6 نظر نامطلوب سئو که باید در نظر بگیرید


به نظر می رسد تغییرات الگوریتم جستجو سخت تر از آهنگ جدایی تیلور سویفت بوده است.

صحبت های زیادی در مورد به روز رسانی های اصلی، محتوای مفید، سوء استفاده از شهرت و غیره صورت گرفته است. OpenAI در حال ساخت یک موتور جستجو است، و Google's Search Generative Experience احتمالا به زودی گسترش می یابد.

این کار سخت می شود و بسیاری از سئوکارها FOMO جدی دارند.

با این همه بحث، نمی توان متوجه برخی موضوعات تکراری نشد. موتورهای جستجو به وضوح در حال تکامل هستند (بسیار سریع)، اما به نظر می‌رسد که نه مدل‌های ذهنی ما از موتورهای جستجو و نه فلسفه سئوی ما به این سرعت تکامل یافته‌اند.

هر زمان که تغییر جدیدی اتفاق می‌افتد، ابتدا سعی می‌کنم بفهمم که موتورهای جستجو چه می‌کنند و چرا تلاش می‌کنند آن را به انجام برسانند. این می تواند سخت باشد، زیرا اغلب دیدگاه مخالف صاحب سایت یا کسب و کار است.

من اخیراً نقش مخالف را زیاد بازی می‌کنم، و می‌خواهم نظرات نامطلوبی را به اشتراک بگذارم که فکر می‌کنم می‌تواند به بسیاری از کسب‌وکارها کمک کند – حتی اگر بلعیدن آنها کمی سخت باشد.

1. SEO در حال حاضر بازاریابی واقعی است

با هر الگوریتم و تغییری، از روزگار قدیمی فریب دادن موتورهای جستجو دورتر می شویم و به انجام بازاریابی واقعی نزدیک می شویم.

اگر به نیازهای کاربر، شخصیت‌ها و نیت کاربر فکر نمی‌کنید، در حال حاضر شکست می‌خورید.

خیلی اوقات، من با سئوکاران و مشاغلی ملاقات می کنم که رویکردشان عقب مانده است. آنها شروع می کنند و می گویند: “من این چیز را دارم. آن را برای این کلمه کلیدی رتبه بندی کنید.”

این رویکرد اشتباهی است.

یک رویکرد بهتر این است که با کلمه کلیدی شروع کنید، هدف کاربر و آنچه را که برای آنها مفید است را درک کنید – و سپس آن را بسازید.

2. هرزنامه/ترفندها یک مدل کسب و کار نیستند

هر SEO – حتی افرادی که به طور عمومی آن را نمی پذیرند – در تاکتیک های هرزنامه و آنچه که برخی آن را “سئوی برنامه ای” می نامند، سر و کار دارد.

اکثر آنها دارای سایت های آزمایشی و سایت های کنترل جانبی هستند. همه ما محدودیت‌های موتورهای جستجو را فشار می‌دهیم تا ببینیم چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست.

این بدان معنا نیست که آن تاکتیک ها یک مدل تجاری خوب هستند. آنها با خطراتی همراه هستند.

اگر یک سایت وابسته کوچک ایجاد می کنید که می توانید به راحتی آن را دور بیندازید و بعداً دوباره راه اندازی کنید، این خطر ممکن است ارزش آن را داشته باشد. اگر شما یک تجارت با کارمندانی هستید که خانواده هایی برای تغذیه دارند – احتمالاً نباید این خطر را بپذیرید.

3. موتورهای جستجو به شما مدیون ترافیک نیستند

زمین بازی مساوی نیست. موتورهای جستجو یک ابزار عمومی نیستند و لازم نیست رتبه بندی آنها منصفانه و متعادل باشد.

از نظر قانونی، رتبه بندی آنها همچنان نظر تحریریه موتورهای جستجو است. مسئولیت یک موتور جستجو در قبال کاربران آن است. اگر کاربران راضی نباشند، دیگر از موتور جستجو (یا روی تبلیغات کلیک کنند!) استفاده نخواهند کرد.

خیلی اوقات، مردم به سرعت از گوگل و بینگ شکایت می‌کنند که «تعصب برند» دارند، اما اگر کاربرانشان این کار را نمی‌کردند، این تعصب را نداشتند.

همانطور که افشای عمومی اخیر نشان داد، گوگل از داده های کلیک برای آموزش سیستم های خود استفاده می کند، به این معنی که افراد باید روی مارک های شناخته شده کلیک کنند وگرنه رتبه بندی نمی شوند.

هدف ما به عنوان بازاریاب باید تبدیل شدن به یک برند باشد – و می دانم که این کار آسانی نیست. کار، تلاش و زمان زیادی می‌طلبد – همه چیزهایی که برندهای پیشرو فعلی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سئو یک موفقیت یک شبه نیست.

عمیق تر کنکاش کنید: وقتی همه محتوا بد است، گوگل باید چه رتبه ای در جستجو داشته باشد؟

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. موتورهای جستجو بیشتر از کسب و کار، وب سایت یا درآمد شما به کاربران خود اهمیت می دهند

وقتی این را پذیرفتیم، می‌توانیم علایق خود را با علایق کاربران جستجو هماهنگ کنیم.

آن خط بازاریابی واقعی را به خاطر دارید؟ ما فقط مجبور نیستیم به کاربران خود آنچه می خواهند بدهیم.

ما همچنین باید مطمئن شویم که به موتورها همان چیزی را می‌دهیم که آنها فکر می‌کنند کاربرانشان می‌خواهند – و بپذیریم که این خواسته‌ها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، بنابراین ما نباید مدل کسب‌وکار خود را کاملاً بر اساس آنها قرار دهیم. هنوز هم تمایز مهم است.

5. همه جستجوگران وب سایت نمی خواهند

هدف یک موتور جستجو هرگز این نبود که 10 وب سایتی را که عبارت جستجو را ذکر کرده بودند نشان دهد و آنها را بر اساس اینکه کدام یک از آنها بیشترین پیوند را دارند، مرتب کند. این فقط بهترین فناوری است که ما در اواخر دهه 1990 داشتیم.

جستجو تکامل یافته است – بسیار.

هنگامی که یک کاربر جستجو می کند (تیلور سویفت چند ساله است؟) آنها را جستجو می کند نکن می خواهید پیوندی به یک صفحه وب با اعلان رضایت کوکی، ثبت نام در خبرنامه، انتخاب اعلان هشدار و بررسی سن (در اتحادیه اروپا) که مملو از ویدیوهای پخش خودکار و تبلیغات همپوشانی است که پاسخ واقعی را پنهان می کند که پنج پاراگراف در اعماق یک ساخته شده پنهان شده است. داستانی توسط یک نویسنده ساختگی که به دلایلی توسط یک پزشک مورد بررسی پزشکی قرار گرفته است زیرا ما EEAT را اشتباه متوجه شده ایم.

آنها فقط عدد را می خواهند – که 34 است (یا 10 اگر هنوز در مدل 1999 سئو گیر کرده اید.)

یک نقل قول عالی از بیل گیتس از سال 2009 وجود دارد (زمانی که تیلور سویفت 20 ساله مشغول کار بر روی آلبوم “Speak Now” خود بود) که در آن او گفت: “آینده جستجو افعال است.”

منظور او از این این بود که مردم به دنبال انجام یک کار هستند. فوراً متوجه شدم که باید روی وب‌سایت‌هایی تمرکز کنم که به کاربران کمک می‌کنند کاری انجام دهند – نه وب‌سایت‌هایی که پلتفرمی را فریب می‌دهند تا برای اطلاعاتی که من ایجاد نکرده‌ام، متخصص و منحصربه‌فرد نیستم، رتبه‌بندی کند.

از آن روز، من سعی کردم سئو را به “بازاریابی واقعی” برگردانم – که همیشه با هدف کاربر شروع می شود. با افزایش هوش مصنوعی جستجو، این استراتژی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

هوش مصنوعی می‌تواند به این پرسش‌های ساده پاسخ دهد (بدون نیاز به بررسی تصادفی پزشک در کشوری تصادفی)، اما نمی‌تواند جایگزین تجربه و بینش واقعی انسان شود. قرار نیست در مورد آخرین تئوری های طرفداران یک برنامه تلویزیونی بحث شود، و احتمالاً برای خرید خانه برای شما به آن اعتماد نخواهید کرد.

6. در مورد سوء استفاده از شهرت

اگر کسی به شما پول می دهد تا آن را در وب سایت خود قرار دهید، این محتوا نیست. این یک تبلیغ است.

آن تبلیغ ممکن است برای کاربران وب سایت شما بسیار مفید باشد، اما به نظر موتورهای جستجو، ممکن است نه برای کاربران خود مفید باشد.

این بدان معنا نیست که شما نمی توانید آن را انجام دهید. احتمالاً می‌توانید با تبلیغ آن محتوا در خبرنامه یا ویجت در وب‌سایت یا حساب‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان مقداری درآمد کسب کنید.

اگر برای کاربران شما مفید است، عالی است – اما انتظار نداشته باشید که برای آن رتبه بندی کنید، مگر اینکه موتورهای جستجو فکر کنند برای کاربرانشان مفید است.

بنابراین، در مورد همه اینها چه کنیم؟

به روزگار ما برگشت وحشی ترین رویاها، اینها شما متعلق به من تاکتیک های سئو ممکن است پرواز کرده باشند. اما از زمان بدنام فلوریدا!!! به روز رسانی، آنها فقط در حال ایجاد خون بد با موتورهای جستجو مدل های فعلی ما احساس می کنند پانزده-ساله ژاکت کش باف پشمی (ها) – راحت، شاید، اما قطعا نه بی زمان. ما نیاز داریم خودت را از آن خلاص کن و از چسبیدن به ترفندهای قدیمی دست بردارید.

تغییر دادن لازم است. وقتشه که الان صحبت کن در یک بی باک پیگیری هدف کاربر آهنگ ما سزاوار بهتر از تعقیب روندها است. اجازه دهید شروع دوباره با تمرکز بر آنچه که موتورهای جستجو فکر می کنند کاربرانشان واقعاً می خواهند، نه فقط تلاش برای پر کردن یک فضای خالی با محتوایی که علامت یا بازدیدهای مختلف از قصد جستجوگر این یک دوره جدید است و ما به یک زنده باد استراتژی SEO که تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهد و اعتماد ایجاد می کند. این هست چیز جدیدی نیست. بطور خلاصه، وقت آن است که بازاریابی واقعی انجام دهیم. شما هستید...آماده ای برای آن؟

برای دو پاراگراف آخر صمیمانه عذرخواهی می کنم، اما نتوانستم مقاومت کنم.

بله، این یک شوخی غول پیکر تیلور سویفت با هوش مصنوعی تقویت شده است. اما همچنین نشان می دهد که چرا محتوای غیر هوش مصنوعی یا حاوی کلمات کلیدی دوست دارند این پاراگراف برای کاربران ارجح است.

قدم های بعدی ما مشخص است. ما باید روی هدف کاربر تمرکز کنیم و هدف موتور جستجو: آنچه آنها فکر می کنند کاربرانشان می خواهند. همچنین زمان خوبی برای شروع تنوع بخشیدن به مشاغل خود است تا کمتر به یک منبع ترافیک وابسته باشیم.

موتورهای جستجو – و نحوه ارائه نتایج – ممکن است تغییر کنند، اما یک چیز همیشه یکسان خواهد بود: کاربران همچنان باید کارهایی را انجام دهند.

تا زمانی که کاربران نیازهایی داشته باشند، بازاریابان همیشه برای کمک به آنها در تصمیم گیری یا دستیابی به آن وظایف مورد نیاز خواهند بود.

آیا سئو است؟ آیا بازاریابی است؟ هرچه دوست دارید صدایش کنید. 🙂

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.