TikTok محبوبیت خود را به عنوان موتور جستجوی تجارت الکترونیک از دست می دهد


طبق یک مطالعه CivicScience، تعداد کمتری از بزرگسالان آمریکایی نسبت به یک سال قبل جستجوی محصول خود را در TikTok آغاز می کنند.

چرا ما اهمیت می دهیم. این آخرین شواهدی است که نشان می دهد آمازون پلتفرمی است که برندهای خرده فروشی باید به آن توجه کنند. در حالی که TikTok قصد دارد یک تجارت الکترونیکی با دلار 20 میلیارد دلار ایجاد کند، ایالات متحده هنوز عامل مهمی نخواهد بود – و ممکن است هرگز نباشد. صرف نظر از این، بودجه بازاریابی و تبلیغات همچنان کاربران را دنبال خواهد کرد. اما در نهایت به این بستگی دارد که آیا TikTok یک پلت فرم موثر برای برند شما است یا خیر.

آمازون و گوگل حکومت می کنند. به طور کلی، نقطه شروع جستجوی محصول در میان خریداران آنلاین آمازون (49 درصد افزایش نسبت به 46 درصد در سال 2022) و پس از آن گوگل (34 درصد کاهش نسبت به 35 درصد در سال 2022) است.

آمازون همچنین محبوبیت خود را در میان گروه های سنی جوانتر نسبت به سال گذشته افزایش داد:

  • رده سنی 18 تا 24 سال: افزایش 45%
  • 25 تا 34 سال: 44 درصد افزایش یافته است.

زمینه اضافی این نتایج مشابه نظرسنجی دیگری در ایالات متحده است که ما در آمازون گزارش دادیم که گوگل را به عنوان نقطه شروع جستجوی محصول شکست می دهد. این نظرسنجی نشان داد که 38 درصد از خریداران شروع به جستجوی محصول در آمازون کردند، در حالی که 35 درصد شروع به جستجو در گوگل کردند.

کاهش سالانه TikTok. پس از رسیدن به اوج جدید در سال 2022، CivicScience به “افت شدید” TikTok در میان نسل‌های جوان در این سال اشاره کرد:

  • از اوت 2022 تا ژوئن 2023، استفاده از 18٪ به 11٪ در بین نسل Z (18-24) و از 10٪ به 5٪ در بین نسل جوان هزاره (25-34) کاهش یافت.

CivicScience خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که جستجوی محصول خود را در TikTok، Instagram یا Reddit شروع می‌کنند، بین 18 تا 34 سال سن دارند.

در مورد مطالعه مطالعه CivicScience از خریداران آنلاین ایالات متحده پرسید: “هنگام خرید آنلاین یک محصول، معمولاً برای جستجو و تحقیق محصول از کجا شروع می کنید؟” سپس 5638 پاسخ دریافت شده بین 6 و 26 ژوئن را با 4643 پاسخ از آگوست 2022 مقایسه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید