بهترین گوشی سامسونگ 2022 خرداد 1402 | معرفی و بررسی گوشی سامسونگ ارزان


شاید به جرات بتوان گفت وقتی صحبت از سیستم عامل اندروید به میان است، بهترین گوشی سامسونگ Samsung به راحتی در صدر می­‌ایستد. سامسونگ این صدرنشینی را طی سال­‌ها ارائۀ با کیفیت محصولات و رضایت مشتری به دست آورده است. شرکت‌­های دیگر به نحوی در حال رقابت با سامسونگ هستند تا این صدرنشینی را هرطور شده نصیب خودشان کنند. سه شرکت چینی هوواوی Huawei، شیائومی Xiaomi و وان­پلاس OnePlus هرکدام با تولیداتی که دارند بخشی از بازارِ رقابتی گوشی­‌های هوشمند را جلب خود کرده‌­اند. از طرفی غولِ عظیم گوگل و نوکیای نوستالژیک هم به این لیست اضافه می‌­شوند.

سامسونگ هر ساله با ارائۀ گوشی­‌های هوشمند در سری­‌های دسته­‌بندی شده طرفداران خاص خود را دوباره پای خرید می‌­کشاند. گوشی سامسونگ یعنی کیفیت، دوام و فناوری روز. علاقۀ بی حد و حصر سامسونگ برای معرفی فناوری‌­های جدید خصوصاً در بخش صفحه نمایش در کنار کیفیت تثبیت شده، موجب حفظ اقبال عموم طی سال­‌های اخیر از این شرکت کره‌­ای شده است.

پیش از هر چیزی ما بهترین گوشی سامسونگ را بدون دخیل کردن محدودیت بودجه معرفی خواهیم کرد. در دنیای خرید، بهترین یک صفت نسبی است که برای هر شخص با نیازها و اهدافی که از خرید دارد مشخص می­‌شود. در این متن قصد داریم به بهترین گوشی سامسونگ 2023 و 2022 و 2021 نگاهی بیاندازیم. با توجه به تجربیات شما به نظر شما کدام مدل بهترین سامسونگ است؟ احتمالاً پاسخ متفاوت خواهد بود، اما ما سعی می­‌کنیم واقع‌­بینانه بدون توجه به قیمت، بهترین را معرفی کنیم و بگوییم چرا بهترین است. با ما همراه باشید.

خب ابتدا برویم نگاهی داشته باشیم به بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال گذشته!

بهترین گوشی های سامسونگ از کدام خط تولید؟

گوشی سامسونگ در چند خطِ تولید متفاوت به بازار عرضه می­‌شود. می‌­توان به طور کلی آن­ها را در سری S، سری A، انواع نوت Note و خط تولید فولد Fold و فِلیپ Flip دسته­‌بندی کرد. در کنار این خطوط محبوب باید به سری F و M هم اشاره‌­ای داشته باشیم. هر سری مختص گروه­‌ها با علایق مخصوص و اهداف خرید متفاوت هستند.

باید اضافه کنیم که 2021 سالی بود که خبری از سری نوت نشد. در واقع ما Samsung Galaxy Note21 را ملاقات نکردیم. شاید یکی از دلایل، تولید گوشی سامسونگ Z Fold3 باشد. به هر حال یکی از مدیران شرکت در مصاحبه‌­­ای اعلام کرده است که در این زمان شرایط خاصی بود که موجب عدم تولید این مدل گوشی شد، ولی در سال آینده ما این خط تولید را از سر خواهیم گرفت.

بهترین گوشی سامسونگ؟ سوال اینجاست منظورتان از کدام سری است؟ با توجه به چه مشخصاتی بهترین مشخص می‌­شود؟ اجازه دهید به مغز متفکرِ دنیای گوشی‌­های هوشمند نگاهی بیاندازیم؛ پردازندۀ مرکزی!

بهترین پردازنده و گوشی سامسونگ سال 2022

برند سامسونگ در سال 2022 نیز بسیار فعال بوده و توانسته به تولید گوشی‌هایی بپردازد که در صدر جدول بهترین گوشی‌های جهان قرار گرفته‌اند. گوشی‌های تولیدی سال 2022 سامسونگ را می‌توان از لحاظ سخت‌ افزار، کیفیت دوربین، نوع طراحی، شارژدهی باتری و… تقسیم‌بندی کرده که در هر یک از این دسته‌بندی‌ها بهترین گوشی‌های 2022 سامسونگ جای می‌گیرند. اگر بخواهیم به دور از هر دسته‌بندی و جهت‌گیری بهترین گوشی 2022 سامسونگ را معرفی کنیم، به گوشی Galaxy S22 Ultra می‌رسیم.

✅​S22 ultra(اسطوره بازنشسته سامسونگ)

با غول فناوری موبایل در سال 2022 galaxy S22 Ultra  قدم بلندی به سمت هیجان و تکنولوژی‌های روز بردارید. گوشی اس 22 اولترا ترکیبی از بهترین‌های سری S سامسونگ و طراحی صنعتی و قابلیت‌های نوت است که برای شما کاربر خاص طراحی شده است. یک صفحه نمایش نمایش بزرگ 6.7 اینچی FHD با روشنایی 500 نیت که با ماژول دوربین چهارگانه با همراهی دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهترین امکان را برای ثبت تصاویر با کیفیت فراهم کرده است. این برای اولین بار است که قلم S Pen  در سری گوشی‌های S سامسونگ قرار می‌گیرد. به دلیل زمان تاخیر 2.8 میلی‌ثانیه‌ای است. برای نوشتن، طراحی یا کنترل تلفن خود، قلم را از پایین دستگاه تلفن بیرون خارج کنید.Samsung Galaxy S22 Ultra هم برای کاربران حرفه‌ای و هم برای کاربران معمولی یک گوشی هوشمند جذاب است.

ویژگی های گوشی S22 ultra

  • رابط کاربری زیبا، روان و بدون باگ
  • دستیار صوتی Bixby بهبود یافته
  • افزایش امنیتی محل ذخیره‌سازی اطلاعات
  • افزایش سرعت انتقال اطلاعات
  • مصرف بهینه انرژی باتری
  • کاهش میزان داغ شدن گوشی
  • رم 8، 12 و 16 گیگابایتی
  • حافظه داخلی 128 گیگابایتی، 256 گیگابایتی، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی
  • فریم آلومینیومی مستحکم
  • اسپیکرهای استریو قوی
  • عدم افت کیفیت صدا در صورت بالا بردن صدا تا آخرین درجه
  • مقاومت حداکثری در برابر رطوبت و گردوغبار
  • رزولوشن 1440×3080 پیکسلی دوربین
  • پشتیبانی از سنسور اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما و فشارسنج
  • پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G، 3G و 4G
  • GPRS و EDGE
  • پردازنده‌ مرکزی 8 هسته‌ای با سرعت 2.8 گیگاهرتز

✅​S21 Fe (اقتصادی ترین پرچمدار سامسونگ)

موبایل S21 Fe یکی از برترین‌های سامسونگ، برای کسانی که عاشق عکاسی هستند مناسب‌ترین گزینه است. این گوشی با داشتن پردازنده‌‌ی اکسینوس 2100 در کنار صفحه نمایش با کیفیت بالا از نظر سخت‌افزاری یک گوشی همه‌چیز تمام است. ماژول سه‌گانه‌ی پشتی با داشتن دوربین تله فوتو در کنار پرچم‌دارها می‌‌ایستد و S21 FE را به گزینه‌ای با ارزش خرید بالا در میان گوشی‌های موبایل بدل می‌کند.

✅​A73 (میان رده ای در سطح پرچمداران)

گوشی A73 یک گوشی همه‌فن حریف و قدرتمند است که مورد پسن بسیاری از کاربان است. اگر تجربه استفاده از گوشی‌های سامسونگ را داشته باشید، می‌دانید که ویژگی برجسته گوشی سامسونگ نرم‌افزار روان آن است. موبایل A73 اولین گوشی موبایل با رابط کاربری One UI 4.1 در کنار اندروید 12 است.

اگر گیمر هستید قطعا سامسونگ A73 در حالت Optimum بهترین عملکرد را خواهد داشت. صفحه نمایش آن سوپر امولد با نرخ تازه سازی 120 هرتز و روشنایی 800 نیت است. رزولوشن با کیفیت و محبوب 1080 در 2400 پیکسل ببه همراه محافظ صفحه گوریلا گلس 5، انتخاب بسیار خوبی برای استفاده روزمره و بخصوص گیم است.

وجود تراشه Snapdragon 778G 5Gیعنی سرعت و عملکرد پایدارتری خواهید داشت و  در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی می‌شود.

✅​A54 (خوش قیمت ترین میان رده سامسونگ)

در فروردین 1402 گوشی موبایلی به بازار عرضه شد که تعادل پرچم‌داران دنیای موبایل را در بازار به سمت خود بر هم زد. گوشی گلکسی A54 تعادلی میان تمام چیزهایی‌ است که از یک ابر قدرت انتظار دارید. از ماژول دوربین 3 گانه پشتی با کیفیت  50 و 12  و 5 مگاپیکسل تا تراشه‌ی اکسینوس 1380  و یک صفحه نمایش تمام عیار که از فناوری Super Amoled بهره می‌برد. a54 یک گوشی همه‌کاره برای کسانی‌است که می‌خواهند از همه‌چیز نظیر بازی، عکاسی، دیدن فیلم و… در گوشی موبایل لذت ببرند.

✅​A14 (بهترین گوشی مقرون به صرفه سامسونگ)

محتوای با کیفیت  فقط از گوشی جدید سامسونگ یعنی موبایل A14 بخواهید. یک صفحه نمایش PLS LCD با وضوح 1080در 2408 می‌تواند بهترین وضوحی که از موبایل انتظار دارید را برای شما فراهم می‌کند. از تراشه helio G80 با 8 هسته تجربه بهترین سرعت پردازش را در میان گوشی‌های سامسونگ خواهید داشت. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع 15 واتی خیال شما را ساعت‌ها از  شارژ  مجدد راحت می‌کند. اندرید 13 با رابط کاربری One Ui 5.0 به شما امکان می‌دهد که ازآپدیت‌ها و برنامه‌ها با بهترین کیفیت و سریع‌ترین سرعت بهره‌مند شوید.

