Google’s EEAT: در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید


از زمان به‌روزرسانی Google Medic در سال 2018، EAT (تجربه، تخصص، اقتدار) یک موضوع داغ در دنیای سئو بوده است. و نه فقط برای وب‌سایت‌های بهداشتی و پزشکی، که در میان بیشترین آسیب‌دیدگی‌ها از آن به‌روزرسانی قرار گرفتند، بلکه برای همه صنایع – SaaS، تجارت الکترونیک، خودرو، شما نام ببرید.

خوب، گوگل از آن زمان پیشگامی را افزایش داده و یک “E” دیگر را برای ایجاد مخفف بسیار ترسناک “EEAT” اضافه کرده است.

آن دقیقا به چه معناست؟ و چگونه بر توانایی وب سایت شما برای هدایت ترافیک تأثیر می گذارد؟

بیایید شیرجه بزنیم و ببینیم EEAT چیست.

چرا باید به EEAT اهمیت بدهم؟

زمانی که نوبت به کیفیت محتوا و نحوه رتبه بندی صفحات در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) می رسد، مدتی است که گوگل از تخصص، اعتبار و اعتماد (یا EAT) انتقاد کرده است. در واقع، ما می‌توانیم ریشه EAT را تا سال 2014 دنبال کنیم، زمانی که Google آن را تحت بخشی با عنوان «ویژگی‌های صفحات با کیفیت بالا» به دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی خود اضافه کرد.

در اینجا چیزی است که گوگل در آن زمان در مورد نحوه تفکر SEO و سازندگان محتوا در مورد EAT گفت:

مقاله‌های خبری High EAT باید با حرفه‌ای بودن روزنامه‌نگاری تولید شوند – آنها باید حاوی محتوای واقعی و دقیق ارائه شده به‌گونه‌ای باشند که به کاربران کمک کند به درک بهتری از رویدادها دست یابند. منابع خبری High EAT معمولاً سیاست‌های تحریریه و فرآیندهای بررسی قوی را منتشر کرده‌اند.

در حالی که گوگل بعداً توضیح داد که EAT در واقع یک عامل رتبه‌بندی نیست، و در حالی که نمایندگان گوگل حتی بیان کردند که به نظر می‌رسد این مفهوم در حوزه عمومی وزن بیشتری نسبت به خود شرکت دارد، به‌روزرسانی الگوریتم آگوست 2018 به نام Medic Update، به طور خاص سایت هایی را هدف قرار می دهد که سطوح پایین EAT را نشان می دهند.

و نه تنها آنها را هدف قرار داد بلکه واقعاً آنها را چکش کرد.

Ketodash.com در زمان به‌روزرسانی پزشکی سطوح پایینی از EAT داشت و در نتیجه خیلی سخت گرفتار شد.

هنگامی که به‌روزرسانی Medic منتشر شد، بسیاری از افراد در حوزه سئو متوجه شدند که سایت‌هایی که بیشترین ضربه را خوردند، سایت‌هایی بودند که در حوزه YMYL (پول یا زندگی شما) بودند. در واقع، گوگل اخیراً دستورالعمل‌های کیفیت جستجوی خود را به‌روزرسانی کرده بود تا YMYL را به صورت زیر تعریف کند:

به طور خلاصه، گوگل به صراحت اعلام می کرد که محتوایی که موضوعاتی را با خطرات واقعی پوشش می دهد (مسیرهای تخلیه برای سونامی، اخبار در مورد خشونت مداوم، اطلاعات مربوط به خرید داروهای تجویزی و غیره) باید سطوح قابل توجهی از EAT را نشان دهد یا خطر از دست دادن رتبه بندی را داشته باشد. و ترافیک

EAT = تخصص، اقتدار و اعتماد

و دقیقاً همین اتفاق افتاد. این یک تمایز مهم از ادعای مداوم گوگل بود که به آن نگاه می کند کیفیت محتوا بالاتر از همه هنگام رتبه بندی محتوا آن نه تجربه و تخصص اکنون ناگهان مهمتر از کیفیت بود. اما وقتی به محتوای YMYL مربوط می شود، تخصص، اقتدار و اعتماد به عنوان لایه دوم دفاع در برابر محتوایی عمل می کند که به نظر کیفی اما از منابع نامرغوب می آید.

در اینجا تصویری از 30 بازنده اصلی ترافیک از Medic Update آورده شده است:

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، وجود دارد یک تن سایت های بهداشتی و پزشکی در این لیست. اما به سرعت مشخص شد که در حالی که گوگل محتوای YMYL را در دستورالعمل‌های خود قرار می‌داد، EAT چیزی بود همه وب سایت ها باید نگران باشند. گوگل در دستورالعمل‌های خود همین‌طور گفته و توضیح می‌دهد که «وب‌سایت‌های خبره از همه نوع» وجود دارد.

جدای از دستورالعمل‌ها، نمی‌توانید به توضیح خود گوگل در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو نگاه کنید تا ببینید که در رتبه‌بندی محتوا، تخصص را عمیقاً در نظر می‌گیرد. یعنی همه محتوا. نه فقط YMYL.

وب سایت ها در پی همه اینها چه کردند تا مطمئن شوند که سطوح مناسب EAT دارند؟ این یک سوال مهم است زیرا یک پایه محکم برای اینکه صاحبان مشاغل چگونه باید وب سایت های خود را برای EEAT ممیزی کنند ایجاد می کند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

چگونه وب سایت ها به طور سنتی به EAT نزدیک شده اند

همانطور که ممکن است تصور کنید، اگر نگوییم تمام تخصص، اعتماد و اقتدار به شخصی است که محتوا را می نویسد (به معنای نویسنده). و از بسیاری جهات، روزها و ماه‌های پس از به‌روزرسانی Medic، مدیران وب‌سایت‌ها نه تنها کیفیت محتوا، بلکه کیفیت نویسنده را ممیزی کردند.

دوبرابر کردن تخصص نویسنده

چگونه می توان فهمید که یک نویسنده دارای اعتبار است؟ خوب، مثل آن ضرب المثل قدیمی است: وقتی میبینیش میفهمی

اگر نویسنده نویسنده‌ای باشد که Google یک نهاد واقعی برای او به دلیل شهرت آنلاین خود ایجاد کرده است، کمک می‌کند. اما این بدان معنا نیست که هر فردی که به وبلاگ شما کمک می کند باید گری واینرچوک باشد. این فقط به این معنی است که آنها باید یک سطح قابل اثبات تخصص در موضوع خود

بنابراین، اگر نویسنده‌ای در سایر وب‌سایت‌های معتبر در جایگاه شما اعتبار دارد، اگر نام او اغلب در نتایج جستجو ظاهر می‌شود، و اگر پست‌های او پیوندهایی از وب‌سایت‌های معتبر در گذشته ایجاد کرده است: همه این موارد فقط می‌تواند به رتبه‌بندی جستجوی شما کمک کند.

دوبرابر کردن تخصص محتوا

EAT علاوه بر اعتبار نویسنده، بر اهمیت کیفیت محتوا نیز تأکید کرد.

و نه فقط کیفیت محتوا، بلکه اعتبار محتوا. چگونه متوجه می شوید که محتوای شما معتبر است؟ تو باید:

  • محصولات و خدمات را با نظرات قوی از مشتریان واقعی بفروشید.
  • به دنبال ارائه محتوا، محصولات و خدماتی باشید که در واقع به مردم کمک کند، نه اینکه فقط به آنها چیزهایی بفروشید.
  • در صورت امکان، تخصص و اعتبار خود را نشان دهید. نشان‌ها، جوایز، مطبوعات معتبر – اینها همه چیزهایی هستند که باید در وب‌سایت شما تا حد امکان آشکارا نشان داده شوند و به آنها پیوند داده شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که همه محتوا به درستی پیوند و استناد شده است و مطمئن شوید که این استنادها از منابع معتبر آمده است.

بنابراین اکنون که مقدمات لازم را در مورد نحوه برخورد سنتی صاحبان مشاغل با EAT به شما ارائه کردیم، بیایید در مورد اینکه چگونه EEAT سطح را افزایش می دهد (بخوانید: تخصص را برای افراد بیشتری مهم تر می کند) صحبت کنیم.

چگونه EEAT سطح را بالا می برد

“E” اضافی در EEAT مخفف Experience است. و این راه کلیدی است که تعریف مدرن EEAT، که گوگل در دسامبر 2022 منتشر کرد، با EAT همانطور که ما می دانستیم متفاوت است.

«تجربه» به این معناست هر شخصی می توانند متخصص باشند، صرف نظر از اینکه دکترا دارند یا نه. در بیوگرافی نویسنده خود همچنین به این معنی است که گوگل قصد دارد سازندگان محتوا را نگه دارد از همه نوع مطابق با استانداردهایی که در چارچوب EAT خود تعیین کرده اند.

به طور خلاصه، “تجربه” EEAT را به مفهومی فراگیرتر در اقتصاد خالق امروزی تبدیل می کند. اگر تجربه دست اول درست و حسابی از یک موضوع دارید، شما نیز می توانید یک متخصص در نظر گرفته شوید. در اینجا یک تعریف مختصر از دستورالعمل های ارزیابی کیفیت جستجوی گوگل آورده شده است:

در نظر بگیرید که سازنده محتوا تا چه حد تجربه دست اول یا زندگی لازم را برای موضوع دارد. بسیاری از انواع صفحات قابل اعتماد هستند و زمانی که توسط افرادی با تجربه شخصی فراوان ایجاد می شوند به هدف خود می رسند. به عنوان مثال، به کدام یک اعتماد دارید: یک بررسی محصول از طرف شخصی که شخصاً از محصول استفاده کرده است یا یک “بازبینی” توسط شخصی که استفاده نکرده است؟”

این یک مفهوم واقعاً قدرتمند برای بسیاری از تولیدکنندگان محتوا است. این نشان دهنده آگاهی گوگل است که در اکوسیستم دیجیتال امروزی، محتوای عالی (و پرطرفدار) را می توان در رسانه های مختلف، بر روی پلتفرم های متعدد، و از متخصصان در هر شکل و اندازه ای یافت.

همچنین یک مفهوم واقعا قدرتمند برای برندها و مشاغل است. آیا اینفلوئنسر که وبلاگ را برای برند لوازم آرایشی شما نوشته است، دنبال کنندگان گسترده، سیگنال های اجتماعی قوی و محتوای محبوب در سراسر وب دارد؟ شما می توانید همان مزایای EEAT را از آن سازنده محتوا به دست آورید که می توانید از «متخصص» سنتی با عنوانی جذاب بهره ببرید.

روی دیگر این سکه این است که گوگل با گسترش تعریف آنچه که به عنوان تخصص واجد شرایط است. مطالب بیشتر به استانداردهای تخصصی بالاتر نه فقط YMYL. پس این را در دل خود بگیرید و مطمئن شوید که هر کسی که محتوای شما را تولید می کند، دارای سطوح قابل قبولی از تجربه، تخصص، قدرت و اعتماد است.

EEAT اعتماد را دو برابر می کند

صحبت از اعتماد: این تغییر دیگری است که در چارچوب جدید EEAT گوگل قابل ذکر است. “T” هنوز در آخر است. اما برای همه مقاصد، باید آن را مهمترین عامل در تعریف محتوای معتبر و معتبر بدانید.

این نمودار ون جدید ارائه شده توسط گوگل را بررسی کنید:

منبع

گوگل می‌گوید اعتماد اکنون مهم‌ترین عضو خانواده EEAT است… زیرا صفحات غیرقابل اعتماد صرف نظر از اینکه چقدر با تجربه، متخصص یا معتبر به نظر می‌رسند، EEAT پایینی دارند.

آن‌ها در ادامه توضیح می‌دهند که چه چیزی را «بالاترین محتوای EEAT» می‌دانند، و به‌طور مناسب، اعتماد مؤلفه ساخت یا شکست است:

“صفحات دارای EEAT بالا قابل اعتماد یا بسیار قابل اعتماد هستند. تجربه تقریباً برای هر موضوعی ارزشمند است. پست‌های رسانه‌های اجتماعی و بحث‌های فروم معمولاً زمانی با کیفیت بالا هستند که افراد تجربه خود را به اشتراک بگذارند. از نوشتن سمفونی تا بررسی لوازم خانگی، تجربه دست اول می تواند یک پست رسانه اجتماعی یا صفحه بحث را با کیفیت بالا بسازد.

برای من، این واکنش به دو چیز است. اول، ما در دنیایی از اطلاعات غلط فراوان زندگی می کنیم. مدتی است که پلتفرم‌ها، برندها و منابع، قابلیت اعتماد را دوچندان کرده‌اند. گوگل صرفاً در اینجا به حزب می پیوندد.

و دوم، با گسترش هوش مصنوعی (AI)، پیدا کردن محتوای منحصر به فرد و قابل اعتماد دشوارتر می شود. نه به این دلیل که هوش مصنوعی ذاتاً غیرقابل اعتماد است، بلکه به این دلیل که اکنون تولید محتوایی برای منابع غیرقابل اعتماد آسان‌تر شده است. ظاهر می شود کامل، دقیق و معتبر، اما در واقع، هیچ دخالت یا نظارت انسانی نداشته است.

15 نکته سریع برای ایجاد محتوای EEAT با کیفیت بالا

شما آن را دارید. این خلاصه ای کامل از همه چیزهایی است که در مورد EEAT می دانیم، بیشتر آن مستقیماً از Google. برای پایان دادن به بحث خود، قصد دارم 15 نکته برتر خود را برای اطمینان از اینکه وب سایت شما از استانداردهای کیفی جدید موتور جستجو پیروی می کند، به شما ارائه می کنم تا بتوانید ترافیک ارگانیک ارزشمندی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

چهار مورد اول از این موارد را قبلاً ذکر کردم، اما در اینجا مجدداً تکرار خواهم کرد، زیرا فکر می کنم آنها واقعاً مهم هستند:

  1. محصولات و خدمات را با نظرات قوی از مشتریان واقعی بفروشید.
  2. به دنبال ارائه محتوا، محصولات و خدماتی باشید که واقعاً به مردم کمک کند. یعنی فقط به آنها چیزها را نفروشید!
  3. در صورت امکان، تخصص و اعتبار خود را نشان دهید. نشان‌ها، جوایز، مطبوعات معتبر – اینها همه چیزهایی هستند که باید در وب‌سایت شما تا حد امکان آشکارا نشان داده شوند و به آنها پیوند داده شوند.
  4. اطمینان حاصل کنید که همه محتوا به درستی پیوند و استناد شده است و مطمئن شوید که این استنادها از منابع معتبر آمده است.
  5. مطالبی را از سازندگانی که دارند درخواست کنید سطوح قابل اثبات از تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد.
  6. بیش از هر چیز قابل اعتماد باشید. از انتشار محتوایی که به هیچ وجه باعث گمراهی یا گمراهی کاربران می شود با هدف فروش محصول خودداری کنید. این در عصر اطلاعات امروزی بسیار مهمتر است.
  7. ارتباط با شما را آسان کنید. آدرس فیزیکی، آدرس ایمیل، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس خود را به صورت برجسته در وب سایت خود نمایش دهید.
  8. کاربران را با مطالب بینابینی مزاحم و سایر محتوای تبلیغاتی در وب سایت خود مورد انتقاد قرار ندهید.
  9. مطمئن شوید که محتوا قبل از اینکه در سایت شما قرار گیرد، از صفحات محصول تا وبلاگ شما، به طور کامل تحقیق و بررسی شده است.
  10. پیوندهای نمایه رسانه های اجتماعی، پیوندهای وب سایت و بیو را برای همه نویسندگان خود وارد کنید.
  11. نشان دهید که یک شرکت واقعی و معتبر هستید، متشکل از افراد واقعی و معتبر و محصولات واقعی و معتبر را می فروشید. یک صفحه متفکرانه درباره ما می تواند به اینجا کمک کند.
  12. اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده می کنید، مطمئن شوید که توسط یک متخصص انسانی در سازمان شما کاملا انسانی شده است.
  13. از بک لینک ها برای ایجاد تخصص و قدرت موضوعی در مورد موضوعاتی که در جایگاه شما مهم هستند استفاده کنید.
  14. پیوند به منابع و تصاویر معتبر و معتبر.
  15. مطمئن شوید که بالاتر از همه، محتوای شما است اصلی، دقیق، جامع و به وضوح ابلاغ شده است.

برای رعایت دستورالعمل‌های EEAT Google، فقط مفید باشید

EEAT واقعاً مجموعه‌ای از معیارها برای افرادی است که در Google کیفیت محتوا را تأیید می‌کنند. اما همچنین یک راهنمای عالی برای بازاریابان است تا به آنها کمک کند محتوایی ایجاد کنند که شانس بیشتری برای رسیدن به SERP داشته باشد.

در حالی که چیزهای زیادی برای باز کردن در EEAT وجود دارد، اما نکته اصلی این است که محتوایی تولید کنید که واقعاً به مردم کمک کند. این کار را انجام دهید و همیشه در سمت راست SERP ها خواهید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *