گوگل حذف تدریجی کوکی های شخص ثالث را تا سال 2025 به تعویق انداخت (شاید)


گوگل به دلیل چالش‌های متعدد و افزایش بررسی‌های سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA)، منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث در کروم را در سال جاری به تعویق انداخت.

چرا ما اهمیت می دهیم. اکنون برندها زمان بیشتری برای تهیه و بررسی جایگزین‌های کوکی‌های شخص ثالث دارند. با این حال، این فقط یک تاخیر دیگر است. کوکی های شخص ثالث در نهایت از بین خواهند رفت – نه امسال.

آنچه گوگل می گوید: Google در بیانیه‌ای که از طریق Privacy Sandbox News منتشر کرد، نگرانی‌ها در مورد بازخوردها و درخواست‌هایی را که از صنعت، قانون‌گذاران، توسعه‌دهندگان و CMA دریافت کرده‌اند، اذعان کرد:

  • ما می دانیم که چالش های مداومی در ارتباط با تطبیق بازخوردهای متفاوت از صنعت، تنظیم کننده ها و توسعه دهندگان وجود دارد و به تعامل نزدیک با کل اکوسیستم ادامه خواهیم داد.
  • همچنین بسیار مهم است که CMA زمان کافی برای بررسی همه شواهد از جمله نتایج آزمایش‌های صنعتی داشته باشد، که CMA از فعالان بازار خواسته است تا پایان ژوئن ارائه کنند.
  • “با توجه به این ملاحظات مهم، ما در نیمه دوم سه ماهه چهارم، از بین رفتن کوکی های شخص ثالث را کامل نخواهیم کرد.”

مهلت جدید: علیرغم تاخیر، گوگل جدول زمانی مشخصی ارائه نکرد. گوگل ابراز امیدواری کرد که تا سال 2025 تکمیل شود. به عنوان یادآوری، گوگل برای اولین بار برنامه های خود را برای حذف تدریجی کوکی ها در ژانویه 2020 اعلام کرد.

موانع: از زمان اولین اعلام تغییر جهت حذف کوکی ها تا پایان سال 2024، سه مانع اصلی وجود داشته است که این مهلت را بعید ساخته است:


جدید در زمین موتورهای جستجو

درباره نویسنده

Anu Adegbola سردبیر رسانه پولی Search Engine Land بوده است از سال 2024. او پوشش می دهد جستجوی پولی، اجتماعی پولی، رسانه های خرده فروشی، ویدئو و موارد دیگر.

در سال 2008، کار آنو آغاز شد

ارائه کمپین های بازاریابی دیجیتال (بیشتر اما نه منحصراً جستجوی پولی) با ایجاد استراتژی ها، به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه، خودکار کردن فرآیندهای تکراری و به ارمغان آوردن کارایی از هر بخش از بخش های بازاریابی از طریق رهبری الهام بخش در سمت آژانس، مشتری و فناوری بازاریابی.

او موسس رویداد شبکه PPC است – PPC Live، میزبان پادکست هفتگی PPCChat خلاصه، و بمبشر رند در کلیک تک.

او همچنین یک سخنران بین المللی با برخی از مراحلی است که در SMX (ایالات متحده)، SMX (مونیخ)، دوستان جستجو (آمستردام)، brightonSEO، The Marketing Meetup، HeroConf (قهرمان PPC)، SearchLove، BiddableWorld، SESLondon ارائه کرده است. ، PPC Chat Live، AdWorld Experience (بولونیا) و موارد دیگر.