Salesforce CRM را بشناسید و متوجه شوید که آیا این سیستم برای شما مناسب است یا خیر


معمولا در تیم های بازاریابی و فروش روزانه با موقعیت هایی مانند کمبود وقت و کمبود منابع انسانی مواجه می شوند تا تمام استراتژی هایی را که شرکت به آن نیاز دارد، در عمل پیاده کنند.

به همین دلیل به سیستم های مدیریتی مانند Salesforce CRM نیاز دارید.

برای اینکه بدانید این سیستم چگونه کار می کند و چگونه می تواند به شما در دستیابی به نتایجی که شرکت شما از شما انتظار دارد کمک کند، این مقاله را نوشته ایم و از شما دعوت می کنیم آن را تا انتها بخوانید. بریم اونجا؟

CRM چیست؟

CRM مخفف کلمه “مدیریت ارتباط با مشتری”، یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری.

این برنامه دارای عملکردهای متعددی است که به شما امکان تجزیه و تحلیل مشتریان بالقوه و رفتار مشتری برای بهینه سازی فعالیت های بازاریابی و افزایش فروش را می دهد.

به این ترتیب با CRM امکان ذخیره اطلاعات تمامی مخاطبین مانند نام، ایمیل، تلفن و … و تعاملات آنها با شرکت وجود دارد.

بنابراین، کلیه بازدیدهای وب سایت یا وبلاگ و سایر داده های ذکر شده در بالا در CRM قابل مشاهده است.

سیستم Salesforce CRM چیست؟

Salesforce به طور گسترده ای استاندارد صنعتی برای راه حل های CRM در نظر گرفته می شود و نزدیک به 20٪ از سهم بازار را در اختیار دارد.

Salesforce یکی از اولین نام هایی است که هنگام صحبت در مورد راه حل های مدیریت ارتباط با مشتری به ذهن می رسد.

تعداد زیاد ویژگی‌ها، ادغام‌ها و گزینه‌های اضافی، آن را به CRM ایده‌آل برای شرکت‌های بزرگ با نیازهای متنوع و دائماً در حال رشد تبدیل می‌کند.

پس از اتمام پیاده سازی، Salesforce محصولی را به کاربران ارائه می دهد که به زیبایی طراحی شده، سریع، قدرتمند و بسیار قابل تنظیم است.

نیروی فروش

برخی از محبوب ترین ویژگی های Salesforce عبارتند از: پیش بینی فروش، همکاری، مدیریت تماس و گزارش. به گفته این شرکت، استفاده از این سیستم می تواند درآمد را تا 30 درصد افزایش دهد.

علاوه بر این، Salesforce همچنین ادعا می کند که نرم افزار آن بهره وری فروش، نرخ برد و دقت پیش بینی را افزایش می دهد.

با استفاده از یک سیستم CRM می توانید تمام فعالیت های فروش، از جمله مشتریان گذشته و آینده را ردیابی کنید. این اطلاعات اطلاعاتی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد تا بر روی مشتریان بالقوه اقدام کنند.

در صنایع مشتری محور، سیستم های CRM اطلاعاتی را بر اساس تصمیمات مشتری ارائه می کنند. اطلاعاتی مانند شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و شرکت ها برای درک نیازهای مشتریان و بهره گیری از فروش بالقوه.

بنابراین، یک CRM هم برای شرکت های بزرگ و هم برای شرکت های کوچک قابل استفاده است.

مزایای Salesforce CRM چیست؟

در زیر، مزایای اصلی استخدام یک CRM Salesforce را فهرست می کنیم. آیا آنها را می شناسیم؟

1. سازماندهی بهتر اطلاعات

هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود بدانید، می توانید تجربه بهتری را برای آنها فراهم کنید. هر کاری که انجام می دهند و هر تعاملی که با شرکت دارند باید شناسایی، مستند و ثبت شود.

به لطف CRM، همه اینها به یک امکان تبدیل می شود، زیرا به شما امکان می دهد لیست گسترده ای از مشتریان و هر گونه اطلاعات مهم دیگری در مورد آنها ذخیره کنید.

دسترسی به فایل به دلیل فضای ابری حتی راحت‌تر از قبل است، بنابراین مهم نیست چه کسی به مشتری مورد نظر کمک می‌کند، آنها همان داده‌های عملی را فوراً در دسترس خواهند داشت.

این امر باعث اتلاف وقت کمتر برای مشتریان و کارمندان می شود.

2. بهبود ارتباطات

همانطور که در بالا ذکر شد، CRM این امکان را برای هر کارمندی فراهم می کند تا در عین دسترسی به همان داده های مشتری، همان سطح خدمات را ارائه دهد.

به خصوص که حتی اگر مشتریان شما یک نقطه تماس داشته باشند، این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع، آن تماس در دسترس نباشد و مشتری مجبور شود با فرد جدیدی کار کند.

وقتی این اتفاق می‌افتد، بسیاری از آنها با چشم‌انداز ناگواری مواجه می‌شوند که باید با کسی که ترجیحات و مشکلات خود را درک نمی‌کند، «از صفر شروع کنند».

CRM با انتقال اطلاعات دقیق مشتری به هر کسی که به آن نیاز دارد، این نگرانی را از بین می برد.

به این ترتیب، مهم نیست که چه کسی در آن زمان به مشتری کمک می کند، زیرا آنها با همان اطلاعات کار خواهند کرد.

و از آنجایی که یک CRM مبتنی بر ابر است و از هر دستگاهی با اتصال اینترنت قابل دسترسی است، مزایای ارتباطی CRM تلفن همراه به دفتر محدود نمی شود.

3. خدمات بهتر به مشتریان

وقت ما هم مانند وقت مشتریانمان ارزشمند است. بنابراین اگر برخی از آنها با مشکلی مواجه شوند که باید حل شود، ناراضی خواهند بود مگر اینکه مشکل به سرعت حل شود.

با CRM، به محض تماس مشتری با شرکت، نمایندگان قادر خواهند بود به تمام اطلاعات مربوط به آنها دسترسی پیدا کنند که می تواند به آنها در یافتن راه حل کمک کند.

در بسیاری از موارد، باتجربه ترین نمایندگان، مسلح به اطلاعات و تاریخچه گذشته، به لطف یک پایگاه داده در دسترس از مشکلات احتمالی، می توانند در عرض چند دقیقه راه حلی بیابند.

بنابراین با این سیستم، خدمات مشتری به پیاده روی در پارک تبدیل می شود.

4. اتوماسیون وظایف

فروش همیشه یک چالش است، زیرا در کنار جزئیات سطحی هر فروش، صدها کار کوچکتر وجود دارد که باید تکمیل شوند تا همه چیز به خوبی اجرا شود.

فرم ها باید پر شوند، گزارش ها باید ارسال شوند، مسائل حقوقی باید مورد توجه قرار گیرد – این وظایف جانبی زمان بر هستند اما برای فرآیند فروش حیاتی هستند.

بهترین سیستم های CRM به گونه ای طراحی شده اند که بار بسیاری از این وظایف را از روی دوش کارمندان از طریق اتوماسیون بردارید.

این به این معنی است که نماینده فروش آنها می توانند بیشتر تلاش خود را بر بستن سرنخ ها و رفع نقاط درد مشتری متمرکز کنند، در حالی که سیستم CRM خودکار از جزئیات مراقبت می کند.

5. کارایی بالاتر برای چندین تیم

ارتباطات ذخیره شده به صورت خودکار به ما امکان می دهد جزئیات ایمیل، تقویم و تماس تلفنی را در یک مکان به راحتی در دسترس مشاهده کنیم. آن را به توانایی چندین تیم برای دسترسی به اطلاعات یکسان اضافه کنید و نتایج کسب و کار را به صورت تصاعدی افزایش دهید.

تیم‌های فروش می‌توانند اطلاعات ارزشمند مشتری را به اشتراک بگذارند تا همچنان آن‌ها را به سمت نتیجه مطلوب پایان فروش، بینش محصول جدید یا خدمات عالی به مشتری هدایت کنند.

اکنون هر بخش می تواند تیم را برچسب گذاری کند تا اطلاعات مناسب را به فرد مناسب برساند. با استفاده از این ابزار، تیم ها می توانند با هم کار کنند تا نتیجه نهایی را بهبود بخشند.

6. داده ها و گزارش های بهبود یافته

داده های پیشرفته و سیستم های گزارش CRM اطلاعات را در یک مکان ذخیره می کند و منجر به تجزیه و تحلیل بهینه داده ها به عنوان یک کل می شود.

به راحتی با ابزارها یا پلاگین های مختلف ادغام می شود، شما این امکان را دارید که گزارش های خودکار تولید کنید تا زمان خود را به حداکثر برسانید.

نماهای داشبورد را سفارشی کنید تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید، مانند داده‌های مشتری، اهداف فروش و گزارش‌های عملکرد، تا از فرصت‌های استفاده نشده استفاده کنید.

با داده های گزارش دهی بهتر، می توانید تصمیمات هوشمندانه و موثری بگیرید تا از مزایای وفاداری مشتری و سودآوری بلندمدت بهره مند شوید.

7. مقیاس پذیری برای کسب و کار

Salesforce CRM به مقیاس کسب و کار شما در یک پلت فرم واحد و ایمن کمک می کند که سفارشی سازی و به روز رسانی آسان است.

بنابراین می‌توانید فروش، خدمات و قدرت بازار را با برنامه‌های از پیش ادغام‌شده در AppExchange، یکی از بزرگترین بازارهای اپلیکیشن تجاری جهان، گسترش دهید.

معایب Salesforce CRM چیست؟

همه چیز گل نیست حال بیایید برخی از معایب Salesforce CRM را بررسی کنیم.

1. نیروی فروش گران است و هزینه های ضمنی دارد

این یک شکایت رایج است: Salesforce گران است. همچنین برخی از مشتریان به هزینه های پنهانی اشاره می کنند که آنها را از تمدید قرارداد باز می دارد.

به طور خاص، Salesforce هزینه های اضافی را برای فعال کردن چارچوب عملکرد سیستم، و همچنین توسعه و آزمایش برنامه های کاربردی جدید دریافت می کند.

اگر یک کسب و کار نیاز به یکپارچه سازی اضافی از طریق API ها داشته باشد، این پلتفرم هزینه اضافی دریافت می کند. یعنی اگر می‌خواهید Salesforce با ابزارهای دیگر شما تعامل داشته باشد، برای باز کردن کیف پول آماده باشید.

2. Salesforce نیاز به سفارشی سازی و برنامه های اضافی دارد

استفاده از رابط های کاربری سفارشی کاری است که هر شرکتی می تواند به آن نیاز داشته باشد. به همین دلیل است که نمی توانید بدون کمک توسعه دهندگان Salesforce انجام دهید، که خود می تواند بسیار گران باشد.

علاوه بر این، این شرکت به شدت به ارائه دهندگان AppExchange که مدیریت سرنخ، قیمت گذاری و سایر برنامه ها را برای کمک به کسب و کارها در ایجاد راه حل کامل ارائه می دهند، متکی است.

بدون شک Salesforce یک پلتفرم فوق العاده قدرتمند است. با این حال، برای احساس این قدرت، ممکن است نیاز به ساخت اجزای اضافی متعدد باشد.

در اصل، این اثر تا حدودی یادآور داستان است، زیرا بسته به مشخصات فردی که آن را می‌خواند یا گوش می‌دهد، می‌توانید روایت را بهتر و بهتر کنید.

2. Salesforce پیاده سازی محدودی را ارائه می دهد

همه رقبای اصلی Salesforce چندین گزینه پیاده سازی را با مشتریان فعلی و بالقوه ارائه می دهند.

با این حال، Salesforce از ابرهای عمومی مانند Amazon EC2، Microsoft Azure، Rackspace و دیگران پشتیبانی نمی کند.

چگونه بفهمم که آماده استخدام Salesforce هستم؟

اگر نمی‌دانید که آیا شرکت شما آماده خرید Salesforce است یا خیر، در اینجا نکات کلیدی وجود دارد.

آیا Salesforce فقط برای مدیریت مشتری است؟

علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتری، Salesforce همچنین محصولات نرم افزاری تجاری پشتیبانی شده را برای مدیریت تجزیه و تحلیل پیشرفته، شرکت های خدمات مالی، شرکت های مراقبت های بهداشتی و غیره می فروشد.

آیا Salesforce یک محصول SaaS CRM است؟

بله راه حل مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) Salesforce نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) در نظر گرفته می شود.

امروزه اکثر کسب و کارهای کوچک به دلیل مقرون به صرفه بودن و نگهداری کم به محصولات SaaS متکی هستند.

آیا باید Salesforce CRM بخرم یا ERP؟

نرم‌افزار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) برای مدیریت تقریباً هر جنبه‌ای از عملیات یک کسب‌وکار، از حسابداری و منابع انسانی گرفته تا موجودی‌ها و تجزیه و تحلیل، طراحی شده است، و به این ترتیب، قابلیت‌های CRM اغلب در نرم‌افزار ERP ادغام می‌شوند.

نرم افزار CRM به طور خاص بر مدیریت اطلاعات مشتری، ثبت تعاملات مشتری و ذخیره جزئیات سرنخ مربوط به فروش تمرکز دارد.

به هر حال، اکنون که می دانید Salesforce CRM چیست و چگونه کار می کند، چگونه می توانید به دنیای سایر CRM ها بپردازید؟

دیدگاهتان را بنویسید