) بدون اشتراک پولی اشاره دارد. بازاریابان می توانند از این کانال های بدون هزینه برای ایجاد یک پایگاه مشتری و تعامل منظم با آنها استفاده کنند. برخلاف رسانه های پولی، این استراتژی بلندمدت ممکن است نتایج فوری به همراه نداشته باشد اما به ایجاد آگاهی و شهرت برند کمک می کند.

کانال های پولی

هر کانال بازاریابی که در آن کسب‌وکارها برای معرفی آنلاین نیاز به پرداخت پول دارند، کانال پولی نامیده می‌شوند. برخی از نمونه‌های کانال‌های پولی عبارتند از تبلیغات آنلاین (تبلیغات فیس‌بوک/اینستاگرام)، گوگل ادوردز، تبلیغات ویدیویی یوتیوب و بازاریابی تأثیرگذار. وجه مشترک همه این کانال های پولی این است که می توانند با ارائه نتایج فوری به کسب و کارها کمک کنند تا رشد خود را تا حد زیادی سرعت بخشند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی روشی موثر برای برقراری ارتباط با مشتریان موجود و بالقوه است. این شامل هدف قرار دادن مخاطب با ایمیل های عمومی برای هدایت ترافیک به وب سایت و افزایش نرخ تبدیل است. در واقع، اکثر کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، ایمیل‌هایی را تشکیل می‌دهند که دریافت‌کنندگان را از پیشنهادات و تخفیف‌های جدید مطلع می‌کنند تا علاقه‌شان را جلب کنند. با این حال، ابزارهای بازاریابی ایمیلی (مانند Mailchimp) به تولید ایمیل‌ها و ارسال آنها به فهرستی از سرنخ‌های بالقوه برای ساده‌سازی کار یک بازاریاب کمک می‌کنند.

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته شامل استخدام شخص ثالث برای تبلیغ یک محصول و پرداخت کمیسیون به آنها در هر فروش است. شرکت وابسته می تواند یک فرد یا یک نهاد باشد. شرکت وابسته، محصول (کالا یا خدمات) را با استفاده از هر پلتفرم اجتماعی، مانند وبلاگ یا ویدیوی YouTube، تبلیغ می کند. هنگامی که یک خریدار روی پیوند وابسته برای محصول کلیک می کند و متعاقباً آن را خریداری می کند، شرکت وابسته از طریق کارمزد آن را جبران می کند.

بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی یک استراتژی بازاریابی است که در آن یک شرکت به مشتریان فعلی خود به خاطر آوردن موفقیت آمیز مشتریان جدید (خانواده، دوستان و سایر مخاطبین) به کسب و کار پاداش می دهد. این تاکتیکی است که از توصیه ها و تبلیغات شفاهی برای رشد پایگاه مشتری یک کسب و کار استفاده می کند. برخی از شرکت‌های معروف که با موفقیت از طرح‌های بازاریابی مبتنی بر ارجاع استفاده می‌کنند عبارتند از Dropbox، Tesla، Airbnb و Uber.

همچنین بخوانید: مهارت های برتر مورد نیاز برای مشاغل بازاریابی دیجیتال از راه دور چیست؟

یادگیری، راه افتخاری

اگر می خواهید اصول بازاریابی دیجیتال را بیاموزید، می توانید عمیق تر در این زمینه غوطه ور شوید. و با بازنشسته شغلی قوی بسازید. در رتبه بندی برتر ما ثبت نام کنید دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ در همکاری با دانشگاه های معتبر جهانی برای تسلط بر مهارت های مورد تقاضا و خاص صنعت و رسیدن به شغل رویایی خود!

توسط روپام دب

برای ما در [email protected] بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید