14 مهارت مهم کپی‌نویسی که هر بازاریاب باید تسلط داشته باشد


کپی عالی در اطراف ما وجود دارد. نه فقط در تبلیغات نایک یا در بیلبوردها، بلکه در ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و آن ساندویچ‌بردهای کوچک دلپذیر در پیاده‌روهای شهر.

منبع

همه این کلمات برای کسب و کارها کار سنگینی انجام می دهند. آنها آگاهی، ترافیک، سرنخ و تبدیل ایجاد می کنند. این در مورد ساندویچ تخته های پیاده رو و کمپین های تبلیغاتی هفت رقمی صادق است.

پس چگونه می توان نسخه ای را نوشت که تبدیل می کند؟

پس از یک دهه نویسندگی حرفه‌ای، برخی از مهارت‌های کپی‌رایتینگ را برای انتخاب کلماتی که به عمل وادار می‌کنند اساسی یافتم – چه کپی‌رایتینگ تمرکز اصلی شغل شما باشد یا صرفاً چیزی که به آن دست می‌زنید. من آنها را در اینجا فهرست کرده‌ام و آنها را رتبه‌بندی کرده‌ام، که از مهمترین آنها شروع می‌شود.

بر این مهارت ها مسلط شوید و نسخه شما کارهای بزرگی برای کسب و کار شما انجام خواهد داد. و اگر شما هم مثل من هستید، از نوشتن آن لذت خواهید برد.

1. کنجکاوی

بهترین کپی‌رایترهایی که تا به حال خوانده‌ام، همیشه بهترین «نویسندگان» نیستند. آن‌ها افرادی هستند که واقعاً می‌خواهند بفهمند چیزی چگونه کار می‌کند و از توضیح آن برای دیگران هیجان‌زده هستند.

ادمن مشهور دیوید اوگیلوی مظهر کنجکاوی بود. او به درک همه چیز در مورد محصولاتی که به بازار عرضه می کرد و افرادی که آنها را خریداری می کردند وسواس داشت.

کنجکاوی سوختی است که به هر مهارت دیگری در این لیست انرژی می دهد. اگر کنجکاو باشید، طبیعتاً همدل تر خواهید بود. شما می خواهید استراتژی بازاریابی را یاد بگیرید. و شما یک مصاحبه کننده دیوانه خوب خواهید بود.

شما حتی می توانید از کنجکاوی مخاطبان خود برای ایجاد آگاهی بیشتر استفاده کنید.

به همین دلیل کنجکاوی را مهمترین مهارت کپی رایتینگ می دانم.

2. همدلی

همدلی یک مهارت مهم کپی‌نویسی است، زیرا به ما این قدرت را می‌دهد که تصور کنیم مشتری با چه چیزی مبارزه می‌کند تا بتوانیم راه حل خود را به روشی مرتبط‌تر توضیح دهیم.

با کمی همدلی نمی نویسید که یک SUV خانوادگی دارای یک سیستم سرگرمی پیشرفته است. درعوض، می گویید «آنقدر حواس پرتی دارد که هیچ کس نپرسد «آیا ما هنوز آنجا هستیم؟»

مولی میدز متوجه می شود. آنها از کلمات قدرتمندی مانند “آشوب” و “استرس” برای همدردی با والدین پرمشغله ای استفاده می کنند که سعی می کنند آن را در طول تعطیلات مدرسه حفظ کنند.

همدلی یک پاسخ عصبی است، بنابراین اکثر ما به طور طبیعی آن را داریم. اما می توانید با تمرین مهارت را تقویت کنید.

3. تعیین هدف

هنگام نوشتن، به راحتی می توان در تبدیل عبارات سرگرم کننده و استفاده بیش از حد از همخوانی گم شد. اما مهم است که به یاد داشته باشید که کپی رایتینگ، به طور طبیعی، به یک هدف خاص نیاز دارد. ممکن است برای افزایش آگاهی از برند شما یا اینکه مردم روی دکمه فراخوان در یک تبلیغ کلیک کنند.

در هر صورت، هدف مقصد شماست و کپی رایتینگ نحوه رسیدن شما به آنجاست.

تنظیم هدف یک مهارت مهم در نوشتن است زیرا بدون آن، احتمالاً با اهداف بازاریابی سازمان خود همسو نخواهید شد. شاید بنویسید که نوع اشتباهی از مشتریان را هدف قرار می دهد. یا ممکن است زمانی که نیاز واقعی سرنخ های جدید است، کلیک ها را هدف گرفته باشید.

از آنجایی که هدف تعیین می کند که شما چگونه تحقیق کنید و کپی بنویسید، هدف گذاری در این لیست جایگاه بالایی دارد.

4. درک بازاریابی

من هنوز در موقعیتی قرار نگرفته ام که چیزی که نوشته ام بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر نباشد. هر چه بیشتر در مورد رشته‌های دیگر مانند PPC و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بیاموزم، در نوشتن نسخه‌ای که آن ابتکارات را موفقیت‌آمیز می‌کند مؤثرتر هستم. اینگونه است که درک بازاریابی راه خود را به نقطه چهارم مهارت های مهم کپی رایتینگ می رساند.

در اینجا یک مثال است. قیف فروش یک مفهوم اساسی برای بازاریابان است.

وقتی فهمیدم مشتریان چگونه از طریق قیف فروش حرکت می کنند، بهتر می توانستم نسخه ای بنویسم که هر انتقال را روان تر کند. به خصوص زمانی که وارد نوشتن نسخه بازاریابی ایمیلی شدم بسیار مفید بود. من از تلاش برای تبدیل هر خواننده دست کشیدم و شروع به آموزش و سرگرم کردن افرادی کردم که آمادگی خرید نداشتند. نرخ باز افزایش یافت و ریزش مشترکین کاهش یافت.

5. استفاده از چهار C از کپی رایتینگ

چهار C که کپی رایتینگ خوب را توصیف می کنند عبارتند از: واضح، معتبر، مختصر، و قانع کننده. وقتی آنها را روی نسخه خود اعمال می کنید، طبیعتاً بهتر می شود.

اما مهارت واقعی کپی‌نویسی در اینجا این است که بدانیم چهار C را به چه ترتیبی اعمال کنیم.

در اینجا نحوه در نظر گرفتن من است:

کپی باید همیشه واضح باشد.

مهمتر از همه، خواننده باید پیام شما را بفهمد. هر کار دیگری که انجام می دهید، مطمئن شوید که واضح است.

کپی باید معتبر باشد، تا زمانی که واضح باشد.

کپی رایتینگ نیاز به ایجاد اعتماد دارد. داستان های مشتری، ذکر جوایز و غیره را اضافه کنید تا نشان دهید در کاری که انجام می دهید خوب هستید.

فقط مطمئن شوید که این اضافات پیام را مخدوش نکنند.

کپی باید مختصر باشد، تا زمانی که هنوز واضح و معتبر باشد.

شما زمان زیادی برای بیان دیدگاه خود ندارید. بنابراین هر کلمه یا عبارتی را که در خدمت این هدف نیست، قطع کنید. گفته شد، شما نمی خواهید آنقدر کلمات را حذف کنید که مردم متوجه منظور شما نشوند.

تا زمانی که هنوز واضح، مختصر و معتبر باشد، کپی باید جذاب باشد.

کپی کردن نیاز به انگیزه دادن به افراد برای فکر کردن یا انجام کاری دارد. می توانید از برخی کلمات قدرتمند، احساس فوریت یا تشبیهات استفاده کنید تا همه چیز را به خانه بیاورید.

با این حال، مرز باریکی بین قانع کننده و اجباری وجود دارد. اگر نمی‌توانید بدون از دست دادن اعتبار (یا بدون طولانی کردن آن) کپی جذاب‌تری اضافه کنید، آن را کوتاه کنید و روی نکات دیگر تمرکز کنید.

6. توضیح ساده پیچیده

عبارتی در آموزش و بازاریابی وجود دارد به نام توضیح دهید مثل من پنج ساله هستم (ELI5). ایده این است که موضوعات پیچیده را بشکافیم و به روشی ارائه کنیم که یک کودک پنج ساله بتواند آن را بفهمد. این یک مهارت فوق‌العاده مفید برای یک کپی‌رایتر است، زیرا شما اغلب مترجم بین افراد فنی تولیدکننده محصول و افراد غیر فنی هستید که از آن استفاده می‌کنند.

راه های زیادی برای استفاده از ELI5 وجود دارد. می‌توانید از لحن مکالمه‌ای استفاده کنید، از فرمول‌های کپی‌نویسی استفاده کنید، یا عبارات پل اضافه کنید تا خوانندگان را درگیر خود نگه دارید.

7. مثل یک کارآگاه مصاحبه کنید

یک برنامه تلویزیونی کارآگاهی قدیمی به نام Columbo وجود دارد. در آن، شخصیت عنوان با مهربانی، اما بی وقفه، «فقط یک سؤال دیگر» از مظنونین می پرسد تا اینکه بفهمد دقیقاً در شب قتل چه اتفاقی افتاده است.

مصاحبه ها بازجویی نیست اما زمانی که به یک مشتری یا متخصص موضوع مراجعه می‌کنید تا تصویر کامل را به دست آورید، یک سوال دیگر می‌پرسید که یک داستان قاتل را فاش می‌کند.

8. کاربرد روانشناسی

یکی از بزرگترین پشیمانی های من این است که در روانشناسی جزئی نگذاشتم. نه به این دلیل که می خواهم بدانم چگونه مغز مردم را هک کنم تا بیشتر بفروشم. اما برای درک بهتر اینکه مردم چگونه اطلاعات را پردازش می کنند و برای نوشتن یک نسخه تبلیغاتی احساسی بهتر. این مهارتی است که هر کپی‌رایتری از آن بهره می‌برد.

به جای ثبت نام در کلاس های رسمی، کپی رایترها می توانند در مورد اصول روانشناختی خاصی بیاموزند و تمرین کنند تا آنها را در نسخه خود تا کنند. همچنین نمونه های زیادی از کپی احساسی برای مطالعه وجود دارد.

9. اولویت دادن مانند یک روزنامه نگار

آیا با هرم وارونه آشنایی دارید؟ این یکی از اولین اصولی بود که در کلاس روزنامه نگاری 101 یاد گرفتم. اساساً، نحوه قرار دادن خبرنگاران مهم‌ترین اطلاعات در بالای صفحه است و سپس جزئیات پشتیبانی را بعد از آن اضافه می‌کنند.

در سایر رشته های ارتباطی، به آن BLUF (خط پایین رو به جلو) می گویند.

در هر صورت، این یک مهارت واقعاً مفید برای نوشتن کپی Google Ads و هر چیزی که برای صفحه‌های کوچک بهینه شده است، جایی که بیشتر پیام شما در زیر صفحه قرار دارد، است.

10. بررسی نفس خود

من در اوایل کارم یاد گرفتم که نفس به دلایل مختلف قاتل کپی بزرگ است.

اول اینکه کپی رایتینگ یک ورزش گروهی است. بهترین کار زمانی اتفاق می افتد که افراد با تجربیات مختلف با هم همکاری کنند. این به معنای پذیرفتن ایده های افرادی است که سابقه نوشتن ندارند.

دوم، گاهی اوقات مجبور می‌شوید کپی‌های مورد علاقه خود را حذف کنید. اصطلاح ناخوشایند “کشتن عزیزان خود” است و به معنای حذف کپی بسیار خوب نوشته شده ای است که با لحن یا هدف قطعه مطابقت ندارد.

و در نهایت، شما اغلب نیاز دارید که چیز بدی بنویسید تا به چیز خوب برسید. وقتی برای اولین بار شروع به نوشتن کردم، به صفحه کلید ضربه می زدم، به شدت به پشت اسپیس ضربه می زدم، سپس در حالی که زاویه جدیدی را امتحان می کردم، کلیدها را با شدت بیشتری می زدم. در نهایت، یاد گرفتم که اول اجازه بدهم یک نسخه بد جریان پیدا کند، حتی اگر به غرور من آسیب بزند. همیشه دورهای ویرایش برای عالی کردن آن وجود دارد.

11. درک اصول سئو

ما در حال رسیدن به انتهای لیست هستیم، اما نمی‌خواهم این تصور را ایجاد کنم که سئو مهم نیست. حتی اکنون در عصر پست‌های بدون کلیک و همه چیزهایی که از هوش مصنوعی بهره می‌برند، ترافیک زیادی از آن صفحات نتایج موتور جستجو می‌آید. و اغلب، این افراد در وسط به دنبال چیزهایی هستند که شما می فروشید.

کپی رایتینگ برای سئو مهارت خودش است. شما باید بدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید و آنها را به صورت ارگانیک در نسخه خود جای دهید. شما همچنین باید چیزهایی مانند ساختار صفحه و تگ های alt را درک کنید. تسلط کمی طول می‌کشد، اما مهارت‌های کپی‌نویسی سئو یک تیر مهم در چشم‌انداز بازاریاب است.

اگر این مهارت را یاد می‌گیرید، این 9 نکته در زمینه سئو به شما کمک می‌کند تا در گوگل و بینگ رتبه بالایی کسب کنید.

12. تمرکز بر ارزش

من برای اولین بار در مورد FAB (ویژگی، مزیت، مزیت) در کلاس فروش، سال ها قبل از شروع نوشتن، یاد گرفتم. هدف کلاس این بود که تفاوت بین یک ویژگی یک محصول (ویژگی)، چگونه کمک می کند (مزیت) و چرا این امر باعث بهتر شدن زندگی مشتری می شود (منافع) به ما بیاموزد.

درس این بود که یک محصول مرتبط تر و با ارزش تر شود، مزیت آن برجسته شود.

به عنوان مثال، ویژگی یک ماپ جدید می‌تواند چرخش فنری آن باشد. مزیت آن این است که برای بیرون راندن آب کثیف از سر پاک کن به نیروی کمتری نیاز دارد. اما ما با این مزیت، “تلاش کمتر، تمیز کردن سریعتر” پیشتاز خواهیم بود.

13. توجه خود به جزئیات…

اولین شغل بزرگسالی من به عنوان مدیر فروش برای یک زنجیره خرده فروشی بزرگ بود. شعار ما برای قرار دادن نمایشگرهای جدید یا قفسه های جوراب ساق بلند این بود که «خرده فروشی جزئیات است». در حالی که قافیه از هم می پاشد، جزئیات محور بودن یک مهارت کلاچ برای کپی رایتینگ نیز هست.

دلارها پشت چرایی اهمیت توجه به جزئیات وجود دارد. شرکت‌هایی که اشتباهات دستوری و املایی مکرر در وب‌سایت خود دارند، دو برابر تعداد مشتریان خود را نسبت به مشاغلی که این اشتباهات را ندارند از دست می‌دهند. بعلاوه، تبلیغات گوگل با اشتباهات تایپی، کلیک کمتری دریافت می کند و هزینه هر کلیک بیشتر از سایر تبلیغات است.

14. … در حالی که به اندازه کافی راحت هستید که قوانین دستور زبان را بشکنید

ابزارهایی مانند Grammarly و حتی ChatGPT گرفتن دستور زبان را بسیار آسان می کنند. چالش واقعی این است که ماهرانه در برابر قوانین عمل کنید، زمانی که به شما کمک می کند تا از آن استفاده کنید.

همانطور که آن هندلی بزرگ در کتابش «همه می‌نویسند» می‌گوید: «من شما را تشویق می‌کنم که با خیال راحت و بدون ترس این قوانین را زیر پا بگذارید و آن اشتباهات را در نوشتن مرتکب شوید – اما فقط زمانی که این کار وضوح و خوانایی بیشتری به شما می‌دهد.»

پس چک کننده های املا و دستور زبان خود را فعال کنید. اما از چیزهایی که اصلاح می کنند درس بگیرید. سپس، وقتی فرصت پیش آمد، می توانید خطوط گرامری را محو کنید تا کپی بهتری بنویسید.

مهارت های کپی رایتینگ را از کارشناسان کسب کنید

کپی رایتینگ فقط برای بازاریابان تمام وقت و حرفه ای نیست. تقریباً هر کسی که مجبور است برای کار ایمیل، ارائه یا آگهی های فروش بنویسد، از دانستن نحوه انجام بهتر آن سود می برد.

در اینجا خلاصه‌ای از مهارت‌های برتر کپی‌نویسی که بازاریابان باید بر آن مسلط شوند، آورده شده است:

  1. کنجکاوی
  2. یکدلی
  3. تعیین هدف
  4. دانش بازاریابی
  5. چهار C کپی رایتینگ
  6. پیچیده را به سادگی توضیح دهید
  7. مصاحبه کردن
  8. کاربرد روانشناسی
  9. اولویت بندی اطلاعات
  10. بررسی نفس خود
  11. درک سئو
  12. تمرکز بر ارزش
  13. توجه به جزئیات
  14. زیر پا گذاشتن قوانین گرامری

خوشبختانه راه های زیادی برای یادگیری وجود دارد. این 10 منبع رایگان کپی رایتینگ مکانی عالی برای شروع هستند. آنها فرمول ها، کپی احساسی، کلمات قدرتمند، و خیلی بیشتر را پوشش می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید