9 دوره آموزشی GA4 برای کمک به بازاریابان سردرگم


بازاریابان در تلاش برای دستیابی به Google Analytics 4 موهای خود را از بین می برند – خوشبختانه، ما چند خبر خوب داریم.

مجموعه ای از دوره ها و منابع باورنکردنی موجود است که اعتماد به نفس و درک شما را از نحوه استفاده از پلتفرم جدید افزایش می دهد.

در اینجا، ما فهرستی از 9 دوره آموزشی Google Analytics 4 را گردآوری کرده‌ایم که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید.

هزینه: 249 دلار

مرحله: پیشرفته

مدت زمان: دو روز

“کالاین هریس”، “بازاریاب سال جستجوی سال” سابق موتورهای جستجو، این دوره SMX Masterclass را به صورت آنلاین در 16 و 17 آگوست اجرا می کند. هریس گفت: “دوره Marketing Land برای ارائه کاربردهای عملی GA4 به مردم طراحی شده است.” همچنین در حال بررسی GA4 با موضوع “من از جولای گذشتم حالا چه کار کنم؟” بسیاری از GA4 در سال گذشته به تازگی راه‌اندازی شده‌اند، اکنون زمان آن رسیده است که به عقب برگردیم و بگوییم “چگونه می‌توانم از این ابزار بیشتر بهره ببرم؟”

هریس موضوعات زیر را پوشش خواهد داد:

  • نحوه مقایسه داده های Universal GA و GA4 پس از انتقال به GA4
  • درک چگونگی ایجاد مخاطب برای استفاده در تبلیغات به علاوه یک فرو رفتن عمیق در گزارش تبلیغات در GA4
  • بهترین شیوه‌ها برای گزارش‌دهی و کتابخانه‌های سفارشی
  • تفاوت بین رویدادهای سفارشی، پارامترها و ابعاد
  • چگونه از GTM برای رویدادها و پارامترهای سفارشی استفاده کنیم

هزینه: 600 دلار

مرحله: سه سطح یادگیری – اصولی، متوسط ​​و پیشرفته

مدت زمان: یک روز

این دوره توسط The Chartered Institute of Marketing گردآوری شده است، به دو صورت حضوری و آنلاین در دسترس است. این برنامه به بازاریابان آموزش می دهد که چگونه GA4 را پیاده سازی کنند و مزایای این سیستم را نسبت به نسخه قبلی خود، Universal Analytics به آنها نشان دهد.

ویژگی های کلیدی دوره عبارتند از:

  • بینش های ارائه شده توسط هوش مصنوعی (AI)
  • ادغام عمیق تر مخاطب با تبلیغات گوگل
  • گزارش چرخه عمر مشتری
  • اندازه گیری داده های مشتری محور
  • ناوبری و گزارش جدید
  • گزارش تجارت الکترونیکی پیشرفته
  • سفارشی کردن گزارش ها
  • استفاده از گزارش های کاوش

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


هزینه: 2500 دلار (برای هر اندازه تیمی)

مرحله: مبتدی تا متوسط

مدت زمان: در مجموع شش ساعت، در دو جلسه سه ساعته در روزهای مختلف تقسیم شده است

برای دوره GA4 Measure Lab که به صورت آنلاین به شما و تیم شما تحویل داده می شود، هیچ تجربه ای لازم نیست – اگرچه دوره های پیشرفته تری در دسترس هستند. این دوره شامل چهار ماژول است که به بازاریابان کمک می کند تا با ابزار جدید تجزیه و تحلیل گوگل سرعت بیشتری کسب کنند.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • GA4 چگونه کار می کند
  • ساختار و راه اندازی حساب
  • با استفاده از رابط
  • تعاریف کلیدی متریک
  • ردیابی کمپین های خود
  • گزارش های کسب استاندارد
  • مدلسازی اسناد
  • گزارش های بازاریابی پیشرفته
  • گزارش هویت
  • گزارش رویداد و صفحه
  • سفارشی سازی رویداد
  • قیف ها و جریان های کاربر
  • ساخت و استفاده از مخاطبان
  • تکنیک های اکتشاف
  • بخش ها
  • فعال سازی

هزینه: 49.99 دلار

مرحله: مبتدی تا متوسط

مدت زمان: 10 ویدیو

مشاور سئو جو هال این دوره جامع GA4 را به طور خاص برای کمک به سئوکاران ایجاد کرد. در این دوره، هال هر مرحله را برای راه اندازی وب سایت خود در GA4 و همچنین نحوه ایجاد گزارش های سفارشی مختلف برای ترافیک ارگانیک را شرح می دهد.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • تنظیم کردن چیزها
  • رویدادها و تبدیل ها
  • مجموعه ها و کتابخانه
  • نحوه ایجاد یک گزارش ترافیک ارگانیک
  • نحوه ایجاد گزارش ارگانیک صفحات فرود
  • نحوه ایجاد گزارش تبدیل ارگانیک
  • نحوه ایجاد گزارش موتورهای جستجوی ارجاعی
  • نحوه ایجاد گزارش نقشه GEO جلسات ارگانیک
  • نحوه ایجاد یک داشبورد ترافیک ارگانیک
  • برگه تقلب ایجاد گزارش ترافیک ارگانیک GA4 (PDF)

هزینه: 225 دلار

مرحله: متوسط ​​تا پیشرفته

مدت زمان: 7 درس ویدیویی HD برای تماشای با سرعت دلخواه

دوره عملی و جامع Love Data برای کمک به بازاریابان برای تسلط بر GA4 و افزایش اعتماد به نفس مورد نیاز آنها ایجاد شده است. دروس به شما می آموزد که چگونه گزارش های GA4 بسازید و از آنها برای بهبود عملکرد وب سایت و/یا کمپین خود استفاده کنید.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • نحوه استفاده از گزارش های پیش فرض و سفارشی سازی آنها برای رفع نیازهای شما.
  • کمپین های بازاریابی ورودی را به درستی ردیابی کنید و عملکرد آنها را گزارش دهید.
  • مخاطبان سفارشی برای تجزیه و تحلیل عمیق، گزارش دهی و بازاریابی مجدد ایجاد کنید.
  • تفاوت های عمده بین GA4 و Universal Analytics.
  • استفاده از گزارش های تبدیل و تجارت الکترونیک برای اندازه گیری و بهینه سازی تبدیل ها.
  • درک اینکه چگونه کانال‌های بازاریابی شما با هم کار می‌کنند تا تبدیل‌ها را افزایش دهند.
  • پیکربندی GA4 برای جمع آوری داده های معنی دار و دقیق

هزینه: 635 دلار

مرحله: حد واسط

مدت زمان: یک روز

دوره آموزشی Jellyfish’s GA4 که به صورت حضوری و آنلاین در دسترس است، برای بازاریابانی طراحی شده است که قبلاً اطلاعاتی در مورد GA4 دارند، مانند نحوه ایجاد گزارش ها و جمع آوری داده ها. این به همه بازاریابان می آموزد که باید در مورد راه اندازی GA4، پیکربندی و ممیزی ویژگی ها و تفاوت پلت فرم جدید با UA بدانند. بازاریابان همچنین دانش جدید خود را با تمرینات عملی و درون پلت فرم آزمایش خواهند کرد.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • مقدمه ای بر GA4 و ملاحظات
  • برنامه ریزی برای اجرای GA4
  • راه اندازی اولیه GA4
  • اندازه گیری پیشرفته
  • پیکربندی رویداد و تجارت الکترونیک
  • تنظیم سفارشی تعریف
  • تنظیمات ویژگی GA4
  • ادغام محصولات GA4

هزینه: 299 دلار

مرحله: حد واسط

مدت زمان: 5 ساعت 9 دقیقه

این دوره توسط چارلز فارینا، رئیس نوآوری در Adswerve ایجاد شده است، هدف این دوره آموزش دادن به بازاریابان هر چیزی است که برای شروع با GA4 باید بدانند. Farina مجموعه ای از موضوعات را از ادغام داده ها گرفته تا قیف ها و گزارش های مسیریابی را مورد بحث قرار می دهد. پس از اتمام، به بازاریابان گواهی اعطا می شود.

ویژگی های کلیدی دوره عبارتند از:

  • درک اینکه چرا GA4 آینده گوگل آنالیتیکس است و چرا شروع به کار در حال حاضر مهم است
  • آشنایی با مدل داده مبتنی بر رویداد جدید که GA4 استفاده می کند و اینکه چگونه با سایر راه حل های تحلیلی مشابه یا متفاوت است.
  • توسعه یک طرح پیاده سازی برای برچسب گذاری دوگانه یا انتقال ویژگی های Google Analytics موجود شما
  • امکان استفاده از ویژگی‌های سازمانی که قبلاً فقط در Google Analytics 360 موجود بودند، از جمله ادغام BigQuery، قیف‌ها و داده‌های نمونه‌نشده

هزینه: از 1620 دلار

مرحله: مبتدی تا متوسط ​​تا پیشرفته

مدت زمان: یک روز

آکادمی دیجیتال Optix روزهای آموزشی سفارشی را ارائه می دهد که می تواند به صورت حضوری و آنلاین مطابق با نیازهای کسب و کار شما ارائه شود. از بازاریابان دعوت می شود تا قبل از شروع دوره، جزئیات مختصری از مناطق خاصی را که نیاز به کمک دارند ارائه دهند، و سپس طرح کلی روز آموزش بین شرکت و کسب و کار شما توافق می شود.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • مقدمه ای بر GA4
  • GA4 و GTM
  • راه اندازی GA4
  • رابط GA4
  • تجارت الکترونیک در GA4
  • رویدادها و ردیابی تبدیل
  • گزارش ها
  • کاوش کنید
  • تبلیغات
  • پشتیبانی توسعه دهندگان

هزینه: 70 دلار

مرحله: مبتدی

مدت زمان: دو ساعت ویدیوی درخواستی

این دوره آموزشی Udemy در تلفن همراه و تلویزیون در دسترس است و برای افرادی که حرفه خود را در بازاریابی دیجیتال شروع می کنند ایجاد شده است. پس از اتمام با دانش آموزانی که با مهارت های جدید در توانایی تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت و کمپین فارغ التحصیل می شوند، گواهی اعطا می شود.

این دوره موضوعات زیر را پوشش می دهد:

  • Google Analytics 4 چیست و چگونه کار می کند02:31
  • مدل داده GA4
  • ایجاد یک ویژگی GA4
  • ارتقاء از Google Analytics به Google Analytics 4
  • مروری بر گزارش های گوگل آنالیتیکس
  • درک گزارش های کسب
  • ردیابی کمپین
  • کمپین ساز
  • گزارش های تعامل
  • کاربران فعال و چسبندگی
  • گزارش های نگهداری
  • بررسی اجمالی مرکز تجزیه و تحلیل
  • تحلیل اکتشافی

چرا ما اهمیت می دهیم. یکی از رایج‌ترین شکایت‌هایی که هنگام بررسی پاسخ‌های نظرسنجی آمادگی GA4 خود دیدیم این بود که بازاریابان فکر نمی‌کنند گوگل منابع کافی برای استفاده از سیستم تحلیلی جدید ارائه کرده است. اگر در این قایق هستید و با GA4 دست و پنجه نرم می کنید، ضروری است که دانش خود را تقویت کنید تا بتوانید به نظارت بر عملکرد کمپین های خود ادامه دهید وگرنه نمی توانید موفقیت های خود را به طور دقیق به مشتریان گزارش دهید.

مشکل GA4 چیست؟ کالین هریس، خالق دوره Marketing Land به Search Engine Land گفت که تفاوت‌های زیادی بین UA و GA4 وجود دارد و بازاریابان تغییرات را چالش‌برانگیز می‌دانند. او توضیح داد: «ویژگی‌های جدید زیادی در GA4 و به‌روزرسانی‌های گردش کار وجود دارد. “این همچنین زمانی است که اکثر بازاریابان دیجیتال در حال حاضر تلاش می کنند کارهای زیادی را با زمان کم انجام دهند و این یک چیز بزرگ دیگر است.”

هریس افزود که تغییرات انتساب در GA4 در حال حاضر بزرگترین مشکل را برای بازاریابان ایجاد می کند. او ادامه داد: «مردم به دریافت داده‌های زیادی در مورد کاربران عادت کرده‌اند و واقعیت بازاریابی این است که همه ما داده‌های کمتری دریافت می‌کنیم و باید همینطور با آن رفتار کنیم.»

آیا گوگل کمک کافی ارائه نکرده است؟ بازاریابان از این شکایت کرده اند که گوگل ابزار و منابع کافی در اختیار آنها قرار نداده است تا بتوانند از GA4 سر در بیاورند. با این حال، هریس به Search Engine Land می‌گوید که گوگل با توجه به مهلت‌هایی که باید انجام می‌داد و تعداد زیادی از افرادی که با آنها کار می‌کردند، بهترین کار را انجام داده است. او گفت: “همه آن کدهای UA با هر سطح از دانش و مهارت ارائه می شوند، بنابراین تلاش برای آموزش افراد زیادی در سطوح مختلف یک شاهکار است.”

چرا بازاریابان باید در آموزش GA4 سرمایه گذاری کنند؟ بازاریابان برای نظارت بر عملکرد، ایجاد گزارش‌ها و انجام تنظیمات برای بهبود بازگشت سرمایه، نیاز به دسترسی به داده‌های پشت کمپین‌های خود دارند. بنابراین ضروری است که تبلیغ کنندگان در استفاده از GA4 اعتماد به نفس پیدا کنند. هریس می‌گوید: «داده‌ها جریان می‌یابند و GA4 از بین نمی‌رود، بنابراین هرچه بیشتر از آن دور بمانید، راحت‌تر شدن با آن سخت‌تر می‌شود.

علاوه بر نیاز به دانستن موارد ضروری، GA4 دارای مزایای زیادی است که می تواند تفاوت زیادی در کمپین شما ایجاد کند. هریس افزود: «گزارش مسیر تبدیل یکی از بهترین بخش‌های GA4 است که به شما امکان می‌دهد قبل از انجام تبدیل، نقطه تماس اولیه، میانی و دیرهنگام را درک کنید. از نظر درک فعالیت قبل از تبدیل، چیزهای زیادی را باز می کند.”

شیرجه عمیق: برای اطلاعات و منابع رایگان در مورد نحوه استفاده از GA4 ما، راهنمای «راهنمای آموزش و پشتیبانی حساب Google Analytics 4» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *