15 نکته آسان SEO برای رتبه های بالاتر


اگر می خواهید ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو برای وب سایت خود داشته باشید، باید برای کلمات کلیدی که مردم به دنبال آن هستند رتبه بالاتری داشته باشید.

در زیر چند نکته ساده سئو وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند.

1. با انتخاب کلمات کلیدی ساده تر رتبه بندی کنید

چیزهای زیادی بر دشواری رتبه بندی تأثیر می گذارد. اما اگر صفحاتی از سایت‌های مشابه در پنج سایت برتر با بک لینک‌های کمی مشاهده می‌کنید، معمولاً نشانه‌ای از کلمه کلیدی است که رتبه‌بندی آن آسان است.

در اینجا نحوه یافتن این کلمات کلیدی آورده شده است:

  1. به اکسپلورر کلمات کلیدی Ahrefs بروید
  2. یک موضوع گسترده وارد کنید
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش
  4. فیلتر مشکل کلمه کلیدی (KD) را روی ≤10 تنظیم کنید
  5. فیلتر «کمترین DR» (5 بالا) را روی DR سایت خود تنظیم کنید (می توانید این را در Site Explorer بررسی کنید)

به عنوان مثال، صفحه با رتبه برتر “هدفون کلاه اسکی” دارای یک وب سایت است که به آن پیوند داده شده است و در وب سایت DR 19 زندگی می کند:

2. قدرت صفحه را با پیوندهای داخلی تقویت کنید

پیوندهای داخلی می توانند رتبه صفحه را پشت سر بگذارند، که می تواند به افزایش رتبه یک صفحه کمک کند.

در اینجا نحوه یافتن فرصت های پیوند داخلی به صورت رایگان با استفاده از ابزار وب مستر Ahrefs (AWT) آمده است:

  1. سایت خود را با ممیزی سایت بخزید
  2. برو به فرصت ها را پیوند دهید گزارش
  3. URL صفحه ای را که می خواهید تقویت کنید جستجو کنید
  4. از منوی کشویی “صفحه هدف” را انتخاب کنید

لیستی از فرصت های پیوند داخلی متنی را مشاهده خواهید کرد.

به عنوان مثال، در اینجا پیشنهادی برای پیوند دادن از فهرست ابزارهای بازاریابی محتوا به پست ما در مورد ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا با «استراتژی بازاریابی محتوا» به عنوان متن اصلی وجود دارد.

3. برای کلمات کلیدی طولانی تر با بخش پرسش و پاسخ رتبه بندی کنید

بخش سؤالات متداول به سؤالات رایج در مورد یک موضوع پاسخ می دهد. افزودن آن‌ها به صفحه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا برای کلمات کلیدی طولانی رتبه بالاتری داشته باشید.

به عنوان مثال، راهنمای ما در مورد تگ های H1 به مدت زمان آنها در بخش پرسش و پاسخ پاسخ می دهد.

در نتیجه، برای جستجوی دم بلند مرتبط رتبه بالایی دارد:

در اینجا نحوه یافتن سؤالات متداول برای پاسخ آمده است:

  1. به Keywords Explorer بروید
  2. موضوع خود را وارد کنید
  3. برو به تطبیق شرایط گزارش
  4. جابجایی به “سوالات”

4. راه خود را به موقعیت شماره 1 با برنده شدن قطعه های برجسته تر، میانبر کنید

تکه‌های ویژه پاسخ‌های سریعی در نتایج جستجو هستند که گوگل از رتبه‌بندی صفحه‌ای در 10 صفحه برتر می‌گیرد.

در اینجا نحوه یافتن ساده ترین فرصت ها آمده است:

  1. به اکسپلورر سایت Ahrefs بروید
  2. دامنه خود را وارد کنید
  3. برو به کلمات کلیدی ارگانیک گزارش
  4. برای کلمات کلیدی در موقعیت های #1-5 فیلتر کنید
  5. فیلتر برای کلمات کلیدی که گزیده‌های برجسته را فعال می‌کنند «جایی که هدف رتبه‌بندی نمی‌شود»
  6. به دنبال کلمات کلیدی باشید که در آن صفحه شما پاسخی ندارد، سپس آن را اضافه کنید

به عنوان مثال، قطعه «اپراتورهای گوگل» یک تعریف است:

برای اینکه شانس برنده شدن قطعه را داشته باشیم، باید این اصطلاح را در صفحه خود تعریف کنیم.

5. با اصلاح صفحات مرده با بک لینک، “اقتدار” را بازیابی کنید

بک لینک ها تنها در صورتی می توانند به شما کمک کنند که در رتبه بالاتری قرار بگیرید که به صفحات کاری اشاره کنند.

در اینجا نحوه یافتن صفحات مرده با بک لینک آورده شده است:

  1. سایت خود را در اکسپلورر سایت Ahrefs وارد کنید
  2. برو به بهترین از طریق لینک گزارش
  3. فیلتر برای صفحات با کد HTTP “404 یافت نشد”

در اینجا نحوه رفع آنها آمده است:

6. شانس خود را برای رتبه بندی با مطابقت با هدف جستجو بهبود بخشید

مردم معمولاً هنگام جستجو در گوگل به دنبال یکی از این نوع محتوا هستند:

  • پست وبلاگ
  • ابزار تعاملی
  • ویدئو
  • صفحه دسته بندی
  • صفحه محصول

برای داشتن بهترین شانس برای رتبه بندی، باید محتوای خود را با هدف جستجو هماهنگ کنید.

این را می توانید با نگاهی به صفحات با رتبه برتر دریابید.

به عنوان مثال، ابزارهای تعاملی بر صفحه اول برای “روزهای بین تاریخ” غالب هستند. اما ویدیوها در صفحه اول «اکسل برای مبتدیان» غالب هستند:

7. با ایجاد برچسب های عنوان قانع کننده، کلیک های بیشتری دریافت کنید

برچسب‌های عنوان یک عامل رتبه‌بندی کوچک اما تایید شده هستند و گوگل اغلب از آن‌ها برای تکه‌های جستجو در نتایج استفاده می‌کند.

در اینجا توصیه ما برای نوشتن یک اثر قانع کننده است:

  • آن را کوتاه نگه دارید – ایده آل کمتر از 70 کاراکتر.
  • هدف جستجو را مطابقت دهید – نشان دهید که آنچه جستجوگران می خواهند را دارید.
  • توصیفی باشد – آنچه را که می خواهند به آنها بدهید.
  • طعمه کلیک نکنید – روی تحویل بیش از حد تمرکز کنید.
  • کلمه کلیدی خود را وارد کنید یا یک تغییر نزدیک.

8. محتوای قدیمی را به روز کنید تا رتبه آن را افزایش دهید

رتبه‌بندی‌ها به ندرت برای همیشه باقی می‌مانند، بنابراین برای حفظ آن‌ها باید به‌صورت دوره‌ای محتوا را به‌روزرسانی کنید.

در اینجا نحوه یافتن محتوای رو به کاهش با کنسول جستجوی Google آورده شده است:

  1. برو به نتایج جستجو گزارش
  2. روی فیلتر «تاریخ» کلیک کنید و حالت «مقایسه» را انتخاب کنید
  3. “مقایسه 6 ماه گذشته با دوره قبل” را انتخاب کنید
  4. اصابت درخواست دادن
  5. روی برگه “صفحات” در جدول کلیک کنید
  6. نتایج را بر اساس «تفاوت کلیک ها» از کم به زیاد مرتب کنید

از آنجا، به دنبال صفحاتی بگردید که جستجوگران انتظار اطلاعات تازه را دارند و آنها را به روز کنید.

به عنوان مثال، لیست ما از بهترین جستجوهای گوگل را در نظر بگیرید. رتبه بندی این صفحه تقریباً به طور قطع کاهش یافته است زیرا جستجوگران می خواهند یک لیست به روز داشته باشند.

9. با HARO بک لینک های قدرتمند دریافت کنید

HARO سرویسی است که خبرنگاران و منابع را به هم متصل می کند.

به عنوان منبع ثبت نام کنید و ایمیل های روزانه حاوی سوالات روزنامه نگاران در نشریات مختلف دریافت خواهید کرد. به این موارد پاسخ دهید و می توانید منشن ها و بک لینک هایی کسب کنید که ممکن است به شما کمک کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک روزنامه نگار از آپارتمان درمانی (DR 87) است که از صاحبخانه ها درخواست می کند:

این پیوندی است که صاحبخانه با پاسخ به این درخواست به دست آورده است:

10. Core Web Vitals خود را برای افزایش تجربه صفحه بهبود دهید

Core Web Vitals معیارهای سرعتی هستند که Google برای اندازه گیری تجربه کاربر به عنوان بخشی از سیگنال های تجربه صفحه خود استفاده می کند.

آنها یک عامل رتبه بندی فوق العاده قوی نیستند، اما همچنان می توانند بر رتبه بندی تأثیر بگذارند.

برای بررسی اینکه آیا Core Web Vitals شما نیاز به کار دارد یا خیر، از آن استفاده کنید Core Web Vitals گزارش در کنسول جستجوی گوگل یا کارایی گزارش در حسابرسی سایت Ahrefs.

11. صفحات مشابه را برای رتبه بندی آسان تر ترکیب کنید

بک لینک ها یک عامل رتبه بندی هستند، بنابراین منطقی است که صفحات بسیار مشابه را برای تثبیت قدرت و ایجاد صفحه ای با “قدرت رتبه بندی” بیشتر ترکیب کنید.

به عنوان مثال، در سال 2017، ما دو راهنمای مشابه برای لینک سازی شکسته داشتیم که در جایگاه های 5 و 6 قرار گرفتند:

این چیزی است که ما انجام دادیم:

  1. راهنمای اول با دانش هر دو راهنما به روز شد
  2. راهنمای دوم را با تغییر مسیر 301 به آنجا هدایت کرد

این صفحه تقریباً بلافاصله به موقعیت شماره 1 رسید و از آن زمان تاکنون در سه رتبه برتر قرار دارد.

12. برای رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر، محتوای کامل ایجاد کنید

اگر محتوای شما موضوعات فرعی مرتبط تری را پوشش دهد، احتمالاً برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی می شود و ترافیک بیشتری دریافت می کند.

در اینجا نحوه یافتن بهترین موضوعات فرعی برای پوشش آورده شده است:

  1. کلمه کلیدی اصلی خود را در Keywords Explorer قرار دهید
  2. به نمای کلی SERP بروید و چند صفحه با رتبه برتر را انتخاب کنید
  3. روی منوی باز کردن کلیک کنید و Content gap را انتخاب کنید.

اگر این کار را برای کلمه کلیدی “بازاریابی وابسته” انجام دهیم، می بینیم که صفحات با رتبه برتر نیز در 10 رتبه برتر برای این موارد قرار می گیرند:

  • بازاریابی وابسته چیست
  • چگونه به یک بازاریاب وابسته تبدیل شویم
  • نحوه انجام بازاریابی وابسته

با پوشش دادن این موضوعات فرعی در بخشی در مورد “بازاریابی وابسته”، می توانیم به طور بالقوه برای آنها رتبه بندی کنیم و ترافیک بیشتری دریافت کنیم.

13. با بررسی آمار صنعت، بک لینک به دست آورید

وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران اغلب در مطالب خود آماری را نقل می کنند. اگر شما می توانید منبع این آمار باشید، می توانید بک لینک به وب سایت خود کسب کنید.

در اینجا نحوه یافتن کلمات کلیدی آماری برای هدف قرار داده شده است:

  1. چند موضوع گسترده را در Keywords Explorer وارد کنید
  2. برو به تطبیق شرایط گزارش
  3. “آمار” را به فیلتر “شامل” اضافه کنید

به عنوان مثال، حدود 600 جستجو ماهانه در ایالات متحده برای «آمار سئو» وجود دارد:

اگر بخواهید برخی از آمارهای سئو را در یک صفحه و رتبه برای این عبارت مدیریت و منتشر کنید، این احتمال وجود دارد که وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران صفحه شما را هنگام جستجوی آمار پیدا کنند. آنها همچنین احتمالاً به صفحه شما به عنوان منبع پیوند می دهند.

این همان کاری است که ما در سال 2020 انجام دادیم. صفحه ما اکنون دارای بک لینک از 1900 وب سایت است.

14. EEAT را با درج نقل قول های متخصص بهبود دهید

EEAT مخفف تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است.

این یک عامل رتبه بندی مستقیم نیست، بلکه گوگل است می گوید از سیگنال‌های مختلفی به عنوان یک پروکسی استفاده می‌کند تا بگوید به نظر می‌رسد محتوا با EEAT مطابقت دارد یا خیر.

بک لینک ها هستند یکی از این سیگنال ها، و گنجاندن نقل قول های متخصص ممکن است به شما کمک کند تا بیشتر آنها را دریافت کنید.

به عنوان مثال، در اینجا یک بک لینک است که به لطف نقل قول به راهنمای برچسب های hreflang خود به دست آورده ایم جان مولر:

15. با URL های کوتاه و سئو پسند به گوگل کمک کنید محتوای شما را بفهمد

گوگل می گوید از کلمات مرتبط با محتوای سایت در URL خود استفاده کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که URL Slug را به عنوان کلمه کلیدی هدف خود تنظیم کنید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی اصلی ما برای این پست “نکات سئو” است، بنابراین این آدرس URL ما است:

اگر URL های شما دارای زیرپوشه هستند، از عقل سلیم استفاده کنید تا آنها را کوتاه و مرتبط نگه دارید.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی هدف برای تعریف بک لینک ما این است که بک لینک چیست. اما همانطور که قبلاً داریم /seo/glossary/ در URL، ما فقط استفاده کردیم /backlinks/ به عنوان Slug زیرا از بقیه URL مشخص است که این یک تعریف است.

نکات سئو بیشتری دریافت کنید

ویدیوی زیر را تماشا کنید یا دوره رایگان SEO ما را برای مبتدیان شرکت کنید تا نکات و ایده های بیشتری برای رتبه بندی بالاتر بیاموزید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *