همه چیز درباره تجربه کاربری در طراحی وب سایت; از اهمیت تا روش های بهبود!


یک طراح UX سعی می‌کند به این سوال پاسخ دهد که «چگونه می‌توانیم تجربه تعامل با یک محصول، خدمات یا سایت را تا حد امکان برای کاربر بصری، ساده و دلپذیر کنیم؟» در واقع، طراحان UX چرایی، چه چیزی و چگونه از یک محصول، سایت و غیره استفاده کنند را در نظر می‌گیرند. چرا شامل انگیزه مصرف کنندگان برای پذیرش یک محصول می شود. این محصول تا چه حد با ارزش ها و نیازهای کاربر مرتبط است.

سپس طراح به سراغ چه چیزی می رود. این کاربر دقیقاً چه کاری می تواند با این محصول انجام دهد و محصول چه نیازهایی را برآورده می کند؟ در نهایت، چگونگی ارتباط آن با نحوه دسترسی کاربر به محصول. چگونه محصولاتی ایجاد کنیم که کاربران بتوانند با آن تجربه معناداری داشته باشند. در واقع هدف یک طراح UX این است که کل فرآیند مربوط به یک محصول از انتخاب، خرید تا استفاده را برای کاربر آسان و دلپذیر کند. این بدان معناست که طراح باید در مورد همه چیز فکر کند حتی قبل از اینکه یک محصول یا سایت در دسترس کاربر قرار گیرد. سخت است، اینطور نیست؟

دان نورمن، مخترع اصطلاح “تجربه مشتری” می گوید:

«محصول در واقع چیزی فراتر از یک محصول است. این شامل مجموعه ای منسجم و یکپارچه از تجربیات است. شما باید به تمام مراحل طراحی و ارائه یک محصول یا خدمات فکر کنید. از اهداف اولیه تا بازتاب نهایی. شما باید کاری کنید که کل فرآیند ارائه یک محصول یکپارچه عمل کند.”

همه اینها نشان می دهد که حضور یک طراح UX چقدر برای کسب و کار مهم و کلیدی است. در این صورت، می دانید کاربر هنگام استفاده از خدمات، سایت یا محصولات شما چه احساسی دارد و چه فکری می کند. آیا این تنها چیزی نیست که برای فروش، خدمت و موفقیت در کسب و کار خود نیاز دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید