15 تاکتیک برای افزایش رتبه شما (که به محتوای جدید نیاز ندارد)


سئو یک بازی طولانی مدت است.

اما این بدان معنا نیست که هیچ فرصتی برای بهبود سئوی شما وجود ندارد. تاکتیک های زیر نه تنها رتبه شما را بهبود می بخشد، بلکه به شما برای ایجاد محتوای جدید نیز نیاز ندارند.

از آنها بگذریم.

1. کلیک های بیشتری بر روی صفحات با رتبه برتر خود دریافت کنید

تگ عنوان یکی از اولین چیزهایی است که جستجوگر می بیند:

جذاب کردن آن می تواند آنها را ترغیب کند که صفحه شما را نسبت به سایرین در SERP انتخاب کنند.

با این حال، بهینه سازی تگ عنوان صفحاتی که توسط جستجوگران دیده نمی شوند، فایده ای ندارد. بنابراین ما می‌خواهیم روی صفحاتی تمرکز کنیم که در حال حاضر رتبه بالایی دارند، به‌ویژه آنهایی که در موقعیت‌های #2 تا 5 هستند.

در اینجا نحوه پیدا کردن آنها آمده است:

  1. به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
  2. دامنه خود را وارد کنید
  3. برو به صفحات برتر گزارش
  4. را تنظیم کنید موقعیت به 2-5 فیلتر کنید

سپس می توانیم از ChatGPT به عنوان الهام بخش برای ایجاد برچسب های عنوان قانع کننده استفاده کنیم. به عنوان مثال، اجازه دهید از آن بخواهیم که 10 عنوان قابل کلیک برای این پست وبلاگ ایجاد کند. برای بهترین نتیجه، یک عنوان کاربردی به آن می‌دهم و از آن می‌خواهم که این عناوین را به حداکثر 60 کاراکتر محدود کند (از آنجایی که گوگل تگ‌های عنوان را فراتر از آن قطع می‌کند).

بسیار مناسب و با استفاده از استراتژی‌های موجود در مقاله‌های زیر می‌توانیم آن را حتی بهتر کنیم.

2. محتوا را با کاهش ترافیک بازخوانی کنید

در Ahrefs، ما هر سه ماه یک بار یک ممیزی محتوا انجام می دهیم. در یکی از این ممیزی ها، متوجه شدم که ترافیک ارگانیک به پست ما در مورد ابزارهای سئو رایگان در حال کاهش است.

بنابراین آن را به روز کردم. و ترافیک بالا گرفت.

ساده ترین راه برای یافتن محتوایی که ارزش به روز رسانی دارد، نصب افزونه سئوی رایگان وردپرس و اجرای ممیزی محتوا است. این به شما می گوید که کدام مقالات را به روز کنید.

سپس مراحل موجود در منبع زیر را برای به روز رسانی این پست ها دنبال کنید.

3. شکاف های محتوایی در محتوای موجود را پر کنید

اگر صفحات با رتبه برتر موضوعات فرعی مشابهی را پوشش دهند، احتمالاً مهم هستند و آنچه جستجوگران انتظار دارند ببینند.

ما می‌توانیم این موضوعات فرعی را با نگاه کردن به کلمات کلیدی رایجی که صفحات با رتبه برتر برای آنها رتبه‌بندی می‌شوند، پیدا کنیم. در اینجا نحوه یافتن این «شکاف‌های محتوا» آمده است:

  1. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs وارد کنید
  2. اسکرول کنید به نمای کلی SERP
  3. حداکثر پنج صفحه رقیب مرتبط را بررسی کنید
  4. کلیک باز کردن در و انتخاب کنید شکاف محتوایی

این موضوع را باز می کند شکاف محتوا گزارش، که در آن رتبه بندی کلمات کلیدی رایج در بین این صفحات را مشاهده خواهید کرد. نتایج را بررسی کنید تا ببینید آیا موضوعات فرعی وجود دارد که بتوانید آنها را پوشش دهید.

برای مثال، اگر می‌خواهیم پست خود را در رسانه‌های کسب‌شده به‌روزرسانی کنیم، ممکن است موضوعات فرعی مانند زیر را در نظر بگیریم:

  • نمونه های رسانه های متعلق به
  • نمونه های رسانه های پولی
  • رسانه پولی در مقابل رسانه های درآمدی

4. صفحات مهم را با لینک های داخلی تقویت کنید

پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در همان دامنه به دیگری هستند. پیوندهای داخلی به جریان صفحه رنک در اطراف سایت شما کمک می کنند (که یک فاکتور رتبه بندی گوگل را تایید کرد).

در صورت استفاده صحیح، می توانند عملکرد صفحات شما را در گوگل افزایش دهند.

در اینجا نحوه یافتن صفحاتی برای افزودن پیوندهای داخلی به آنها آمده است:

  1. برای ابزار رایگان Ahrefs Webmaster Tools (AWT) ثبت نام کنید
  2. با استفاده از حسابرسی سایت Ahrefs یک خزیدن را اجرا کنید
  3. وقتی خزیدن تمام شد، به قسمت بروید فرصت های پیوند داخلی گزارش

این گزارش به شما فرصت های لینک داخلی مرتبط در سایت شما را نشان می دهد. صفحات “پول” خود را با تنظیم فیلتر روی “صفحه هدف” جستجو کنید.

از طریق پیشنهادات توصیه شده نگاه کنید. در صورت لزوم، پیوندهای داخلی خود را اضافه کنید.

5. بک لینک های شکسته که به سایت شما می آیند را برطرف کنید

بک لینک های شکسته به طور طبیعی اتفاق می افتد زیرا وب سایت ها اغلب صفحات را حذف یا تغییر مسیر می دهند.

اما اگر صفحات شکسته ای دارید که بسیاری از سایت ها به آن ها لینک می دهند، ترافیک ارجاع بالقوه و «صندوق پیوند» را از دست می دهید.

در اینجا نحوه یافتن این صفحات آمده است:

  1. به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
  2. دامنه خود را وارد کنید
  3. برو به بهترین از طریق لینک گزارش
  4. فیلتر «کد HTTP» را روی آن تنظیم کنید 404 پیدا نشد
  5. نتایج را بر اساس مرتب کنید دامنه های ارجاع دهنده

سپس این فلوچارت را دنبال کنید تا تصمیم بگیرید چگونه آنها را “رفع” کنید:

6. دنبال قطعه های برجسته بروید

گوگل اغلب پاسخ کامل یا جزئی به یک پرس و جو را مستقیماً در SERP ها نشان می دهد.

این به عنوان یک قطعه برجسته شناخته می شود، و شما اغلب می توانید با گرفتن آن جلوتر از دیگران بپرید. اما چگونه می توان برنده قطعه شد؟

اول از همه: با توجه به دانش ما، شما باید باشید قبلا، پیش از این رتبه در صفحه اول به این معنی که برای بهینه سازی برای قطعه های برجسته، باید کلمات کلیدی را پیدا کنید:

  • که قطعه های برجسته را نشان می دهد.
  • جایی که در بین 10 رتبه برتر قرار گرفته اید.
  • با پتانسیل ترافیک مناسب

در اینجا نحوه پیدا کردن آنها آمده است:

  1. به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
  2. دامنه خود را وارد کنید
  3. برو به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش
  4. را تنظیم کنید موقعیت به 2-10 فیلتر کنید
  5. استفاده کنید ویژگی های SERP فیلتر برای یافتن کلمات کلیدی که باعث ایجاد گزیده‌های برجسته می‌شوند «جایی که هدف رتبه‌بندی نمی‌شود»

لیست را نگاه کنید تا ببینید آیا فرصت هایی وجود دارد که بتوانید قطعه را بگیرید.

به عنوان مثال، ما در حال حاضر رتبه 3 را برای “استراتژی محتوای سئو” داریم:

به نظر می رسد که این قطعه نیاز به تعریفی برای “استراتژی سئو” دارد، که ما در صفحه خود نداشتیم. ما می‌توانیم آن تعریف را درج کنیم و امیدواریم که این قطعه را برای خودمان ببریم.

بخش سؤالات متداول به سؤالات رایج در مورد یک موضوع پاسخ می دهد. افزودن آن‌ها به صفحه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری داشته باشید.

از آنجایی که ما به یک سوال متداول مربوط به برچسب‌های H1 پاسخ دادیم – طول – اکنون در گوگل رتبه‌بندی می‌کنیم که مردم به دنبال این پاسخ هستند:

در اینجا نحوه یافتن سؤالات متداول برای پاسخ آمده است:

  1. به Keywords Explorer بروید
  2. موضوع خود را وارد کنید
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش
  4. جابجایی به “سوالات”

8. ادعای ذکر نامرتبط

منشن های بدون پیوند، اشاره های آنلاین از برند یا محصول شما هستند که به سایت شما پیوندی ندارند. به عنوان مثال، این صفحه از ما نام می برد اما به عقب پیوند نمی دهد:

در اینجا نحوه یافتن نام های نامرتبط برای نام تجاری خود آورده شده است:

  1. به Web Explorer Ahrefs بروید
  2. جستجو با استفاده از این پارامترها: (brand) -outlinkdomain:yourdomain.com -site:yourdomain.com

در این مثال، میلیون‌ها صفحه برای بررسی وجود دارد، بنابراین ارزش آن را دارد که گزارش را بر اساس رتبه‌بندی دامنه (DR) فیلتر کنید یا به دامنه‌ها ارجاع دهید تا فرصت‌های «کم ارزش» را حذف کنید.

در اینجا یک مثال از نام تجاری بدون پیوندی است که ما برای نام تجاری خود پیدا کردیم:

به‌جای اینکه فقط از نویسنده بخواهید پیوندی اضافه کند یا پیوند را «قابل کلیک» کند، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به بهبود محتوا کمک کنید و آن را برای نویسنده مفید کنید.

در مثال ما، از آنجایی که این یک بررسی محصول است و هیچ اشاره‌ای به ابزارهای سئوی رایگان یا AWT ما نشده است، می‌توانیم تماس بگیریم و نویسنده را مطلع کنیم.

9. Core Web Vitals خود را بهبود بخشید

بخشی از سیگنال‌های تجربه صفحه Google، Core Web Vitals (CWV) شامل موارد زیر است:

  • بزرگترین رنگ محتوایی (LCP)
  • تغییر چیدمان تجمعی (CLS)
  • تاخیر ورودی اول (FID)

آنها فاکتورهای رتبه بندی گوگل هستند.

می‌توانید داده‌های CWV ​​خود را با استفاده از PageSpeed ​​Insights بررسی کنید، ابزار رایگان ارائه‌شده توسط Google که عملکرد یک صفحه را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیشنهادهایی برای بهبود سرعت و تجربه کاربری آن ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید API PageSpeed ​​Insights را به Site Audit متصل کنید و Core Web Vitals خود را همراه با سایر مسائل فنی SEO مشاهده کنید:

گوگل از متن جایگزین (متن جایگزین) برای درک موضوع یک تصویر استفاده می کند. آنها همچنین می توانند به رتبه بندی تصاویر شما در Google Images کمک کنند و همچنین ترافیک دریافت کنند.

برای یافتن تصاویر در سایت خود بدون متن جایگزین، با Site Audit (از طریق Ahrefs Webmaster Tools) خزیدن را اجرا کنید:

سپس فقط باید از آنها عبور کنید و متن جایگزین اضافه کنید. آن را توصیفی و مختصر نگه دارید، اما کلمات کلیدی را پر نکنید (به عنوان مثال، “گربه سیاه”).

11. محتوای موجود را در قالب های مختلف تغییر دهید

اگر قبلاً یک محتوا ایجاد کرده‌اید، می‌توانید با استفاده مجدد از آن در قالب‌های مختلف، راه بیشتری را طی کنید. به عنوان مثال، ما چک لیست SEO خود را به یک ویدیو تبدیل کردیم:

من همچنین پست خود را در تکنیک آسمان خراش به یک موضوع توییتر تبدیل کردم:

اما اگر هدف شما بهبود رتبه گوگل است، چرا این کار را انجام دهید؟ خوب، ویدیوهای یوتیوب در نتایج جستجوی گوگل نیز رتبه بندی می شوند:

گوگل همچنین Perspectives را در سال 2023 معرفی کرد. این برگه ای در SERP است که به کاربران امکان می دهد نتایج TikTok، YouTube، Quora، Reddit، توییت ها و موارد دیگر را ببینند.

در اصل، گوگل نتایج را از کانال های دیگر نیز نشان می دهد، نه فقط وب سایت ها. بنابراین این احتمال وجود دارد که “بهبود سئو” در آینده به معنای ایجاد محتوا در کانال های دیگر نیز باشد.

لینک‌های سایت پیوندهایی به صفحات دیگر (یا بخش‌هایی از یک صفحه) هستند که در برخی از نتایج جستجوی Google ظاهر می‌شوند. آنها به شما دید بیشتری در SERP می دهند.

پیوندهای سایت اغلب پیوندهای پرش در صفحه هستند:

بنابراین یک راه خوب برای تأثیرگذاری بر آنها، ایجاد فهرست مطالب برای صفحات خود است. این کاری است که ما برای هر پست وبلاگ انجام می دهیم:

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید این کار را از طریق یک افزونه مانند Easy Table of Contents انجام دهید.

اگر کسب‌وکاری هستید که به صورت محلی به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد، می‌خواهید در نتایج جستجوی بسته نقشه محلی نیز ظاهر شوید.

ساده‌ترین راه برای شروع افزایش رتبه‌بندی محلی، ادعا و بهینه‌سازی نمایه کسب‌وکار Google (GBP) است.

پس از ادعا، اطلاعاتی که به نمایه کسب‌وکار خود اضافه می‌کنید می‌توانند در نتایج جستجوی وب Google و در Google Maps نشان داده شوند.

راهنمای زیر را دنبال کنید تا نحوه بهینه سازی GBP خود را بیاموزید.

14. پیوندهای دایرکتوری رقبای خود را تکرار کنید

نقل‌قول‌های محلی اشاره‌ای به نام، آدرس و شماره تلفن (NAP) کسب و کار شما به صورت آنلاین است. در مجموع، 7 درصد از سئوکاران فکر می کنند که این استنادها مهم ترین عامل رتبه بندی هستند.

ساده ترین راه برای ایجاد این نقل قول ها از طریق دایرکتوری ها است. در اینجا نحوه یافتن فهرست های صنعتی و محلی آورده شده است:

  1. به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
  2. دامنه خود را وارد کنید
  3. برو به تقاطع پیوند گزارش
  4. رقبای خود را به بخش بالا اضافه کنید
  5. اصابت نمایش فرصت های پیوند

این به شما وب سایت هایی را نشان می دهد که به یک یا چند صفحه اصلی رقبای شما پیوند دارند، اما نه به صفحه شما. برای یافتن سایت‌هایی که دایرکتوری‌های داخلی و محلی هستند، فهرست را بررسی کنید.

اگر مطمئن نیستید که یک سایت دایرکتوری است یا خیر، روی علامت گذاری در یکی از ستون های صفحه رقیب کلیک کنید تا صفحه ارجاع، لنگر و بک لینک را ببینید. معمولاً از این موارد کاملاً واضح است:

15. مطمئن شوید که صفحات شما می توانند توسط گوگل ایندکس شوند

اگر گوگل نتواند صفحات شما را ایندکس کند، نمی توانید در نتایج جستجو رتبه بندی کنید اصلا اطمینان حاصل کنید که با اجرای یک خزیدن با ممیزی سایت، از طریق ابزار وب مستر Ahrefs، این اتفاق نمی افتد.

اگر هر یک از صفحات شما دارای یک تگ noindex باشد – که از ایندکس کردن صفحه توسط گوگل جلوگیری می کند – به عنوان یک مشکل نشان داده می شود:

اگر عمداً درج نشده باشند، می‌خواهید آن برچسب‌ها را حذف کنید.

افکار نهایی

این تاکتیک ها پتانسیل افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو را دارند. اما انتظار نداشته باشید که رتبه شما یک شبه جهش کند.

تحقیقات ما نشان می دهد که تنها 5.7٪ از تمام صفحات تازه منتشر شده در یک سال به صفحه اول گوگل می رسند. این تعجبی ندارد. سئو یک بازی طولانی مدت است.

بنابراین، در حالی که اجرای این تاکتیک‌های “میوه کم مصرف” منطقی است، اما آنها جایگزینی برای یک استراتژی طولانی مدت SEO نیستند.

سوال یا نظری دارید؟ خبرم کن در توییتر یا موضوعات.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *