مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


من نمی دانم که مردم کمتر در گوگل جستجو می کنند. فقط میدونم درسته

در طول Google I/O، ساندار پیچای، مدیر عامل Alphabet/Google به ما گفت که مرورهای هوش مصنوعی منجر به «افزایش استفاده از جستجو» شده است. پیچای در جریان تماس درآمد سه ماهه اول سال 2024 آلفابت همین را گفت.

اما اگر اینطور است – آیا این به این معنا نیست که AI Overviews یا هنرمندی که قبلا به عنوان Search Generative Experience (SGE) شناخته می شد، مشکلی را حل نمی کند که ظاهراً برای رفع آن اختراع شده است؟

یعنی پاسخ یا اطلاعات مورد نظر کاربران را سریعتر می دهد؟

بله، در همان هفته ای که OpenAI اساسا سامانتا، دستیار مجازی هوش مصنوعی فیلم «Her» را ایجاد کرد، شعار گوگل به «اجازه دهید گوگل برای شما گوگل انجام دهد» شد.

خوب، اگر گوگل اکنون گوگل را برای شما انجام می دهد، حجم جستجو احتمالاً زمانی افزایش می یابد که گوگل نتواند پیدا کند که گوگل برای چه چیزی در گوگل گوگل می کند!

ویدیوی جستجوی گوگل در عصر جمینی گویای این موضوع بود.

این را نگاه کن:

متوجه شدید چه چیزی کم است؟

عنوان فرعی قبلاً آن را نشان داده است، اما هیچ پیوند آبی در چشم نیست.

مدیر عامل سابق گوگل گفت گوگل درباره لینک های آبی نیست. واضح است که او اشتباه نکرده است.

در عصر جمینی گوگل، ظاهراً پیوندها اکنون در یک زندگی می کنند وب فیلتر

اگر خوش شانس باشی، وب چهارمین گزینه ای خواهد بود که می توانید انتخاب کنید (بعد از همه، تصاویر، ویدیو و اخبار) – یا ممکن است مجبور شوید برای آن شکار کنید وب فیلتر زیر بیشتر گزینه ها.

ما می دانستیم که این در حال آمدن است. به مدت دو دهه، گوگل در مورد اینکه جستجو مانند کامپیوتر «Star Trek» است صحبت کرده است:

  • “وقتی جستجو بزرگ شد، شبیه پیشتازان فضا خواهد شد: شما در هوا صحبت می کنید (“کامپیوتر! وضعیت در این سیاره چگونه است؟”) و کامپیوتر سوال شما را پردازش می کند، زمینه آن را مشخص می کند، متوجه می شود که چه پاسخی دارید.” دوباره به دنبال آن می‌گردید، یک پایگاه داده غول‌پیکر را به چند زبان چه کسی می‌داند جستجو می‌کند، همه نتایج را ترجمه/تحلیل/خلاصه می‌کند و با صدایی دلنشین به شما ارائه می‌دهد. من فکر می کنم که این فناوری حدوداً 300 سال از کار افتاده است.

این نقل قول از کریگ سیلورستاین، مدیر ارشد فناوری سابق گوگل، مربوط به سال 2003 است.

300 سال طول نکشید. فقط 20 طول کشید.

آینده اینجاست.

جستجو قبلاً تکه تکه شده بود

ما اطلاعات دقیقی در مورد استفاده کلی از جستجوی Google در سال 2024 و نحوه مقایسه آن با سال های گذشته نمی دانیم. گوگل این را فاش نمی کند.

اما گزارش افزایش استفاده از جستجو مانند گزارش در Domain Authority است. این یک معیار بی معنی است.

گوگل ادعا می کند که رضایت کاربران نیز در همین مدت افزایش یافته است. اما من نمی توانم یک دوره طولانی منفی مداوم در مورد کیفیت نتایج جستجوی Google را همانطور که در دو سال گذشته دیده ام – چه در داخل و چه در خارج از صنعت بازاریابی جستجو، به یاد بیاورم.

داده های خود گوگل نشان داده است که کاربران جوان اینترنت به جای گوگل به تیک تاک و اینستاگرام می روند. در حالی که گوگل یک موتور جستجوی عمومی انحصاری است، مردم در پلتفرم های دیگر جستجو می کنند – آمازون، تیک تاک، یوتیوب، فیس بوک، ردیت و موارد دیگر.

در همین حال، شایعاتی در مورد جستجوی ChatGPT شنیده ایم – و من کاملاً انتظار دارم که OpenAI در آینده نزدیک یک محصول جستجو را راه اندازی کند.

عمیق تر حفاری کنید. چشم انداز جستجوی مدرن: چگونه و کجا می توان به مخاطبان هدف خود دست یافت

AI مروری بر آخرالزمان

روز قیامت اجتناب ناپذیر SGE که از ماه می گذشته به شما هشدار می دادیم بالاخره فرا رسید.

ناشرانی که قبلاً از از دست دادن ترافیک ناشی از محتوای مفید یا به‌روزرسانی‌های اصلی Google نگران نبودند – یا پیش‌بینی گارتنر مبنی بر اینکه ترافیک موتورهای جستجو تا سال 2026 25٪ کاهش می‌یابد – قطعاً اکنون با شروع انتشار مرورهای هوش مصنوعی شروع به وحشت کرده‌اند.

در اینجا فقط چند عنوانی است که پس از راه اندازی مرورهای AI دیدیم:

این نقل قول از Owen Meredith، مدیر عامل انجمن رسانه‌های خبری، تغییری است از جمله‌ای که در ماه‌های اخیر از تولیدکنندگان محتوا شنیده‌ایم که اخیراً از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل ناامید شده‌اند:

  • “ماموریت اعلام شده گوگل این است که “اطلاعات جهان را سازماندهی کند و آنها را در دسترس جهانی قرار دهد” با ارسال بازدیدکنندگان به وب سایت ها. معرفی (هوش مصنوعی مولد) به مرورهای جستجو و هوش مصنوعی که مستقیماً اطلاعات را ترکیب می‌کند و به کاربر ارائه می‌کند، باعث می‌شود کاربران از کلیک کردن روی لینک‌های اصلی منصرف شوند و به نوبه خود مدل کسب‌وکار کسانی را که در روزنامه‌نگاری و اطلاعات با کیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنند، تهدید می‌کند.

تکیه کامل یا بیشتر به یک پلتفرم مانند Google برای ارسال ترافیک از طریق کلیک روی پیوندها، یک مدل تجاری نیست. قمار است. زیرا هر زمان که گوگل چیزی را تغییر می دهد، خطر از دست دادن همه چیز را دارید.

ده پیوند آبی راهی گذرا برای ارائه پاسخ بود. اکنون مروری بر هوش مصنوعی داریم.

بستن پاپیون روی آن

بنابراین ما به طور دقیق نمی دانیم که مردم کمتر در گوگل جستجو می کنند. ما فقط می دانیم که حقیقت دارد.

مردم از جستجو ناراضی هستند. گوگل همچنان یک انحصار است، اما مردم در جاهای دیگر جستجو می کنند.

مرورهای هوش مصنوعی برای کاهش تعداد جستجوها طراحی شده‌اند – اما مجدداً، کل پیام Google این است که «اجازه دهید Google برای شما گوگل انجام دهد». این خود نشان می دهد که کاربران باید کمتر جستجو کنند.

اگرچه گوگل قطعاً شاهد افزایشی در تعداد جستجوهای نحوه خاموش کردن نتایج هوش مصنوعی بوده است.

اوه

به نظر می رسد گوگل به طور فزاینده ای خود را از واقعیت جدا می کند.

در این دنیای جدید و شجاع Google، تبلیغ‌کنندگان باید انتظار افزایش هزینه‌ها را داشته باشند (سلام، تنظیم و له کردن)، وب‌سایت‌ها باید انتظار ترافیک ارگانیک کمتری داشته باشند، در حالی که Google جستجوگرها را در حفره‌های جست‌وجوگرها از جستارهای پیگیری می‌فرستد تا آمار استفاده از جستجو را افزایش دهد که کسی به آن اهمیتی نمی‌دهد – یا از نمایندگان برای تکمیل کارهایی مانند خرید استفاده می کند (که مطمئن هستم Google برخی از هزینه های پنهان Ticketmaster را اعمال می کند که خرید 50 دلاری را به 120 دلار تبدیل می کند).