هک اطلاعات 49 میلیون مشتری دل


هکرها ادعا می کنند که موفق به حمله سایبری علیه دل شده و اطلاعات 49 میلیون مشتری این شرکت را به سرقت برده و هک کرده اند.

در رابطه با این حمله سایبری، دل اعلام کرد که ممکن است برخی از اطلاعات شخصی درز کرده باشد و از مشتریان خواست آرامش خود را حفظ کنند. در ایمیلی که دیروز برای مصرف کنندگان ارسال شد، دل به مشتریان توصیه کرد برای محافظت از حریم خصوصی و دارایی شخصی خود، اطلاعات شخصی خود را در اسرع وقت تغییر دهند.

دل پیامدهای این حمله را کم اهمیت جلوه داد و در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

ما در حال بررسی یک نقض اطلاعات هستیم. پایگاه داده هدف این حمله شامل سوابق خرید است. با این حال، با توجه به ماهیت اطلاعات، هیچ خطر قابل توجهی برای مشتریان ما وجود نخواهد داشت.

با این حال، هکرها ادعا می کنند که اطلاعاتی در مورد حدود 49 میلیون مشتری از جمله نام، آدرس، جزئیات محصولات خریداری شده و اطلاعات سفارش خرید مانند برچسب های خدمات، توضیحات، تاریخ خرید و جزئیات گارانتی به دست آورده اند.

دل تاکید کرد که هیچ اطلاعات مالی یا پرداخت، آدرس ایمیل یا شماره تلفن مشتریان در این حمله سایبری هدف قرار نگرفته است. مدیران این شرکت در حال رایزنی با کارشناسان جرم شناسی و نیروی انتظامی برای بررسی این حادثه هستند.