7 روش برای افزایش تبلیغات جستجوی واکنشگرا


در حالی که تبلیغات جستجوی واکنشگرای گوگل (RSA) فاصله زیادی با تبلیغات متنی ساده گذشته داشته است، هنوز فرصت های زیادی برای بهینه سازی و ارتقای عملکرد PPC شما به ارتفاعات جدید وجود دارد.

بیایید به هفت استراتژی اثبات شده بپردازیم که می تواند به شما کمک کند تا بازی تبلیغاتی جستجوی پاسخگوی گوگل خود را ارتقا دهید.

1. کمتر گاهی اوقات بیشتر است

ما در اینجا با یک مفهوم به جای یک ویژگی شروع می کنیم، اما فقط به این دلیل که می توانید 15 عنوان و چهار توضیح اضافه کنید به این معنی نیست که باید همه آن اسلات ها را نیز پر کنید. چند دلیل برای اینکه:

  • می‌توانید USP‌های کلیدی را با محتوای پرکننده رقیق کنید، فقط به این دلیل که قدرت تبلیغ بهبود یابد (نه یک شاخص کیفیت).
    • بنابراین اغلب، شما سعی می‌کنید محتوای وب‌سایت را در تلاشی ناامیدکننده برای دستیابی به عنوان دو رقمی حذف کنید.
    • با این حال، هر چه کپی بیشتر اضافه شود، پیام اصلی شما کمتر نشان داده می شود. همیشه کیفیت را بر کمیت هدف قرار دهید و در مقابل فشار گوگل برای افزودن موارد بیشتر مقاومت کنید.
  • هر چه عناوین/توضیحات بیشتری در یک RSA استفاده شود، تنوع تبلیغاتی بیشتری برای استفاده از الگوریتم گوگل وجود دارد.
    • همه اینها برای کمپین ها و گروه های تبلیغاتی که بودجه و حجم زیادی دارند خوب است.
    • با این حال، برای کمپین‌های کوچک با تقاضای کلمات کلیدی کوچک‌تر، گوگل و بینگ (به‌ویژه بینگ) به اندازه کافی برای اجرای همه تغییرات تبلیغاتی ممکن برای یک نتیجه قطعی، بارها کافی نخواهند داشت.
    • دوره های یادگیری مداوم و بینش عملکرد محدود خواهد بود. آیا تا به حال گزارش دارایی آگهی را برای RSA بررسی می کنید و «در حال انتظار» را می بینید؟ به این دلیل.
  • عناوین و توضیحات کمتر نیز می‌تواند زمینه بهتری برای انجام تست دستی به شما بدهد، زیرا تغییرات کمتری در بازی وجود دارد.
    • همانطور که نکته بالا در مورد تست اتوماسیون گوگل صدق می کند، در مورد تست های A/B که ما انجام می دهیم نیز صدق می کند که به زودی به جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

2. درج کلمه کلیدی

این یک روش واقعا مفید برای مرتبط‌تر کردن تبلیغات شما و بهبود امتیاز کیفیت شما است. هنگامی که اعمال می شود، Google RSA را با هر کلمه کلیدی که عبارت جستجوی شما باعث ایجاد تبلیغ شده است پر می کند.

همچنین می‌توانید قبل و بعد از درج کلمه کلیدی کپی را برای سفارشی کردن پیام اضافه کنید. مثلا:

  • عنوان شما می‌تواند به این صورت باشد: «امروز خرید {keyword insertion: {Nike Running Shoes}».
  • کلمه کلیدی بین «خرید» و «امروز» ظاهر خواهد شد.

اگر کلمه کلیدی فعال شده محدودیت کاراکتر را از بین ببرد، Google از نسخه جایگزینی که در مثال بالا وارد کرده‌اید، «کفش‌های دویدن نایک» استفاده می‌کند.

در هر شرایطی نباید از آن استفاده کرد، زیرا در صورت استفاده بیش از حد ممکن است کثیف شود. و شما در خطر نخواندن درست آگهی هستید.

این امر به ویژه در گروه های تبلیغاتی تلفیقی با کلمات کلیدی بیشتر صادق است. کنترل کمتر با کلمات کلیدی بیشتر واجد شرایط برای نمایش در درج کلمه کلیدی.

هشدار اضافی: هرگز از این برای کمپین های کلمات کلیدی رقبا استفاده کنید.

3. درج شمارش معکوس

این یک ویژگی واقعا جالب و برای تبلیغات فروش یا رویداد شما ضروری است. گنجاندن یک تایمر شمارش معکوس یک راه موثر برای افزودن فوریت به RSA های شما است.

می‌توانید تنظیم کنید چند روز قبل می‌خواهید تایمر شروع شود. همانند ویژگی درج کلمه کلیدی، می توانید کپی را قبل و بعد از درج اضافه کنید. مثلا:

  • “فروش در {countdown yyyy/mm/dd} به پایان می رسد.”

حتی زمانی که کمتر از یک روز تا پایان شمارش معکوس باقی مانده باشد، گوگل به شما می گوید که چقدر زمان باقی مانده است. برای کاربران بسیار چشم نواز است.

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


4. پین کردن آگهی

از دادن کنترل به Google برای قرار دادن نسخه شما به هر ترتیبی که مناسب آنهاست راضی نیستید؟ خوب، پس سنجاق جواب است.

این به شما امکان می دهد به گوگل بگویید که چه عنوان و توضیحی می خواهید در تبلیغ شما ثابت بماند و در کدام موقعیت. همچنین می‌توانید چندین عنوان و توضیحات را در یک موقعیت سنجاق کنید که Google آنها را جایگزین می‌کند.

قدرت تبلیغات شما با استفاده از پین ها آسیب می بیند، زیرا گوگل دوست ندارد کنترلی نداشته باشد. اما گاهی اوقات تبلیغ‌کنندگان فقط به این توانایی نیاز دارند که تصمیم بگیرند کپی به چه ترتیبی باشد.

به عنوان مثال، قرار دادن محصول خود در دو عنوان اول (نام طولانی) و درج قیمت به عنوان عنوان نهایی، ایده آل نیست اگر Google تصمیم بگیرد آن ترتیب را ترکیب کند، حتی اگر الگوریتم فکر می کند که CTR بهتری دارد.

من توصیه می کنم دو RSA را همزمان برای گروه های تبلیغاتی با حجم بالا آزمایش کنید. از همان کپی استفاده کنید، اما یکی با پین و دیگری بدون. خودتان را در برابر الگوریتم آزمایش کنید.

به یاد داشته باشید، گوگل اغلب تغییرات RSA را بر اساس CTR اولویت بندی می کند، اما اگر هدف تبلیغات مبتنی بر تبدیل باشد، در عوض باید نتایج را بر اساس نرخ تبدیل، CPA یا ROAS قضاوت کنید.

5. آزمایش های تبلیغاتی

از آنجایی که گوگل اغلب بهترین عملکرد CTR را در تبلیغات در اولویت قرار می دهد، اگر دو RSA را در یک گروه تبلیغاتی آزمایش می کنید، آنها به سرعت یکی را ترجیح می دهند و آن را بیشتر نشان می دهند.

اگر چارچوب تست عادلانه تر و کم سوگیری را می خواهید، آزمایش ها همان چیزی هستند که می خواهید.

ویژگی آزمایش می تواند به طور موثر کلمات کلیدی مختلف، صفحات فرود، استراتژی های پیشنهادی و غیره را آزمایش کند.

می‌توانید آزمایش‌هایی را تنظیم کنید که هر آگهی را در یک بازه زمانی انتخابی (در حال حاضر حداکثر 64 روز) با 50/50 یکنواخت نشان دهند. در طول راه‌اندازی، Google کمپین شما را در نسخه آزمایشی کپی می‌کند. شما هر تغییری را که نیاز دارید در RSA ایجاد کنید، سپس فقط یک تاریخ شروع را برنامه ریزی کنید.

پس از شروع آزمایش، می توانید به داشبورد آزمایشی در برگه آزمایش دسترسی داشته باشید که کمپین های کنترل و آزمایش را با هم مقایسه می کند.

هنگام راه‌اندازی آزمایش، دو اولویت عملکرد خود را به Google می‌گویید، بنابراین داشبورد گزارش‌های خود را بر روی آن معیارها متمرکز می‌کند.

6. عنوان و توضیحات دارایی در سطح کمپین

این جدیدترین ویژگی در لیست است و تا لحظه نگارش این مقاله، هنوز در مرحله بتا است. این یک افزودنی عالی است که برای استفاده در یک دوره خاص (به عنوان مثال، یک فروش یا یک رویداد) طراحی شده است.

در سطح کمپین، می‌توانید حداکثر سه عنوان و دو توضیح را برنامه‌ریزی کنید تا در همه RSA‌های کمپین ظاهر شوند، نه اینکه همه تبلیغات خود را به‌صورت جداگانه به‌روزرسانی کنید.

اگر پیام‌رسانی در اولویت است، می‌توانید این دارایی‌های اضافی را نیز پین کنید و تاریخ شروع و پایان را برنامه‌ریزی کنید.

آنها برای حساب‌های جستجوی بزرگ با حجم بالایی از RSA که نیاز به تغییرات کپی مکرر برای برجسته کردن دوره‌های تبلیغاتی دارند، ایده‌آل هستند.

چیزی که ممکن است ساعت ها طول بکشد تا به طور منظم به روز شود، برنامه ریزی شود و به نسخه اصلی برگردد، اکنون فقط چند دقیقه طول می کشد. ممکن است امسال آماده شدن برای جمعه سیاه چندان دلهره آور به نظر نرسد.

7. تغییرات تبلیغاتی

این احتمالاً کم استفاده ترین ویژگی برای تبلیغات RSA است. آزمایش‌ها رایج‌ترین چارچوب تست A/B هستند. با این حال، اگر می‌خواهید عناوین یا توضیحات خاصی را در مقابل انواع دیگر آزمایش کنید (برخلاف RSA در مقابل RSA)، این راه‌حل ایده‌آل است.

این برای ایجاد آزمایشات در سطح پزشکی قانونی بسیار جالب است. اگر یک USP قدیمی دارید که در چندین RSA پراکنده شده است (به عنوان مثال، “ارسال رایگان موجود است”) اما در فکر جایگزینی آن با یک برداشت مشابه اما جدید هستید (به عنوان مثال، “ارسال رایگان وقتی بیش از 50 دلار خرج می کنید”)، به سادگی نوع تغییر “یافتن و جایگزینی”، کپی اصلی را وارد کرده و با نسخه جدید جایگزین کنید.

درست مانند تنظیم آزمایش‌ها، تاریخ شروع و پایان، میزان تقسیم آزمایش (که برای من همیشه 50٪ است) را انتخاب می‌کنید و سپس ایجاد می‌کنید. انواع دیگری از تغییرات تبلیغاتی وجود دارد که می‌توانند سرفصل‌ها و توضیحات کامل و همچنین URL‌ها را به‌روزرسانی کنند، اما من معمولاً از Find و جایگزینی استفاده می‌کنم.

محتوای هوش مصنوعی چطور؟

نمی‌توانم کل مقاله را بدون ذکر داغ‌ترین موضوع صنعت مرور کنم: هوش مصنوعی. بنابراین، من فکر کردم که سزاوار بخش پاداش خود است.

اکنون، حقیقت این است که کاربرد عملی هوش مصنوعی برای RSA ها خارج از پلتفرم تبلیغاتی است (کپی گروه دارایی Performance Max داستان متفاوتی با ویژگی جدید هوش مصنوعی مولد است).

یکی از اولین موارد استفاده PPC از ChatGPT، زمانی که وارد صحنه شد، ایجاد خلاقیت اضافی و جایگزین برای RSA ها بر اساس گسترش نسخه موجود بود.

خطر این است که برای محتوا بیش از حد به هوش مصنوعی وابسته باشید. بله، ChatGPT، Gemini و بقیه ابزارهای عالی برای حمل بار خلاقیت هستند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد اکثر نسخه ها می تواند منجر به خروجی عمومی یا حتی جدایی از هویت نام تجاری شود، اگر مهندسی سریع شما به خوبی انجام نشود.

برای تلاش برای کپی آگهی جذاب، سادگی اغلب بهترین روش است، بنابراین سعی کنید فرآیند را بیش از حد پیچیده نکنید. من دریافته‌ام که بهترین استفاده شناسایی عناوین و توضیحات با بهترین عملکرد است (امیدوارم اکثر داده‌های گزارش دارایی تبلیغات در حالت تعلیق قرار نگیرند، بنابراین می‌توانید این بینش‌ها را ببینید) و استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش و ارتقای عملکرد ضعیف با جایگزین تغییرات.

به هوش مصنوعی تکیه کنید و از آن برای ایجاد ایده های تازه استفاده کنید، اما به آن تکیه نکنید. به یاد داشته باشید که برند و USP ها را بهتر از هوش مصنوعی می شناسید. پس از همه، انسان ها هنوز هم کاربرد دارند.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.