چگونه نویسنده بهتری شویم (راهنمای مبتدی)


نویسنده بهتر شدن زمان می برد. از ارائه ایده تا انتشار – این یک فرآیند طولانی است. اما بهترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر چیست و چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: برای چه کسی می نویسید؟ آیا مخاطبان خود را می شناسید؟

ممکن است بین افرادی که فکر می کنید برای آنها می نویسید در مقایسه با مخاطب واقعی شما تفاوت وجود داشته باشد. در Ahrefs، نظرسنجی‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنیم تا درباره مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

به عنوان مثال، در اینجا یک نظرسنجی وجود دارد که مدیر ارشد بازاریابی ما، تیم سولو، برای انجام برخی تحقیقات درباره مخاطبان انجام داد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر اعضای Ahrefs Insider از پیشینه‌های بازاریابی داخلی یا وابسته هستند، بنابراین احتمالاً باید هنگام نوشتن محتوا روی این مخاطبان تمرکز کنیم.

برگزاری یک نظرسنجی راه خوبی برای به دست آوردن یک عکس فوری از مخاطبان است. همچنین اگر مخاطبان رسانه های اجتماعی درگیر دارید، می توانید این را امتحان کنید.

درک کنید که آیا مردم می خواهند در مورد موضوع شما مطالعه کنند یا خیر

مگر اینکه شما یک متخصص موضوع باشید، ممکن است تعجب کنید که افراد چه موضوعاتی هستند در حقیقت علاقه مند به خواندن در مورد

خوشبختانه، با استفاده از ابزاری مانند اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs، یافتن آنچه که مردم به دنبال آن هستند، آسان است.

یک راه آسان برای قضاوت در مورد اینکه آیا افراد در حال جستجوی موضوع شما هستند یا خیر این است که به حجم جستجو نگاه کنید. در اینجا یک مثال سریع از یک عبارت جستجو است که حجم کمی دارد.

و در اینجا یک مثال دیگر با حجم بسیار بالاتر است.

فرض کنید می‌خواهیم این موضوع را در مورد «کارهایی که باید در لندن انجام دهیم» بسازیم. ما می توانیم استفاده کنیم تطبیق شرایط برای انجام این کار گزارش دهید.

ابتدا کلمه کلیدی را وصل کرده و به آن بروید تطبیق شرایط گزارش. سپس «بر اساس شرایط» و «نمایش به عنوان فهرست» را گروه بندی کنید.

نوار کناری عبارت‌های منطبقی را نشان می‌دهد که می‌توانید درباره آن بنویسید:

  • “بهترین کارها برای انجام در لندن”
  • “کارهای رایگان برای انجام در لندن”
  • “کارهای سرگرم کننده برای انجام در لندن”
  • کارهایی که باید در لندن با بچه ها انجام دهید

با یک جستجوی سریع، چند زوایای مختلف را شناسایی کرده‌ایم که می‌توانیم درباره این موضوع بنویسیم که مردم در جستجوی آن هستند و می‌خواهند بخوانند.

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی بیشتری را کشف کنید، این را بررسی کنید اصطلاحات مرتبط و پیشنهادات جستجو در بخش «ایده‌های کلیدواژه» گزارش می‌دهد.

استفاده از این روش‌ها تضمین می‌کند که درباره موضوعات مرتبطی که افراد فعالانه در جستجوی آن هستند، بنویسید.

آنچه در حال حاضر کار می کند را در نظر بگیرید

هنگامی که مشخص کردید که مردم می خواهند در مورد موضوع شما مطالعه کنند، اکنون ایده خوبی است که رقابت را ارزیابی کنید.

فرض کنید می خواهید از رقبای خود جاسوسی کنید و ببینید چه رتبه ای در گوگل دارد. برای انجام این کار، کلمه کلیدی خود را در Keywords Explorer وارد کنید، روی “Overview” کلیک کنید و به نمای کلی SERP بروید.

در این صفحه می‌توانیم نتایج رتبه‌بندی برتر گوگل را برای این پرس و جو مشاهده کنیم.

بیایید روی نتیجه بالا کلیک کنیم و ببینیم صفحه وب چگونه است.

به گزارش Tripadvisor، می بینیم که برج لندن، موزه بریتانیا و چشم لندن سه کاری هستند که در لندن انجام می شود.

اگر در مورد این موضوع می نویسیم، اولویت بندی این سه جذابیت در محتوای خود ایده خوبی است.

یک مجله داشته باشید یا یک وبلاگ راه اندازی کنید

ما آنچه هستیم که مدام تکرار میکنیم. پس تعالی یک عمل نیست، بلکه یک عادت است.

وقتی می‌خواهید در چیزی بهتر شوید، باید به تمرین ادامه دهید—نوشتن نیز تفاوتی ندارد.

برخلاف توصیه های رایج، این بدان معنا نیست که باید بنویسید هر تنها یک روز – اما سعی کنید تا جایی که می توانید بنویسید.

ساده ترین راه برای انجام این کار، نگه داشتن یک مجله یا راه اندازی یک وبلاگ است.

حتی اگر نیم ساعت در روز یا 10 ساعت در ماه را کنار بگذارید، مفید خواهد بود.

هنگامی که نوشتن بخشی از روال شما شد، ممکن است متوقف کردن آن برای شما سخت باشد.

ممکن است واضح به نظر برسد، اما نکته کلیدی این است که به جای صرف وقت برای صحبت کردن یا فکر کردن در مورد انجام آن، اقدام کنید و چیزی تولید کنید.

نکته: عوامل حواس پرتی را از بین ببرید

حتی زمانی که برای نوشتن خود زمان اختصاص داده اید، می توانید به راحتی حواس خود را پرت کنید.

برای مثال، ممکن است وسوسه شوید که تلفن خود را هنگام ارسال اعلان بررسی کنید یا اخبار یا رسانه های اجتماعی را “سریع” بخوانید.

به همین دلیل مهم است که قوانین خود را تعیین کنید. در اینجا چند نمونه از کارهایی که هنگام نوشتن انجام می دهم آورده شده است:

  • نداشتن گوشی در اتاق
  • استفاده از یک برنامه افزودنی کروم که صفحه وب را مسدود می کند برای جلوگیری از دسترسی من به سایت های حواس پرتی، مانند اخبار، رسانه های اجتماعی و غیره
  • کار در محیطی آرام و آرام
  • به دیگران بفهمانم که نمی‌خواهم برای مدت معینی مزاحم شوم

در Ahrefs، تمام محتوای وبلاگ ما زندگی خود را به عنوان یک طرح کلی پست وبلاگ شروع می کند.

رئوس مطالب ساختارهای اسکلتی هستند که قصد دارید در مورد آن بنویسید. وقتی طرح کلی می نویسید، لازم نیست که کامل باشد. بلکه در مورد این است که ایده های خود را از ذهن خود بیرون بیاورید و روی کاغذ بیاورید.

در Ahrefs، ما دریافتیم که این یک راه مفید برای شروع فرآیند نوشتن محتوا است.

شما می توانید طرح کلی خود را تا جایی که می خواهید دقیق کنید، اما ما معمولا سعی می کنیم تا حد امکان آن را ساده نگه داریم.

باارزش‌ترین استعدادها این است که هرگز از دو کلمه استفاده نکنیم.

وقتی صحبت از نوشتن می شود، کمتر اغلب بیشتر است.

برای بهبود نوشتن، سعی کنید:

  • کلمات غیر ضروری را کاهش دهید، به عنوان مثال، هر کلمه را حساب کنید.
  • ایده های خود را ساده و قابل درک نگه دارید.
  • محتوای خود را به روشی معنادار قالب بندی کنید که خواندن آن آسان باشد.
  • تعداد اصطلاحات و یا کلمات کلیدی را در نوشته خود کاهش دهید.
  • لحن صدای ثابتی را بپذیرید که خوانندگان را وادار به خواندن آثار شما کند.

اگر این نکات را هنگام نوشتن پیش نویس خود به کار ببرید، در نیمه راه برای تبدیل شدن به یک نویسنده بهتر هستید.

در پایین هر مقاله Ahrefs در وبلاگ ما، می توانید ببینید چه کسی در مقاله مشارکت داشته است. این فرآیند بررسی همتایان ما در عمل است.

این به نویسندگان در Ahrefs اجازه می دهد تا در مورد نوشته خود بازخورد دریافت کنند.

فرآیند بررسی همتا همیشه آسان نیست – شما باید بازخورد داشته باشید و در صورت لزوم بتوانید کار خود را تطبیق دهید. همچنین، یافتن فردی که مایل به بررسی کار شما باشد می تواند چالش دیگری باشد.

به نظر من، اگر قصد دارید کار خود را به صورت آنلاین منتشر کنید، نظرات همتایان مفید است، زیرا بهتر است قبل از انتشار، بازخوردی در مورد کار خود داشته باشید تا اینکه آن را در اینترنت با یک اشتباه قابل اجتناب به اشتراک بگذارید.

از ابزارهایی برای بهبود نوشتار خود استفاده کنید

با میلیون‌ها ابزاری که ادعا می‌کنند به بهبود نوشتار شما کمک می‌کنند، دانستن اینکه از کدام یک استفاده کنید می‌تواند بسیار دشوار باشد.

اگر می خواهید آن را ساده نگه دارید (و من به شما پیشنهاد می کنم این کار را انجام دهید)، من ابزار شما را فقط به موارد ضروری محدود می کنم. ابزارهایی که من برای نوشتن خود استفاده می کنم Grammarly و اپلیکیشن Hemingway هستند.

در اینجا دلیل آن است:

  • Grammarly یک بررسی کننده گرامر همه جانبه عالی است.
  • همینگوی به درجه بندی کار شما کمک می کند و راه دیگری برای بهبود نوشتن شما است.

ارزش بررسی سایر ابزارهای نوشتن SEO را دارد، اما تحت تأثیر ویژگی های آنها قرار نگیرید.

روی خروجی نوشتاری خود تمرکز کنید. همچنین، انتظار نداشته باشید که یک ابزار جدید براق مانند یک گلوله نقره ای عمل کند، زیرا معمولاً اینطور نیست.

مقالات خود را در وب سایت ها قرار دهید

اگر کسی آثار شما را نخواند، هیچ فایده ای ندارد که بهترین نویسنده جهان باشید. بنابراین، به نظر من، بسیار مهم است که کار خود را به آنجا برسانید.

خبر خوب این است که اینترنت میلیون ها وب سایت دارد که مایل به انتشار محتوای شما هستند.

همین الان.

اما چگونه این فرصت ها را پیدا می کنید؟

در واقع شناسایی هزاران فرصت با استفاده از Web Explorer Ahrefs آسان است. به ابزار بروید و موارد زیر را در نوار جستجو وارد کنید:

inurl:write-for-us 

هنگامی که پرس و جو را از طریق ابزار اجرا کردید، باید به شکل زیر باشد:

در این مثال، می بینیم که 981823 صفحه داریم که شامل عبارت موجود در URL است.

بیایید آن را به وبلاگ های مرتبط در مورد بازاریابی محدود کنیم.

برای انجام این کار، اجازه دهید تنظیمات را به “یک صفحه در دامنه” تغییر دهید و سپس “بازاریابی” را به عنوان فیلتر “عنوان صفحه” اضافه کنید.

ما اکنون لیست تعریف شده تری از 3993 مشتری بالقوه داریم که احتمالاً محتوای ما را می پذیرند. مرحله بعدی تماس با این وب سایت ها و ارائه ایده خود به آنها است.

پس از انتشار چند مقاله، ارزش آن را دارد که با استفاده از هشدارها، نحوه واکنش مردم به محتوای شما را بررسی کنید.

شما می توانید از ابزارهایی مانند Google Alerts و Talkwalker Alerts برای نظارت بر این موضوع استفاده کنید، اما من دوست دارم از Ahrefs Alerts استفاده کنم.

برای تنظیم یک هشدار، روی برگه “Mentions” کلیک کنید و سپس روی “+ Add alert” کلیک کنید.

سپس فرم را پر کنید و موضوعی را که می خواهید درباره آن هشدار داده شود وارد کنید.

پس از انجام این کار، می توانید بنشینید و منتظر بازخورد باشید. در اینجا نمونه ای از بازخوردهای مثبتی است که برای یکی از پست های اخیرم دریافت کردم.

قانون کلی من این است که اگر حداقل یک نفر محتوایی را به اندازه کافی دوست داشته باشد که در مورد آن نظر بدهد، احتمالاً به او کمک کرده است و ارزش تلاش را دارد.

وقتی صحبت از بازخورد انتقادی بیشتر می شود، ایده خوبی است که آنچه را که می گویند، در نظر بگیرید. در عین حال، بپذیرید که غیرممکن است که همه نوشته های شما را دوست داشته باشند. حتی موفق ترین نویسندگان نیز منتقدان خود را دارند.

اگر هیچ نوع تعامل یا بازخوردی دریافت نکردید، ممکن است لازم باشد نحوه ایجاد و انتشار محتوای خود را دوباره ارزیابی کنید.

افکار نهایی

بهبود نوشتار شما یک فرآیند تدریجی است – اما نباید یک مبارزه باشد.

با نظم و انضباط، فداکاری و مقداری کار سخت قدیمی، می‌توانید پیشرفت خود را سریع دنبال کنید و نوشته‌های خود را منتشر کنید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که به توانایی خود ایمان داشته باشید، به فرآیند اعتماد کنید و به نوشتن ادامه دهید.

سوالات بیشتری دارید؟ به من پینگ کن در توییتر. 🙂



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *