کسب و کار سازمانی SEO: ارتباط با C-suite


تغییر تنها عامل ثابت در سئو است. در حال حاضر، تغییر تنها ثابت در اقتصاد است.

انطباق با تغییرات سئو، کاهش هزینه های پرداختی، و اجماع عمومی مبنی بر اینکه باید بیشتر با کمتر انجام شود، به شدت به بازاریابان ضربه زده است.

از آنجایی که اعضای C-suite به دنبال کاهش هزینه ها و بهبود کارایی هستند، SEO به یک آیتم ضروری در دستور کار اتاق هیئت مدیره تبدیل شده است.

سئو بر عملکرد وب سایت در هر نوع صنعتی تأثیر می گذارد. ضمن اینکه به کشف و اندازه‌گیری محتوا کمک می‌کند، بینش‌های حیاتی کسب‌وکار را در مورد رفتار و قصد مصرف‌کننده ارائه می‌کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، و در حالی که به سال 2023 نگاه می کنیم، نحوه برقراری ارتباط SEO با سهامداران کلیدی در سراسر سازمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

علاوه بر این، با تشدید رقابت برای بودجه های بازاریابی دیجیتال، اهمیت موفقیت و عملکرد سئو باید شناخته شود و به آن پاداش داده شود.

از آنجایی که سئو در بسیاری از بخش‌های یک کسب‌وکار – از ارائه بینش برای فروش و محصول و بهینه‌سازی محتوا گرفته تا مشارکت با تیم‌های رسانه دیجیتال – ریشه‌یابی می‌کند، توجه به موارد زیر بسیار مهم است.

  • “چه معیارهای کلیدی برای مدیر عامل مهم است؟”
  • چگونه می توانم با مدیر ارشد مالی و مدیر مالی خود در مورد بودجه صحبت کنم؟
  • “چه زمانی و چگونه باید عملکرد سئو را در سراسر سازمان به اشتراک بگذارم؟”
  • “چگونه می توانم چندین درخواست برای اطلاعات بینش از بخش های دیگر را مدیریت کنم؟”

در اینجا برخی از بینش ها و نکاتی وجود دارد که به شما در برقراری ارتباط با C-suite کمک می کند.

سئو در اتاق هیئت مدیره: چالش ها و فرصت ها

گفتگوها در سطح C به دلیل تغییرات در اقتصاد، نوسانات تقاضا و عرضه و تغییرات سازمانی دائماً در حال چرخش هستند.

شرکت‌ها با هر اندازه در هر صنعتی با چالش‌های دائمی نوآوری برای آینده و برآورده کردن خواسته‌های مشتریان فردا روبرو هستند.

درک نیازهای مشتری و تجربیات آنها به موضوع شماره یک برای هر کسب و کاری تبدیل شده است.

کانال ارگانیک برای کمک به اعضای کلیدی C-suite عالی است:

  • با بینش های حیاتی کسب و کار از روندهای بازار جلوتر بمانید.
  • تعیین فشارهای رقابتی
  • فرصت های جدید را شناسایی کنید.
  • درک کلی بهتری از مشتری در کل کسب و کار به دست آورید.

مکالمات C-suite نیز بسیار بر عملکرد متمرکز هستند. با این حال، در مورد عملکرد رانندگی به هر قیمتی نیست.

در عوض، این در مورد عملکرد رانندگی به کارآمدترین روش ممکن با بهترین حاشیه ناخالص ممکن است.

وقتی صحبت از کانال ارگانیک و سئو می شود، مدیران سطح C از بازگشت سرمایه کانال ارگانیک قدردانی می کنند.

جستجوی ارگانیک بیش از 51 درصد از ترافیک وب سایت را هدایت می کند – درصدی که برای تقریباً هشت سال ثابت مانده است. این یک نقطه شروع عالی برای ایجاد مکالمه با مدیران سطح C است.

با این حال، چالشی که بسیاری از سئوکارها با آن روبرو هستند دو مورد است:

  • به دست آوردن دید.
  • خرید از طریق گزارش دهی و ارتباط شفاف.

و شما نمی توانید یکی را بدون داشتن دیگری بدست آورید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


درک C-suite و معیارهای کلیدی کسب و کار که مهم هستند

C-suite استراتژی تجاری شرکت را هدایت می کند و کارکنان را مدیریت می کند. با این حال، همه افراد در این موقعیت به میزان مساوی از تکنیک های بازاریابی دیجیتال آگاهی ندارند.

برخی ممکن است در مهارت های فنی مانند برنامه نویسی یا طراحی وب سایت ها نسبت به دیگران مهارت بیشتری داشته باشند.

در همان زمان، فرد دیگری می‌تواند به جای آن در استراتژی‌های محصول متخصص شود.

صرف نظر از سطح دانش سئو، همه اعضا در جهت اهداف مشترک کار می کنند:

  • نتایج (درآمد).
  • معیارهای عملکرد (چقدر نسبت به رقبایمان خوب عمل می کنیم).
  • تاثیر سازمانی

در مورد جستجوی ارگانیک، معیارهای موفقیت یک کمپین همیشه مستقیماً به آنچه اعضای سازمان شما به عنوان یک پیروزی می‌نگرند، تبدیل نمی‌شود.

برای پر کردن این شکاف بین ارتباطات و تفاهم برای همه افراد درگیر، باید با تعیین اهمیت سئو در سطح فردی با کسانی که می توانند بر اساس این اعداد تصمیم بگیرند شروع کنید.

همچنین می‌توانید به آن‌ها نشان دهید که چگونه تلاش‌های شما به ترویج سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند و در عین حال نرخ حفظ مشتری را از طریق پیشنهادات شخصی‌تر بر اساس درک تجربه مشتری افزایش می‌دهد.

با کاهش بودجه رسانه‌ها، از سازمان‌ها خواسته می‌شود که کارهای بیشتری را با کمتر و بیشتر انجام دهند. هرگز زمان بهتری برای بیان اهمیت و ارزش سئو وجود نداشته است.

هدف شما در اینجا این است که ثابت کنید:

  • جستجو بدون توجه به شرایط اقتصادی در زندگی ما نقش دارد.
  • بر خلاف سایر کانال ها، جستجو با رفتار مصرف کننده نوسان ندارد.
  • سئوی خوب، مقرون به صرفه ترین نوع درآمد را ایجاد می کند.
  • سئو برای آگاهی از برند، ارزش ویژه و دیده شدن خوب است.
  • سئو هوش تجاری حیاتی را در سطح کلان (بازار) و خرد (نیت) فراهم می کند.
  • سئو محتوایی را هدایت می کند که به کانال های بازاریابی دیگر کمک می کند و این کار را با کارایی بیشتری انجام می دهد.
  • بینش های سئو به تجارت گسترده تر مانند توسعه محصول و فروش کمک می کند.

سئو سرمایه گذاری است که سود مرکب از بردهای کوتاه مدت تا سودهای افزایشی بلند مدت را فراهم می کند.

زمان و تلاشی که برای آن صرف می شود، چسبنده است.

از بین نمی رود و با گذشت زمان ساخته می شود. بادوام است و رشد تصاعدی را فراهم می کند.

اینها چیزهایی هستند که یک عضو C-suite دوست دارد بشنود!

هر سازمانی ساختارها و عناوین سلسله مراتبی متفاوتی دارد. با این حال، برای اهداف توضیحی، در زیر چند نمونه بر اساس ساختار سطح C عمومی سازمانی آورده شده است.

مدیر عامل

مدیر اجرایی (مدیر عامل) همیشه به عملکرد کلی علاقه دارد. مدیران عامل:

  • می خواهید بدانید که سئو چه کمکی به خط برتر کسب و کار می کند و اینکه آیا مشارکت ها به طور موثر تکمیل می شوند.
  • می توانند فقط تعداد محدودی سرمایه گذاری برای رشد شرکت انجام دهند و باید بدانند که سرمایه گذاری آنها در سئو نتیجه خواهد داد.
  • می‌خواهید اعداد فروش و نحوه عملکرد شرکت در مقابل رقبای خود را ببینید.

معیارهای مهم:

  • بازگشت سرمایه
  • حراجی.
  • سهم بازار.
  • سهم صدا

CMO

مدیر ارشد بازاریابی (CMO) به مجموعه تولید تقاضای کلی علاقه مند است. جستجوی ارگانیک به دلیل اندازه زیاد آن هیجان انگیز است.

هر CMO:

  • می خواهد ترافیک و درآمد حاصل از جستجوی ارگانیک را افزایش دهد.
  • می خواهد بداند که چقدر خوب تبدیل می شود و نقشی که در کنار سایر کانال های بازاریابی مانند تولید تقاضا، استراتژی رویداد، تأثیرگذاران صنعت، اجتماعی و روابط عمومی ایفا می کند (کمک می کند).

معیارهای مهم:

  • نرخ تبدیل
  • هزینه های کسب.
  • ROI در مقایسه با کانال های دیگر.

CFO

مدیر ارشد مالی (CFO)، مانند مدیرعامل، به عملکرد کلی علاقه مند است.

با این حال، مدیر مالی به بودجه ریزی و پیش بینی نیز علاقه مند خواهد بود.

آنها می خواهند تعیین کنند:

  • جایی که می توان سرمایه گذاری های جدیدی انجام داد.
  • بهترین مکان برای تخصیص بودجه سئو و هزینه های فناوری برای سال آینده.

با وجود نوسانات بسیار در اقتصاد و فشار بر بودجه، اطمینان از اینکه مدیر مالی دلیل کاری که انجام می دهید در ارتباط با نتیجه نهایی چیست، ضروری است.

معیارهای مهم:

  • هزینه های عملیاتی
  • کارایی بودجه
  • پیش بینی و بازگشت سرمایه در مقایسه با کانال های دیگر.

CTO

یک افسر ارشد فناوری (CTO) در سئوی امروزی بسیار مهم است.

مدیران ارشد فناوری:

  • درگیر و علاقه مند به داده ها، بینش ها، یکپارچه سازی و توسعه محصول هستند.
  • باید قادر باشد تمام پیشرفت های فنی را به روز نگه دارد تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد محصولات یا خدمات آینده برای نقشه راه شرکت خود بگیرد.

معیارهای مهم:

  • عملکرد سایت.
  • توسعه محصول.
  • فرزندخواندگی

COO

مدیر عملیات (COO) علاقه مند به موارد زیر خواهد بود:

  • چگونه سئو به جنبه های دیگر کسب و کار، مانند استخدام، نام تجاری، فروش، حفظ و فروش بیشتر کمک می کند.
  • هزینه های مرتبط در سراسر کسب و کار (مانند طراحی).
  • چگونه ساختارها، افراد و فرآیندهای سئو در سراسر سازمان یکپارچه می شوند.

معیارهای مهم:

  • هزینه های عملیاتی
  • انطباق.
  • هوش تجاری.
  • کمک به اهداف و مقاصد متقابل.
  • صرفه جویی در هزینه با اتوماسیون

در مجموع، C-suite می خواهد موارد زیر را بداند:

  • اندازه رقابت.
  • ارزش بازار.
  • سهم صدای آنها در بازار است.
  • حداکثر بازده ممکن در مقابل بازده واقعی.

تسلط بر ارتباطات

به یاد داشته باشید که زمان شما با سی سوئیت محدود خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید که کلمات خود را عاقلانه انتخاب کرده و آنها را به حساب می آورید.

برای تبلیغ و ارتقای کار سئوی خود، به یاد داشته باشید که با چه کسی صحبت می کنید و به یاد داشته باشید که به زبان آنها صحبت کنید.

به عنوان مثال، یک CMO ترجیح می دهد در مورد درآمد بشنود تا رتبه، زیرا آنها بیشتر به این فکر می کنند که چگونه یک کمپین SEO به نتایج ملموس برای نتیجه شرکت خود تبدیل می شود.

شما باید همیشه در هنگام برقراری ارتباط موثر سعی کنید به “زبان آنها” صحبت کنید – که به معنای درک نحوه ترجمه است.

مدیران اجرایی کمتر علاقه ای به دیدن تغییرات رتبه بندی کلمات کلیدی (خارج از شرایط اصلی شما) دارند و بیشتر علاقه مند به دیدن سهم شما از صدای شما، درآمد حاصل از کمپین های ارگانیک و موفقیت در چشم انداز رقابتی هستند.

این به شما این شانس را می دهد که سئو و اهمیت نقش خود را ارتقا دهید. باز هم زبان کلید ارتباط است.

در اینجا نحوه قاب بندی آنچه می گویید و معنای آن برای C-suite است.

زبان سئو زبان سی سوئیت
سئو کانال ارگانیک
به روز رسانی الگوریتم گوگل تغییر می کند
کلید واژه ها موضوعاتی که مشتریان در جستجوی آن هستند – قصد
رتبه و تغییر رتبه جایی که محتوا اجرا می شود
بهینه سازی جذب و تبدیل مشتریان به صورت آنلاین
SERP CTR اشتراک صدا برای یک عبارت جستجوی آنلاین
داده ها بینش تجاری
سهم صدا در مقابل رقابت

علاوه بر این، از گزارش ها و تصاویری استفاده کنید که به سرعت و به وضوح پیشرفت شما و سود مستقیم را برای شرکت به اشتراک می گذارد.

با شفاف بودن سئو را بالا ببرید

سئوکارها سابقه ای در ساختن سئو باطنی و عجیب و غریب دارند که به این معنی است که کمی جادوی تاریک در آن وجود دارد.

اما، متأسفانه، نه به سئو و نه به مخاطبان اجرایی خدمت می کند.

روش مخالف را در پیش بگیرید:

  • افزایش شفافیت در پیشرفت سئو معمولاً بیشتر از کانال‌های پولی یا حتی فروش طول می‌کشد تا نتایج را به همراه داشته باشد، اما گزارش پیشرفت سئو را حداقل ماهانه در وسایل گزارش مدیریت استاندارد گنجانده است. همچنین، فراموش نکنید که سرمایه گذاری های سئو بازدهی مرکب (مشابه بهره) را به ارمغان می آورد که هیچ کانال دیگری نمی تواند.
  • کنجکاو بودن بلکه روی بردهای مهم نیز متمرکز شده است. فروش جزئیات تاکتیکی هر معامله را با مدیریت به اشتراک نمی گذارد – و سئوکاران نیز نباید. در عوض، آنها الگوهای تکرارپذیر را شناسایی می کنند و به مدیران می گویند که چگونه آن را به تکرارها و معاملات دیگر تقسیم می کنند.

ارزش سئو را به C-suite منتقل کنید

نقش سئو به طور مداوم در حال افزایش است. این شرکت به یک شرکت فعال در برنامه ریزی تجاری و بخشی از هوش تجاری بسیاری از شرکت ها تبدیل شده است. در نتیجه، همسویی با سهامداران متعدد حیاتی می شود.

در حین ایجاد هماهنگی بین ذینفعان مختلف در سراسر C-suite با پیشرفت سازمان، استراتژی‌های شما درست هستند.

در بیشتر مواقع، انتظار می رود که تیم های سئو نسبت به سایر حوزه های کسب و کار، کارهای بیشتری انجام دهند و ارزش بیشتری را با منابع کمتر ارائه دهند.

در حالی که این نشان دهنده ارزش و اهمیت SEO در یک سازمان است، به این معنی است که اگر در این سناریو یک سئوکار هستید، باید در نزدیک شدن به کار خود روشمند باشید.

از زمان خود برای نشان دادن موفقیت و مدیریت انتظارات استفاده کنید. کشش زمان می برد، بنابراین استراتژی ها را متعادل کنید تا در عین حال بر موفقیت بلندمدت تمرکز کنید

با ساختن داشبوردها و ارائه های مناسبی که استراتژی و تاکتیک های سئو را با اهداف تجاری مرتبط می کند، موفقیت خود را ارتقا دهید. این به طور مستقیم به شما کمک می کند تا موفقیت خود را ارتقا دهید.

به طور مداوم با مدیران سطح C تعامل داشته باشید و به آنها کمک کنید ارزش سئو و نقش آن را درک کنند.

از داده‌ها، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای به اشتراک گذاشتن بینش‌های قدرتمند، گفتن داستان‌های غنی از محتوا، و توسعه مجموعه‌های مهارتی جدید استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز وسیع‌تر فناوری دیجیتال و بازاریابی را درک کرده و با آن سازگار شوید.

توانایی برقراری ارتباط موثر در جلسات بخش مهمی از موفقیت شما به عنوان یک SEO است.

برای ایجاد ویژگی‌های ارزشمند اتاق جلسه مانند توانایی‌های صحبت کردن با اعتماد به نفس یا داستان سرایی قانع‌کننده، زمان بگذارید تا بتوانید با رهبران درگیر شوید.

این به شما امکان می دهد با رهبران سازمان خود تعامل داشته باشید و به آنها کمک کنید ارزش آنچه شما و کانال جستجوی ارگانیک ارائه می دهید را درک کنند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *