چگونه بهره وری شخصی را افزایش دهیم؟ اینها 10 نکته برتر هستند


باز کردن پتانسیل کامل و دستیابی به اهدافتان می‌تواند یک کار دلهره‌آور در دنیای دیجیتالی پرشتاب امروزی باشد، به‌ویژه با حواس‌پرتی‌هایی که در هر گوشه‌ای در کمین هستند، اغلب به شکل تلفن‌های هوشمند ما. در این راهنمای جامع، بیایید به دنیای بهره‌وری شخصی شیرجه بزنیم و ده نکته تخصصی و پنج روش بهره‌وری شخصی را که بازی را تغییر می‌دهند، تجزیه و تحلیل کنیم تا به ما کمک کند تمرکزمان را حفظ کنیم، خروجی‌مان را به حداکثر برسانیم و به اهدافمان دست پیدا کنیم.

بهره وری شخصی چیست؟

بهره وری شخصی به توانایی فرد برای انجام وظایف به طور موثر و کارآمد اشاره دارد. دستیابی مداوم به اهداف و ایجاد ارزش با زمان و پول سرمایه گذاری شده را تشویق می کند. برای داشتن سطح بالایی از بهره وری شخصی، توسعه و اجرای استراتژی هایی که اهداف کلیدی را اولویت بندی می کنند بسیار مهم است. همچنین شامل سازماندهی کار برای بهینه سازی خروجی و رعایت ضرب الاجل ها می شود. این کارایی را افزایش می‌دهد و افراد را قادر می‌سازد تا وظایف را سریع و مؤثر انجام دهند.

بهره وری شخصی بالا نیز نقش کلیدی در رشد و گسترش کسب و کار دارد. به دستیابی به اهداف شخصی و تیمی کمک می کند. این حس کنترل بیشتری را فراهم می کند، بنابراین استرس را کاهش می دهد و تجربه کاری لذت بخش تر را ارتقا می دهد.

همچنین بخوانید: 10 مهارت کسب و کار که برای اطمینان از موفقیت باید در آنها مهارت داشته باشید

10 بهترین نکته برای به حداکثر رساندن بهره وری شخصی

1. اهداف واضح تعیین کنید

اهداف مشخص و قابل اندازه گیری را با یک چارچوب زمانی مشخص برای پیگیری پیشرفت خود ایجاد کنید. این به دست یافتنی تر شدن آنها کمک می کند

2. ابتدا با وظایف بزرگ مقابله کنید

کارهای چالش برانگیز را اولویت بندی کنید و ابتدا با آنها مقابله کنید تا از به تعویق انداختن آن جلوگیری کنید. برای تکمیل اهداف حرکتی ایجاد کنید، اما فراموش نکنید که به وظایفی که ممکن است به توجه فوری شما نیاز داشته باشند، رسیدگی کنید

3. وظایف بزرگ را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید

اگر در کارهای بزرگ غرق شدید، آنها را به اهداف کوچکتر و دست یافتنی تقسیم کنید تا بتوانید به سمت هدف کلی خود پیشرفت کنید و نوسانات را کاهش دهید.

4. زمان خود را پیگیری کنید

نظارت و تجزیه و تحلیل کنید که چگونه وقت خود را صرف می کنید، الگوها را شناسایی کنید، و در صورت لزوم تغییراتی را برای بهبود کارایی خود ایجاد کنید

5. چندوظیفه ای را متوقف کنید

از انجام چند کار خودداری کنید و قبل از اینکه به کار بعدی بروید، روی تکمیل یک کار در یک زمان تمرکز کنید. این باعث افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کار شما می شود

6. استراحت کنید

استراحت می تواند به کاهش خستگی، افزایش تمرکز و جلوگیری از فرسودگی کمک کند. گنجاندن وقفه‌ها در روال خود می‌تواند به شما کمک کند تا با انرژی‌ای تازه به کار خود بازگردید

7. عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

حواس پرتی ها به اشکال مختلفی می آیند – اعلان ها، رسانه های اجتماعی و محیط کار شما. با استفاده از برنامه‌ها یا ابزارهایی که اعلان‌ها را مسدود می‌کنند، این وقفه‌ها را به حداقل برسانید. در صورت امکان در فضایی آرام و خصوصی کار کنید

8. فضای فیزیکی خود را سازماندهی کنید

یک فضای کاری تمیز و منظم می تواند به شما کمک کند کارآمدتر کار کنید و سطح استرس را کاهش دهید. به هم ریختگی را حذف کنید و فضای خود را سازماندهی کنید تا حواس پرتی را کاهش دهید، تمرکز را افزایش دهید و گردش کار خود را بهینه کنید

9. واگذاری یا خودکارسازی وظایف

بار کاری خود را ارزیابی کنید: وظایفی را که می‌توانند تفویض یا خودکار شوند، شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا زمانی را برای تمرکز روی کارهای مهم تر و کارآمدتر پیدا کنید

10. یک سیستم پیدا کنید

هر کس به طور متفاوتی کار می کند: سیستمی را پیدا کنید که متناسب با نیازها و ترجیحات شما باشد. این ممکن است شامل فهرست‌های کارها، تقویم‌ها یا برنامه‌های بهره‌وری باشد. سعی کنید تا زمانی که سیستمی را بیابید که متناسب با سبک شما باشد و بهره وری شخصی شما را به حداکثر برساند

مطمئن نیستید کدام سیستم را انتخاب کنید؟ بیایید به پنج سیستم برای به حداکثر رساندن بهره وری شخصی خود نگاهی بیندازیم.

همچنین بخوانید: برای کارهایی که در مورد دستاوردها و عادات جدیدتان انجام داده اید، به خودتان پاداش دهید

5 سیستم برای افزایش بهره وری شخصی

1. روش پومودورو

پومودورو یک روش مدیریت زمان است که با تقسیم کردن کار به فواصل 25 دقیقه ای که با وقفه های کوتاه 5 دقیقه ای از هم جدا می شوند، به حفظ تمرکز شما کمک می کند. پس از تکمیل چهار سرعت 25 دقیقه ای پشت سر هم، سیستم به شما اجازه می دهد نیم ساعت استراحت بیشتری داشته باشید. پومودورو یک تکنیک بهره وری شخصی عالی است که به حفظ تمرکز و جلوگیری از فرسودگی کمک می کند. همچنین با ارائه فواصل کاری ساختاریافته، بهره وری را افزایش می دهد. این می تواند یک روش موثر برای افرادی باشد که به راحتی حواسشان پرت می شود و برای پاسخگو نگه داشتن آنها به سرعت های کاری محدود به زمان نیاز دارند.

2. داشبورد کانبان

داشبورد کانبان یک ابزار مدیریت پروژه است که می تواند بهره وری شخصی شما را با ارائه نمایشی بصری از وظایف شما و پیشرفت آنها افزایش دهد. این سیستم پروژه های شما را به سه کار یا کارت تقسیم می کند: انجام دادن، انجام دادن و انجام شده. این کار می‌تواند از طریق این مراحل مختلف تکمیل در تابلوی Kanban حرکت کند و به شما کمک کند پیشرفت خود و تیمتان را تجسم کنید و مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. Kanban را می توان به صورت فیزیکی روی بردها یا از طریق برنامه ها و ابزارهای بهره وری استفاده کرد. این یک جایگزین عالی برای همکاری تیمی است و به افرادی کمک می کند که پروژه ای را شروع می کنند اما برای به پایان رساندن آن به موقع تلاش می کنند.

3. قورباغه را بخورید

روش Eat the Frog یک تکنیک ساده مدیریت زمان است که به شما کمک می کند کارهایی را که در غیر این صورت به تعویق می انداختید، انجام دهید. این کار با تشویق شما به انجام دشوارترین یا ناخوشایندترین کار خود در اول صبح به بهبود بهره وری شخصی کمک می کند. این اصطلاح برای اولین بار توسط برایان تریسی، سخنران مشهور و نویسنده توسعه خود ابداع شد، که پیشنهاد کرد مردم باید اول صبح یک قورباغه زنده را بخورند تا از سر راه آن خلاص شوند و احساس آرامش کنند. باقی روز. در اینجا، ایده این است که با انجام چالش‌برانگیزترین کار خود در اوایل روز، می‌توانید احساس موفقیت و حرکتی داشته باشید که بر رفتارهای دیگر شما در بقیه روز تأثیر می‌گذارد. روش «قورباغه بخور» برای افرادی که تمایل به تعویق دارند عالی است.

4. روش SMART

روش SMART یک چارچوب هدف‌گذاری است که افراد و تیم‌ها را قادر می‌سازد تا اهداف مختصر و قابل اجرا تعیین کنند. مخفف عبارت Specific, Measurable, Achievable, Relevant, and Time-bound (SMART) است. با پایبندی به روش SMART، افراد می توانند اهداف روشن، متمرکز و قابل دستیابی ایجاد کنند و در نتیجه بهره وری و موفقیت شخصی را افزایش دهند. این روش به ویژه برای کسانی که پروژه های بزرگ را در مراحل اولیه خود آغاز می کنند مفید است، زیرا به آنها کمک می کند تا دقیقاً آنچه را که می خواهند به دست آورند تعریف کنند.

5. مسدود کردن زمان

مسدود کردن زمان یک روش بهره‌وری است که شامل زمان‌بندی بلوک‌های زمانی خاص برای وظایف یا فعالیت‌های مختلف است. هدف آن ارائه حس ساختار به روز شماست. این تکنیک می تواند به شما کمک کند حواس پرتی را کاهش دهید، تمرکز خود را افزایش دهید و برای تکمیل وظایف در یک بازه زمانی مشخص، مسئولیت پذیری ایجاد کنید. علاوه بر این، مسدود کردن زمان می تواند به اولویت بندی حجم کار کمک کند و اطمینان حاصل کند که به وظایف مهم توجه کافی می شود. این روش را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌ها و ابزارهای بهره‌وری پیاده‌سازی کرد و برای هر کسی که به دنبال بهبود بهره‌وری خود است، قابل دسترسی است. این برای مدیران و رهبرانی ایده آل است که باید چندین کار را انجام دهند.

با اجرای نکات و روش های مطرح شده در این مقاله، می توانید تمرکز خود را بهبود بخشید، کارایی خود را افزایش دهید و زمان خود را تحت کنترل بگیرید. این در نهایت می تواند شما را قادر سازد به اهداف خود برسید و به پتانسیل کامل خود برسید. با این حال، لطفاً به یاد داشته باشید که بهره‌وری شخصی فقط به انجام کارهای بیشتر نیست، بلکه در مورد انجام وظایف معنی‌دار و دستیابی به اهدافتان است. اگر می خواهید پتانسیل کامل خود را باز کنید و در زندگی شخصی و حرفه ای خود به موفقیت بیشتری دست یابید، این موارد را بررسی کنید دوره های آنلاین بازنشسته پیشنهاد می دهد و اولین گام را به سمت یک حرفه مولدتر و کامل تر برمی دارد!

توسط کراتی جوشی

برای ما در content@emeritus.org بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *