کپی رایتینگ چیست ؟ 5 راه تبدیل شدن به یک کپی رایتر قوی


اصولا کپی‌رایترها قبل از آنکه متنی را نگارش کنند یا اصطلاحا کپی بنویسند، از قبل به آن فکر و برای‌ش برنامه‌ریزی کرده‌اند. آن‌ها باید نمای کلی از کاری که قرار است انجام دهند، داشته باشند. برای این کار، لازم است تمام منابعی که ممکن است به کارشان بیایند را مورد تحقیق قرار دهند که از جمله آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیدا‌کردن حقایق و شواهدی که نشان‌دهنده مفید‌بودن محصول است؛
  • پیدا‌کردن جزئیات منحصربه‌فرد و جالب برای کاربران؛
  • استفاده از تجربه‌های مشتریان کنونی و گذشته و تجربه‌های سازمانی؛
  • پیدا‌کردن زاویه متفاوتی از محصول که کاربران را شگفت‌زده می‌کند.

برای آنکه یک کپی موفق نوشته شود، کپی‌رایتر به دنبال پیدا‌کردن پاسخ سوالات زیر است:

  • در حال‌ حاضر، مشتریان فعلی و مشتریان گذشته در سوشال‌مدیاهای مختلف درباره چه‌ چیزی صحبت می‌کنند و چه نظراتی دارند؟
  • چه کلمات‌ کلیدی مرتبطی را می‌توان استفاده کرد؟
  • آیا مصاحبه‌های مرتبط با محصولی که می‌خواهیم بفروشیم، وجود دارد؟

بعضی از کپی‌رایترها، معتقد هستند که اگر قرار است محصولی را معرفی کنند، پس باید خودشان آن را مصرف کنند تا بتوانند راهی پیدا کنند که آن محصول را به بهترین نحو به کاربر معرفی کنند. حالا که کپی‌رایتر عزیز اطلاعات لازم را به‌ دست آورده است، نوبت به نوشتن و ویرایش‌کردن رسیده است. او باید این کار را تا زمانی ادامه دهد که به یک کپی مختصر، مفید و متقاعدکننده دست پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *