نحوه استفاده از ChatGPT برای کشف تغییرات کلیدواژه سایر ابزارها (اعلانات شامل)


ChatGPT یک پایگاه داده عظیم از کلمات و عبارات دارد که ما می توانیم با اعلان های مناسب برای سئو استفاده کنیم.

این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه از ChatGPT برای کشف تغییرات کلمات کلیدی که افراد هنگام جستجو یا توصیف موضوع صفحه استفاده می کنند، استفاده کنید.

این کلمات و عبارات اغلب با استفاده از ابزارهای کلیدواژه سنتی یافت نمی شوند، بنابراین این می تواند سلاح کلیدی مخفی جدید شما باشد.

افزودن تغییراتی از کلمات کلیدی اصلی صفحه شما

من دوست دارم از ChatGPT برای تولید انواع عبارت کلیدواژه اصلی صفحه یا پرس و جوی هدفمند استفاده کنم.

افزودن این تغییرات به صفحه کمک می‌کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند که به دنبال اطلاعات مشابه هستند اما به‌طور متفاوتی جستجو می‌کنند. همچنین ارتباط معنایی مقاله را افزایش می دهد. تقریباً هر بار که این فرآیند را انجام می‌دهم، شاهد یک برآمدگی در رتبه‌بندی و ترافیک جستجو هستم.

این رویکرد در راهنمای شروع SEO گوگل تشویق شده است:

من خوشحال شدم که Google پیشنهاد داد از Google Ads Keyword Planner و Search Console در اینجا استفاده کنید. من سال ها از هر دو استفاده کردم و نتایج بسیار خوبی داشت.

اما به همان اندازه که این ابزارهای کلیدواژه رایگان خوب هستند، هر گونه تغییر یا جایگزینی ممکن را برای هر کلمه در یک عبارت کلیدی نشان نمی دهند.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


چگونه ChatGPT را برای تغییرات کلمه کلیدی درخواست می کنم

در اینجا مثالی از این فرآیند چند اعلان آورده شده است تا بتوانید نحوه اجرای آن را برای صفحات خود بهتر درک کنید. (با اصلاح این دستورات آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید خروجی بهتری داشته باشید یا خیر!)

مثال عبارت کلیدی: “پهپاد برای مبتدیان”

ابتدا عبارت جستجوی خود را یک کلمه در یک زمان تقسیم کنید.

سپس از ChatGPT تغییرات یا کلمات جایگزینی را که مردم معمولاً برای توصیف یک مورد استفاده می کنند، بخواهید.

من شما را از طریق اولین کلمه با جزئیات راهنمایی خواهم کرد.

تنوع کلمه کلیدی: “پهپادها”

مرحله 1: درخواست ChatGPT:

  • 20 روش متداول را که مردم از چیزی به عنوان “پهپاد” یاد می کنند را فهرست کنید.

گام 2: لیست را در ابزار یادداشت برداری دلخواه خود کپی کنید.

مرحله 3: فهرست را مرور کنید و از مغز انسان خود برای حذف هر کلمه یا عبارتی که استفاده از آن در متن موضوع منطقی نیست استفاده کنید.

من اغلب حدود 10 تا 20 درصد از این لیست را حذف می کنم. اگر کافی نباشد، گاهی اوقات از ChatGPT می‌خواهم تا 20 ایده دیگر را فهرست کند.

مرحله 4: مقاله را بالا بکشید تا بهبود یابد و جستجو کنید. اولین کلمه یا عبارت لیست را کپی و جایگذاری کنید تا ببینید در صفحه است یا خیر.

نکته جانبی: می دانم که این مرحله می تواند کمی پر زحمت باشد. به همین دلیل است که ابزار داخلی خودم را ساختم که به من امکان می‌دهد متنی را در یک کادر و فهرستی از کلمات و عبارات را در کادر دیگر جای‌گذاری کنم و پس از ارسال، مشخص می‌کند که کدام کلمات و عبارات در متن یافت می‌شوند و کدام‌ها نیستند. متأسفانه، من نمی توانم ابزار ساده ای را در اینترنت پیدا کنم که این کار را انجام دهد. اگر میخواهی انجام دهی، بگذار تا بدانم.

مرحله 5: کلمات و عبارات گم شده را در صفحه اضافه کنید.

تنوع کلمه کلیدی: “مبتدی”

مرحله 1: درخواست ChatGPT:

  • 20 کلمه و عبارت متداول را که مردم برای توصیف فردی که «مبتدی» استفاده می کنند، فهرست کنید.

مراحل 2-5: دستورالعمل های بالا را تکرار کنید.

تغییر کامل عبارت کلیدواژه: “بهترین هواپیماهای بدون سرنشین برای مبتدیان”

همچنین می‌توانید مفهوم اصلی را از عبارت کلیدواژه اصلی بگیرید و از ChatGPT بخواهید کلمات و عباراتی را که افراد برای توصیف آن استفاده می‌کنند تولید کند.

در این مثال، درخواست برای این خواهد بود:

  • 20 روش متداول را که مردم به شخصی که «در پرواز با هواپیمای بدون سرنشین مبتدی است» اشاره می‌کنند، فهرست کنید.

سپس بهترین کلمات و عباراتی را که در صفحه از دست داده ایم اضافه کنید.

کلمات و عباراتی را که جمعیت شناسی جستجوگر ممکن است استفاده کند، شناسایی کنید

این دستور بعدی به عبارت کلیدی خاصی که یک صفحه هدف قرار داده است بستگی دارد.

هدف در اینجا شناسایی شخصیت دموگرافیک یا کاربر جستجوگر و دریافت لیستی از کلمات و عباراتی است که ممکن است برای توصیف موضوع اصلی استفاده کنند.

در مثال، جمعیت شناسی یک «مبتدی» است. این برای اکثر موضوعات متفاوت خواهد بود.

یک صفحه ممکن است سایر اطلاعات جمعیتی مانند سن، جنسیت، موقعیت مکانی، ناتوانی، مرحله زندگی، والدین و غیره را هدف قرار دهد.

به طور عملی تر، این می تواند یک مرد 50 ساله، صاحب آیفون، قایق سوار، اسکی باز، مادر جدید، صاحب خانه برای اولین بار، فارغ التحصیل کالج، متخصص، پزشک، باغبان و غیره باشد.

برای این مثال، درخواست این است:

  • 20 روشی را که یک مبتدی در پرواز پهپادها ممکن است یک پهپاد و مبتدی بودن در آن را توصیف کند، فهرست کنید.

بهترین نتایج از این مثال

در اینجا چند کلمه و عبارات منحصر به فرد عالی وجود دارد که ChatGPT برای من از طریق این مثال ایجاد شده است:

  • تازه کار
  • ادم تازه کار
  • تایمر اول
  • سطح مقدماتی
  • عازم
  • بدون تجربه قبلی
  • خلبانان بار اول
  • آسان ترین
  • ساده ترین پهپاد برای پرواز
  • پهپاد برای تازه کارها
  • سطح ورودی
  • بخشنده ترین
  • کاربر پسند

کنجکاو شدم ببینم آیا هر یک از 3 صفحه برتر رتبه بندی گوگل شامل هر یک از این کلمات و عبارات است یا خیر. پس از بررسی هر سه، صفحه با رتبه برتر بیشترین موارد را از این لیست شامل می شود.

من فکر نمی کنم آنها فقط به این دلیل رتبه بندی می کنند که بیشتر از این کلمات را شامل می شوند. اما من معتقدم که ترکیبی از آن و بسیاری از عوامل کوچک دیگر است.

بهترین تمرین برای افزودن تغییرات کلمه گمشده

فقط به طور تصادفی این تغییرات کلمات گم شده را در هر جایی اضافه نکنید. در نظر بگیرید که آنها را به جملات موجود اضافه کنید که ممکن است کمی مبهم باشند. این یک فرصت عالی برای تقویت ارتباط متنی آن است. گاهی اوقات من یک جمله جدید می نویسم، اغلب با کمک ChatGPT.

برای این مثال، یک جمله مبهم می تواند باشد:

  • برای قرار گرفتن در این لیست، هر یک از اینها باید به مجموعه ای از ویژگی های مولد و ساختار محکم مجهز می شدند.

یک جمله بهتر که شامل تغییر یکی از کلمات در کلمه کلیدی اصلی باشد می تواند این باشد:

  • برای اینکه یک پهپاد بتواند در این لیست قرار بگیرد، باید برای آزمایشگر تازه کار ما بادوام و کاربرپسند باشد.

دو نکته در مورد جمله جدید وجود دارد که می خواهم به آن اشاره کنم:

  • من کلمه “پهپاد” را به آن اضافه کردم و ارتباط آن را افزایش دادم و آن را دوستدار NLP کردم. موضوع جمله واضح تر است.
  • من دو کلمه یا موجودی را اضافه کردم که مربوط به یک مبتدی است: “دوام” و “کاربر پسند”. همانطور که می توانید تصور کنید، شخصی که قبلاً هرگز با هواپیمای بدون سرنشین پرواز نکرده است، احتمالاً آن را بسیار سقوط می کند. اما اگر کاربرپسند باشد شاید خیلی کمتر باشد.

من معتقدم سایت هایی که دارای چندین تغییر از کلمه کلیدی اصلی هستند، در جستجوی رتبه های بالاتری دارند.

چه به صورت عمدی یا طبیعی این کار را انجام دهید، از جمله این تغییرات به مقاله ای جامع تر، مفیدتر و مرتبط تر برای جستجوگر منجر می شود.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *