چگونه یک پست وبلاگ را قالب بندی کنیم (برای موفقیت در جستجو)


وقتی در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید، به راحتی می توان از قالب بندی آن چشم پوشی کرد. اما چگونه دقیقا آیا باید پست های وبلاگ خود را برای جذب بیشتر و موفقیت جستجو قالب بندی کنید؟

برو سر اصل مطلب، وافل نکن

وقتی نوبت به نوشتن مقدمه می رسد، آن را ساده، مختصر و متناسب با مخاطبان خود نگه دارید.

اگر یک رویکرد تعریف شده برای قالب بندی مقدمه خود می خواهید، می توانید از فرمول معرفی مشکل-راه حل-اثبات (PSP) استفاده کنید.

استفاده از فرمول PSP به این معنی است که می‌توانید مستقیماً با طرح مشکل، ارائه راه‌حل و ارائه مدرکی مبنی بر اینکه چرا مخاطبان باید به شما اعتماد کنند، مستقیماً به اصل موضوع برسید – همه فقط در دو پاراگراف.

همچنین به این معنی است که فضایی برای قرار دادن یک تصویر در بالای صفحه وجود دارد و پست شما را از نظر بصری برای بازدیدکنندگان جذاب تر می کند.

هنگامی که مقدمه خود را کامل کردید، وقت آن است که نحوه تنظیم بقیه مقاله را در نظر بگیرید.

واقعیت این است که بسیاری از مردم دیگر از ابتدا تا انتها نمی خوانند. مطالعه ای توسط نیلسون نشان داد که تنها 16 درصد از کاربران آزمایشی آن مقاله را کلمه به کلمه می خوانند.

بنابراین مهم است که مقالات خود را قابل اسکن کنید تا تعامل در وبلاگ خود را به حداکثر برسانید. ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از سرفصل ها یا به طور خاص، تگ های H1 و سایر تگ های است.

سرفصل ها همچنین دارای یک مزیت ثانویه هستند، زیرا به ارائه ساختار مناسب SEO برای مقاله شما کمک می کنند.

در اینجا به نظر می رسد در عمل. شما می خواهید یک سلسله مراتب واضح را هدف قرار دهید.

به نظر من سرفصل های شما باید دو ویژگی داشته باشند:

  • به طور جداگانه، آنها باید تأثیر بگذارند و توجه خواننده را به خود جلب کنند.
  • به طور جمعی، آنها باید یک طرح کلی منطقی تشکیل دهند و عناصر کلیدی مقاله را در یک نگاه مشخص کنند.

در عمل، اغلب یک اقدام متعادل کننده است: شما باید بتوانید پست ها را به روشی منطقی و سلسله مراتبی ساختار دهید و همچنین خواننده را برای خواندن ادامه مطلب ترغیب کنید.

قالب برای نوع محتوای غالب

به طور کلی، بسیاری از مطالب موجود در اینترنت در این دسته بندی ها قرار می گیرند:

  • لیست پست ها
  • راهنمای گام به گام
  • راهنماهای مبتدی
  • تعریف گسترده
  • بررسی ها

به همین دلیل، قبل از اینکه محتوای نوشتاری خود را ایجاد کنید، بهتر است تحقیق کنید که چه نوع محتوایی در حال حاضر برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی شده است تا بتوانید آن را به درستی قالب بندی کنید.

این ممکن است بیش از حد به نظر برسد، اما نمی‌خواهید زمان خود را برای ایجاد محتوا در قالبی تلف کنید که بعید است خوانندگان با آن درگیر شوند. بنابراین انجام درست آن از همان ابتدا سودمند است.

به عنوان مثال، اگر ما یک مقاله 2000 کلمه ای در مورد «چگونه کراوات ببندیم» بنویسیم و بازدیدکنندگان منتظر یک ویدیو باشند، بعید است که محتوای نوشته شده ما هرگز فرصتی برای ظاهر شدن در بالای SERP پیدا کند، زیرا این نوع آن نیست. محتوایی که مخاطبان ما به دنبال آن هستند.

برای اینکه به شما نشان دهیم چقدر سریع می‌توانید نوع محتوای غالب را بررسی کنید، اجازه دهید به اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs برویم، «چگونه کراوات را ببندیم» را وصل کنیم و به پایین بروید. نمای کلی SERP

از این جستجو می توانیم ببینیم که نتیجه برتر یک ویدیوی میزبانی شده در یوتیوب است. این بدان معناست که برای رقابت در این SERP، احتمالاً نیاز به ایجاد یک ویدیو در مورد این موضوع داریم.

با این اوصاف، بیایید نگاهی به برخی از رایج ترین انواع محتوای نوشتاری بیاندازیم که می توانید به راحتی آنها را قالب بندی کنید.

لیست پست ها

پست های لیست بسیار رایج هستند، به خصوص در جاهای خاص که بازدیدکنندگان به دنبال الهام یا ایده هستند.

بیایید با وصل کردن «چیزهایی که باید در کاپری انجام دهیم» در Keywords Explorer شروع کنیم.

اگر به سمت پایین اسکرول کنیم نمای کلی SERP، می‌توانیم ببینیم که تقریباً همه نتایج حاوی یک عدد هستند، به این معنی که احتمالاً پست‌های فهرستی هستند.

از این مثال، از آنجایی که تعداد زیادی پست لیست در صفحه اول برای این پرس و جو رتبه بندی می شوند، برای اینکه شانس رتبه بندی در این SERP را داشته باشیم، باید به قالب پست لیست بچسبیم.

در اینجا نمونه ای از قالبی است که می توانید برای پست لیست استفاده کنید:

راهنمای گام به گام

حالا بیایید یک کلمه کلیدی متفاوت دیگر را وصل کنیم. من “راهنمای پادکست” را به Keywords Explorer اضافه کرده ام تا ببینم چه چیزی به دست می آوریم.

اگرچه عناوین نتایج SERP حاوی اعداد نیز هستند، می‌توانیم ببینیم که نوع محتوای غالب در بالای SERP در مورد ارائه راهنماهای گام به گام است.

نکته

گاهی اوقات، باید روی URL ها کلیک کنید و از صفحه وب بازدید کنید تا نوع محتوا را دوباره بررسی کنید.

در اینجا نمونه ای از قالبی است که می توانید برای راهنمای گام به گام استفاده کنید:

راهنماهای مبتدی

بیایید نگاهی به نوع محتوای دیگری بیندازیم. من کلمه کلیدی “اصول شطرنج” را به آن وصل کرده ام نمای کلی SERP

از نکات برجسته من، می توان فهمید که برچسب های عنوان این صفحات برای مبتدیان طراحی شده است.

اگر بخواهیم یک راهنمای مبتدی برای موضوعی ایجاد کنیم، قالب پست ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

تعریف گسترده

یکی دیگر از انواع رایج محتوا، تعریف گسترده است. این نوع محتوا قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر، معنای یک چیز یا مفهوم را توضیح می دهد.

بیایید “latte” را به Keywords Explorer وصل کنیم و به پایین بروید نمای کلی SERP

در این مثال، می بینیم که نتیجه برتر این است که بپرسیم لاته چیست.

ما می توانیم از این قالب برای ایجاد یک پست در این موضوع استفاده کنیم.

عنصر دیگری که می‌توانید به یک پست با قالب «تعریف گسترده» اضافه کنید سؤالات متداول است. افزودن این بخش با طرحواره می تواند ترکیب خوبی باشد.

در اینجا نمونه ای از سؤالات متداول رایج در مورد برچسب های H1 از وبلاگ ما آورده شده است:

بررسی ها

یکی از محبوب ترین فرمت های محتوا، فرمت نقد است. این قالب کاملاً توضیحی است – بازدیدکنندگان سایت شما انتظار دارند محصول یا خدمات مورد بررسی قرار گیرد.

بیایید نگاهی به یک “بازبینی” SERP در Keywords Explorer بیاندازیم.

این یکی از فرمت‌های ساده‌تر است، و می‌توانید ببینید که تقریباً در هر عنوان نتیجه SERP کلمه «بازبینی» در آن وجود دارد.

وقتی نوبت به نوشتن نقد می‌رسد، گوگل راهنمایی‌های دقیقی در مورد نحوه نوشتن یک نقد خوب ارائه می‌کند که می‌توانید در زیر بخوانید.

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا می دانند که چگونه محتوا را قالب بندی کنند. اما در عجله برای تولید محتوا، به راحتی می توان اجازه داد که کیفیت قالب بندی کاهش یابد یا آن را به کلی حذف کنید.

در اینجا یادآوری است که باید و نباید انجام دهید:

مقاله خود را بیهوده طولانی نکنید – آن را مختصر و دقیق نگه دارید

اگر برای رسیدن به تعداد کلمات می نویسید، پس در حال تولید محتوا اشتباه هستید. شما واقعا باید روی نوشتن بهترین پست وبلاگی که می توانید تمرکز کنید.

اگرچه، دانستن طول صفحات مختلف در SERP مفید است زیرا به شما احساس فرصت های موجود را می دهد.

بهترین راه برای بررسی استفاده از Keywords Explorer است نمای کلی SERP، همانطور که تعداد کلمات صفحات برتر در SERP را فهرست می کند.

با استفاده از ابزاری مانند این، می بینیم که برای این موضوع، مقاله رتبه شماره 1 کوتاه ترین مقاله در SERP است.

بنابراین اگر یک نویسنده مستقل را استخدام کنیم تا یک پست وبلاگی 4000 کلمه ای در مورد «لاته چیست» بنویسد، به احتمال زیاد، خیلی زیاد است.

از قالب بندی متن برای تاکید استفاده کنید

قالب بندی متن اصلی، مانند استفاده از پیوندهای پررنگ، ایتالیک یا ، راه خوبی برای برجسته کردن بخش های خاصی از محتوای شما برای موتورهای جستجو است.

جان مولر از گوگل در مورد متن پررنگ گفت:

آیا برجسته کردن نکات مهم در یک پاراگراف به سئو کمک می کند؟ بله درست است. این به ما کمک می کند تا آن پاراگراف یا آن صفحه را بهتر درک کنیم.

از فهرست مطالب استفاده کنید

قبلاً اشاره کردم که پست‌های وبلاگ خود را قابل اسکن کنید. به نظر من، هیچ راهی بهتر از افزودن فهرست مطالب برای انجام این کار وجود ندارد، زیرا محتوای شما را در چند خط خلاصه می کند که کاربران می توانند روی آن کلیک کنند.

افزودن فهرست مطالب روش خوبی است که به بازدیدکنندگان صفحه شما اجازه می دهد تا موضوعات اصلی محتوای شما را به سرعت اسکن کنند.

همچنین می‌تواند لینک‌های سایت را فعال کند، که به طور بالقوه می‌تواند به شما کمک کند حتی کلیک‌های ارگانیک بیشتری به دست آورید.

نکته

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید از یک افزونه رایگان مانند Easy Table of Contents استفاده کنید تا به طور خودکار فهرست مطالب را به پست های وبلاگ خود اضافه کنید.

از پیوند داخلی برای توضیح مفاهیم دیگر استفاده کنید

به نظر من پیوند داخلی برای سئو یکی از قدرتمندترین جنبه های قالب بندی یک پست وبلاگ است.

ویدیو و راهنمای ما را در مورد نحوه انجام آن در زیر بررسی کنید.

هنگام پیوند دادن به منابع مفید از پیوندهای خارجی استفاده کنید

از پیوندهای خارجی باید کمتر از پیوندهای داخلی استفاده شود. اما خوب است که به منابع مرتبط و قابل اعتمادی که به ارائه زمینه برای محتوای شما کمک می کنند پیوند دهید.

یک بیوگرافی نویسنده اضافه کنید

افزودن بیوگرافی نویسنده راه خوبی برای مشروعیت بخشیدن به خوانندگان است. اگر بازدیدکنندگان سایت شما ببینند که محتوا توسط یک شخص واقعی نوشته شده است، به صحت آن می افزاید.

در Ahrefs، ما زیر هر پست یک بیوگرافی نویسنده با پیوندهایی به نمایه های رسانه های اجتماعی خود داریم.

از تصاویر برای تقویت محتوای خود استفاده کنید

به طور کلی، ایده خوبی است که برای کمک به انتقال معنی بیشتر به محتوای خود، تصاویری اضافه کنید.

این مهم است زیرا برخی از SERP ها تصاویر مقالات شما را بررسی می کنند.

در اینجا مثالی وجود دارد که در آن تصاویر از پست وبلاگ من در ساختار وب سایت به Google SERP کشیده شده است:

از تصاویر اصلی و آماده وب استفاده کنید

وقتی صحبت از تصاویر می شود، استفاده از یک تصویر استوک آسان است. اما ایده بهتر این است که در صورت امکان از تصاویر اصلی خود استفاده کنید. آنها همچنین باید در حالت ایده آل “آماده وب” باشند. این به معنای استفاده از فرمت های تصویر WEBP برای بهترین عملکرد است.

وقتی نوبت به بهینه سازی تصاویر می رسد، می توانید از متن جایگزین به عنوان بخشی از بهینه سازی اولیه تصویر خود نیز استفاده کنید.

افکار نهایی

بسیاری از عناصر قالب بندی یک پست وبلاگ برای جستجو دشوار نیستند. با این حال، به طرز شگفت انگیزی، بسیاری از ناشران آنلاین هنوز برای انجام آن وقت نمی گذارند.

در نظر گرفتن یک رویکرد ساختاریافته برای قالب‌بندی می‌تواند به محتوای شما کمک کند تا از بقیه متمایز شود و در SERP شناخته شود.

سوالات بیشتری دارید؟ به من پینگ کن در توییتر. 🙂



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *