۷ قانون که باید رعایت کنید


در تبلیغات و بازاریابی می دانیم که مجبوریم به زبان مخاطب هدف صحبت کنید و بدانند چگونه او را به روشی خاص جذب کنند. اما وقتی صحبت از تبلیغات کودکان و کودکان به میان می آید، دقیقاً اینطور نیست..

ظرافت‌های عمومی و محدودیت‌های تبلیغاتی که توسط نهادهای نظارتی برای این نوع بازارها اعمال می‌شود، افشای محصولات را با دقت و محدودیت بیشتری همراه می‌کند.

در این مورد، فقط تبلیغ محصولات به مخاطبان کافی نیست، بلکه باید به گونه ای عمل کرد که به رشد و آموزش آنها کمک کند.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که تبلیغات کودکان چیست، به تبلیغات کودکان و نحوه توصیف سوء استفاده در این بازار ظریف و جالب می پردازیم.

ما به موضوعات زیر خواهیم پرداخت:

به خواندن ادامه دهید!

کودک چیست؟

قبل از توضیح اینکه تبلیغات کودکان چیست، تأثیرات و ویژگی های آن چیست، باید چیزی مهم را برای درک بهتر این بازار مفهوم سازی کنیم.

در مکزیک، زمانی که یک فرد زیر 12 سال سن داشته باشد، کودک محسوب می شود. پس از آن شما تا سن 18 سالگی نوجوان محسوب می شوید.

از این رو تبلیغات کودک مخاطبان هدف تا 12 سال را هدف قرار می دهد.

تبلیغات کودکان چیست؟

تبلیغات کودکان به هرگونه تبلیغ محصول یا خدماتی گفته می شود که برای کودکان و با هدف فروش به آنها انجام می شود.

اگرچه کسانی که در واقع محصول یا خدمات را خریداری می کنند والدین یا قیم هستند، در گذشته کانون ارتباط کودک، مصرف کننده واقعی بود و والدین فقط به عنوان تصمیم گیرنده عمل می کردند.

تفاوت زیادی بین داشتن محصولات کودک و تبلیغ محصولات کودک برای کودکان وجود دارد.

می توان ارتباطی را با هدف والدینی که احساس می کنند نیاز به خرید محصول یا خدمات خاصی برای فرزندان خود دارند، انجام داد و این ویژگی تبلیغات کودکان است.

تبلیغات توهین آمیز کودکان چگونه مشخص می شود؟

با در نظر گرفتن شکنندگی مخاطب هدف، یعنی اینکه بچه ها راحت تر متقاعد شوند، مشکل زمانی شروع می شود که از ابزارهای غیراخلاقی استفاده شود وقتی صحبت از تمرکز ارتباطات بر روی کوچکترها می شود تا آنها را متقاعد کنید که به یک محصول خاص نیاز دارند.

آنها به انتشار این محصول تبدیل می شوند و برای متقاعد کردن والدین خود به طور مؤثر اقدام به خرید می کنند.

شکل دیگری از سوء استفاده این است که کودک را مجبور به خرید چیزی می‌کنیم تا احساس حقارت یا کنار گذاشته شدن نکند.

تبلیغات کودکان زمانی توهین آمیز می شود که بازاریابی و تبلیغ محصول متمرکز بر متقاعد کردن کودک از طریق روش های مشکوک به خرید باشد.

به هر حال، مخاطبان هدف به شدت آسیب پذیر و مستعد مصرف هستند، زیرا چنین افرادی بالغ یا کاملاً متوجه واقعیت اقتصادی دنیای بزرگسالان نیستند.

در آن زمان بود که متخصصان نیاز به تنظیم بهتر این بازار را درک کردند، نه تنها به دلیل امکان این دستکاری بیش از حد، بلکه به دلیل رویکردهای ممکن که سالم نیستند، مانند شهوانی سازی اولیه.

تاثیر این تبلیغات بر کودکان

به دلیل آسیب پذیری بیش از حد کودکان، تأثیری که تبلیغات می تواند روی آنها بگذارد بسیار بیشتر از یک بزرگسال است. به همین دلیل است که تبلیغات کودکان بسیار بحث برانگیز است.

به گفته کارشناسان کناندا (شورای ملی حقوق کودکان و نوجوانان)، تبلیغات کودکان اقتدار والدین را نادیده می گیرد و حتی می تواند آن را باطل کند و به دنبال پر کردن فضاهایی است که کودک تحت نظارت مستقیم والدین نیست. والدین یا سایر بستگان

در برزیل 22 آیین نامه وجود دارد که تبلیغات کودکان را تنظیم می کند، در انگلستان 16 و در ایالات متحده 15 قانون وجود دارد. در کشورهایی مانند سوئد، نروژ، کانادا (فقط در کبک) و آلمان، تبلیغات کودکان ممنوع است.

تبلیغات کودکان در محیط دیجیتال

در تلاش برای دور زدن مقررات سختگیرانه، برخی از شرکت ها تصمیم گرفتند دیجیتالی شوند.

اگرچه طبق نظرسنجی که در سال 2014 توسط پنل تلویزیون ملی Ibope انجام شد، کودکان به طور متوسط ​​5 ساعت و 35 دقیقه در روز را جلوی تلویزیون می گذرانند، تأثیر بیشتری که امروزه اینترنت روی کودکان می گذارد، به ویژه در کوچکترین آنها مشهود است. .

مطالعه ای که توسط Viacom در سال 2017 انجام شد نشان داد که کودکان برزیلی بین سنین 2 تا 5 سال 50 درصد بیشتر از میانگین جهانی وقت خود را در اینترنت صرف می کنند.

طبق تحقیقات AppGuardian، یک اپلیکیشن فرزندپروری، کودکان 5 تا 15 ساله به طور متوسط ​​25 ساعت در ماه را در یوتیوب می گذرانند. اگر YouTube Kids و YouTube Go را اضافه کنید، این زمان به 47 ساعت می رسد.

در همین بررسی مشخص شد که میانگین زمان صرف شده با تلفن همراه 5.7 ساعت در روز است و در تعطیلات آخر هفته این رقم به 6.9 ساعت می رسد.

بازار تبلیغات آنلاین کودکان به قدری قوی است که اخیراً YouTube به دلیل جمع آوری داده ها و هدف قرار دادن تبلیغات برای کودکان توسط قانونگذاران ایالات متحده 170 میلیون دلار جریمه شده است.

این مقدار بر اساس سود تخمینی پلتفرم از هدف قرار دادن تبلیغات برای کودکان محاسبه شد. علاوه بر جریمه، شرکت مجبور شد ظرف 4 ماه خود را تطبیق دهد تا از محافظت بیشتر از کودکان اطمینان حاصل کند.

پس از آن دوره، دیگر اطلاعات شما برای تبلیغاتی که هر کسی را که ویدیوهای کودکان را تماشا می کند هدف قرار می دهد، جمع آوری نمی شود.

چگونه شرکت ها می توانند با این محدودیت ها مقابله کنند

با وجود محدودیت‌ها و بحث‌های بسیار، باید توجه ویژه‌ای به ارتباط با کودکان داشت.

1. استفاده از برخی افعال امری

افعال امری مانند «پرسیدن»، «خریدن» و «به دست آوردن» ممنوع است. موضوع اصلی این ممنوعیت این است که فرآیند خرید به طور طبیعی باید از طریق بازتاب و تحقیقی انجام شود که از تصمیم‌گیری حمایت می‌کند.

این نوع از مردم قادر به انجام این وظیفه به طور مداوم در نظر گرفته نمی شود، به راحتی با نیرویی که این افعال دارند متقاعد می شوند.

همچنین دقت در تعریف زبان مورد استفاده در این تبلیغات برای رعایت الزامات قانونی و جلوگیری از ایجاد مشکل برای آن بسیار مهم است.

CONAR کنترل دقیقی را انجام می دهد و سالانه چندین آگهی را که با قوانین مطابقت ندارند به حالت تعلیق در می آورد که این امر انتخاب کلمات مناسب برای نوشتن متن تبلیغاتی را مهم تر می کند.

2. نمایش تبلیغات در تلویزیون

گویندگان از قبل این را می دانند، اما تکرار آن هرگز ضرری ندارد: از سال 2014، با قطعنامه کونادا، تبلیغات تلویزیونی برای کودکان دیگر مجاز نیست.

همچنین تبلیغاتی که در آن از شخصیت های متحرک استفاده می شود یا به کیهان کودک اشاره دارد و به هر نحوی توجه کودکان را به خود جلب می کند نیز ممنوع است.

این مقاله در مورد تبلیغات کودکان در تلویزیون یکی از بحث برانگیزترین ها در میان کارشناسان موافق و مخالف است.

در حالی که برخی بر این باورند که هیچ امکانی برای تبلیغات با هدف کودکان بدون تعاریف توهین آمیز وجود ندارد، عده ای نیز معتقدند که این ممنوعیت راهی برای سانسور و محدود کردن مصرف محصولات توسط مردم است.

3-تغذیه ناسالم را تشویق کنید

این فقط مصرف بیش از حد غذاهای فرآوری شده، مملو از مواد نگهدارنده، قند و چربی نیست، که برای کودکان مضر است. در واقع، صرف خوردن این محصولات برای شما مضر است.

و چه تعداد از کلوچه های پر شده، کلوچه های صنعتی، آب میوه های جعبه ای، از جمله، تبلیغاتی برای کودکان دارند؟

از آنجایی که کوچک‌ترها هیچ حس کنترلی ندارند، می‌توان آنها را به مصرف بیش از آنچه که باید سوق داد و باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.

4. محدودیت برای کودکان

در دهه 1990، زمانی که هیچ مقرراتی در مورد تبلیغات کودکان وجود نداشت، تبلیغی برای یک محصول مجاز «میکی و مینی» (که امروزه دیگر مجاز نیست) در تلویزیون نمایش داده می شد.

در تبلیغات، یک کودک چیزی شبیه به “من آن را دارم، شما ندارید“. این مصداق بارز شرمی است که امروز دیگر مجاز نیست.

انتقال دادن این ایده که کودک به دلیل نداشتن محصول خاص یا برعکس آن پست تر است، و او را متقاعد می کند که برای به دست آوردن چیزی برتر است، نشان دهنده شرم است.. بنابراین در تبلیغات کودکان ممنوع است.

ترساندن کودک یا نشان دادن نوعی خطر برای چیزی غیرقانونی نیز در تبلیغات کودکان ممنوع است.

5. ایجاد واقعیت نادرست با تولید مطالب در قالب روزنامه نگاری

بچه‌ها نمی‌دانند چه زمانی یک آگهی تجاری یک خبر واقعی نیست. این قالب خاص برای آنها بسیار قانع کننده است و بنابراین ممنوع است.

6. کاهش اقتدار والدین و اولیای دم

متقاعد كردن كودك به اين نتيجه كه والدين و اوليايشان سزاوار شنيده شدن و احترام در تصميمات و قوانين خود نيستند، ناقض اخلاق است، زيرا آنها مسئول تربيت فرزندان هستند.

7. فروش مقید

مشروط کردن فروش یک محصول به خرید کالای دیگری در حال حاضر یک عمل ممنوع است، صرف نظر از سن. بنابراین انجام این کار با کودکان، به خصوص زمانی که گفته می شود چنین محصولی هدیه است، بیشتر سوء استفاده از یک قطعه تبلیغاتی کودکان را مشخص می کند.

برندهایی که توانستند با این مخاطبان مثبت کار کنند

علیرغم این همه بحث، تبلیغات بسیار خوبی برای کودکان وجود دارد که مسئولانه تولید می شود و کمپین هایی ایجاد می کند که به رشد فکری اشاره می کند و درها را به روی تخیل و جهان بازی کودکان باز می کند.

برخی از این قطعات به زبان انگلیسی هستند و زیرنویس ندارند، اما از روی تصاویر می توان به مفهوم خلاقانه هر یک از آنها پی برد.

1. شکاف رویایی

یکی از کمپین ها را می توان به عنوان یکی از تبلیغات کودکان نام برد که بیشتر دختران را تشویق می کرد تا در آینده خودشان باشند.

2. بیمارستان

قطعه قدرت تخیل برای کمک به کودکان بیمار نیز نمونه ای عالی از چگونگی کمک به آموزش و توانمندسازی کودک است.

3. همه خوش آمدید

با تماشای تبلیغاتی برای Cbeebies، کانال کودکان بی‌بی‌سی، بچه‌ها توانستند بدون توجه به تفاوت‌ها متوجه شوند که همه ما مثل هم هستیم. یک قطعه آموزشی دیگر که به کودکان چیزهای زیادی می آموزد.

اگر آموزش دادن به کودکان برای تحقیر تربیت والدین خود ممنوع و توهین آمیز باشد، ممکن است عکس آن فرصت مناسبی برای ایجاد تبلیغات عالی، مسئولانه و اخلاقی کودکان باشد.

4. ممنون مامان

کمپین P&G برای بازی های المپیک زمستانی در روسیه مطمئناً به هزاران مادر پاداش داده است. این یک راه عالی برای فروش محصولات کودکان در یک تبلیغات کاملاً مادر محور بود.

دیگر ایده‌های عالی تبلیغاتی کودکان را می‌توان در مجموعه‌ای از Adforum که مخصوص جشن روز کودک ساخته شده است، پیدا کرد.

نتیجه

می‌توان مسئولانه و آگاهانه برای کودکان تبلیغ کرد و به خریداران واقعی – والدین و سرپرستان – کمک کرد و از طریق کمپین‌های تبلیغاتی دستکاری کودکان را در مقابل والدین قرار نداد، همانطور که در برخی موارد چنین بوده است.

در مقایسه با جاهای دیگر، نظرسنجی انجمن آگهی‌دهندگان برزیل (ABA)، با همکاری CONAR، به چگونگی قوانین در 18 کشور پرداخت و برخی از قوانین ما را مشابه استانداردهای بریتانیا و فرآیند خودتنظیمی استرالیا یافت. .

در مناطق خاصی که در این مطالعه ذکر شده است، مواردی مانند ممنوعیت کامل تبلیغات تلویزیونی کودکان، مقررات قوی در مورد زمان اعلام و ممنوعیت تبلیغات برای نوشیدنی ها و مواد غذایی که برای سلامتی مضر هستند، وجود دارد.

بحث در مورد تبلیغات کودکان هنوز به پایان نرسیده است، اما روند این است که این تبلیغات همچنان به حیات خود ادامه می دهد و هر ساله خود را دوباره اختراع می کند تا این بازار را در آموزش کودکان سازنده تر کند و در کنار والدین و سرپرستان کار کند.

و از آنجایی که ما در مورد YouTube بسیار صحبت می کنیم، اگر شما علاقه مند به ایجاد یک استراتژی محتوا برای YouTube هستید، 10 ایده برای ساخت ویدیو را بررسی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید