چیست و چگونه آن را انجام دهیم


ترکیب تکنیک‌های سئو و کپی‌رایتینگ می‌تواند به شما کمک کند تا در گوگل رتبه بالایی داشته باشید و فروش را نیز افزایش دهید.

در این پست یاد خواهید گرفت که کپی رایتینگ سئو چیست و چگونه آن را انجام دهید.

کپی رایتینگ سئو ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که هم برای الگوریتم های موتورهای جستجو و هم برای کاربران انسانی جذاب است. این تولید محتوایی است که برای رتبه بندی بالا در گوگل طراحی شده است و در عین حال، محتوایی است که مردم می خواهند مصرف کنند، به آن لینک دهند و به اشتراک بگذارند.

چرا کپی رایتینگ سئو مهم است؟

محتوایی که تعداد زیادی ترافیک جستجو دریافت می کند اما اهداف تجاری را تغییر نمی دهد بی معنی است. همینطور برای محتوای قانع کننده که هیچ ترافیکی دریافت نمی کند.

اما اگر بتوانید اصول سئو و تکنیک های خوب کپی رایتینگ را با موفقیت ترکیب کنید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد و خوانندگان را مجبور به مصرف، اشتراک گذاری و حتی خرید کند.

این هست دقیقا چگونه Ahrefs را به 2.4 میلیون بازدید جستجوی ماهانه افزایش داده‌ایم و در عین حال یک درآمد تکرارشونده سالانه هشت رقمی (ARR) ایجاد کرده‌ایم.

نحوه انجام سئو کپی رایتینگ

سه مرحله در کپی رایتینگ سئو وجود دارد:

مرحله 1. تحقیق

این مرحله درباره برنامه ریزی برای نوشتن است. در اینجا چند نکته وجود دارد:

1. با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید

اگر ترافیک جستجو می خواهید، باید در مورد موضوعاتی بنویسید که مردم در جستجوی آن هستند. بنابراین قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورید، باید فهرستی از موضوعات مورد نظر داشته باشید.

در اینجا نحوه یافتن چنین موضوعاتی آمده است:

  1. به اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs بروید
  2. یک کلمه کلیدی مرتبط با سایت خود وارد کنید
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش

فهرست را مرور کنید و به دنبال موضوعات مرتبطی باشید که می توانید پوشش دهید. به عنوان مثال، این کلمه کلیدی برای یک شرکت تشک مناسب است:

2. هدف جستجو را مطابقت دهید

گوگل فقط می خواهد محتوای مرتبط را رتبه بندی کند. و اکثر مردم معمولاً هنگام جستجو در گوگل به دنبال یکی از این نوع محتوا هستند:

  • پست وبلاگ
  • ویدئو
  • صفحه محصول
  • صفحه دسته بندی
  • ابزار

بنابراین اگر می‌خواهید بهترین شانس برای رتبه‌بندی بالا را داشته باشید، باید با هدف جستجو هماهنگ شوید.

این را می توانید با نگاهی به صفحات با رتبه برتر دریابید.

به عنوان مثال، اگر ما به نمای کلی SERP برای «چگونه بهتر بخوابیم»، می‌توانیم ببینیم که بیشتر پست‌های وبلاگ مبتنی بر فهرست است:

این چیزی است که اگر این موضوع را هدف قرار دهیم باید ایجاد کنیم.

3. یک طرح کلی داده محور ایجاد کنید

هر موضوعی به طور طبیعی موضوعات فرعی ایجاد می کند. هر چه موضوعات فرعی مرتبط تری را پوشش دهید، احتمال بیشتری برای رتبه بندی کلمات کلیدی و ترافیک بیشتر خواهید داشت.

شما می توانید این موضوعات فرعی را با مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین صفحات با رتبه برتر پیدا کنید. این نیز یک راه خوب برای ایجاد طرح کلی شما است.

در اینجا نحوه یافتن این موضوعات فرعی آمده است:

  1. به اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs بروید
  2. کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید
  3. اسکرول کنید به نمای کلی SERP
  4. تعدادی از صفحات با رتبه برتر را بررسی کنید
  5. کلیک باز کردن در و انتخاب کنید شکاف محتوایی

این موضوع را باز می کند شکاف محتوا گزارش، که در آن رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین این صفحات را مشاهده خواهید کرد. نتایج را بررسی کنید تا ببینید آیا موضوعات فرعی وجود دارد که بتوانید آنها را پوشش دهید.

به عنوان مثال، اگر موضوع «چگونه بهتر بخوابیم» را پوشش دهیم، این موارد ممکن است H2 های خوبی داشته باشند:

  • به چند ساعت خواب نیاز دارید
  • بهداشت خواب
  • ساعت ها بر اساس سن بخوابید
  • چگونه به خواب عمیق برسیم
  • نکاتی برای به خواب رفتن

4. محتوای خود را با یک چرخش منحصر به فرد به آن متمایز کنید

اگر محتوای شما مانند سایرین است، پس دلیلی ندارد که کسی به جای دیگران به شما کلیک کند، بخواند، به اشتراک بگذارد یا به شما پیوند دهد.

کپی‌رایتینگ سئو تعادلی است بین دادن خواسته‌های جستجوگران و گفتن چیزی منحصر به فرد و اصلی.

یکی از راه های اضافه کردن یک چرخش منحصر به فرد این است که از تجربه شخصی بنویس

جستجوگران نکات و توصیه های واقعی و آزمایش شده را می خواهند، نه کلی. گوگل هم این را می فهمد. به همین دلیل EEAT را معرفی کرد، جایی که اولین “E” مخفف آن است تجربه.

بنابراین اگر می‌خواهید نکات خواب را ارائه دهید، قبل از نوشتن در مورد آنها، ابتدا آنها را امتحان کنید. به عنوان مثال، زمانی که من در مورد تولید کننده محتوا نوشتم، آن را از آنجا نوشتم تجربه ی من.

5. با روش “هرم معکوس” به نقطه اصلی برسید

برخی از مردم فقط می خواهند بدانند که چیست بهترین تابه نچسب است. بنابراین Wirecutter آن را به آنها می دهد:

برای بقیه، زمینه بیشتری در پیش است.

این قالب به عنوان هرم معکوس شناخته می شود، جایی که شما موارد ضروری را قبل از بقیه می دهید:

از منظر سئو، دادن فوری به خوانندگان آنچه می خواهند ممکن است به کاهش چسبندگی و بهبود زمان اقامت کمک کند.

به عنوان مثال، من بلافاصله در پست خود “ایجاد محتوای دیجیتال” را تعریف کردم:

6. اثبات و اعتبار

گوگل می داند که مردم می خواهند یاد بگیرند که چگونه از یک مربی شخصی بلند شوند، نه یک فرد تصادفی از خیابان.

به همین دلیل گوگل EEAT را معرفی کرد، با دومین “E” مخفف تجربه و تخصص. در حالی که عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند، اما ارزیابی کنندگان کیفیت انسانی گوگل از آنها برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجو استفاده می کنند.

بنابراین مهم این است که ثابت کنید که می دانید چه می گویید. به عنوان مثال، مقالات Wirecutter شامل بخش “چرا باید به من اعتماد کنید” است:

اگر تخصص لازم برای آن موضوع را ندارید، با کسی که تخصص لازم را دارد مصاحبه کنید. وقتی در مورد پنالتی های گوگل نوشتیم، این همان کاری است که ما انجام دادیم:

اگر مطمئن نیستید با چه کسی تماس بگیرید چگونه می توانید کارشناسان را پیدا کنید:

  1. به اکسپلورر محتوای Ahrefs بروید
  2. موضوع محتوای خود را وارد کنید
  3. به تب “نویسندگان” بروید

با این کار فهرستی از نویسندگانی که مطالبی در مورد موضوع منتشر کرده اند به شما نشان می دهد.

مرحله 2. پیش نویس

این مرحله در مورد قرار دادن انگشتان روی صفحه کلید و بیرون آوردن کلمات است. هر نویسنده ای سبک خاص خود را خواهد داشت، اما نویسندگان محتوا معمولاً اهداف یکسانی دارند: آموزش، سرگرمی، و خوشحالی خوانندگان در حالی که آنها را به سمت تبدیل شدن نزدیکتر می کند.

در اینجا چند نکته برای کپی رایتینگ SEO وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

7. خوانندگان را با فرمول PAS قلاب کنید

مقدمه شما باید خوانندگان را جذب کند و آنها را به خواندن بقیه علاقه مند کند. شما می توانید این کار را با فرمول Problem-Agitate-Solution (PAS) انجام دهید.

اول، شما تعریف کنید مسئله:

سپس، شما به هم زدن آی تی:

در نهایت، آن را آشکار کنید راه حل:

8. از «تیپ های سطلی» برای ادامه خواندن خوانندگان استفاده کنید

تیپ های سطلی کلمات و عباراتی انتقالی هستند که خوانندگان را تشویق به ادامه خواندن می کند. آنها کنجکاوی را با رها کردن عمدی مسائل حل نشده به کار می گیرند.

در اینجا نمونه هایی از نوشته های خودم آورده شده است:

برای استفاده از نمونه های تیپ سطلی بیشتر، این پست را بررسی کنید.

9. با افزودن بخش پرسش و پاسخ، محتوای خود را حتی مفیدتر کنید

مردم به طور طبیعی هنگام تحقیق در مورد یک موضوع کنجکاوتر می شوند. آنها ممکن است هزاران سوال مرتبط داشته باشند. اما پاسخ به همه آنها بدون شکستن جریان مقاله شما می تواند دشوار باشد.

برای حل این مشکل، یک بخش پرسش و پاسخ ایجاد کنید. پاسخ دادن به سوالات پرطرفدار در صفحه شما می تواند به شما کمک کند در کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری کسب کنید. به عنوان مثال، این همان کاری است که ما در پست خود در مورد برچسب های H1 انجام دادیم:

از آنجایی که ما به یک سوال متداول پاسخ دادیم، اکنون در گوگل رتبه‌بندی می‌کنیم که افراد به دنبال این پاسخ هستند:

در اینجا نحوه یافتن سؤالات متداول برای پاسخ آمده است:

  1. به Keywords Explorer بروید
  2. موضوع خود را وارد کنید
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش
  4. جابجایی به “سوالات”

مرحله 3. ویرایش

مرحله آخر در مورد بهبود پیش نویس شما و اطمینان از اینکه آنچه نوشته اید همان چیزی است که می خواهید بگویید.

در اینجا چند نکته وجود دارد:

10. برای قطعه های برجسته بهینه سازی کنید

تکه‌های ویژه پاسخ‌هایی سریع در نتایج جستجو هستند که گوگل از رتبه‌بندی صفحه‌ای در 10 صفحه برتر استخراج می‌کند.

اگر قطعه برجسته را “گرفتن” کنید، می توانید راه خود را به سمت بالا میانبر کنید. بنابراین برای آن برنامه‌ریزی کنید و بررسی کنید که آیا یک قطعه ویژه برای کلمه کلیدی هدف شما وجود دارد یا خیر – و چه چیزی برای برنده شدن آن لازم است.

به عنوان مثال، اگر “قیف بازاریابی” را جستجو کنیم، می بینیم که گوگل یک تعریف را نشان می دهد:

اگر بخواهیم این را به تصویر بکشیم، باید تعریفی را وارد کنیم که انجام دادیم:

11. نحوه صحبت خود را بنویسید

هیچ چیز بیشتر از کپی خشک، صحبت های شرکتی و اصطلاحات تخصصی بی معنی فریاد نمی زند: «خواندن را متوقف کن». زبان پیچیده خوانندگان را بیگانه می کند و آنها را به سمت SERP ها سوق می دهد.

کپی وب خوب معمولی است. بنابراین تصور کنید که در حال گفتگو با یک دوست از طریق وب هستید.

اگر نگران هستید که کپی شما خیلی ناراحت کننده به نظر برسد، آن را در همینگوی قرار دهید:

به شما نمره خوانایی و پیشنهادهایی در مورد چگونگی بهبود می دهد.

12. خواندن را با ویرایش با فرمول ASMR آسان کنید

خواندن یک معامله است. خوانندگان شما وقت خود را با کلمات شما معاوضه می کنند. اگر خواندن آن کار سختی است، دکمه «بازگشت» را می زنند.

بنابراین مطمئن شوید که خواندن مطالب شما راحت باشد. با پیروی از فرمول ASMR می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا اضافه کنید آنمادها شامل عناصری مانند حاشیه‌ها، نقل قول‌ها و جاسازی‌های رسانه‌های اجتماعی می‌تواند این یکنواختی را از بین ببرد:

بعد، استفاده کنید سجملات و پاراگراف های داغ جملات طولانی را با کلمات انتقالی (مثلاً «و» «آن») به جملات کوتاه تقسیم کنید.

سوم، شامل شود متراولتی مدیا قرار دادن فیلم‌ها، تصاویر و فایل‌های GIF می‌تواند نکات شما را بدون افزودن کلمات اضافی به تصویر بکشد – مانند این نمودار جریان:

سرانجام، rنسخه خود را با صدای بلند بخوانید این قسمت‌هایی را مشخص می‌کند که محتوای شما به راحتی در آنها جریان ندارد.

نکات کپی رایتینگ سئوی پاداش

این نکات اضافی می تواند به ارتقای محتوای شما کمک کند.

13. فهرست مطالب را درج کنید

خواننده شما می خواهد بداند که آیا محتوای شما آنچه را که به دنبالش هستند برآورده می کند یا خیر. می توانید با افزودن فهرست مطالب (ToC) به آنها کمک کنید تا این کار را انجام دهند:

این به آنها اجازه می دهد تا به بخش مورد نظر خود حرکت کنند. هنگامی که آنها شروع به خواندن کردند، ممکن است در نسخه شما مکیده شوند و بقیه مطالب شما را بخوانند.

افزودن یک ToC همچنین ممکن است پیوندهای سایتی را برای صفحه شما ایجاد کند، که Google گاهی اوقات آنها را در SERP ها نشان می دهد:

این به طور بالقوه می تواند منجر به کلیک های بیشتر شود.

14. با ایجاد برچسب های عنوان قانع کننده، کلیک های بیشتری دریافت کنید

تگ عنوان یکی از اولین چیزهایی است که جستجوگر می بیند. بنابراین باید آنها را وادار به کلیک کردن کند.

ساده ترین راه برای ایجاد تگ های عنوان فریبنده، استفاده از تولید کننده برچسب عنوان رایگان ما است. یک درخواست اضافه کنید، یک آهنگ را انتخاب کنید و روی «Generate Title» کلیک کنید:

یک پیشنهاد برچسب عنوان دریافت خواهید کرد که می توانید آن را بهبود ببخشید:

ابزارها دوستان شما در کپی رایتینگ سئو هستند. آنها به شما کمک می کنند تا کار را موثرتر انجام دهید. اینها ابزارهای کپی رایتینگ SEO پیشنهادی ما هستند:

  1. اهرفس – ابزار سئو یکپارچه که به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی را برای هدف‌یابی جستجو کنید، ایده‌های محتوا و شکاف‌های محتوا را بیابید، افرادی را پیدا کنید که باید با آنها ارتباط برقرار کنید، در مورد رقبای خود تحقیق کنید، رتبه‌بندی خود را دنبال کنید و موارد دیگر.
  2. کنسول جستجوی گوگل – ببینید آیا برای کلمات کلیدی هدف خود رتبه بندی می کنید و ترافیک جستجو ایجاد می کنید.
  3. ابزارهای رایگان نوشتن هوش مصنوعی Ahrefs – مجموعه‌ای از ابزارهای کپی‌نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند به ایجاد ایده‌هایی برای خطوط کلی، پاراگراف‌ها، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و موارد دیگر کمک کند.
  4. گرامر – اشتباهات گرامری را برطرف کنید، وضوح خود را بهبود بخشید و نوشتار خود را بهتر کنید.
  5. همینگوی – محتوای خود را ساده کنید و خوانایی محتوای خود را بهبود بخشید.
  6. ChatGPT – طرح کلی و خلاصه محتوا ایجاد کنید، محتوای خود را تصحیح کنید، برچسب عنوان و توضیحات متا را ایجاد کنید و موارد دیگر.

در اینجا یک سوال متداول در مورد کپی رایتینگ SEO وجود دارد:

تفاوت بین سئو نویسی، سئو کپی رایتینگ و کپی رایتینگ چیست؟

سئو نویسی و سئو کپی رایتینگ یکی هستند. کپی رایتینگ استفاده از کلمات برای متقاعد کردن کسی برای انجام اقدام است، مانند خرید یا ثبت نام در خبرنامه.

افکار نهایی

سئو فقط در مورد رتبه بندی در گوگل نیست. این همچنین در مورد این است که خوانندگان خود را بخوانند، به اشتراک بگذارند و به شما پیوند دهند.

به همین دلیل کپی رایتینگ مهم است. هیچ کس قرار نیست یک محتوای بی ارزش را بخواند – مهم نیست چقدر رتبه بالایی دارد.

سوالی دارید؟ سلام بر من در توییتر یا موضوعات.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *