10 نوع استراتژی بازاریابی ایمیلی برای یک کمپین برنده


بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین ابزارهای یک برند برای برقراری ارتباط با مشتریان، ایجاد تعامل و افزایش فروش است. با این حال، با وجود بسیاری از برندها که برای دستیابی به صندوق ورودی مشتریان رقابت می کنند، برجسته کردن ایمیل های شما می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، چگونه می توانید ایمیل های برند خود را متمایز کنید؟ برای کمک به شما برای شروع، ما فهرستی از ده نوع استراتژی بازاریابی ایمیلی را گردآوری کرده ایم که می توانید از آنها برای حمایت از تلاش های بازاریابی خود و متمایز شدن از رقبا استفاده کنید.

انواع کمپین های بازاریابی ایمیلی که هر کسب و کاری باید بداند

بازاریابی ایمیلی به اشکال مختلفی از ارتباط نوشتاری نیاز دارد که هر کدام از فرمت های ایمیل مختلفی استفاده می کنند و برای هدف خاصی ارسال می شوند. اکنون، در اینجا انواع مختلف ایمیل های مورد استفاده در کمپین های بازاریابی ایمیلی آورده شده است:

1. ایمیل خبرنامه

خبرنامه یک ایمیل سفارشی است که به‌طور منظم با به‌روزرسانی‌ها، اخبار و اطلاعات دیگر درباره شرکت یا صنعت شما به مشترکین ارسال می‌شود. علاوه بر این، برای آگاه نگه داشتن مشتریان در مورد آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های یک شرکت، اشتراک‌گذاری پیشنهادات تبلیغاتی یا پرورش سرنخ‌ها استفاده می‌شود.

ارائه یک خبرنامه معمولی به افرادی که در لیست شرکت شما مشترک شده اند مزایای زیادی دارد. بعلاوه، خبرنامه ها به یادآوری فوق العاده کمک می کنند.

شما می توانید از یک خبرنامه برای آموزش مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد کسب و کار، محصولات و خدمات آن استفاده کنید و آنها را در جریان و به روز نگه دارید. در واقع، شما می توانید اطلاعات مربوط به محصولات تازه منتشر شده، رویدادهای آینده، تبلیغات فروش یا حتی محتوای انحصاری را منتشر کنید. بنابراین، بسیاری از کسب و کارها از خبرنامه های ایمیل برای ایجاد رابطه با مشتریان استفاده می کنند. علاوه بر این، آنها یک راه عالی برای نشان دادن تخصص و درک شما از موضوع مورد نظر و مزایای مختلفی هستند که می توانید برای مشتری فراهم کنید.

وقتی روی مشترکین خود تأثیری می گذارید، نه تنها احتمال اینکه آنها به مشتری تبدیل شوند را افزایش می دهید، بلکه کسب و کار شما را به دوستان، همکاران و خانواده خود ارجاع می دهند.

2. ایمیل های تبلیغاتی

یک ایمیل تبلیغاتی برای تبلیغ یا تبلیغ یک محصول، خدمات یا رویداد ارسال می شود تا آنها را متقاعد به انجام یک اقدام خاص، مانند خرید، اشتراک در یک سرویس، یا رفتن به یک رویداد کند.

ارسال ایمیل های تبلیغاتی می تواند به افزایش وفاداری مصرف کننده و آگاهی از برند کمک کند. از ایمیل های تبلیغاتی می توان برای افزایش فروش و به دست آوردن پول نقد استفاده کرد. کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان را تشویق به خرید کرده و فروش خود را با تخفیف‌های ویژه، تبلیغات یا انواع دیگر مشوق‌ها برای استفاده از آن‌ها افزایش دهند.

ایمیل های تبلیغاتی بیش از حد و محتوای نامرتبط می تواند منجر به لغو اشتراک بسیاری شود.

3. ایمیل معاملاتی

ایمیلی که به صورت خودکار در پاسخ به یک اقدام خاص مانند خرید یا ثبت نام ارسال می شود، نوعی ایمیل مارکتینگ است که به ایمیل تراکنشی معروف است. معمولاً به یک کاربر خاص هدایت می شود و به آنها در مورد تراکنش اخیر خود می گوید.

تأیید خریدها، به‌روزرسانی‌ها در مورد وضعیت حمل و نقل، درخواست رمزهای عبور جدید، و احوالپرسی رسمی همگی نمونه‌هایی از ایمیل‌های تراکنشی هستند.

ایمیل های تراکنش به شما فرصتی برای فروش یا فروش متقابل بر اساس رفتار خرید اخیرشان می دهند.

4. ایمیل خوش آمدید

ایمیل خوش آمدگویی با هدف خوشامدگویی به مشترکین جدید در لیست ایمیل شما و ارائه اطلاعاتی در مورد شرکت شما و آنچه می توانند انتظار داشته باشند را به آنها ارائه می دهد.

اولین ایمیل شما به یک مشترک یا مشتری جدید باید برای معرفی شرکت شما، آموزش آنها در مورد آنچه شما باید ارائه دهید و برقراری ارتباط با آنها باشد. در اینجا چند دستورالعمل برای ایجاد یک ایمیل معرفی جذاب و آموزنده وجود دارد که مشتری جدید شما را تحت تاثیر قرار می دهد و لحن ایجاد یک رابطه سازنده با شرکت شما را ایجاد می کند:

  1. با احوالپرسی شخصاً با نام خواننده و معرفی آنها به شرکت خود، تأثیر اولیه خوبی داشته باشید.
  2. از آنها برای حمایت از کسب و کار شما، مشترک شدن در خبرنامه یا خرید تشکر کنید.
  3. خلاصه ای سریع از شرکت خود و آنچه آن را خاص می کند به آنها ارائه دهید. بر ویژگی های متمایز برند خود و ارزشی که به بازار می آورید تأکید کنید.
  4. مشترکین خود را از تعداد دفعات ارسال خبرنامه ایمیل خود، نوع محتوایی که می خواهید برای آنها ارسال کنید و هر گونه پیشنهاد ویژه یا مشوق های دیگری که می توانند منتظر آن باشند مطلع کنید.
  5. به خریداران یا مشترکینی که برای اولین بار هستند تخفیف یا مشوق دیگری برای علاقه مندی آنها به کسب و کار خود ارائه دهید.
  6. پیوندهای وب و رسانه های اجتماعی را اضافه کنید تا مشترک یا مصرف کننده جدید بتواند آخرین پست های وبلاگ شما را بخواند و به سرعت درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کند.
  7. ایمیل خوشامدگویی خود را با یک تماس برای اقدام واضح به پایان برسانید تا مشترک یا مصرف کننده جدید را تشویق کنید تا اقدامات خاصی مانند دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی، اشتراک در خبرنامه یا خرید از فروشگاه آنلاین شما انجام دهد.

ایمیل خوشامدگویی خود را کوتاه، مؤدبانه و حول محور ایجاد ارتباط با مشترک یا مشتری جدید نگه دارید.

5. ایمیل سبد خرید رها شده

هنگامی که مشتریان بدون پایان تراکنش، محصولاتی را به سبد خرید خود اضافه می کنند، یک ایمیل سبد خرید رها شده دریافت می کنند. آنها برای مشتریان فرستاده می شوند تا توجه آنها را به چیزی که قبل از اینکه بدون خرید از آنجا خارج می شدند، جلب کنند.

ایمیل‌هایی که پس از رها کردن سبد خرید به مشتریان ارسال می‌شوند، اغلب شامل یک پیام شخصی‌شده است که محصولاتی را که مشتری اضافه کرده است و یک CTA برای تکمیل تراکنش فهرست می‌کند. یک کوپن تخفیف یا پیشنهاد مشابه می تواند در ایمیل گنجانده شود تا خریدار انگیزه بیشتری برای تکمیل معامله داشته باشد.

ایمیل‌های ارسال شده به مشتریانی که سبد خریدشان رها شده است می‌تواند برای برنامه تجارت الکترونیکی برای جبران درآمد از دست رفته ارزشمند باشد. علاوه بر این، می‌توانید نرخ تبدیل را با تشویق مشتریانی که پس از رها کردن خریدشان به پایان برمی‌گردند، افزایش دهید.

تنظیم یک ایمیل سبد خرید رها شده برای هر مصرف کننده و علایق خاص آنها بسیار مهم است. در اینجا، می توان از خطوط موضوعی جذاب استفاده کرد. این تضمین می کند که ایمیل به خوبی طراحی شده و خواندن آن ساده است.

همچنین بخوانید: 7 ابزار برتر بازاریابی ایمیلی برای سال 2023 برای ارتقاء سطح کسب و کار شما

6. ایمیل تعامل مجدد

یک ایمیل تعامل مجدد برای مشترکین غیرفعال ارسال می شود تا آنها را دوباره با برند شما آشنا کند. اکنون، این آنها را تشویق می کند تا دوباره با سازمان شما تعامل کنند. یک ایمیل تعامل مجدد موثر باید شامل یک پیام شخصی‌شده باشد که نشان می‌دهد به انگیزه‌های پیشنهاد عدم فعالیت مشترک اهمیت می‌دهید تا مشتری را دوباره به برند خود علاقه مند کنید. در اصل، رایمیل های تعاملی باید یک عنصر منظم از استراتژی بازاریابی ایمیلی شما باشد تا لیست ایمیل شما فعال بماند و مشترکین شما به تجارت شما علاقه مند شوند.

موفقیت کمپین های ایمیل مارکتینگ شما با تقویت روابط خود با مشترکین از طریق دادن چیزی ارزشمند به آنها و ایجاد ارتباط مجدد با شما برای آنها بهبود می یابد.

7. ایمیل برگشتی

ایمیل برگشتی یک آدرس ایمیل برای مشتریانی است که مدتی است با کسب و کار شما تعامل نداشته اند یا خریدی انجام نداده اند یا به مشتریان سابق به امید به دست آوردن مجدد کسب و کارشان.

فعال سازی مجدد مشتریان غیرفعال و جذب مجدد آنها به سمت برند خود می تواند از طریق استفاده از ایمیل های برگشتی انجام شود. علاوه بر این، می‌توانید مشتریان را وفادارتر کنید و با تمرکز بر آنچه می‌خواهند و دادن آن به آن‌ها، کسب‌وکار بیشتری وارد کنید.

برای اینکه این مشتریان دوباره از شما خرید کنند، باید یک ایمیل بازگشتی همراه با نامه ای شخصی برای آنها ارسال کنید که از آنها برای خریدهای گذشته تشکر کرده، نگرانی خود را در مورد عدم فعالیت اخیر آنها ابراز کرده و نوعی انگیزه برای دریافت آنها فراهم می کند. برای بازگشت به سایت و خرید. علاوه بر این، yهمچنین می توانید یک تماس برای اقدام (CTA) را در ایمیل خود بگنجانید تا مشتری را علاقه مند کنید تا دوباره با کسب و کار شما درگیر شود، چه از طریق بازدید از وب سایت یا خرید.

نوشتن یک ایمیل بازگشتی موثر مستلزم حفظ محتوا متناسب با مصرف کننده و تمرکز بر نیازهای خاص آنهاست. علاوه بر این، از خطوط موضوعی جذاب استفاده کنید، ایمیل را برای خواندن آسان کنید، و با یک فراخوان قوی برای اقدام برای ترغیب آنها به بازدید مجدد از کسب و کارتان پایان دهید.

ایجاد روابط نزدیک تر با مصرف کنندگان و افزایش اثربخشی کمپین های بازاریابی ایمیلی شما می تواند با ارائه ارزش و آسان کردن بازگشت مشتریان انجام شود.

همچنین بخوانید: فاش شد: 6 دلیل برای اینکه چرا باید یک لیست پستی برای دستیابی به مخاطب هدف درست ایجاد کنید

8. ایمیل ارجاع

ایمیل هایی که مشترکین یا مشتریان را ترغیب می کنند تا شرکت شما را به دوستان و خانواده خود توصیه کنند، نمونه هایی از ایمیل های ارجاع هستند. در اصل، هدف آن کمک به شما برای یافتن مشتریان جدید با استفاده از مشتریان فعلی و تشویق آنها به انتشار این خبر است.

ایمیل ارجاع ممکن است به ارجاع دهنده و داور پاداش یا انگیزه بدهد.

بهترین ایمیل های ارجاع بر اساس نیازها یا علایق گیرنده تنظیم می شوند. در واقع، ایمیل ها باید از نظر بصری زیبا، آسان برای خواندن و حاوی یک فراخوان برای اقدام واضح باشند. اکنون، این گیرندگان را تشویق می کند تا دوستان و بستگان خود را معرفی کنند. علاوه بر این، دادن آنچه به مشتریان می‌خواهند و ساده‌تر کردن آن‌ها برای اطلاع‌رسانی به دوستان خود درباره برند شما می‌تواند منجر به روابط بهتر با مشتری و افزایش فروش شود.

9. افزایش فروش ایمیل

ایمیل فروش بیشتر پیامی تبلیغاتی است که برای خریداران فعلی یا بالقوه ارسال می‌شود و اقلام یا خدمات تکمیلی یا بالاتر را توصیه می‌کند تا آنها را وادار به خرید بیشتر یا خرید اقلام گران‌تر کند. در اصل، یک ایمیل پرفروش با پیشنهاد دادن اقلام یا خدمات اضافی که ممکن است مفید باشند، قصد دارد مصرف کننده را وادار کند تا پول بیشتری را با نام تجاری خرج کند.

آنها پس از تکمیل خرید یا افزودن یک کالا به سبد خرید برای مشتریان ارسال می شوند. برای ترغیب خریدار به خرید دوم، ایمیل ممکن است حاوی توصیه‌های شخصی‌شده محصول، پیشنهادات یا تخفیف‌های محدود یا مشوق‌های دیگر باشد. علاوه بر این، جمشتریان مشتاقانه منتظر دریافت پیشنهادات مرتبط بر اساس پروفایل و خریدهای گذشته خود هستند. بنابراین، کسب و کارها باید از داده های مصرف کننده و تجزیه و تحلیل برای ارسال توصیه های مناسب محصول استفاده کنند.

همچنین بخوانید: استراتژی بازاریابی ایمیلی در سال 2023: یاد بگیرید چگونه یک کمپین موفق برنامه ریزی کنید

10. ایمیل بازخورد

برای بهبود محصولات، خدمات یا تجربه مشتری خود، از گیرندگان بازخورد بخواهید. هنگامی که مشتری از یک سرویس خرید، استفاده کرده است، یا به روش دیگری با یک کسب و کار ارتباط برقرار کرده است، سازمان ممکن است از طریق ایمیل درخواست بازخورد کند.

ارسال ایمیل بازخورد به مشتری یا مشتری به شما این امکان را می دهد که نظرات آنها را در مورد خدمات یا محصولی که ارائه کرده اید دریافت کنید. ایمیل بازخورد با هدف تقویت روابط با مشتری با نشان دادن اینکه نظرات آنها ارزشمند است و کمک به اصلاح محصول یا خدمات مورد نظر است.

ایمیل‌های کارآمد برای ارائه بازخورد باید ساده برای خواندن و درک باشند. این ایمیل اغلب حاوی یک نظرسنجی، نظرسنجی یا پرسشنامه است که از گیرنده می‌خواهد رضایت خود را از محصول یا خدمات ارزیابی کند و بازخورد خاصی در مورد بهبود آن ارائه دهد. هدف نظرسنجی باید روشن باشد و به مشتریان باید زمان معقولی برای پاسخ دادن یا داشتن انگیزه روشن برای انجام آن داده شود.

تطبیق سؤالات در ایمیل بازخورد برای هر مصرف کننده مهم است. در نهایت، ایمیل‌های بازخورد به دریافت بینش و بازخورد مفید از مشتریان کمک می‌کنند.

پتانسیل بازاریابی دیجیتال خود را با افتخار باز کنید

آشنایی با انواع ایمیل های مورد استفاده در کمپین های بازاریابی ایمیلی برای هدایت استراتژی های بازاریابی موفق بسیار مهم است. بنابراین، برای افزایش مهارت های خود در طراحی و اجرای کمپین های بازاریابی ایمیلی موثر، در Emeritus ثبت نام کنید. دوره دیجیتال مارکتینگ اکنون. بینش های ارزشمندی به دست آورید، بهترین شیوه های صنعت را بیاموزید، و تخصص بازاریابی ایمیلی خود را به سطح بعدی ببرید. امروز ثبت نام کنید و پتانسیل بازاریابی دیجیتال خود را باز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *