گوگل مروری بر هوش مصنوعی در ایالات متحده با کشورهای بیشتری به زودی منتشر می کند


لیز رید، رئیس جدید جستجوی این شرکت، در Google I/O اعلام کرد که AI Overviews برای همه جستجوگران مستقر در ایالات متحده در جستجوی Google منتشر می شود و تا هفته آینده در دسترس صدها میلیون جستجوگر قرار می گیرد. AI Overviews به زودی در کشورهای بیشتری راه اندازی خواهد شد و تا پایان سال برای بیش از یک میلیارد کاربر در دسترس خواهد بود.

Hema Budaraju، مدیر ارشد محصولات، Search Generative Experience، گوگل، به ما گفت که کارت های پیوند در AI Overviews نرخ کلیک بالاتری نسبت به نتایج جستجوی وب سنتی ایجاد می کنند. با این حال، گوگل نمایش‌ها و داده‌های کلیک را برای پیوندهای نمای کلی هوش مصنوعی در کنسول جستجوی Google تجزیه نمی‌کند.

علاوه بر مرورهای هوش مصنوعی، گوگل ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی Search Labs، از جمله قابلیت‌های استدلال چند مرحله‌ای، قابلیت‌های برنامه‌ریزی، نتایج جستجوی سازمان‌دهی‌شده با هوش مصنوعی و ویژگی جدید Google Lens ask-with-video را ارائه می‌کند.

مرورهای هوش مصنوعی چیست؟ AI Overviews به‌عنوان بخشی از Search Generative Experience در ماه مه 2023 معرفی شد. در آزمایشگاه‌های جستجوی Google شرکت کرد، تا زمانی که Google در مارس 2024 شروع به آزمایش مرورهای AI در طبیعت برای زیرمجموعه‌ای از کاربران کرد.

AI Overviews با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مولد ارائه شده توسط Google Gemini به سوالات پاسخ می دهد. بر اساس درک خود از پرس و جوها و محتوایی که در مورد موضوع در سراسر وب پیدا کرده است، چند تکه از پاسخ را ارائه می دهد.

در اینجا یک GIF از نحوه نمای کلی AI در جستجوی Google آورده شده است:

پرس و جوهای محدود برای همه جستجوهای خود، مرورهای هوش مصنوعی را نخواهید دید. Budaraju به ما گفت که مرورهای هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سؤالات پیچیده تر در نظر گرفته شده است که Google احساس می کند می تواند ارزشی فراتر از نتایج جستجو اضافه کند. اگر AI Overview به طور پیش‌فرض ارزشی را به آنچه جستجوی Google نشان می‌دهد اضافه نکند، Google نمای کلی هوش مصنوعی را نشان نخواهد داد.

گوگل نمی گوید چند درصد از پرس و جوها یک نمای کلی هوش مصنوعی ایجاد می کنند. من بارها پرسیدم و به من گفتند، “ما آن ارقام را به اشتراک نخواهیم گذاشت.”

من پرسیدم که آیا مرورهای هوش مصنوعی را فقط زمانی که تبلیغات نمایش داده نمی‌شوند می‌بینیم، و به من گفتند که اینطور نیست. بوداراجو گفت، انواع پرس و جوهایی که در مرورهای هوش مصنوعی نشان داده می شود «ارتباط کمتری با تبلیغات» دارند و بیشتر به ارزش افزودن به نتایج جستجو مربوط می شوند. رید نوشت: «مثل همیشه، تبلیغات در اسلات‌های اختصاصی در سراسر صفحه نمایش داده می‌شوند، با برچسب‌گذاری واضح برای تمایز بین نتایج ارگانیک و حمایت‌شده.»

Google ممکن است مرورهای هوش مصنوعی را برای سؤالات بهداشتی، پزشکی و مالی نشان دهد – سؤالات YMYL (پول شما، زندگی شما).

یک مطالعه اخیر به این نتیجه رسید که گوگل از زمان شروع آزمایش یک سال پیش، مرورهای AI کمتری را نشان می دهد. به علاوه، اونلی به اشتراک گذاشته شده است داده های مشابه نشان می دهد که مرورهای هوش مصنوعی اخیراً کمتر نشان داده می شود.

کلیک می کند. ما حدس زدیم که وقتی گوگل AI Overviews و SGE را راه‌اندازی می‌کند (به هر حال، AI Overview از SGE و Labs فارغ‌التحصیل شده است، بنابراین ما باید این AI Overviews را بنامیم و نه SGE، گوگل به من گفت) که Google آنها را فقط برای جستجوهایی راه‌اندازی می‌کند که انجام نمی‌دهند. به عملکرد تبلیغات و درآمد آن لطمه می زند.

او گفت که Budaraju به ما گفت که نرخ کلیک روی کارت های پیوند AI Overview در واقع بالاتر از نرخ کلیک در نتایج عادی وب است، مشابه آنچه برای قطعه های برجسته دیدیم.

نمایش کلی هوش مصنوعی در کنسول جستجو. Google گزارش نمایش کلی و کلیک‌های هوش مصنوعی را در گزارش‌های کنسول جستجوی خود آغاز می‌کند، اما مواردی را که توسط جستجوی سنتی و نمای کلی هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند، متمایز نمی‌کند. بوداراجو گفت که گوگل همه آنها را با هم جمع می کند. هیچ راهی برای مشاهده اینکه آیا سایت شما فقط در مرورهای AI ارجاع داده شده است یا خیر، آیا تصوری برای مرورهای کلی هوش مصنوعی وجود داشته است یا خیر، و یک کلیک برای مرورهای کلی هوش مصنوعی وجود ندارد.

این رویکرد مشابه استفاده مایکروسافت از Copilot در جستجوی بینگ است که قبلا به عنوان چت بینگ شناخته می شد. Bing Webmaster Tools نمایش‌ها و کلیک‌ها را برای Copilot با کلیک‌های معمولی جستجوی وب جمع‌آوری کرد. این روشی است که گوگل با نمایش (یا نشان ندادن) قطعه های ویژه در سرچ کنسول، علیرغم ایجاد فیلتری برای آن در سال 2016، اما هرگز آن را برای عموم راه اندازی نکرد، مدیریت می کند.

برای من، این باعث می‌شود که احساس کنم گوگل (و بینگ) چیزی را از سازندگان محتوا پنهان می‌کنند. اینکه کلیک‌ها و CTR از این پاسخ‌های مبتنی بر هوش مصنوعی ممکن است نرخ کلیک سالمی برای ناشران ایجاد نکند. منظورم این است که چرا دیگر آن جزئیات را نشان نمی دهند؟

وقتی مرورهای هوش مصنوعی اشتباه می کنند. درست مانند هر فناوری جدید، همه چیز ممکن است اشتباه پیش برود. اخیراً دیدیم که AI Overviews به شما توصیه می کند برای دفع سنگ کلیه ادرار بنوشید، گوگل این پاسخ را ظرف 24 ساعت حذف کرد. در گذشته، نمونه‌هایی را دیدیم که نشان می‌داد چگونه قطعه‌های برجسته قدیمی آن را اشتباه می‌گرفتند.

جستجوگران می توانند با کلیک بر روی سه نقطه در بالای نمای کلی هوش مصنوعی، بررسی های مضر و نادرست هوش مصنوعی را گزارش کنند. نتایج AI Overviews احتمالاً با گذشت زمان بهبود می‌یابند و نادرستی‌های کمتری را نشان می‌دهند، دقیقاً همانطور که در مورد قطعه‌های برجسته در اولین راه‌اندازی دیدیم.

انصراف دهید. از آنجایی که مرورهای هوش مصنوعی یک ویژگی جستجو هستند، تنها راه برای انصراف از نمایش سایت خود در نمای کلی هوش مصنوعی از طریق کنترل های جستجوی معمولی است. این بدان معناست که سایت خود را از نمایش کامل در جستجوی Google مسدود کنید، چه از طریق robots.txt، کنترل‌های متا تگ یا ابزارهای دیگر.

جستجوگران راهی برای انصراف از این مرورهای AI در لحظه ندارند.

قطعه های ویژه قطعه های ویژه حذف نمی شوند. حتی با این مرورهای جدید هوش مصنوعی، آنها همچنان در نتایج جستجو نشان داده می شوند. برخی فکر می‌کردند AI Overviews جایگزینی برای قطعه‌های برجسته خواهد بود، اما در این مرحله، Google به ما گفت که قطعه‌های برجسته همچنان در نتایج جستجوی Google نشان داده می‌شوند.

تبلیغات Google Ads میزبان رویداد Google Marketing Live (GML) خود در 21 مه خواهد بود. من مطمئن هستم که آنها بسیاری از ویژگی های مبتنی بر تبلیغات را در آن زمان اعلام خواهند کرد (اطلاعات بیشتر در مورد GML در اینجا).

«نوآوری و بهبود تجربه کاربر در جستجو از لحاظ تاریخی فرصت‌های جدیدی را برای تبلیغ‌کنندگان باز کرده است. یکی از سخنگویان گوگل به Search Engine Land گفت، ما این را زمانی دیدیم که با موفقیت از دسکتاپ به موبایل پیمایش کردیم. گوگل گسترش داد، «از آنجایی که ما از هوش مصنوعی مولد برای گسترش انواع سؤال‌هایی که می‌توانیم به افراد کمک کنیم و اهداف جدیدی در «جستجو» ارائه کنیم، استفاده می‌کنیم، می‌بینیم که این فرصت‌های جدیدی را برای تبلیغات مفید و کسب‌وکارها برای ارتباط با مشتریان باز می‌کند.»

گوگل همچنین گفت: «مردم تبلیغات را در بالا یا پایین مرورهای هوش مصنوعی مفید می‌دانند. و ما همچنان به آزمایش قالب‌های تبلیغاتی جدید، از جمله تبلیغات جستجو و خرید در کنار نتایج جستجو در مرورهای هوش مصنوعی ادامه می‌دهیم.

چرا ما اهمیت می دهیم. چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​مرورهای هوش مصنوعی در این هفته در ایالات متحده و کشورهای بیشتری در اواخر سال جاری برای جستجوگران عرضه می شود. آیا همیشه عالی خواهد بود؟ نه، اما این تکامل بعدی جستجوی گوگل است.

گوگل در سال گذشته آنها را آزمایش کرده است و به ما می گوید که آنها میلیاردها پرس و جو را با استفاده از هوش مصنوعی مولد ارائه کرده اند. این شرکت ادعا می‌کند که مردم به لطف مرورهای هوش مصنوعی روی تنوع بیشتری از وب‌سایت‌ها کلیک می‌کنند و کاربران «پاسخ‌هایی را که ارائه می‌دهند دوست دارند».

“همه اینها با یک مدل جدید Gemini که برای جستجوی گوگل سفارشی شده است امکان پذیر شده است. رید گفت، این قابلیت‌های پیشرفته Gemini – از جمله استدلال چند مرحله‌ای، برنامه‌ریزی و چندوجهی – را با بهترین سیستم‌های جستجوی کلاس ما گرد هم می‌آورد.

و چیزهای بیشتری در راه است. گوگل مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی جدید را به آزمایشگاه های جستجوی گوگل اضافه کرد که شامل موارد زیر است:

  • قابلیت استدلال چند مرحله ای
  • قابلیت های برنامه ریزی در جستجوی گوگل
  • هوش مصنوعی نتایج جستجو را سازماندهی کرد
  • Google Lens Ask with Video

در اینجا می توانید در مورد این ویژگی های جدید بیشتر بدانید.