5 راه برای تقویت تعامل با برند خود با بازاریابی لحظه ای


زمان بندی یک عامل کلیدی در بازاریابی است. مهم نیست که کمپین بازاریابی شما چقدر شگفت انگیز است، اگر به موقع ارائه نکنید، تاثیری که انتظارش را داشتید نخواهد داشت. اگر به دنبال ایجاد کمپین های تاثیرگذار و دستیابی به مخاطبان زیادی هستید، بازاریابی لحظه ای می تواند یک استراتژی عالی برای برند شما باشد. اما بازاریابی لحظه ای چیست؟ این راهنما شما را با رویکرد بازاریابی لحظه‌ای، اهمیت و مثال‌هایی آشنا می‌کند و نحوه اجرای آن را در استراتژی‌های بازاریابی خود مورد بحث قرار می‌دهد.

بازاریابی لحظه ای چیست؟

بازاریابی لحظه ای یک رویکرد بازاریابی است که توسط برندها بر اساس روندها، اخبار یا رویدادهای فعلی مورد استفاده قرار می گیرد که می توانند از آنها برای افزایش آگاهی و فروش برند استفاده کنند. این تکنیک بازاریابی به برندها این امکان را می دهد که از رویدادهای پرطرفدار در حال انجام استفاده کنند و با ارسال پیام مناسب در زمان مناسب با مردم ارتباط برقرار کنند.

این یک استراتژی خوب برای برندها و کسب و کارها است که از بین مردم متمایز شوند و خود را در گفتگوهای پرطرفدار قرار دهند. در حالی که ایجاد ارتباطات یک فرصت بازاریابی کم‌هزینه باقی می‌ماند، اما موقتی است و تنها زمانی نتیجه می‌دهد که به درستی انجام شود.

چرا بازاریابی لحظه ای برای برندها مهم است؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا برند شما باید بازاریابی لحظه ای را القا کند:

  1. تعامل درایوها: Trends یک راه موقت اما قدرتمند برای ارتباط با مشتریان، افزایش آگاهی از برند، و افزایش تعامل و فروش است. بازاریابی لحظه ای این کار را با استفاده حداکثری از زمان بندی و مشارکت این روندها انجام می دهد.
  1. بازاریابی کم هزینه: بازاریابی لحظه ای یک رویکرد بازاریابی کم هزینه است که لازم نیست یک کمپین بزرگ برای به دست آوردن نتیجه باشد. از آنجایی که در حال حاضر از رویدادهای پرطرفدار استفاده می کنید، از صرف مبلغ زیادی برای تبلیغات کمپین اجتناب می کنید.
  1. ارتباط: بازاریابی لحظه ای فرصتی را برای برندها فراهم می کند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. مشتریان احساس می‌کنند که برند در حال گوش دادن است، و ارتباط آن‌ها باعث می‌شود ارتباط آن‌ها به صورت فوری انجام شود.

5 نکته در مورد چگونگی استفاده از بازاریابی لحظه ای

1. آماده باشید

وقتی نوبت به بازاریابی لحظه ای می رسد، زمان بندی همه چیز است. شما نمی توانید بر اساس روندی که به تدریج از بین رفته است، بازاریابی کنید، زیرا این امکان وجود دارد که مخاطب مرجع را در کمپین شما تشخیص ندهد. تیم خلاق خود را در حالت آماده به کار نگه دارید تا در زمان اوج روند، مکالمه ایجاد کنید، تعامل ایجاد کنید و سرمایه گذاری کنید. آماده بودن برای کمپین بازاریابی همچنین به شما این امکان را می دهد که از خطرات یا بلایای بازاریابی در صورت نیازهای لحظه آخری جلوگیری کنید.

2. با روندها و رویدادها همراه باشید

بازاریابی لحظه ای همه چیز در مورد روندها و رویدادهای جاری است. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی فعال بمانید و از اخبار، رویدادها و روندهای بالقوه مطلع شوید. علاوه بر این، به علایق مخاطبان هدف خود نگاه کنید و الگوها را شناسایی کنید تا بتوانید از روندها و رویدادهایی استفاده کنید که برای مشتریان شما مناسب است. علاوه بر این، مراقب رویدادهایی باشید که به خوبی با برند شما مرتبط هستند و کمپین های بازاریابی را از قبل برای چنین رویدادهایی آماده کنید. به یاد داشته باشید، بازاریابی لحظه ای ممکن است خودجوش به نظر برسد، اما بیشتر آن را می توان از قبل برنامه ریزی کرد.

3. فروش را افزایش دهید

محصول یا خدمات خود را در مرکز کمپین نگه دارید. بازاریابی لحظه ای یک راه عالی برای شروع گفتگو و ایجاد آگاهی از برند است. با این حال، به یاد داشته باشید که از این روند برای افزایش فروش استفاده کنید. یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید تا گفتگوهای پرطرفدار را با محصول یا خدمات خود مرتبط کنید تا علاقه مشتری و فروش خود را افزایش دهید.

شوخ طبعی کلید یک کمپین بازاریابی لحظه ای است. بسیاری از روندها اغلب مملو از الگوهای رفتاری و محتوای خنده دار در رسانه های اجتماعی هستند. آنها فرصت های عالی برای ایجاد کمپین های بازاریابی ویروسی هستند. بدون بی احترامی خنده دار باشید. سعی کنید از میم ها و محتوای مرتبط در کمپین بازاریابی خود استفاده کنید، زیرا این کار شانس حضور کمپین در مقالات خبری و اشتراک گذاری آنلاین را افزایش می دهد. چنین کمپین های بازاریابی همچنین به شما این امکان را می دهد که برند خود را انسانی کنید و با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید.

5. به شخصیت برند خود وفادار بمانید

هنگام استفاده از این نوع بازاریابی فوری، شخصیت برند خود را فراموش نکنید. برای ایجاد کمپین های بازاریابی روی هر روند و رویدادی نپرید. لحظاتی را که برای برند شما مناسب هستند شناسایی کنید. در حالی که محتوای طنز و میم برای ایجاد سر و صدا عالی هستند، مطمئن شوید که روند یا رویدادی که از آن استفاده می کنید مناسب شرکت شما است. ارزش های برند و پیام های کلیدی خود را همیشه در ذهن داشته باشید تا کمپین های بازاریابی لحظه ای موثری را ایجاد کنید که در دراز مدت مفید هستند.

بهترین نمونه های بازاریابی لحظه ای

1. Reddit Super Bowl ‘Accident’

وای، در واقع کار کرد.

وب سایت خبری اجتماعی Reddit در Super Bowl 2021 یک تبلیغ گران قیمت پنج ثانیه ای را به خود اختصاص داد. با این حال، Reddit به جای اجرای یک تبلیغ ساده، از پنج ثانیه برای اجرای تبلیغی استفاده کرد که به نظر یک اشکال بود و در طول این رویداد سر و صدای زیادی در رسانه های اجتماعی ایجاد کرد.

اعتبار: Reddit

2. بازی مرکب پپسی

اعتبار: اینستاگرام پپسی

نمایش کره ای نتفلیکس “Squid Game” در سال های 2021-2022 به یک پدیده ویروسی تبدیل شد. همراه با بسیاری از برندهای دیگر، پپسی از یک مرجع از نمایشگاه برای ایجاد تعامل استفاده کرد.

یادگیری، راه افتخاری

بازاریابی لحظه ای یک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه و منحصر به فرد برای ارتباط با مشتریان و افزایش تعامل، دیده شدن و فروش برند است. اگر می‌خواهید درک بهتری از بازاریابی دیجیتال داشته باشید و یاد بگیرید که چگونه استراتژی‌های بازاریابی موفق ایجاد کنید، به Emeritus مراجعه کنید. دوره های دیجیتال مارکتینگ.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *