10 مرحله ساده برای تجزیه و تحلیل SERP برند خود و ایجاد یک استراتژی دیجیتال موثر


SERP نام تجاری نتایجی است که گوگل هنگام جستجوی نام برند شما ارائه می دهد. استراتژی دیجیتال به این معناست که چگونه یک نام تجاری خود را در اکوسیستم آنلاین قرار می دهد.

من از سال 2013 درباره SERPهای نام تجاری صحبت می کنم. آموخته ام که SERP نام تجاری فقط یک “کارت ویزیت زیبای گوگل” نیست.

هنگامی که سئو را در استراتژی دیجیتال موجود یک برند قرار می دهید، SERP نام تجاری و استراتژی دیجیتال را پشت سر هم رشد می دهید – و بر جایگاه خود تسلط پیدا می کنید.

چرا SERP های برند مهم هستند؟

نتایج جستجو برای نام تجاری مطابقت دقیق، ارزیابی گوگل است از آنچه که مخاطبان آن برند بیشتر مفید، مرتبط و ارزشمند خواهند یافت.

این بدان معناست که برند SERP راهنمای شما در مورد درست و نادرست استراتژی دیجیتال است. این به شما امکان می دهد روی عناصر مناسب تمرکز کنید و از SEO برای کمک به “آموزش” گوگل استفاده کنید.

به جای اینکه ارائه برند خود را به گوگل بسپارید، مطمئن شوید که SERP برند نشان دهنده چیزی است که می خواهید مخاطبان شما ببینند.

این مقاله بر روی نکات اصلی مشترک در اکثر SERPهای برند تمرکز خواهد کرد.

چگونه یک SERP نام تجاری را تجزیه و تحلیل کنیم

یک نام تجاری دقیق را تایپ کنید، به نتایج جستجو نگاه کنید و این مراحل را دنبال کنید.

1. همیشه از بالا شروع کنید

اولین نتیجه باید وب سایت برند با لینک های سایت غنی باشد.

اگر نام مبهم یا متمرکز بر کلمات کلیدی است، وظیفه شما ایجاد درک و اعتماد گوگل در مورد برند است.

برای اکثر شرکت ها، نقطه شروع چیزی شبیه به این خواهد بود:

صفحه اصلی خوب به نظر می رسد، اما بقیه می توانند بهتر باشند.

کیفیت عناوین و توضیحات به شما بینش بزرگی از ساختار سایت و کیفیت صفحات کاربر محور مانند درباره ما، تماس با ما، صفحات ورود و دسته بندی می دهد.

اول اینا رو درست کن درک گوگل از ساختار و محتوای سایت برای تمام تلاش های سئوی شما حیاتی است.

ما اغلب می بینیم که مسائل ساختاری در اینجا خود را نشان می دهند. به عنوان مثال، سایت به زبان اشتباه است، صفحه درباره درباره آن وجود ندارد، یا یک مقاله بی اهمیت است.

نکته جایزه: به پیاده سازی Schema.org نگاه کنید. اگر وب سایت از AboutPage، ContactPage و دیگر انواع وب سایت به درستی استفاده نکرده باشد، این نشانه ای است که شرکت برای تمرکز روی نتایج قابل مشاهده غنی که رئیس را تحت تأثیر قرار می دهد، انتخاب کرده است.

نشانه‌گذاری با کیفیت، در سرتاسر سایت و ثابت Schema.org برای اطمینان از اطمینان Google در درک خود از نام تجاری، ضروری است.

پیوندهای سایت غنی بینش باورنکردنی در مورد بهبودهای لازم برای یک استراتژی دیجیتال موثر می دهد.

2. به پروفایل های اجتماعی که رتبه بندی می شوند نگاه کنید

اینکه کدام نمایه های اجتماعی در SERP نام تجاری ظاهر می شود به عوامل متعددی بستگی دارد، اما تعامل کاربر در هر پلتفرم مهم ترین است.

فرض کنید مشتری شما روی یک استراتژی فیس بوک سرمایه گذاری زیادی می کند، اما فیس بوک در SERP نام تجاری خود رتبه بندی نمی کند. این نشان می دهد که استراتژی آنها به اندازه کافی مخاطبان مربوطه را درگیر نمی کند.

در این مورد، تجزیه و تحلیل انتقادی از آنچه، چگونه و با چه کسی به اشتراک می گذارند و با آنها تعامل دارند، به طور کلی بینش هایی را به همراه خواهد داشت که به آن استراتژی کمک می کند.

نمایه فیس بوک در رتبه بندی با توجه به استراتژی افزایش می یابد. این یک KPI خوب برای تیم رسانه های اجتماعی است.

جعبه‌های توییتر Kalicube نشان می‌دهند که ما یک استراتژی قوی و مؤثر توییتر داریم و رتبه‌بندی فیسبوک ما (با بررسی) نشان می‌دهد که در فیس‌بوک عملکرد خوبی داریم.

اگرچه تعامل کاربر اولویت اصلی است، اطمینان حاصل کنید که برند بر روی پلتفرم های مناسب تمرکز می کند.

به SERP های برند رقیب نگاه کنید. اگر TikTok به ندرت در SERPهای برند آن گروه رتبه بندی می کند، اما LinkedIn تقریباً همیشه رتبه بندی می کند، می توانید فرض کنید که مخاطبان این شرکت بیشتر از TikTok در LinkedIn حضور دارند. منابعی که در لینکدین خرج می‌شوند به احتمال زیاد بازده مستقیم دارند.

3. به ویدیوها نگاه کنید

آیا مشتری سرمایه گذاری زیادی در YouTube دارد؟ اگر اینطور است، کانال یوتیوب آنها باید با یک جعبه ویدیو و تصاویر کوچک مارک منظم رتبه بندی شود.

دیزنی دارای جعبه های ویدئویی در نام تجاری SERP خود است. اما طراحی متناقض است زیرا ویدئوها از منابع متعددی استخراج شده اند. حتی کانال آنها یک ویدیو با یک تصویر کوچک کمتر از حد مطلوب ارائه می دهد.

4. به سایت های بررسی نگاه کنید

استراتژی بررسی خدمات را شروع کنید. در مرتبط‌ترین و با ارزش‌ترین پلت‌فرم مربوط به شرکت و پشتیبانی مشتری آن، نظرات خود را دریافت کنید.

پلتفرم هایی مانند Trustpilot غالب هستند، اما این بازیگران بزرگ لزوما برای بازار خاصی موثرترین نیستند.

به عنوان مثال، Serenata Flowers، یک سرویس تحویل گل در بریتانیا، بیش از 200000 بررسی در Trustpilot و رتبه عالی دارد. در رتبه چهار قرار دارد.

اما پس از آن سه سایت کوپن وجود دارد، دو تا با رتبه بندی ستاره های بررسی خوب. ردیابی و پرورش این سایت ها از آنجایی که آنها در مارک SERP قابل مشاهده هستند.

یک یادداشت سریع: مشتری شما همچنین به بررسی محصول نیاز دارد و پلتفرم مربوطه جایی است که آنها نظرات خدمات را جمع آوری می کنند.

اما فرضیات نسازید. تجزیه و تحلیل جداگانه ای از نام تجاری SERP محصول را تکمیل کنید.


دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.

<نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="utmMedium" ارزش=""> <نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="utmCampaign" ارزش=""> <نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="utmSource" ارزش=""> <نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="utmContent" ارزش=""> <نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="پیوند صفحه" ارزش=""> <نوع ورودی="پنهان شده است" نام ="آدرس آی پی" ارزش="">

در حال پردازش … لطفا صبر کنید.

شرایط را ببینید.

تابع getCookie(cname) { let name = cname + “=”; اجازه دهید decodedCookie = decodeURIcomponent(document.cookie); اجازه دهید ca = decodedCookie.split(‘;’); برای (بگذارید i = 0; i

5. به سایت های خبری نگاه کنید

در برخی بازارها و صنایع، اخبار به سادگی یک “چیز” نیستند، زیرا اطلاعات همیشه سبز هستند (یا حداقل برای چندین ماه تازه باقی می مانند).

در برخی دیگر، اولویت اصلی است زیرا اطلاعات به زمان حساس است (مثلاً صنایع مالی) یا حجیم (مثلاً صنایع سرگرمی).

ممکن است SERP نام تجاری مشتری شما دارای جعبه خبری نباشد، اما این بدان معنا نیست که اخبار در صنعت مهم نیست.

تجزیه و تحلیل گروهی SERP نام تجاری (ما به این “معادل موجودیت” می گوییم) بلافاصله به شما می گوید که آیا استراتژی روابط عمومی مشتری شما نیاز به تمرکز بر موضوعات پرطرفدار دارد یا آنها می توانند کارها را آهسته تر انجام دهند.

همچنین آنها را قادر می سازد تا به جای رویکرد تفنگ پراکنده، روی چهار یا پنج منبع خبری مناسب تمرکز کنند. این باعث صرفه جویی در مقدار زیادی پول می شود.

6. به «مردم هم می پرسند» نگاه کنید

اگر هیچ کدام وجود نداشته باشد، مشتری شما مشکل دارد. 70 درصد از SERP های نام تجاری دارند مردم همچنین می پرسند (PAA) سوالات.

اگر گوگل نمی تواند به سوالاتی که ممکن است مخاطبانش بپرسند فکر کند، در این صورت در مورد مخاطبان مشتری شما و رابطه ای که با آنها دارد درک نمی کند.

اگر Google PAA را نشان می دهد، بررسی کنید که آیا سؤالات مرتبط هستند یا خیر. یک بخش سؤالات متداول در وب سایت ایجاد کنید و اگر سایت پاسخ سؤالات را نداشت به وضوح به آنها پاسخ دهید.

در اینجا، Ubigi (یک مشتری که فرآیند ما را اجرا کرده است) به همه سؤالات پاسخ داده است و آنها کنترل مطلق بر PAA در SERP نام تجاری خود دارند.

اگر برخی از سؤالات بدون مارک باشند، سؤالات موضوعی مهمی برای مشتری هستند.

مشتری باید به سوالات پاسخ دهد زیرا گوگل رابطه بین برند، مخاطبان خود و موضوع را می بیند و از شما انتظار پاسخ دارد. (این یک خبر لذت بخش است. گوگل درک خود را از نام تجاری بهبود می بخشد.)

7. به قرص های فیلتر نگاه کنید

قرص های فیلتر آیکون های قابل کلیکی به شکل قرص هستند که در زیر نوار جستجو در نتایج جستجو ظاهر می شوند. آنها بینش بزرگی برای استراتژی شما ارائه می دهند.

کاربران می توانند قسمت های مختلف برند را در عمودهای مختلف بررسی کنند. آنها نسخه گوگل از یک بازی تداعی کلمات هستند.

در مورد Kalicube، مخاطبان ما به Kalicube Pro، آکادمی Kalicube، و مجموعه ویدیویی Knowledge Nuggets ما علاقه دارند.

سپس جستجوهای مرتبط را در پایین بررسی کنید. این قرص ها حوزه های تمرکز بیشتری را برای استراتژی دیجیتال نشان می دهند.

  • مشارکت ما با WordLift چیزی است که Kalicube باید روی آن تمرکز کند.
  • ما باید به ارتباط در مورد “فرایند کالیکوب” ادامه دهیم.
  • Google قدرت موضوعی Kalicube را در پانل دانش و فضای نمودار دانش درک می کند. (ما می توانیم این را در قرص های فیلتر “kgmid” و “entity home” ببینیم)

8. آیا پنل دانش وجود دارد؟

پانل دانش Google یک ویژگی نتایج جستجو است که خلاصه ای مختصر از اطلاعات یک شرکت، شخص یا نام تجاری جمع آوری شده توسط Google از چندین منبع معتبر را ارائه می دهد. این درک گوگل از حقایق مربوط به برند شما است.

اگر شرکت پنل دانشی در SERP برند خود نداشته باشد، با مشکل بزرگی روبرو می شود. آنها در نمودار دانش گوگل نیستند و گوگل متوجه نمی شود که آنها چه کسانی هستند. 

یک پانل دانش “باید” است. بدون درک، Google نمی تواند ارتباط شما را با مخاطبان ارزیابی کند یا اعتبار شما (EEAT) را به عنوان راه حلی برای زیرمجموعه کاربران خود که مخاطبان شما هستند ارزیابی کند.

شما حداقل یک سال از استراتژی دیجیتال خود بدون پانل دانش عقب هستید.

من صدها بار در این مورد صحبت کرده و نوشته ام و در اینجا به جزئیات نمی پردازم.

روی خانه موجودیت، تأیید مداوم و تابلوهای راهنما تمرکز کنید.

9. جستجوی تجربه مولد

جستجوی مولد تجربه (SGE) در حال حاضر مورد توجه اکثر سئوکاران است. کلید مدیریت نتایج SGE این است که آنها را به‌عنوان پانل‌های دانش پویا یا قطعه‌های ویژه چند عنصری ببینید.

SGE گوگل و چت بینگ هر شکلی که باشد، یک چیز واضح است: اینجاست که خلاصه SERP را می بینیم.

هم گوگل و هم بینگ قصد دارند اطلاعات پشت نتایج را فشرده کنند تا در زمان تحقیق صرفه جویی کنند.

موتور پاسخ (SGE/Bing Chat) به جای کلیک بر روی پنج یا شش پیوند، خواندن صفحات، درک اطلاعات و به خاطر سپردن همه آنها، خلاصه ای دقیق، مفید و کاربردی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

خلاصه گوگل از برند شما معمولاً مثبت خواهد بود. خلاصه منفی به این معنی است که شرکت یک مشکل مدیریت اعتبار آنلاین قابل توجهی دارد.

در اینجا نمونه ای از یک برند است که این کار را به درستی انجام می دهد.

Cedreo دارای توضیحات واضح، ساده و دقیق است، وب‌سایت آنها در کارت‌های سمت راست، به‌علاوه دو سایت بررسی مرتبط و سؤالات بعدی عالی که کاربران را در مسیر خرید مشتری بیشتر سوق می‌دهد.

آنها یک اکوسیستم دیجیتال واضح و جامد دارند که حداقل هدف برای هر برند است.

10. صفحات 2 تا 10 SERP را برند کنید

مسائل مربوط به شهرت را کنار بگذاریم، بینش واقعی در موقعیت های 20-100 نتایج جستجو است. این نشان می دهد که شما اشتباه می کنید یا آنطور که می توانید انجام نمی دهید.

اگر روی ویدیو سرمایه گذاری می کنید، اما نتایج YouTube در بالای SERP یا نزدیک به آن نیست، در حال هدر دادن منابع هستید.

اگر مشتریان را تحت فشار قرار می دهید تا شرکت خود را در Trustpilot بررسی کنند و در رتبه 30 یا پایین تر قرار گیرد، پلت فرم بهتری برای بازار شما وجود دارد.

اگر آن مقاله اختصاص داده شده به شرکت شما در فوربس در جایگاه 20 قرار دارد، پس فوربس مرتبط ترین ارتباط با روابط عمومی نبود.

یا نوشته به خوبی متمرکز نشده بود، یا شما ارزشمندترین اطلاعات را به روزنامه نگار منتقل نکردید.

اگر فرصت‌های بیشتری برای بهبود استراتژی دیجیتال می‌خواهید، SERPهای برند را برای «بررسی‌های {Brand}» تجزیه و تحلیل کنید و روی آن تمرکز کنید.

یک استراتژی دیجیتال پایدار برای برندها

این مقاله مروری سریع و ساده از چگونگی شناسایی SERP برند، مسائل کلیدی و اولویت‌بندی جنبه‌های مختلف یک استراتژی دیجیتال جامع برای یک نام تجاری در طول زمان است.

به عنوان یک سئو داخلی، مستقل یا آژانس سئوی خالص، می‌تواند برای جذب سهامداران مشکل باشد:

مدیران رسانه های اجتماعی، توسعه دهندگان وب سایت، سازندگان محتوا، بازاریابان، پشتیبانی مشتری و مدیران برند برای همکاری در هر چیزی، چه رسد به توافق.

SERPهای برند یک فرصت بزرگ هستند زیرا همه آنها را به نمایندگی یکپارچه استراتژی کلی می رساند و آنها یک KPI مشترک دارند که اساساً بخشی از SEO است.

پست 10 مرحله ساده برای تجزیه و تحلیل SERP برند شما و ایجاد یک استراتژی دیجیتال موثر اولین بار در Search Engine Land ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید