اولین تصویر از Sony Xperia Ace IV فاش شد


سونی ظاهرا در حال آماده شدن برای رونمایی از گوشی Xperia Ace IV است و حالا اولین تصویر از این گوشی فاش شده است.

مدل قبلی این گوشی با نام Xperia Ace 3 در سال 2022 معرفی شد و از آن زمان تاکنون شایعات زیادی در مورد Xperia Ace IV منتشر شده است.

سونی عمدتاً گوشی‌های هوشمند خود را در سری Xperia 1، Xperia 5 و Xperia 10 عرضه می‌کند، اما به نظر می‌رسد که Xperia Ace IV نیز به این گروه خواهد پیوست.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید این گوشی تنها یک دوربین در پنل پشتی دارد که هیچ تفاوتی با مدل قبلی ندارد. همچنین به نظر می رسد دارای نسبت تصویر 21:9 باشد.

در سال 2022، یک لیست Geekbench به یک گوشی Xperia Ace IV با تراشه Snapdragon 4 Gen 1 اشاره کرد، ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد این گوشی نداریم، اما ممکن است مشخصات آن مشابه Ace 3 باشد.

Ace 3 به صفحه نمایش HD+ با محافظ Victus Gorilla Glass و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون 480 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است.

سونی همچنین در حال آماده شدن برای رونمایی از گوشی پرچمدار Xperia 1 VI است که پیش از این شایعه شده بود که دارای سه دوربین 48 مگاپیکسلی است. اما اطلاعات جدیدی در مورد او فاش شده است که کمی ناامید کننده است.

بر اساس این اطلاعات، Sony Xperia 1 VI به یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو مجهز خواهد شد که در واقع همان دوربین های Xperia 1 V هستند. سال گذشته معرفی شد.

ظاهرا سونی تصمیم گرفته است به جای ارتقای سخت افزار دوربین، روی بهبود نرم افزار دوربین خود از طریق هوش مصنوعی تمرکز کند. سونی همچنین می‌خواهد به طور کامل از نسبت تصویر 21:9 فاصله بگیرد و از بدنه کوتاه‌تر و پهن‌تری برای Xperia 1 VI استفاده کند.

لازم به ذکر است که Xperia 1 V سال گذشته از صفحه نمایش اولد 6.5 اینچی با وضوح 4K و نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می کند و نسبت صفحه نمایش آن 21:9 است. از دیگر ویژگی های این نمایشگر می توان به نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز و محافظ Gorilla Glass Victus اشاره کرد. به گفته سونی، این نمایشگر روشن‌ترین نمایشگر 4K موجود در بازار است که 50 درصد روشنایی بیشتری نسبت به گوشی‌های نسل قبلی این شرکت دارد.