گزارش: CPC جستجوی Google 13% سالانه افزایش یافته است. کاهش رشد هزینه تبلیغات


هزینه تبلیغات جستجوی Google در ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2024 17 درصد سال به سال افزایش یافت. رشد کلیک همچنان کند شد و به 4 درصد در سال (در مقایسه با 8 درصد در سه ماهه چهارم 2023) رسید.

هزینه هر کلیک همچنان در حال افزایش است – 13 درصد در سال (در مقایسه با افزایش 9 درصدی سال به سال در سه ماهه چهارم 2023).

افزایش CPC این به طور کلی بیشتر تحت تأثیر افزایش CPC تبلیغات خرید (هم استاندارد و هم PMax) قرار گرفت.

  • CPC 13 درصد افزایش یافت، یک جهش بزرگ از افزایش 6 درصدی سال به سال در CPC در سه ماهه چهارم 2023.
  • این منجر به افزایش 21 درصدی هزینه تبلیغات در سه ماهه اول 2024 نسبت به سال قبل شد، در مقایسه با افزایش 13 درصدی سال به سال در سه ماهه اول 2024.

جستجوی گوگل. CPCها در پنج سال گذشته 40 تا 50 درصد برای خرده فروشان افزایش یافته است. 

  • برند خرده‌فروشی معمولی که تبلیغات جستجوی گوگل را اجرا می‌کند، نسبت به پنج سال پیش، میانگین CPC خود را 40 تا 50 درصد افزایش داده است.
  • از سه ماهه اول 2023 تا سه ماهه اول 2024، CPC تبلیغات جستجوی خرده فروشی Google حدود 20 درصد برای تبلیغ کننده متوسط ​​افزایش یافته است.

PMax. کمپین‌های حداکثر عملکرد از سه ماهه به سه ماهه بهبود می‌یابند.

  • عملکرد نسبی کمپین‌های PMax در مقایسه با کمپین‌های خرید استاندارد (SSC) در اکثر معیارهای کلیدی از سه ماهه به سه ماهه بهبود یافته است.
  • نرخ تبدیل تنها 5 درصد کمتر از SSCها بود، در مقایسه با سال گذشته 13 درصد بدتر و 17 درصد در سه ماهه چهارم 2023 بدتر بود.
  • هزینه هر کلیک PMax 2٪ بهتر از CPC SSCها است، در مقایسه با 11٪ بدتر در Q4 2023.

PMax همچنان نقش برجسته ای در تبلیغات در گوگل ایفا می کند:

  • در اوج فصل خرید تعطیلات سه ماهه چهارم 2023، 91 درصد از خرده فروشانی که تبلیغات خرید را با Google انجام می دادند، کمپین های PMax را اجرا می کردند که در سه ماهه اول 2024 ثابت ماند.
  • به طور متوسط، 89 درصد از تبلیغ‌کنندگان خرید Google در سه ماهه اول 2024 کمپین‌های PMax را اجرا می‌کردند که از میانگین 82 درصدی در سه ماهه اول 2023 بیشتر بود.

چرا ما اهمیت می دهیم: CPC در حال افزایش است در حالی که کلیک ها کاهش می یابد. این یک خبر بد برای تبلیغ کنندگان است. به خصوص از آنجایی که گزارش شده است که گوگل قیمت تبلیغات را برای دستیابی به اهداف افزایش داده است.

روش شناسی گزارش گزارش معیار تبلیغات دیجیتال Tinuiti از داده های عملکرد ناشناس از برنامه های تبلیغاتی مدیریت شده توسط Tinuiti استفاده می کند. داده ها بر اساس برنامه های فعال با استراتژی های سازگار است. همه ارقام نشان دهنده رشد مشتری یکسان هستند و قرار نیست به طور رسمی عملکرد هر پلتفرم تبلیغاتی خاص یا تجربیات هر تبلیغ کننده را منعکس کنند.

گزارش. گزارش معیار تبلیغات دیجیتال سه ماهه اول 2024 (ثبت نام الزامی است)

درباره Tinuiti. Tinuiti یک شرکت بازاریابی عملکرد مستقل بزرگ با بیش از 1000 کارمند است که 4 میلیارد دلار در رسانه های دیجیتال مدیریت می کند.