7 مزیت کلیدی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان


اتصال، مشارکت و تبلیغ: بازاریابی رسانه های اجتماعی همه این کارها را انجام می دهد. و اینها از جمله مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان است. به گزارش Sproutsocial، 55 درصد از مصرف کنندگان از طریق رسانه های اجتماعی با شرکت ها و برندهای جدید آشنا می شوند. حضور قوی در رسانه‌های اجتماعی، مشارکت مصرف‌کننده را قادر می‌سازد و می‌تواند در ایجاد وفاداری مشتری معجزه کند. امروزه، هم برای کسب و کارهای جدید و هم برای کسب‌وکارهای تاسیس شده، داشتن یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی بهینه ضروری است. این به این دلیل است که تغییر گسترده ای در نحوه درک مشتریان از برندها و عواملی که تصمیمات خرید را هدایت می کنند، رخ داده است. با مشاهده افزایش استفاده از این پلتفرم های عصر جدید برای تبلیغ محتوا، بیایید مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان را درک کنیم.

مزایای بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان

بازاریابی رسانه های اجتماعی چشم انداز دیجیتال را طوفانی کرده است. در سال 2021، تبلیغات رسانه های اجتماعی در سراسر جهان 153 میلیارد دلار درآمد داشت که پیش بینی می شود تا سال 2026 به 252 میلیارد دلار برسد. طبق آمار Statista. به همین دلیل است که تبلیغات رسانه های اجتماعی دومین بازار بزرگ در تبلیغات دیجیتال است. امروزه نقش پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین فراتر از اشتراک گذاری تصاویر یا پست ها است. در نتیجه، هم کسب‌وکارهای آنلاین و هم آفلاین سعی می‌کنند از قدرت رسانه‌های اجتماعی به روش‌های بی‌شماری استفاده کنند.

طبق مطالعه فوربس، دو سوم خریداران از رسانه های اجتماعی برای تصمیم گیری های مربوط به خرید استفاده می کنند. در واقع، همین مطالعه ترجیحات خرید را در بین Boomers، Millennials و Gen Z بررسی کرد و دریافت که 77٪ از Millennials و Gen Z از رسانه های اجتماعی برای خرید استفاده می کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی علاوه بر ارائه نگاهی اجمالی به شخصیت برند، به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که مستقیماً با برند درگیر شوند، بازخورد بگذارند، برندهای رقیب را به راحتی مقایسه کنند، از جمله کاربردهای دیگر، به برندهای جهانی دسترسی سریع داشته باشند. قبل از اینکه نگاهی به مزایای بیشتر بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان بیندازیم، اجازه دهید نحوه عملکرد بازاریابی رسانه های اجتماعی را درک کنیم.

همچنین بخوانید: انواع بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کمک به جذب مشتریان

بازاریابی رسانه های اجتماعی چگونه کار می کند

به لطف ظهور تجارت الکترونیک و حضور همه جانبه رسانه های اجتماعی، تحول دیجیتال برای کسب و کارهای مختلف در صنایع ضروری شده است. با توجه به گستردگی رسانه های اجتماعی، بازاریابان نمی توانند از تاثیرگذاری بازاریابی رسانه های اجتماعی در ارتباط برند با مخاطبان هدف خود چشم پوشی کنند. در اینجا یک راهنمای چهار مرحله ای در مورد نحوه عملکرد واقعی بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است.

مرحله 1: تحقیقات بازار

اولین قدم جمع آوری داده های مرتبط با انجام تحقیقات بازار برای بینش عمیق در مورد روندهای فعلی، خواسته های مشتری، شرایط بازار و غیره است.

مرحله 2: فرصت ها را کشف کنید

پس از تحقیق، فرصت های مناسب را در رابطه با نحوه ارتباط با مخاطب هدف، ایجاد سرنخ های مفید و ارائه پشتیبانی از مشتری شناسایی کنید.

مرحله 3: تدوین استراتژی ها

اهداف کسب‌وکار را شفاف کنید و یک استراتژی محتوای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شفاف ایجاد کنید که برای دستیابی به آن اهداف تجاری بهترین کار را دارد.

مرحله 4: بررسی و گزارش

بازاریابی رسانه های اجتماعی منجر به بررسی در زمان واقعی و بازخورد فوری می شود. این بررسی ها را در نظر بگیرید و استراتژی بازاریابی محتوا را بداهه بسازید تا تصمیمات آگاهانه تری بگیرید.

اکنون که می دانیم چگونه یک برنامه بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم، اجازه دهید برخی از مزایای اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان را بررسی کنیم.

همچنین بخوانید: راهنمای جامع بازاریابی محتوا در سال 2023 و پس از آن

7 مزیت بازاریابی رسانه های اجتماعی

یک استراتژی خوب بازاریابی رسانه های اجتماعی به ترکیبی از تفکر استراتژیک و راه حل های خلاقانه نیاز دارد. شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر در اکثر برنامه‌های بازاریابی مورد توجه قرار می‌گیرند، زیرا ابزار نسبتاً مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که می‌توانند در معرض دید گسترده‌ای برای کسب‌وکارها ایجاد کنند. هدف این است که مواد بازاریابی رسانه های اجتماعی را برای برآوردن نیازهای مصرف کننده، ترویج شناخت برند و افزایش ترافیک ورودی به سمت وب سایت یا برنامه برندها هدف قرار دهیم.

در اینجا هفت مزیت اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان آورده شده است.

1. روندهای فعلی

تنها چیزی که هم در دنیای واقعی و هم در دنیای دیجیتال ثابت است این است که همیشه در حال تغییر است. روندها، محصولات، برندها و خدمات جدید به صورت روزانه معرفی می شوند که اغلب به سختی می توان با آنها همراه بود. در چنین دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، باید راهی کارآمد وجود داشته باشد که در آن مشتریان بتوانند در بالای این تغییر باقی بمانند. محتوا در رسانه های اجتماعی راهی عالی برای دسترسی مصرف کنندگان به اطلاعات جذاب و مرتبط است که به آنها کمک می کند به روز بمانند. زمانی که مصرف کنندگان به آخرین اطلاعات مجهز باشند، می تواند به آنها در تصمیم گیری آگاهانه برای خرید کمک کند.

همچنین بخوانید: چگونه بهترین حقوق بازاریابی رسانه های اجتماعی را در سال 2023 به دست آوریم؟

2. راحتی و خدمات سریع

در دنیایی که محتویات آن را هدایت می‌کند، نکته کلیدی این است که اطمینان حاصل شود که این مطالب به راحتی قابل دسترسی است. هنگامی که مصرف کنندگان به اطلاعات مرتبط دسترسی سریع داشته باشند، تصمیم خرید آنها را ساده می کند. در واقع، اینجاست که بازاریابی رسانه های اجتماعی نقش مهمی را ایفا می کند. به عنوان مثال، اگر مصرف‌کننده‌ای متوجه پستی درباره محصولی شود که به آن علاقه دارد، می‌تواند به صفحه برند دسترسی پیدا کند و محصول را در زمانی که راحت باشد خریداری کند.

3. دسترسی 24/7

در حالی که دفاتر مفهومی از تعطیلات آخر هفته و تعطیلات دارند، رسانه های اجتماعی روزهای تعطیلی ندارند. مردم بدون توجه به روز و ساعت به اطلاعات دسترسی کامل دارند. بنابراین اگر می‌خواهند در مورد یک محصول یا خدمات بیشتر بدانند، به نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی برند دسترسی 24 ساعته دارند تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

4. تجربه شخصی

یکی از مزایای متعدد بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان، مفهوم تجربه شخصی است. معنای اصلی آن این است که یک کسب و کار با استراتژی رسانه اجتماعی خوب می تواند بر روی مخاطبان هدف خود بر اساس عوامل مرتبط از جمله جمعیت شناسی، الگوهای خرید و علایق تمرکز کند. این باعث می‌شود که مصرف‌کنندگان فقط پست‌هایی را ببینند که مطابق با علایق آنها باشد. چنین تجربیات شخصی‌سازی شده احتمال تعامل را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به تبدیل‌های بیشتر می‌شود.

5. بینش بازار

بازاریابی رسانه های اجتماعی افراد را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف را در حوزه مورد علاقه خود بیابند. این به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا محصولات، خدمات و برندهای مختلف را در بازار وسیع تری کشف کنند. علاوه بر این، به ویژه برای برندها مفید است زیرا بینش هایی را در مورد برندسازی، روندهای صنعت و فعالیت های رقبا ارائه می دهد.

6. محتوای با کیفیت

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای محصولات و خدمات برای تعامل بهتر و عمیق تر با مخاطبان هدف از طریق تولید محتوای با کیفیت است. این به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا اطلاعات بیشتری داشته باشند و برای مدت طولانی‌تری با برند ارتباط برقرار کنند.

7. اطلاعات محصول را پاک کنید

با ظهور اینترنت، مصرف کنندگان بسیار بیشتر از قبل مطلع شده اند. بازدید از فروشگاه می تواند اطلاعاتی در مورد محصول به آنها بدهد که ممکن است محدود به برچسب محصول باشد. در همین حال، پست های رسانه های اجتماعی می توانند جزئیات بیشتری را برای کمک به مصرف کنندگان در تصمیم گیری بهتر برای خرید ارائه دهند.

Emeritus چگونه می تواند شغل بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را تقویت کند

بازاریابی رسانه های اجتماعی را می توان برای درک علایق مصرف کننده، تعامل با آنها در سطح شخصی و تبدیل آنها به مشتریان وفادار برند مورد استفاده قرار داد. همانطور که مشخص است، مزایای متعددی از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مصرف کنندگان و مشاغل وجود دارد. اگر می خواهید حرفه خود را در این زمینه بسازید، آن را بررسی کنید دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ توسط دانشگاه‌های مشهور جهانی با همکاری Emeritus ارائه می‌شود و خود را با مهارت‌های مناسب برای قدم گذاشتن در این دنیای جدید در حال ظهور بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مجهز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *