8 نکته سریع از Google Marketing Live 2024


مشابه سال گذشته، Google Marketing Live سیلی از پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای تبلیغ‌کنندگان ارائه کرد. در مجموع، 9 مجری 30 محصول و ویژگی را در طول 90 دقیقه رویداد اصلی اعلام کردند.

در روزها و هفته‌های آینده، هر یک از این محصولات و ویژگی‌های جدید را به طور عمیق بررسی می‌کنیم و نظر بازاریابان و کارشناسان تبلیغات را در هنگام عرضه به اشتراک می‌گذاریم.

اما در حال حاضر، در اینجا خلاصه ای سریع از مهم ترین اطلاعیه های Google Marketing Live 2024 آورده شده است.

فهرست

8 نکته مهم از Google Marketing Live 2024

سخنرانی اصلی GML یک ساعت و نیم سریع و خشمگین بود. در اینجا بزرگترین اعلامیه های این رویداد آمده است.

1. قرار دادن تبلیغات خودکار در مرورهای AI

همین هفته گذشته در Google I/O، گوگل انتشار گسترده تری از مرورهای AI در نتایج جستجو را اعلام کرد (که قبلاً SGE یا تجربه تولید کننده جستجو نامیده می شد). اکنون، گوگل در حال آزمایش آگهی‌های جستجو، PMax و خرید خودکار در جعبه‌های نمای کلی هوش مصنوعی است.

تبلیغات در بلوکی با عنوان “Sponsored” نمایش داده می شود تا آنها را از محتوای ارگانیک و مشتق از هوش مصنوعی جدا کند.

این تبلیغات زمانی که با هدف جستجو و نمای کلی هوش مصنوعی مطابقت داشته باشند به طور خودکار نشان داده می شوند. تبلیغ کنندگان نیازی به انجام هیچ اقدامی برای هدف قرار دادن آن مکان ها ندارند.

2. توصیه ها و توصیه های شخصی شده با هوش مصنوعی

در آزمایش دیگری، گوگل از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به فرآیند تصمیم گیری خریداران برای خریدهای بزرگ یا پیچیده با ارائه توصیه های شخصی سازی شده محصول استفاده می کند.

گوگل از مثال شخصی برای خرید فضای ذخیره سازی استفاده کرد.

کاربر «ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت» را جستجو می‌کند و روی آگهی مربوطه کلیک می‌کند. آنها سپس وارد یک تجربه خرید راهنمایی می‌شوند که در آن می‌توانند به سؤالات پاسخ دهند و عکسی از آنچه می‌خواهند ذخیره کنند ارائه کنند.

هوش مصنوعی گوگل جزئیات را بررسی می کند و واحد ذخیره سازی با اندازه مناسب و موارد مرتبط مانند مواد بسته بندی را پیشنهاد می کند. سپس کاربر به صفحه محصول در وب سایت کسب و کار کلیک می کند تا خرید خود را نهایی کند.

این ویژگی تبلیغاتی در حال حاضر در مرحله آزمایش است. اگر موفقیت آمیز باشد، به زودی در دسترس سایر عمودی ها قرار خواهد گرفت.

3. تولید دارایی خلاقانه هوش مصنوعی برای کمپین های PMax

گوگل ویژگی‌ها و ابزارهای بیشتری را برای کمک به تبلیغ‌کنندگان برای ایجاد دارایی‌های کمپین PMax سریع‌تر و در مقیاس اعلام کرد. این ویژگی های جدید عبارتند از:

  • امکان افزودن دستورالعمل های برند برای رنگ ها، فونت ها و تصاویر.
  • ویرایش تصویر برای افزودن و گسترش پس‌زمینه، افزودن اشیا، و تغییر اندازه‌های تصویر به‌منظور قرار دادن چندین آگهی استفاده می‌شود (به اضافه کردن یک گیاه و گسترش دیوار برای تبلیغات مبلمان فکر کنید).
  • تولید خودکار تبلیغات از فید محصول.
  • معیارهای تبدیل سطح دارایی.

4. تبلیغات خرید با هوش مصنوعی

    تبلیغات خرید لایه دیگری از درمان هوش مصنوعی با چندین ارتقا برای ایجاد یک تجربه خرید فراگیرتر دریافت کرد.

    آزمایش مجازی برای پوشاک

    گوگل تجربه آزمایش مجازی (VTO) خود را به تبلیغات پوشاک گسترش می دهد. با شروع تاپ‌های مردانه و زنانه، کاربران می‌توانند ببینند استایل‌های فردی در تیپ‌های مختلف بدن چگونه به نظر می‌رسند.

    تصاویر سه بعدی محصول

    گوگل با استفاده از کفش‌های کتانی برند آدیداس، نماهای کفش 360 درجه جدیدی را به نمایش گذاشت که می‌توان آن را در تبلیغات نشان داد. گوگل تصاویر سه بعدی را با استفاده از تصاویر ارائه شده توسط فروشنده تولید می کند.

    ویدیوهای محصول درون آگهی و کوتاه

    اکنون تبلیغ‌کنندگان می‌توانند ویدیوهای محصول کوتاهی را که توسط برند یا افراد تأثیرگذار ایجاد شده‌اند، در تبلیغات بگنجانند. ویدیوها قابل کلیک و تعاملی خواهند بود و به خریداران اجازه می‌دهند محصولات مرتبط را مشاهده کنند و پیشنهادهای سبک دریافت کنند.

    تبلیغات شامل جزئیات محصول در زیر هر ویدیو می شود.

    5. قالب‌ها و ویژگی‌های تبلیغاتی همهجانبه بصری جدید

    گوگل به اشتراک گذاشت که با افزودن گزینه‌های جدید برای تبلیغ‌کنندگان، کمپین‌های تبلیغات ویدیویی نسل تقاضای خود را گسترش می‌دهد. این ویژگی ها عبارتند از:

    • برچسب های قابل کلیک ایجاد شده از دارایی های تصویر موجود.
    • توانایی کاربران برای کشیدن انگشت به چپ به صفحه فرود مارک دار YouTube.
    • انیمیشن های تولید شده توسط هوش مصنوعی بر اساس تصاویر ثابت.

    6. مدیریت داده های شخص اول منسجم

    در اقدامی برای بهبود کیفیت داده‌های مورد استفاده برای هدایت خروجی‌های هوش مصنوعی، گوگل اعلام کرد که پلتفرم Ads Data Manager آن از آزمایش بتا خارج شده و اکنون به طور گسترده در دسترس است.

    Ads Data Manager به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که داده‌های شخص اول را از منابعی مانند YouTube، Google Ads، HubSpot و Shopify جمع‌آوری کنند تا قابل مشاهده‌تر و کاربردی‌تر شوند. این پلتفرم همچنین به عنوان “چراغ موتور بررسی” عمل می کند تا مطمئن شود بازاریابان از داده ها به طور ایمن و مسئولانه استفاده می کنند.

    7. نمایه های برند بصری در جستجو

    اکنون فروشندگان می توانند یک نمایه برند برای جستجو ایجاد کنند، از جمله تصاویر مارک، معاملات محصول، ویدیوها و موارد دیگر.

    نمایه‌های برند همچنین شامل نظراتی می‌شوند که از آگهی‌های فهرست‌بندی محصول استخراج شده‌اند. باید دید تبلیغ‌کنندگان تا چه حد بر بررسی‌ها کنترل دارند.

    8. اهداف جدید بهینه سازی سود در PMax

    تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تبلیغات را برای اهداف سود در کمپین‌های Performance Max بهینه کنند.

    گوگل می‌گوید تبلیغ‌کنندگانی که از اهداف سود جدید استفاده می‌کنند، در مقایسه با اهداف صرفاً درآمدی، ۱۵ درصد افزایش سود کمپین داشتند.

    چیزی که در Google Marketing Live 2024 ندیدیم

    در سخنرانی امسال GML هیجان‌انگیزهای زیادی برای تبلیغ‌کنندگان وجود داشت، اما چند موضوع با غیبت آنها برجسته شد.

    بدون محصولات یا ویژگی های خاص B2B

    بار دیگر، جلسه 90 دقیقه‌ای Google Marketing Live بر عرضه محصولاتی متمرکز شد که برای کمک به برندهای تجاری به مصرف‌کننده طراحی شده‌اند تا از سرمایه‌گذاری‌های Google Ads خود سود بیشتری کسب کنند.

    حتی یک شرکت B2B، نمونه یا مورد استفاده وجود نداشت. به دلایل واضح، ما دوست داشتیم برخی را ببینیم.

    بدون (یا خیلی کم) مطالعات موردی برای مشاغل کوچک

    بر اساس تعداد، اکثریت قریب به اتفاق تبلیغ‌کنندگان در گوگل، مشاغل کوچک هستند. با این حال، تقریباً در هر نمونه، مطالعه موردی، و داستان مشتری، برندهای بزرگ با استفاده از جدیدترین ویژگی‌های Google برای جذب مشتریان جدید استفاده می‌کنند.

    علاوه بر این، اکثر موارد استفاده نمونه برای ویژگی‌های جدید اعلام شده در Google Marketing Live 2024 برای صنعت سفر و تجارت الکترونیک بود که معمولاً در محیط تبلیغات جستجو رشد می‌کنند. در همین حال، کسب و کارهای کوچک معمولی نمی توانند از مزایای این ویژگی های جدید بهره مند شوند.

    «تبلیغات Google Ads و YouTube برای برندهای معتبر باید کار کنند. اگر این کار را نمی کرد، نگران کننده بود. جولی باچینی، رئیس ماه نپتون و مدیر عامل PPCChat در توییتی نوشت: یک تجارت محلی با آمارهای چشمگیر را به من نشان دهید.

    منبع

    امید ما این است که گوگل از هوش مصنوعی برای تسهیل تبلیغات برای مشاغل کوچکتر با بودجه کمتر استفاده کند.

    معنی همه اینها چیست

    ما در یک پست آتی به تمام این اطلاعیه‌ها و ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی خواهیم پرداخت، اما در حال حاضر، نکته اصلی واضح است: گوگل سرمایه‌گذاری هنگفتی روی هوش مصنوعی در سراسر جهان می‌کند. ما این احساس را داریم که همه کاربران به اندازه گوگل در مورد هوش مصنوعی هیجان زده نیستند، و صرف نظر از این موضوع، مانند هر فناوری جدید، مشکلاتی وجود دارد. اما ما اینجا خواهیم بود تا به همه شما کمک کنیم تا تغییرات را تغییر دهید.