چگونه از PPC برای برند SaaS خود بیشترین بهره را ببرید


با ورود تعداد بیشتری از استارت آپ ها به بازار، کاهش سر و صدا برای برندهای SaaS دشوارتر می شود.

به همین دلیل است که بسیاری متوجه شده اند که PPC می تواند راهی فوق العاده برای ایجاد آگاهی از برند و جذب مشتریان جدید باشد.

با این حال، برای اجرای موثر کمپین ها و کسب مزیت رقابتی، رویکرد استراتژیک تری مورد نیاز است.

تنظیم و فراموش کردن کمپین ها کافی نیست. برندهای SaaS کارهای بیشتری می توانند برای بالا بردن عملکرد خود انجام دهند.

در اینجا پنج راه وجود دارد که مارک های SaaS می توانند بیشترین بهره را از کمپین های PPC ببرند.

1. یک کمپین نمایش مخاطب سرد بسازید

کسب و کارهای عزیز SaaS: همه از برند شما اطلاعی ندارند.

اکثر مردم می دانند که راه حل هایی برای حل مشکلاتشان وجود دارد. اما کمتر احتمال دارد که برندهای خاصی را بشناسند که محصول مناسبی را ارائه می دهند.

برای ایجاد آگاهی از برند و تأثیرگذاری بر توجه به این نوع افراد، باید از طریق تلاش های بازاریابی خود با آنها ارتباط برقرار کنید.

یکی از راه‌های انجام این کار، اجرای کمپین نمایش مخاطب سرد در Google Ads است.

اصطلاح «مخاطبان سرد» به افرادی اطلاق می‌شود که هنوز با یک برند درگیر نشده‌اند و در این مورد، هنوز در محدوده پارامترهای مخاطب هدف برند قرار می‌گیرند.

با اجرای کمپین های نمایشی که این افراد را هدف قرار می دهند، مارک های SaaS می توانند آگاهی از برند را با مشتریان بالقوه جدید ایجاد کنند و بر تصمیمات خرید آنها تأثیر بگذارند.

کمپین‌های نمایشی به برندها امکان می‌دهد نرم‌افزار خود را از طریق دارایی‌های تصویری و ویدیویی به نمایش بگذارند، که می‌تواند چشم‌نوازتر از تبلیغات مبتنی بر متن باشد.

از طریق این دارایی‌های بصری، مارک‌های SaaS می‌توانند به مشتریان بالقوه احساسی درباره ظاهر و احساس نرم‌افزارشان بدهند.

علاوه بر این، مارک های SaaS می توانند از طیف وسیعی از گزینه های هدف برای دستیابی به مخاطبان هدف خود در حین مرور وب استفاده کنند.

برای اجرای موثر یک کمپین نمایش مخاطب سرد، کمپین های خود را با موارد زیر هدف قرار دهید:

بخش های سفارشی

بخش‌های سفارشی، تبلیغ‌کنندگان را قادر می‌سازد تا بر اساس طیف وسیعی از رفتارهای آنلاین، از جمله:

  • آنچه آنها در گوگل جستجو کرده اند.
  • چه وب سایت هایی را مرور کرده اند.
  • از چه برنامه هایی استفاده کرده اند.
ایجاد یک بخش سفارشی جدید در Google Ads

از تبدیل کلمات کلیدی از کمپین‌های جستجو و تحقیقات خود به وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما اغلب برای ساخت این بخش‌ها استفاده می‌کنند.

مخاطبان داخل بازار

مخاطبان درون بازار به شما اجازه می دهند افرادی را که به طور فعال در حال تحقیق یا مقایسه محصولات یا خدمات SaaS هستند، هدف قرار دهید. بخش های مربوطه شامل آنتی ویروس و نرم افزار امنیتی، نرم افزار ویدئویی و نرم افزار حسابداری می باشد.

افراد در این گروه ها بر اساس دسته بندی های زیر طبقه بندی می شوند:

  • انواع وب سایت هایی که استفاده می کنند.
  • محتوایی که با آن درگیر هستند.
  • چقدر آنها از وب سایت های مرتبط بازدید کرده اند.

این نشان می دهد که آنها قصد دارند در آینده نزدیک تبدیل شوند.

مخاطبان وابسته

مخاطبان وابسته به شما این امکان را می‌دهند که بر اساس افرادی که هستند، علایقشان و نوع عادت‌هایی که دارند به آنها دسترسی پیدا کنید.

از گزینه‌های مطابقت مخاطب با شخصیت‌های مخاطب هدف خود استفاده کنید. به عنوان مثال، علاقه مندان به رایانه های پیشرفته، گیمرهای رایانه شخصی یا خدمات ابری، کاربران را قدرتمند می کنند.

2. از موارد استثنای مطابقت مشتری استفاده کنید

با توجه به اینکه میانگین CPC یک کمپین PPC در سال 2023 به 4.22 دلار می رسد، باید مطمئن شوید که هر کلیک حساب می شود.

یکی از کارهایی که نمی خواهید انجام دهید این است که برای کلیک های مشتریان فعلی که به دنبال ورود به حساب های خود هستند، پرداخت کنید.

با حذف مشتریان فعلی از دیدن تبلیغات، می توانید مطمئن شوید که بودجه شما صرف دستیابی به مشتریان جدید بالقوه می شود، نه آنهایی که قبلاً از نرم افزار آنها استفاده می کنند.

برای انجام این کار، با آپلود فهرستی از مشتریان فعلی خود با استفاده از داده های شخص اول، مانند آدرس های ایمیل، شماره تلفن و شناسه های کاربری، یک لیست مخاطب جدید ایجاد کنید.

سپس، به صورت دستی آنها را به عنوان استثناء در زیر اضافه کنید حضار برگه هر یک از کمپین های فعال شما.

ایجاد استثنائات برای کسانی که در حال حاضر در فرآیند “منبع به فروش” هستند را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، کسانی که قبلاً ادعای آزمایشی رایگان کرده اند، مشترک خبرنامه هستند یا در حال بحث و گفتگو با تیم فروش هستند.

خرج کردن پول برای کسانی که قبلا:

  • درگیر شدن با نرم افزار
  • ارتباط با تیم فروش.
  • دریافت ارتباطات بازاریابی از طریق ایمیل/خبرنامه.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


به ندرت فردی که برای اولین بار با وب سایت شما درگیر می شود، آماده تبدیل خواهد بود.

به احتمال زیاد آنها به زمان نیاز دارند تا در مورد برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، به تحقیق در مورد وضعیت خود ادامه دهند، ارائه دهندگان جایگزین را بررسی کنند و در مورد گزینه های خود با سایر سهامداران بحث کنند.

در این دوره (که می تواند هفته ها یا ماه ها باشد)، حفظ آگاهی بالای ذهن بسیار حیاتی است. شما نمی توانید قبل از مرحله بررسی نهایی از رادار یک مشتری بالقوه بیفتید.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با بازدیدکنندگان قبلی سایت ارتباط برقرار کنید و محصول خود را به آنها یادآوری کنید، استفاده از فهرست‌های بازاریابی مجدد و استفاده از آنها به عنوان هدف برای کمپین‌های نمایش (Google Ads) یا کمپین‌های تبلیغاتی مخاطبان (تبلیغات مایکروسافت) است.

بزرگترین مزیت اجرای چنین کمپین هایی این است که مخاطبان قبلاً به نرم افزار علاقه نشان داده اند و بنابراین قصد بیشتری برای تبدیل خواهند داشت.

با تماس مجدد با این بازدیدکنندگان قبلی سایت، می توانید آنها را تشویق کنید که برای تبدیل به وب سایت بازگردند.

ایجاد یک لیست بازاریابی مجدد در پلتفرم تبلیغات مایکروسافت

برای ارتقای سطح بعدی، در پیام های تبلیغاتی خود چیزی اضافه کنید که در بازدیدهای اولیه وب سایت در دسترس نبوده است.

این می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره برند شما باشد، مانند بررسی درخشان مشتری یا بررسی رتبه‌بندی‌های وب‌سایت، یا کد تخفیف یا آزمایشی طولانی‌تر.

به عنوان مثال: اگر یک وب سایت یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه ارائه می دهد، پیام رسانی در کمپین نمایش بازاریابی مجدد می تواند یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه را ارائه دهد.

در حالی که ممکن است یک دوره آزمایشی 7 روزه فرد را متقاعد نکرده باشد که تبدیل شود، یک دوره آزمایشی طولانی مدت انحصاری می تواند چیزی باشد که برای وارد کردن آنها لازم است.

4. در مناقصه رقیب شرکت کنید

SaaS یک صنعت سگ خوار واقعی است. برندها باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا از رقبای خود پیشی بگیرند. یکی از راه های انجام این کار، شرکت در مناقصه رقیب است.

مناقصه رقیب به اجرای کمپین های جستجو یا گروه های تبلیغاتی با لیست کلمات کلیدی اشاره دارد که کلمات کلیدی مارک رقبا را هدف قرار می دهند.

بنابراین هنگامی که شخصی در جستجوی یک ارائه دهنده نرم افزار خاص است، به جای آن یک تبلیغ برای یک ارائه دهنده جایگزین به او ارائه می شود.

این می تواند یک استراتژی موثر در SaaS باشد زیرا به شما امکان می دهد در مقابل مخاطبانی قرار بگیرید که فعالانه به دنبال راه حلی هستند که می توانید ارائه دهید.

تبلیغی برای Jira که برای جستجو برای Monday.com ظاهر می شود

هنگام استفاده از مناقصه رقیب، صفحات فرود تعیین شده ایجاد کنید، جایی که محتوا بر تمایز آنها از رقبای شما تمرکز دارد.

این می‌تواند شامل تفکیک ویژگی‌های انحصاری شما و کارت‌های رتبه‌بندی شناخته‌شده صنعت، مانند موارد موجود از طریق G2 باشد.

هدف صفحه باید این باشد که نشان دهد چه چیزی نرم افزار شما را عالی می کند، نه اینکه یک اظهارنظر ناامیدکننده در مورد محصول رقیب باشد.

در حالی که این می تواند یک راه موفقیت آمیز برای برندهای SaaS برای ربودن توجه رقبا باشد، همیشه باید به خاطر داشت که رقیب می تواند تلافی کند و در ازای آن همین کار را انجام دهد.

این می تواند منجر به یک موقعیت پیشنهادی تهاجمی شود که در آن مارک ها در نهایت برای نام تجاری خود CPC های متورم پرداخت می کنند. این یک استراتژی قدرتمند است اما باید با احتیاط استفاده شود.

5. نسخه تبلیغاتی را بهینه کنید

همانطور که گفته می شود: شما هرگز فرصت دومی برای ایجاد یک برداشت اول ندارید.

اطمینان حاصل کنید که با استفاده از کپی تبلیغاتی که هم متقاعدکننده و هم آموزنده است، از اولین تعاملات خود با مشتریان بالقوه بیشترین بهره را می برید.

پیام نیاز به نشان دادن دارد چگونه نرم افزار شما مشکل آنها را حل می کند و چرا آنها باید شما را به جای رقبا انتخاب کنند.

نحوه برقراری ارتباط بین این نکات را با خواندن و تجزیه و تحلیل نظرات و بازخوردهای کاربران واقعی نرم افزار خود بیاموزید.

این افراد بهترین موقعیت را برای توصیف چگونگی بهره مندی از محصول دارند. آنها همچنین از اصطلاحات و صفت هایی استفاده می کنند که با مخاطب هدف شما طنین انداز می شود.

به عنوان مثال، یک بررسی برای Google Ads در Capterra بیان می کند:

«Google Ads در تجارت من بسیار مفید است زیرا در تبلیغات به من کمک می کند، در این دوره از تبلیغات دیجیتال بسیار شهودی است. استراتژی های مناقصه به اندازه کافی برای مشاغل مختلف انعطاف پذیر هستند که انجام کمپین های مختلف را آسان تر می کند. ردیابی زمان واقعی نیز آسان تر شده است. مشتریان و مشتریان به راحتی می توانند محصولات ما را آنلاین پیدا کنند.

بررسی Google Ads در Capterra

این می تواند برای ایجاد پیام هایی مانند:

  • پلت فرم بصری و آسان برای استفاده.
  • راه حل های تبلیغاتی انعطاف پذیر
  • به مشتریان بالقوه کمک کنید تا محصولات شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.
  • انواع کمپین مناسب برای همه مشاغل.

این نوع پیام‌رسانی می‌تواند به برند شما کمک کند تا ارتباط و تناسب را برای مشتریان بالقوه به تصویر بکشد و به آنها اطمینان دهد که شما راه حل مورد نیاز آنها هستید.

استراتژی های PPC برای درخشش SaaS شما

شما باید حساب‌های PPC خود را برای ایجاد آگاهی از برند و تأثیرگذاری بر توجه در صنعت به سرعت در حال گسترش، سخت کار کنید.

خوشبختانه، می‌توانید انواع کمپین و استراتژی‌های بسیاری را برای کمک به رسیدن به آن پیاده‌سازی کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *