Google Ads به دنبال نگرانی‌های تبلیغ‌کننده، بینش‌ها و کنترل‌های شریک جستجوی جدیدی را منتشر می‌کند


یکی از مزایای برتر Google Ad دسترسی گسترده آن است. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از طریق جستجوی Google، خرید، Maps، Gmail، YouTube، Discover و بیش از ۲ میلیون وب‌سایت و برنامه شریک مختلف، به راحتی به میلیاردها نفر در سراسر وب بزرگ دسترسی پیدا کنند. Google دسترسی به همه این مکان‌هایی که دائماً به‌روزرسانی می‌شوند را نیز برای تبلیغ‌کنندگان در سراسر وب آسان می‌کند. برخی از انواع کمپین‌های Google – مانند کمپین‌های Performance Max، App و Smart – حتی به‌طور خودکار همه این مکان‌های موجود را هدف قرار می‌دهند تا دسترسی به این مخاطبان انبوه را برای تبلیغ‌کنندگان ساده‌تر کنند.

با این حال، تبلیغ‌کنندگان باتجربه می‌دانند که همه مکان‌ها به یک اندازه ارزشمند نیستند. در واقع، تبلیغ برند شما در کنار محتوای اشتباه می تواند مشتریان شما را ناراحت کند، به برند شما آسیب برساند و برخلاف اهداف شما عمل کند. برای جلوگیری از این اشتباهات، نظارت بر جایی که تبلیغات شما به صورت آنلاین ظاهر می شود بسیار مهم است، اما برای سال ها، تبلیغ کنندگان نمی توانستند برخی از تبلیغات خود را در Google، به ویژه در شبکه شریک جستجوی خود، مشاهده یا کنترل کنند.

با این حال، پس از برخی نگرانی‌های اخیر برندها، گوگل پاسخ داده و ابزار جدیدی را برای برخی از تبلیغ‌کنندگان منتشر کرده است تا مکان‌های تبلیغاتی خود را در شبکه شریک جستجو بررسی کنند و مکان‌هایی را که ممکن است نامناسب باشند حذف کنند.

فهرست

شبکه شریک جستجوی Google Ads چیست؟

باور کنید یا نه، گوگل تنها موتور جستجو در سراسر وب نیست! صدها موتور جستجوی کوچکتر و میلیون ها وب سایت با نوارهای جستجو وجود دارد – و بسیاری از آنها تبلیغات PPC مشابهی را در نتایج جستجوی خود ارائه می دهند. با این حال، بیشتر این سایت‌های کوچک‌تر، پلتفرم‌های تبلیغاتی خود را مانند Google Ads یا Microsoft Advertising نمی‌سازند. در عوض، آنها با گوگل (یا مایکروسافت) همکاری می کنند تا به تبلیغ کنندگان کمک کنند تا با جستجوهای سایت خود ارتباط برقرار کنند. این موتورهای جستجوی ثانویه در سراسر وب شبکه شریک جستجو را تشکیل می دهند و در مجموع سهم مناسبی از ترافیک جستجو برای بسیاری از صنایع را تشکیل می دهند.

🚨 برای یادگیری نحوه به حداکثر رساندن موفقیت کمپین خود در سراسر شبکه آماده هستید؟ با Google Ads Grader رایگان ما شروع کنید!

شبکه جستجوی گوگل از دو جزء اصلی تشکیل شده است:

  • سایت های جستجوی گوگل که شامل جستجوی گوگل، خرید گوگل، تصاویر گوگل و نقشه های گوگل می شود.
  • جستجوی شبکه شریک شامل جستجوی YouTube، موتورهای شریک کوچکتر، و سایت‌هایی که نوار جستجوی ارائه شده توسط Google را میزبانی می‌کنند. تعداد شگفت‌انگیزی از وب‌سایت‌های محلی و تخصصی بخشی از شبکه جستجو هستند – از جمله برخی از موتورهای جستجوی درجه سوم مانند Ask.com.

در تبلیغات گوگل، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند به راحتی نتایج کمپین‌های جستجوی خود را مشاهده کنند و عملکرد خود را بین جستجوی Google و شبکه شریک جستجو تقسیم کنند. در کمپین‌های جستجو، تبلیغ‌کنندگان به راحتی می‌توانند در هر زمان در تنظیمات کمپین خود از شبکه جستجو انصراف دهند.

با این حال، کمپین‌های عملکرد حداکثر گوگل این قابلیت مشاهده یا انعطاف‌پذیری را به تبلیغ‌کنندگان ارائه نمی‌دهند. حداکثر عملکرد Google (و سایر انواع کمپین کاملاً خودکار) به صورت پویا تبلیغات شما را در کل شبکه Google (جستجوی Google، شرکای جستجو، نمایش، یوتیوب، ویدیو، کشف و جیمیل) قرار می دهد تا به صورت پویا از هوش مصنوعی برای به حداکثر رساندن نتایج کمپین خود استفاده کند.

مشکلات شبکه شریک جستجوی گوگل

دسترسی اضافی شبکه شریک جستجوی Google به طور کلی برای تبلیغ‌کنندگان مثبت است – اما این دسترسی با هزینه‌ها و نگرانی‌های اضافی همراه است. حتی اگر اکثر شرکای جستجو در شبکه از سایت‌های معتبر و باکیفیت باشند، متاسفانه اینترنت گسترده میزبان بسیاری از سایت‌های بی کیفیت و عوامل بد است.

Google قبلاً هرگز فهرست یا فهرستی از شرکای جستجوی خود را که همیشه در حال تغییر هستند به اشتراک نگذارده است. و برخلاف مکان‌گذاری‌ها در سراسر شبکه نمایش Google، تبلیغ‌کنندگان نمی‌توانند مکان‌هایی که تبلیغاتشان در شبکه جستجو نشان داده شده را بررسی کنند. تبلیغ‌کنندگان جستجو این انتخاب را داشتند که آگهی‌ها را در کل شبکه شریک جستجو بخرند یا به طور کامل انصراف دهند. تبلیغ‌کنندگانی که از کمپین‌های Performance Max استفاده می‌کردند، به‌طور خودکار در کل شبکه Google، از جمله شرکای جستجو، گنجانده شدند.

در طول سال‌ها، تبلیغ‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای در مورد انواع محتوایی که تبلیغاتشان در کنار آن ظاهر می‌شود، نگران شده‌اند، و بسیاری از تبلیغ‌کنندگان نگرانی‌های جدی در مورد تصویر برند خود در سراسر وب دارند.

اخیراً، Adalytics مطالعه‌ای را منتشر کرده است که برخی از مکان‌ها را در سراسر شبکه شریک جستجو نشان می‌دهد و متوجه شده است که چندین شرکت بزرگ، آژانس و سازمان دولتی ظاهراً برای نمایش تبلیغات در برخی از سایت‌های بسیار مشکوک پول پرداخت می‌کنند. برخی از نمونه‌های حاصل از مطالعه آنها شامل محتوای مستهجن، محتوای غیرقانونی و سایت‌هایی است که ممکن است مشمول تحریم‌های بین‌المللی شوند.

گوگل تا حد زیادی ادعاهای Adalytics را رد کرد و به تبلیغ کنندگان اطمینان داد که درآمد تبلیغات با نهادهای تحریم شده تقسیم نمی شد. آنها همچنین اظهار داشتند که ادعاهای Adalytics اغراق آمیز است و چنین سایت هایی “مقدار ناچیزی از شبکه شریک جستجو (Google) را نشان می دهند.”

اندکی بعد، Google اعلام کرد که به طور موقت به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا از شبکه Search Partner در کمپین‌های Performance Max و App تا اول مارس انصراف دهند. تبلیغ‌کنندگان باید مستقیماً با Google تماس بگیرند تا از شرکای جستجو در این کمپین‌ها انصراف دهند.

گزارش جدید قرارگیری کمپین Performance Max گوگل

با توجه به نگرانی‌های روزافزون تبلیغ‌کننده، Google اعلام کرد که شروع به اشتراک‌گذاری بینش‌های بیشتری درباره مکان‌هایی که تبلیغات تبلیغ‌کنندگان در سرتاسر وب، از جمله در شبکه Search Partner نشان داده می‌شود، خواهد کرد. از ۴ مارس، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند تعداد دفعات نمایش آگهی‌هایشان را در مکان‌های جداگانه در کمپین‌های حداکثر عملکرد و برنامه‌شان بررسی کنند.

این گزارش اکنون برای همه تبلیغ‌کنندگانی که کمپین‌های عملکرد حداکثر و برنامه فعال دارند در دسترس است. با این حال، این گزارش اندکی از نحوه بازبینی آگهی‌دهندگان به طور کلی عبارت‌های جستجو یا سایر مکان‌های تبلیغاتی خود پنهان است. در عوض، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند این دو گزارش جدید را در بخش «ویرایشگر گزارش» داشبورد Google Ads پیدا کنند.

گزارش جدید قرارگیری کمپین Performance Max نشان می دهد که تبلیغات حداکثر عملکرد شما کجا و چند بار در مکان های مختلف از وب ظاهر می شود. متأسفانه، این گزارش فقط نمایش تبلیغات را از کمپین‌های Performance Max شما نشان می‌دهد – سایر معیارهای عملکرد، مانند کلیک‌ها، هزینه‌ها و تبدیل‌ها در دسترس نیستند.

این گزارش فقط برای کمپین‌های Performance Max و App در دسترس است. کمپین‌های جستجو و خرید سنتی هنوز هیچ گزارشی برای مکان‌های جداگانه در سراسر شبکه شریک جستجو ندارند.

🛠️ با راهنمای رایگان ما برای ساختار کامل حساب Google Ads، کمپین های تبلیغاتی Google خود را برای موفقیت تنظیم کنید!

نحوه انصراف از قرار دادن شریک جستجوی Google

از ماه مارس، Google همچنین به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا مکان‌های منفرد Search Partner را از نمایش تبلیغات برای هر کمپین در حساب خود، از جمله حداکثر عملکرد، حذف کنند. استثنای قرار دادن را فقط می‌توان در سطح حساب اضافه کرد – برخلاف بسیاری از موارد استثنای قرار دادن دیگر که در سطح کمپین یا گروه تبلیغات در دسترس هستند.

برای حذف یک مکان از نمایش تبلیغات خود، باید یک لیست استثنای قرار دادن ایجاد کنید و آن را در حساب خود اعمال کنید. فهرست‌های حذف مکان‌ها در منوی «ابزارها و تنظیمات» در Google Ads، در زیر «کتابخانه مشترک» نگهداری می‌شوند.

پس از ایجاد یک لیست محرومیت جدید، به طور خودکار به همه کمپین های شما در آن حساب اضافه می شود. اعمال استثناهای قرارگیری جدید ممکن است تا 12 ساعت طول بکشد.

مکان نمایش آنلاین برندتان را کنترل کنید

جدیدترین گزارش‌های قرارگیری و گزینه‌های حذف Google به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به تبلیغ‌کنندگان دید بیشتری نسبت به مکان‌هایی که آگهی‌هایشان در سرتاسر وب نشان داده می‌شوند و کنترل بیشتری بر روی نام تجاری خود به صورت آنلاین داشته باشند. اینکه چقدر تصمیم می‌گیرید از این کنترل‌ها استفاده کنید به خودتان بستگی دارد، اما همیشه بهترین روش این است که مکان‌های خود را مرور کنید و مرتباً موارد استثنای جدید اضافه کنید.

بیشتر شبیه این می خواهید؟ چگونه از محدودیت های برند جدید گوگل برای به دست آوردن کنترل هزینه های خود استفاده کنید