چگونه یک لیست ایمیل بسازیم که کسب و کار شما را تقویت کند


ایمیل مارکتینگ ابزار قدرتمندی برای کسب و کارها است، اما پاسخ به سوال «چگونه یک لیست ایمیل بسازیم» ممکن است آن را چالش برانگیز کند. با جمعیت رو به رشد کاربران آنلاین و دسترسی فزاینده به فناوری، ایجاد لیست های ایمیل فرصت قابل توجهی در هند است. طبق آمار Statistaپیش بینی می شود که تا سال 2023، هند بیش از 900 میلیون کاربر اینترنت داشته باشد که آن را به دومین بازار آنلاین بزرگ جهان پس از چین تبدیل می کند.

یکی از مزایای مهم ایجاد لیست ایمیل در هند، پتانسیل نرخ تبدیل بالا است. بر اساس مطالعات اخیر، بازاریابی ایمیلی دارای بازگشت سرمایه متوسط ​​3800 درصد است که آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی تبدیل می کند. علاوه بر این، 80 درصد از بازاریابان هندی افزایش تعامل را از طریق کمپین های بازاریابی ایمیلی گزارش کردند.

استفاده از محتوای خاص زبان می تواند تا حد زیادی باعث افزایش تعامل و نرخ تبدیل شود. ایجاد یک لیست ایمیل می تواند یک استراتژی موفق برای گسترش دسترسی و تعامل با مشتریان جدید، سرمایه گذاری بر حضور دیجیتال و تنوع فرهنگی کشور باشد.

در اینجا نحوه ایجاد یک لیست ایمیل آورده شده است:

اگر می خواهید یک لیست ایمیل بسازید و رشد دهید تا یک کمپین بازاریابی ایمیلی موفق ایجاد کنید، باید تمرکز و توجه کامل خود را به آن معطوف کنید و آن را اولویت شماره یک خود قرار دهید. در اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای ایجاد و رشد یک لیست ایمیل انجام دهید:

1. مشوق ها یا آهنرباهای سرب را پیشنهاد دهید

ایجاد یک لیست پستی می تواند به طور موثر از طریق آهنرباهای سرب و انواع دیگر مشوق ها انجام شود. در ازای آدرس ایمیل مخاطب هدف خود، می توانید چیزی ارزشمند به آنها ارائه دهید. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک لیست با کمک مشوق ها یا آهنرباهای سربی آورده شده است:

1.1. مخاطب هدف خود را بشناسید:

برای طراحی یک انگیزه یا آهنربای موفق، ابتدا باید مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و بفهمید که آنها به دنبال چه هستند. به انواع بسیاری از اطلاعات و منابعی که ممکن است برای آنها مفیدتر باشد فکر کنید.

1.2. یک انگیزه یا یک آهنربای سرب ایجاد کنید:

هنگامی که مشتریان ایده آل خود را مشخص کردید، گام بعدی ایجاد انگیزه یا آهنربای سرب است که علاقه آنها را برانگیزد. این می تواند یک کتاب الکترونیکی، چک لیست، وبینار، دوره رایگان، آزمون یا هر شکل دیگری از محتوای انحصاری در ازای اطلاعات تماس آنها باشد.

1.3. یک صفحه فرود راه اندازی کنید:

یک صفحه فرود بسازید که انگیزه یا آهنربای شما را تبلیغ کند و فرمی برای بازدیدکنندگان داشته باشد که آن را برای دریافت آن پر کنند. این فرم باید آدرس ایمیل کاربر و سایر اطلاعات مربوطه، مانند نام، مکان، یا شرکتی که در آن کار می‌کند را نشان دهد. مطمئن شوید که فرم‌های ثبت‌نام و ایمیل‌های شما سازگار با موبایل هستند.

1.4. صفحه فرود خود را تبلیغ کنید:

با قرار دادن پیوندهایی به فرم های ثبت نام خود در وب سایت، وبلاگ، نمایه های رسانه های اجتماعی و هر پلتفرم مرتبط دیگر، اشتراک در لیست ایمیل خود را برای مشتریان بالقوه آسان کنید. همچنین می توانید از تبلیغات پولی در سایت های رسانه های اجتماعی و گوگل ادوردز برای دریافت ترافیک به صفحه فرود خود استفاده کنید.

1.5. با مشترکین خود پیگیری کنید:

هنگامی که مشترکی برای دریافت انگیزه یا آهنربای شما ثبت نام کرد، از طریق ایمیل با او تماس بگیرید. به آن‌ها اجازه دهید به محتوایی که برای آن ثبت‌نام کرده‌اند دسترسی داشته باشند، و با دادن فرصت‌هایی به آنها برای تعامل با شرکت‌تان و ارائه ارزش اضافی فراتر از آنچه در ابتدا برای آن ثبت‌نام کرده‌اند، به تقویت رابطه خود با آنها ادامه دهید.

نکته PRO: به این ترتیب، می توانید یک لیست ایمیل با کیفیت بالا از مشترکین درگیر علاقه مند به محصولات یا خدمات خود بسازید.

2. از روابط موجود استفاده کنید

در سفر به نحوه ایجاد یک لیست ایمیل، گام بعدی استفاده از روابط موجود است. این چند مرحله است که می توانید برای استفاده از اتصالات موجود دنبال کنید:

2.1. ماهیت روابط فعلی خود را تعیین کنید:

فهرستی از تمام افراد و شرکت هایی که در حال حاضر با آنها رابطه کاری دارید، از جمله مشتریان و مشتریان، شرکای تجاری و همکاران و همچنین مخاطبین در صنعت خود تهیه کنید.

2.2. با شبکه مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید:

با افراد شبکه خود تماس بگیرید و لیست ایمیل خود را به آنها اطلاع دهید. از مشتریان، شرکا و سایر مخاطبین فعلی بپرسید که آیا می خواهند ایمیل های شما را دریافت کنند. مزایای اشتراک، نوع اطلاعاتی که می‌توانند انتظار داشته باشند را شرح دهید و بر ارزشی که در نتیجه کسب خواهند کرد تأکید کنید. همچنین می‌توانید در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین، فیس‌بوک و اینستاگرام تبلیغ کنید و به کل شبکه ارتباطی خود پیام ارسال کنید.

2.3. درخواست معرفی:

اگر قبلاً مخاطبینی دارید، از آن افراد بپرسید که آیا شخص دیگری را می شناسند که ممکن است علاقه مند به اشتراک در لیست ایمیل شما باشد و آنها را تشویق کنید صفحه فرود شما را به مخاطبین خود فوروارد کنند.

2.4. مشوق ها را ارائه دهید

در نظر بگیرید که برای هر کسی که مشترکین جدیدی را به لیست ایمیل شما وارد می کند، انگیزه ایجاد کنید. این می تواند تخفیف در یک محصول یا خدمات، دسترسی به یک منبع یا رویداد برای مدت زمان محدود یا حتی یک آزمایش رایگان باشد.

2.5. ثبت نام را برای افراد آسان کنید:

فرآیند ثبت نام خود را ساده و کاربرپسند کنید. یک فرم ثبت نام در وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و سایر سیستم عامل های قابل اجرا اضافه کنید. سعی کنید از یک فرم پاپ آپ در وبلاگ خود برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان برای ثبت نام استفاده کنید.

2.6. ارزش بسیار زیادی ارائه دهید

هنگامی که شخصی در لیست ایمیل شما ثبت نام کرد، اطلاعات و منابع ارزشمند را در اسرع وقت برای او ارسال کنید. با ارائه اخبار، نکات و تبلیغات مرتبط، آنها را علاقه مند نگه دارید.

نکته PRO: شما می توانید با سرمایه گذاری روی روابط موجود خود، یک لیست ایمیل با کیفیت بالا از مشترکین درگیر علاقه مند به محصولات یا خدمات خود بسازید و رشد دهید. به یاد داشته باشید که همیشه باید ارزشی را برای مشترکین خود به ارمغان بیاورید و در طول زمان به تقویت رابطه خود با آنها ادامه دهید.

همچنین بخوانید: گرایش های بازاریابی ایمیلی برای پیشرو در سال 2023

3. مسابقات یا هدایا را اجرا کنید

یک راه محبوب برای ایجاد سریع لیست ایمیل، میزبانی یک مسابقه یا جایزه است. در اینجا چند مرحله برای اطمینان از موفقیت این کمپین وجود دارد:

3.1. پاداش یا مشوق های مناسب را انتخاب کنید:

پاداشی را انتخاب کنید که در بازار خاص شما طنین انداز شود. این می تواند یک تخفیف، رایگان، کارت هدیه، محتوای ویژه، دسترسی به محصول یا خدمات باشد.

3.2. برای هزینه ها و اهداف خود برنامه ریزی کنید:

در نظر بگیرید که امیدوارید چند مشترک ایمیل جدید داشته باشید، و آن را به عنوان یکی از اهداف مسابقه/هدیه خود تعیین کنید. تعیین کنید چقدر پول می توانید برای مشوق هایی که می خواهید ارائه دهید خرج کنید.

3.3. پارامترهای مشارکت را انتخاب کنید:

دستورالعمل شرکت در مسابقه یا جایزه را تنظیم کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، مانند اینکه از آنها بخواهید حساب های رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند، یک پست را به اشتراک بگذارند یا آدرس ایمیل خود را در فرمی در وب سایت شما ارسال کنند.

با اعلام آن در وب‌سایت، دسته‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های مرتبط، اخبار مربوط به مسابقه یا هدیه را به اشتراک بگذارید. از تبلیغات پولی مانند Facebook یا Google AdWords برای گسترش دسترسی خود استفاده کنید.

3.4. آدرس های ایمیل را ضبط کنید

مسابقه را طوری طراحی کنید که به اشتراک گذاری آدرس ایمیل آنها اجباری باشد. مطمئن شوید که آنها متوجه شده اند که در صورت شرکت در مسابقه یا برنده شدن جایزه، به لیست ایمیل شما اضافه خواهند شد.

3.5. پس از آن پیگیری کنید

پس از اینکه مشترکین خود در مسابقه شرکت کردند یا جایزه را دریافت کردند، یک ایمیل تکمیلی ارسال کنید. جزئیاتی را در مورد نحوه دستیابی به پاداش به آنها ارائه دهید و با ارائه دلایل بیشتر برای تعامل با شما، آنها را به برند خود علاقه مند کنید.

نکته PRO: می‌توانید مشترکین ایمیل جدیدی به دست آورید و مشترکان موجود را با مسابقات و جوایز درگیر کنید. فقط مطمئن شوید که از مقررات محلی در مورد مسابقات و هدایا پیروی می کنید.

4. فهرست خود را تبلیغ کنید

ایجاد یک پایگاه مشترک فعال و علاقمند مستلزم تبلیغ دائمی لیست ایمیل شما است. در اینجا چند دستورالعمل برای تبلیغ لیست ایمیل خود با استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی آورده شده است:

4.1. پلتفرم های رسانه های اجتماعی

از حساب های رسانه های اجتماعی خود برای انتشار اخبار در مورد لیست ایمیل خود و درخواست مشترکین جدید استفاده کنید. پست هایی بنویسید که مزایای پیوستن به لیست ایمیل شما را تحسین می کند و CTA را ارائه می دهد که خوانندگان را به صفحه فرود شما هدایت می کند. شما همچنین می توانید از تبلیغات پولی در رسانه های اجتماعی برای رسیدن به یک صفحه دموگرافیک و فرود خاص استفاده کنید.

4.2. خوانندگان وبلاگ

برای افزایش لیست مشترکین ایمیل خود، آن را در وبلاگ خود منتشر کنید و از خوانندگان بخواهید که ثبت نام کنند. در هر پست یک CTA اضافه کنید تا مردم از صفحه فرود شما بازدید کنند. از پنجره‌های بازشو و اسلایدها برای تبلیغ یک مگنت مجانی یا سرنخ استفاده کنید و بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا هنگام خواندن وبلاگ شما مشترک شوند.

4.3. با اینفلوئنسرها همکاری کنید

برای انتشار اطلاعات در مورد لیست ایمیل خود، با رهبران نظرات کلیدی یا تأثیرگذاران در حوزه خود همکاری کنید. یک برنامه وابسته راه‌اندازی کنید و اگر یکی از ارجاع‌ها به لیست ایمیل شما بپیوندد، به آنها کمیسیون یا جایزه بپردازید.

4.4. روش های بازاریابی اضافی:

یک CTA را در امضای ایمیل و کارت‌های ویزیت خود بگنجانید، که آنها را به یک آهنربای اصلی یا آزمایش رایگان محصول یا خدمات شما برای افزایش ثبت‌نام هدایت می‌کند.

نکته PRO: شما می توانید با استفاده از این استراتژی ها برای تبلیغ لیست ایمیل خود، یک پایگاه مشترک پاسخگو و متعهد از افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات خود ایجاد کنید.

همچنین بخوانید: 7 ابزار برتر بازاریابی ایمیلی برای سال 2023 برای ارتقاء سطح کسب و کار شما

4.5. ارائه محتوای ارزشمند

در زمینه نحوه ایجاد یک لیست ایمیل، مشترکین خود را با ارائه مداوم محتوای ارزشمند، مرتبط و با طراحی خوب به آنها به برند و محتوای خود علاقه مند نگه دارید تا آنها را درگیر و علاقه مند نگه دارید. نقل قول معروف کمدین استیو مارتین می گوید: “آنقدر خوب باش که نتوانند تو را نادیده بگیرند.”

اگر به طور مداوم محتوای ارزشمند و جذاب را با مشترکین خود به اشتراک می گذارید، آن ها از شما در شبکه خود خوشحال می شوند و خبرنامه های شما را برای دیگران به اشتراک می گذارند یا فوروارد می کنند. توصیه دهان به دهان بهترین شکل بازاریابی است زیرا از هر تبلیغ یا تبلیغی معتبرتر است.

همچنین بخوانید: برترین روندهای بازاریابی محتوا که در سال 2023 باید دنبال شود

شغل بازاریابی خود را با افتخار بیاموزید، بسازید و رشد دهید

ایجاد و رشد یک لیست ایمیل برای بازاریابی دیجیتال موفق بسیار مهم است. با اجرای پنج نکته کلیدی به اشتراک گذاشته شده در این وبلاگ، کسب و کارها می توانند پایه ای قوی برای تعامل با مخاطبان هدف خود، پرورش روابط، و ایجاد تبدیل ایجاد کنند. با این حال، برای به دست آوردن درک جامعی از استراتژی های ایجاد لیست ایمیل و تسلط بر هنر بازاریابی دیجیتال، دوره بازاریابی دیجیتال آنلاین Emeritus را بگذرانید. خود را با دانش و مهارت برای ایجاد و رشد یک لیست ایمیل بسیار مؤثر مجهز کنید. با ثبت نام در Emeritus گام بعدی را برای دستیابی به برتری بازاریابی دیجیتال بردارید. دوره دیجیتال مارکتینگ امروز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© ایزی وب سئو 2024