✅​S23 ultra

گوشی S23 Ultra  بر بستر اندروید 13 بنا شده و از جدیدترین رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی One UI 5.1 بهره می‎‌برد.  گوشی سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra از قوی‌ترین قاب آلومینیومی به کار رفته در موبایل‌ها بهره برده است. نرم افزار این گوشی قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. امکان ویرایش اسناد در تماس‌های ویدئویی، قابلیت اتصال ماوس و صفحه کلید به گوشی، افکت‌های جذاب سلفی از جمله امکانات نرم افزاری جدید سامسونگ اس 23 اولترا است. بهترین‌ها را در اس 23 اولترا خواهید دید از دوربین قدرتمند 200 مگاپیکسل، تراشه اسنپدراگون Qualcomm SM8550-AC Snapdragon 8 نسل 2 ، نمایشگر عالی تا عمر باتری عالی.

بهترین گوشی 2022 سامسونگ در هر کتگوری

اگر بخواهیم بهترین گوشی سامسونگ سال 2022 را در هر دسته‌بندی ذکر شده در بالا (سخت‌ افزار، شارژدهی باتری، طراحی و دوربین) معرفی کنیم به گوشی‌های زیر می‌رسیم.

بهترین گوشی 2022 سامسونگ از لحاظ سخت‌ افزار

بهترین گوشی سامسونگ 2022 از لحاظ نوع سخت‌ افزار به کار رفته در آن گوشی‌های ارائه شده در سری S سامسونگ بوده که در حکم سری پرچم‌دار این برند محسوب می‌شوند. اگر چه گوشی Galaxy S22 Ultra که در بالا به آن اشاره شد نیز مربوط به همین سری بوده با این حال نمونه‌های دیگری از گوشی‌های سری S هستند که در بین بهترین گوشی‌های سامسونگ از لحاظ سخت‌ افزار قرار می‌گیرند. در ادامه تعدادی از این گوشی‌ها را معرفی می‌کنیم.

✅​گوشی سامسونگ Galaxy S22 5G

از جمله بهترین گوشی‌های 2022 سامسونگ از لحاظ کیفیت سخت‌ افزار می‌توان به گوشی سامسونگ Galaxy S22 5G اشاره کرد که از جمله مدل‌های همه فن حریف سامسونگ به شمار می‌آید. در این گوشی از تراشه‌ Exynos 2200 استفاده شده که قدرت بالایی در اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی و با بازی‌های گرافیک بالا دارد. در این گوشی از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X استفاده شده که نرخ نوسازی 120 هرتزی آن از تاخیر نمایشگر در حین اجرای گرافیک و جزئیات بالای بازی‌ها جلوگیری می‌کند. پردازنده‌ مرکزی 8 هسته‌ای با سرعت 2.8 گیگاهرتز آن نیز سبب می‌شود تا این گوشی برای پردازش بازی‌ها با مشکلی مواجه نباشد. از دیگر ویژگی‌های سخت‌ افزاری این گوشی می‌توان به کارت گرافیک Xclipse 920، رم 8 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی 128 گیگابایتی آن اشاره کرد.

بهترین گوشی 2022 سامسونگ از لحاظ دوربین

همانطور که گفته شد گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra مجهز به دوربین چهارگانه 108 مگاپیکسلی است. از همین رو به عنوان بهترین گوشی سامسونگ 2022 از لحاظ کیفیت دوربین انتخاب شده است. اشاره کردیم که دوربین این گوشی از رزولوشن 1440×3080 پیکسل برخوردار بوده و کیفیت فیلمبرداری آن 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه است. البته این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K، Full HD و HD را نیز دارد. دوربین سلفی این گوشی یک دوربین 40 مگاپیکسلی بوده که برای آن فلش LED نیز در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات دوربین گوشی Galaxy S22 Ultra می‌توان به HDR خودکار، پاناروما و Dual Video Call اشاره کرد.

بهترین گوشی 2022 سامسونگ از لحاظ باتری

در بین سری‌های مختلف گوشی‌های سامسونگ، گوشی‌های موجود در سری M مجهز به بزرگترین باتری‌ها و در نتیجه بیشترین میزان شارژدهی باتری هستند. بنابراین لقب بهترین گوشی سامسونگ 2022 از نظر باتری به گوشی‌های سری M تعلق می‌گیرد.

✅​گوشی سامسونگ Galaxy M52 5G

گوشی Galaxy M52 5G یک گوشی 6.7 اینچی بوده که به یک باتری لیتیوم یونی 5000 میلی‌آمپری مجهز شده است. این گوشی در اواخر سال 2021 به بازار معرفی شده اما عرضه‌ آن مربوط به سال 2022 می‌شود. گوشی Galaxy M52 5G به قابلیت فست شارژ نیز مجهز بوده و از فست شارژ 25 واتی برای آن استفاده شده است. در صورت استفاده از گوشی به طور میانگین، باتری آن برای 1 روز کامل شارژدهی خواهد داشت. شارژدهی باتری این گوشی در حالت مکالمه‌ بی‌وقفه در حدود 34 ساعت و 23 دقیقه و در صورت وب‌گردی بی‌وقفه 14 ساعت و 34 دقیقه برآورد شده است. همچنین در صورتی که از گوشی به طور مداوم برای مشاهده‌ ویدیو استفاده شود، باتری آن می‌تواند به مدت 21 ساعت و 8 دقیقه شارژدهی داشته باشد. شارژدهی باتری گوشی Galaxy M52 5G در حالت استندبای یا آماده به کار نیز 123 ساعت برآورد شده است.

بهترین گوشی 2022 سامسونگ از لحاظ طراحی

اگر بخواهیم بهترین گوشی سامسونگ سال 2022 را از لحاظ نوع طراحی آن انتخاب کنیم، باید به سراغ گوشی‌های موجود در سری Z سامسونگ برویم. گوشی‌های سری Z ‌گوشی‌های تاشو بوده که از طراحی منحصربه‌فردی بهره می‌برند. البته این گوشی‌ها از لحاظ نوع پردازنده‌ به کار رفته در آن‌ها و قدرت سخت‌ افزاری نیز جزو سری‌های بسیار قدر محسوب می‌شوند.

✅​گوشی سامسونگ Galaxy Z Fold 4

از جمله بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022 از لحاظ نوع طراحی می‌توان به گوشی Galaxy Z Fold 4 اشاره کرد که لقب بهترین گوشی تاشو سامسونگ را از آن خود کرده است. این گوشی به لولاها و حاشیه‌ باریکی مجهز شده که همین امر سبب شده تا طراحی گوشی از ظرافت خاصی برخوردار باشد. گوشی Z fold 4 مجهز به پنل جلویی پلاستیکی و پنل پشتی شیشه‌ای بوده و از یک فریم آلومینیومی برای آن استفاده شده است. پنل‌های این گوشی نیز با محافظ گوریلاگلس ویکتس ایمن شده‌اند. از جمله ویژگی‌هایی که در طراحی ظاهری گوشی Galaxy Z Fold 4 به چشم می‌خورد، کیفیت نمایشگر آن می‌باشد. برای این گوشی از یک نمایشگر 7.6 اینچی از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده شده که رزولوشن آن 1768×2208 پیکسل می‌باشد. این نمایشگر از قابلیت چند لمسی نیز بهره می‌برد.

بهترین گوشی ساسونگ 2022 از نگاه کاربران

حال که با بهترین گوشی‌های سامسونگ سال 2022 در دسته‌بندی‌های مختلف آشنا شدیم، نوبت به آن می‌رسد که به انتخاب بهترین گوشی 2022 از نگاه کاربران و تجربه آن‌ها بپردازیم. بدیهی است که موارد ذکر شده در بالا جزو بهترین گوشی‌های سامسونگ به شمار می‌آیند؛ اما این کاربران هستند که متناسب با نیاز خود دست به انتخاب گوشی زده و می‌توانند بهترین گوشی را انتخاب کنند. بهترین گوشی انتخابی علاوه ‌بر ویژگی‌های سخت‌ افزاری، نرم‌افزاری، ظاهری و… باید از فاکتورهای دیگری نیز برخوردار باشد که از جمله این فاکتورها می‌توان به قیمت گوشی اشاره کرد. از جمله گوشی‌های باکیفیت تولید شده توسط برند سامسونگ در سال 2022 که از قیمت معقول و متناسب با مشخصات آن بهره برده و مورد تایید کاربران زیادی قرار گرفته است، می‌توان به گوشی Galaxy A73 5G اشاره کرد.

✅​گوشی سامسونگ Galaxy A73 5G

گوشی Galaxy A73 5G که در مارس 2022 به بازار معرفی شده است، از لحاظ سخت‌ افزاری شباهت زیادی به گوشی A52s داشته و به پردازنده‌ مرکزی 8 هسته‌ای و کارت گرافیک Adreno 619 مجهز شده است. رم 8 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی 256 گیگابایتی نیز از دیگر ویژگی‌های سخت‌ افزاری این گوشی به شمار می‌آید. با این حال گوشی Galaxy A73 5G از لحاظ نوع نمایشگر و همچنین کیفیت دوربین نسبت به سری پیشین خود بسیار باکیفیت‌تر می‌باشد. بنابراین کاربرانی که با اولویت عکاسی به سراغ خرید گوشی می‌روند، گوشی Galaxy A73 5G را بهترین گوشی مناسب استفاده‌ روزمره نامیده‌اند.

این گوشی در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم بوده و باتری 5000 میلی‌آمپری آن نیز از شارژدهی بالایی برخوردار است. به طوری که اگر از گوشی برای امور سبک استفاده شود، باتری آن می‌تواند تا 2 روز شارژدهی داشته باشد. دوربین گوشی A73 یک دوربین چهارگانه‌ 108 مگاپیکسلی با رزولوشن 1080×2400 پیکسل بوده که از قابلیت فیلمبرداری 4K و Full HD برخوردار است. دوربین سلفی این گوشی نیز یک دوربین 32 مگاپیکسلی می‌باشد. این گوشی به سنسور اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت و قطب‌نما مجهز بوده و از تمامی اپراتورهای 2G، 3G و 4G پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به کیفیت صدای بالا و پشتیبانی از GPRS و EDGE اشاره کرد.

حالا برویم سراغ بهترین‌های سال 2021!

بهترین پردازندۀ گوشی سامسونگ 2021

بدون شک باید به Samsung Galaxy S21 ULTRA  اشاره بکنیم. بر اساس یک اصل کلی، گوشی سامسونگ با پردازندۀ اسنپ­دراگون Snapdragon برای آمریکا و چین است و در عوض اگزینوس Exynos که فناوری خود شرکت است برای تمام جهان صادر می‌­شود. در آینده از تفاوت این دو خواهیم گفت؛ معمولاً حرف از اندک تفاوت‌­هاست، اسنپ­دراگون قدری قدرتر و اگزینوس قدری پایدارتر.

برخورداری از Snapdragon 888 (5nm) هشت هسته‌­ای به همراهی پردازندۀ گرافیکی GPU مدل Adreno 660 برای چین و آمریکا، Exynos 2100 (5nm) هشت هسته­‌ای به همراهی گرافیکِ Mali-G78 Mp14 برای دیگر نقاط دنیا؛ همین باعث شده که Galaxy S21 Ultra در این بخش بالاترین نمره را بین دیگر گوشی­‌های سامسونگ 2021 به خودش اختصاص دهد.

 

بهترین صفحه نمایش گوشی اندرویدی از بین تولیدات 2021 سامسونگ

در این بخش باز سراغی از Samsung Galaxy S21 ULTRA را می­گیریم. سامسونگ از سردمداران فناوری صفحۀ نمایش است. سال 2019 بود که این شرکت کره­‌ای فناوری جدیدی را در Samsung Galaxy S10 استفاده کرد که با نام Dynamic AMOLED معرفی شد. این فناوری در واقع همان سوپر آمو ال ای دی است که به HDR10+ مجهز شده است. عمق رنگ، روشنایی و کنتراست در این فناوری جدید صفحات نمایش بهبود یافته و انتظار یک تجربۀ تصویری بی­‌نظیر را از گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra داشته باشید.

با وجود نرخ تازه‌­سازی refresh rate 120 هرتزی از تماشای فیلم­ و لذت بازی در بالاترین سطح کیفیِ تصویری حظ کنید. با وجود محافظ شیشه‌­ای Corning Gorilla Glass Victus خیال‌­تان از بابت خط و خش و ضربات احتمالی راحت خواهد شد.

در این بخش بزرگ خانوادۀ نوت Samsung Galaxy Note20 در همین سطح کیفی با اندکی تفاوت قرار می­‌گیرد. هرچند 2021 سامسونگ اعلام کرد که خبری از Galaxy Note21 نخواهد بود.

تفاوت‌­های جزیی این دو مدل در صفحه نمایش: به عنوان مثال چگالی رنگ S21 ULTRA بهتر است. در عوض این مدل گوشی سامسونگ نوت 20 است که قدری بزرگ‌تر است و همچنین نسبت بدنه به صفحه نمایش body to screen آن بیش­تر است. در این بخش به این دو گوشی سامسونگ امتیاز یکسانی می‌­دهیم.

برای خرید هر کدام از گوشی‌ها می‌توانید وارد این لینک شوید و انواع مدل‌ها را بررسی کنید.

کدام گوشی سامسونگ دیرتر شارژ خالی می‌­کند؟

در ابتدای متن از چند سری محبوب نام بردیم؛ در این بخش دو سری دیگر را به شما معرفی می­‌کنیم که در بخش باتری یک نیروگاه برقی هستند. دو گوشی سامسونگ Galaxy M62 و Galaxy F62 با 7000 میلی‌­آمپر در این بخش اعجاب­ انگیز هستند. هر دو با سرعت 25 وات شارژ می‌­شوند. این باتری را قیاس کنید با گوشی کلاس بالای S21 ULTRA که از باتری 5000 میلی‌آمپری برخوردار است. به هرحال باتری پرپیمانه چیزی نیست که بتواند گوی سبقت را از قابلیت‌­های قدرتمند یک گوشی برباید.

سامسونگ هیجان‌­انگیز 2021 رقیب اصلی گلکسی S21 ULTRA برای بهترین شدن

گوشی تاشوی گران ­‌قیمت سامسونگ Galaxy Z Fold3 از نظر قابلیت­‌ها شانه به شانۀ Galaxy S21 Ultra است. هر دو از پردازندۀ مشابه‌ای برخوردارند؛ با این تفاوت که در S21 ULTRA یک مدل 16 گیگابایت RAM دلبری می­‌کند. رابط کاربری Z Fold3 خیلی جزیی بهتر شده است. صفحه نمایش Z Fold3 زمان باز شدن 6/7 اینچ است که تلفیقی از سری S و سری نوت را می‌­توانیم در قالب یک گوشی ببینیم. گوشی سامسونگ S21 ULTRA حدوداً 50 گرم سبک­‌تر است. در قسمت دوربین گران قیمت Z Fold3 هیچ حرفی برای گفتن در مقابل S21 ULTRA ندارد. بگذارید صادق باشیم! Z Fold3 با وجود جذابیت‌­های خاص خودش نمی­‌تواند بهترین گوشی سامسونگ باشد. این گوشی خاص­ پسند است.

نگاهی گذرا به اندروید 11

اندروید Android در آغاز فعالیت‌اش پروژه­‌ای برای سیستم عامل دوربین­‌های دیجیتال بود که یک سال بعد بدل به یک سیستم عامل تمام عیار برای گوشی­‌های هوشمند شد. با وجود اینکه گوگل صاحب امتیاز Android Inc است، اما در عوض سامسونگ غول بازارِ گوشی­‌های هوشمند بر پایۀ سیستم عامل اندروید است.

در حال حاضر در نسخۀ android 11 هستیم که بهترین گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra به آن مجهز است. این نسخه تابستان 2020 منتشر شده است. لوگوی جذابی برای این نسخه طراحی شده که شبیه به یک ساعت است که به 11 رسیده است. شاید گوگل برای 12 یا بعد از آن خبرهای جالبی در دست داشته باشد!

بهترین گوشی سامسونگ 2022

✅​گوشی سامسونگ گلکسی S21 FE

اولین کاندید بهترین گوشی سامسونگ اینجاست؛ در اوایل سال 2022، شرکت سامسونگ پرچمدار اقتصادی خود را با نام S21 Fe معرفی کرد که می‌توانست از نظر قیمت رقابتی با S21 و از نظر قدرت و بروزتر بودن اندروید رقابتی با S20 Fe این برند داشته باشد. برای دانستن نقاط قوتش، آن را با S21 مقایسه می‌کنیم.

بدنه در هر دو مدل S21 و S21 Fe از پلی‌کربنات و فلز ساخته شده و طراحی مشابه و باکیفیتی دارد. تفاوت طراحی در جزئیات کوچکی در مورد ماژول دوربین پشتی آن‌هاست. در مورد نمایشگر، S21 از سوپر امولد استفاده کرده، اما S21 Fe به جای آن از داینامیک امولد 2X با رفرش ریت 120 استفاده می‌کند. چراکه دقت رنگ بالاتر و روشنایی بهبود یافته دارد.

گوشی گلکسی اس 21 اف ای مانند اس 21، گواهی IP68 داشته و نسبت به نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت مطلوبی دارد. دوربین اصلی این گوشی Samsung مشابه دوربین فوق‌العاده‌ی S21 است و با وجود ارزان‌تر بودن نسخه Fe این مساله یک مزیت محسوب می‌شود. لنزهای تله‌فوتو و اولتراواید آن حسگر کوچکتری داشته و در تاریکی و زوم، نسبت به Galaxy S21 ضعیف‌تر عمل می‌کنند. دوربین تله فوتوی این گوشی به حسگر 8 مگاپیکسلی بجای 64، تبدیل شده است. اما دوربین اصلی هر دو با نور روز تصاویر عالی و باکیفیتی ثبت می‌کند.

در مورد دوربین سلفی، S21 با یک دوربین 10 مگاپیکسلی عرضه شد که در نسخه S21 Fe با دوربین 32 مگاپیکسلی جایگزین شده است. هر دوی این گوشی‌ها در بازار کشور ما با تراشه اگزینوس 2100 ارائه شده‌اند که تراشه بروز و قدرتمند اختصاصی سامسونگ است. رم و حافظه داخلی هر دو یکسان است.

یکی از دلایل دیگری که این محصول را بهترین گوشی سامسونگ در رده اقتصادی می‌دانیم، ظرفیت بیشتر باتری آن در مقایسه با اس 21 است. چراکه گلکسی S21 باتری 4500 میلی‌آمپری دارد، اما S21 با ظرفیت باتری 4000 تولید شد. البته این افزایش ظرفیت به‌ خاطر افزایش 0.2 اینچی ابعاد نمایشگر نسبت به S21 است.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی S22

این گوشی در فوریه 2022 عرضه شد تا ادامه دهنده راه سری S گوشی‌های سامسونگ باشد. Samsung در این محصول از نمایشگر 6.1 اینچی خوش‌دست Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی 120 هرتزی استفاده کرده که برای تماشای فیلم و بازی بسیار کارآمد است. نسخه اندروید و رابط کاربری این محصول همانطور که انتظار می‌رود، نسبت به S21 یک پله بالاتر بوده و به اندروید 12 با رابط One UI 4.1 ارتقا یافته است.

گلکسی S22 کاندید بعدی بهترین گوشی سامسونگ در سال 2022 است. وزن 167 گرمی‌اش نکته جالبی است که نسبت به اس 21 حدود 10 گرم کمتر است. فریم فلزی S22 آلومینیومی است و سطح پشتی و جلویی با شیشه و گوریلا گلس Victus پوشانده شده است. سامسونگ تراشه این گوشی را به اگزینوس 2200 ارتقا داده و برای نسخه‌های اسنپ دراگون از Snapdragon 8 نسل یک به جای 888 استفاده کرده است. به‌ همین دلیل عملکرد بهتری نسبت به S21 دارد. پردازنده گرافیکی آن هم نسبت به S21 بهبود یافته و به Adreno 730 اپدیت شده است.

از لحاظ دوربین، سامسونگ اس 22 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. در مجموع ماژول دوربین سه گانه‌ آن نسبت به محصولات قبلی سری S تا حدودی بهبود پیدا کرده است. حداکثر رزولوشن ویدئوی ضبط شده با دوربین پشتی، 8K است. دوربین سلفی این محصول مانند S21، یک سنسور 10 مگاپیکسلی دارد.

در بررسی ظرفیت باتری گلکسی S22 متوجه 3700 میلی‌آمپر بودن آن می‌شویم که در برابر ظرفیت 4000 میلی‌آمپری مدل S21 عجیب به‌ نظر می‌رسد. با این‌ حال سامسونگ در طراحی و به کارگیری تراشه این گوشی جزئیاتی را رعایت کرده تا باتری بتواند در تست‌ها عملکرد بهتری نشان دهد. این گوشی رم 8 و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت دارد.

نکته مثبت گوشی‌های سری S21 به بعد این است که 4 بروزرسانی اندروید دریافت می‌کنند.

بهترین گوشی سامسونگ پرچمدار 2022

✅​سامسونگ گلکسی S22 اولترا

این محصول از همان نمایشگر S22 اما این بار در ابعاد 6.8 اینچی و با تراکم پیکسلی بالاتر استفاده می‌کند. همچنین سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4 برای آن در نظر گرفته شده است. بدنه از جنس آلومینیوم و شیشه ساخته شده و وزن آن به 227 گرم رسیده است. پردازنده‌ای که به گلکسی اس 22 اولترا اختصاص یافته، همان تراشه‌ی قدرتمند S22 است.

در مورد رم، در حالی که گوشی اس 22 فقط دارای رم 8 گیگابایتی بود، این محصول رم 8 و 12 را هم ارائه می‌دهد. همچنین حافظه داخلی آن به 256 محدود نشده و در نسخه‌هایی با رام 512 گیگ یا 1 ترابایت نیز تولید شده است. مقایسه دوربین‌ها نشان می‌دهد S22 Ultra یک دوربین قوی 108 مگاپیکسلی به کاربرده که می‌تواند با پرچمداران هم‌رده خود رقابت کند.

دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتوی 10 مگاپیکسلی هم برای این محصول در نظر گرفته شده‌اند. دوربین تله فوتوی S22 اولترا می‌تواند زوم 3 و 10 برابری داشته باشد. دوربین سلفی این گوشی هم از 10 مگاپیکسل در نسخه S22 به 40 مگاپیکسل رسیده است.

یک امتیاز دیگر که باعث شده آن را شایسته عنوان بهترین گوشی سامسونگ بدانیم، باتری قوی‌ترش است. از لحاظ باتری، گوشی S22 اولترا نقطه ضعف نسخه قبلی را برطرف کرده و ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد. سرعت شارژ سریع آن هم از 25 وات به 45 وات رسیده است.

✅​سامسونگ گلکسی A73

سامسونگ در گوشی جدید سری A خود از یک نمایشگر 6.7 اینچی نسبتا بزرگ سوپر امولد پلاس استفاده کرده است. بیشترین نرخ نوسازی این صفحه نمایش مانند گوشی‌های هوشمند برتر، 120 هرتز است. برای گوشی A73 از تراشه اسنپ دراگون 778G کوالکام و پردازنده گرافیکی Adreno 642L استفاده شده است.

این محصول برخلاف گوشی‌های سری S، دارای درگاه کارت حافظه است که می‌توان مموری‌هایی تا سقف ظرفیت 1 ترابایت را در آن قرار داد. به‌علاوه با رم 6 و 8 گیگابایتی و حافظه 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است. دوربین پشتی در A73 یک ماژول چهارگانه متشکل از دوربین اصلی (واید)، اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق است.

دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل، و دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هستند. بیشترین رزولوشن فیلمبرداری این دوربین 4K است. دوربین 32 مگاپیکسلی سلفی هم رزولوشن 4K ویدئو را پشتیبانی می‌کند.

A73 را می‌توان بهترین گوشی سامسونگ از سری A دانست. ظرفیت باتری این گوشی هوشمند 5000 میلی‌آمپر است که با حداکثر توان 25 وات شارژ می‌شود. اگر بخواهیم این میان‌رده محبوب را با S22 پرچم‌دار مقایسه کنیم، صفحه نمایش بزرگتر و کیفیت ساخت پایین‌تر توجه ما را جلب می‌کند. در بررسی عملکرد پردازنده هم اگرچه در کاربری روزمره تفاوت محسوس نیست، اما S22 در پردازش‌های سنگین 20% سرعت بیشتر و 80% پردازش گرافیکی قوی‌تری نشان می‌دهد.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی Z FOLD4

سامسونگ در سال 2022 یک مدل جدید دیگر برای گوشی‌های هوشمند سری فولد خود معرفی کرد. زد فولد 4 مانند زد فولد 3، دارای نمایشگر 7.6 اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش ریت 120 هرتز است که در حالت بسته ابعاد 6.2 اینچی دارد. اما نمایشگر دوم آن، تعداد پیکسل بیشتری دارد. این مدل با اندروید 12 همراه رابط کاربری One UI 4.1.1 ارائه شده است.

وزن Z Fold 4 نسبت به مدل قبلی چند گرم کمتر شده و بدنه‌اش همچنان از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. رنگ‌های این مدل متنوع‌تر است و در رنگ بژ و شرابی هم تولید می‌شود. تراشه این گوشی Samsung پیشرفته‌تر شده و به جای اسنپ دراگون 888، از اسنپ دراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی هم به نسبت قوی‌تر شده و Adreno 730 جایگزین Adreno 660 قبلی شده است. در بین گوشی‌های تاشونده، بهترین گوشی سامسونگ جدید همین زد فولد 4 است.

رم در زدفولد جدید همچنان 12 گیگ باقیمانده است، ولی از نظر حافظه داخلی علاوه‌ بر 256 و 512، نسخه یک ترای آن هم ساخته شده است. از لحاظ دوربین، دوربین اصلی این مدل به 50 مگاپیکسل ارتقا یافته که در کنار دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسل و تله فوتوی 10 مگاپیکسل قرار دارد. حداکثر رزولوشن ویدئوی دوربین پشتی 8K است. دوربین سلفی اصلی و ثانویه هم در Z Fold4 نسبت به Z Fold3 تغییر ناچیزی داشته و همچنان 4 و 10 مگاپیکسل هستند.

ظرفیت باتری این محصول نسبت به مدل قبلی افزایش نداشته و همان ظرفیت 4400 میلی آمپری برایش در نظر گرفته شده است. همچنین از شارژ سریع با بیشترین توان 25 وات پشتیبانی می‌کند. اما توان شارژ بی‌ سیم آن تا 15 وات بالا رفته است. این گوشی در عرض 30 دقیقه، تا 50 درصد شارژ می‌شود. یکی از دلایلی است که آن را جزو لیست بهترین گوشی سامسونگ آورده‌ایم، این است که سامسونگ اعلام کرده زد فولد 4 می‌تواند تا چهار بروزرسانی اندروید را دریافت کند.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی Z FLIP4

یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند تاشوی Samsung در سال 2022، زد فلیپ 4 است که به‌عنوان یک نسخه بالاتر از گوشی زد فلیپ 3 محصول سال 2021 معرفی شد. زد فلیپ فور مانند نسخه قبلش یک نمایشگر 6.7 اینچی داینامیک امولد با نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. نمایشگر دوم آن هم همچنان 1.9 اینچی و سوپر امولد است که حالا امکانات بیشتری نسبت به قبل دارد؛ مثل شخصی‌سازی پوسته‌ها، ویجت‌ها، کنترل WiFi و بلوتوث.

این محصول با اندروید 12 و رابط کاربری جدیدتر One UI 4.1.1 ارائه شده که سامسونگ ادعا می‌کند تا 4 بروزرسانی اندروید آینده را خواهد گرفت. جنس بدنه گوشی از فلز آلومینیوم، پلاستیک و شیشه با محافظ گوریلا گلس ویکتوس است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این شرکت کره‌ای برای Z FLIP4 تراشه قدر اسنپ دراگون 8+ نسل یک و پردازنده گرافیکی بهتر Adreno 730 را در نظر گرفته تا قوی‌تر از قبل ظاهر شود. تراشه اسنپ دراگون جدید، عمر باتری دستگاه را بالا برده و باعث شده بهترین گوشی سامسونگ از سری زد فلیپ باشد.

رم زد فلیپ 4 مانند زد فلیپ 3، یک رم هشت گیگابایتی است. ولی در مورد حافظه داخلی، نسخه حافظه 512 گیگی آن هم به بازار آمده است. دوربین این محصول هم تا حد زیادی شبیه به دوربین Z FLIP 3 و شامل دو لنز واید و اولترا واید 12 مگاپیکسلی است. اما حسگر دوربین واید در زد فلیپ جدید بزرگتر است تا نور بهتری جذب کرده و تصاویر روشن‌تر ثبت کند. پس در محیط تاریک عملکرد بهتری دارد. دوربین سلفی آن تغییری نداشته و همان دوربین 10 مگاپیکسلی زد فلیپ 3 را دارد.

شارژدهی باتری در این مدل بهبود یافته و به جای 3300، دارای باتری 3700 میلی‌آمپری است. این محصول قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان 25 وات و شارژ بی‌سیم 15 واتی را داراست و در عرض 30 دقیقه، به طور 50 درصد شارژ می‌شود. همچنین شارژ معکوس بی‌سیم 4.5 وات هم دارد.

رابط کاربری Galaxy S21 Ultra بهترین گوشی سامسونگ در سال 2021، One UI 3.1 است که کار کردن با آن بسیار راحت user-friendly و با قابلیت­‌های شخصی­‌سازی متعددی همراه است.

بهترین گوشی سامسونگ با قیمت مناسب 2021

وقتی صحبت از بهترین هست مشخصاً باید با بودجۀ بالایی وارد بازار شوید. به قول معروف جیب‌­تان را پر کرده باشید. اما از طرفی یا بودجۀ ما محدود است یا اصلاً اهل خرج کردن­‌های اضافی برای قابلیت‌­های بسیار بالا برای گوشی نیستیم. در این بخش سامسونگ سِری مقرون به صرفۀ A-Series را با خصوصیات مطلوب عرضه می­‌کند.

اگر به دنبال بهترین گوشی سامسونگ با قیمت زیر 500 دلار هستید، Samsung Galaxy A52 یک گزینۀ قدرتمند است. یک گوشی سبک 190 گرمی با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 5/6 اینچی می­‌تواند نیاز کاربران معمول گوشی که بودجه محدودی برای خرید دارند را راضی نگه دارد. از این گوشی نباید انتظار اجرای بازی‌­های سنگین را داشت، ولی به طور کلی می‌­تواند تمام نیازهای معمول شما از یک گوشی را در یک سطح کیفی بسیار مطلوب اجرایی کند.

رقبای گوشی سامسونگ Galaxy S21 کدام هستند؟

از آیفون 13 پروماکس که بگذریم می­‌توانیم با دغدغۀ کمتری به مقایسه بپردازیم. به هرحال سیستم ­عامل متفاوت و ویژگی‌­های گوشی­‌های کمپانی اپل شاید قیاس را کمی سخت کند.

یکی از رقبای اصلی سامسونگ شرکت چینی شیائومی است. از نظر صفحۀ نمایش به نظر محصولِ کره‌­ای عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال شیائومی برای تمام خریداران خود Snapdragon 888 (5nm) هشت هسته‌­ای به همراهی پردازندۀ گرافیکی GPU مدل Adreno 660 عرضه می‌­کند. در هر صورت افرادی هستند که همچنان به پلتفرم اگزینوس سامسونگ اعتمادی ندارند که البته نظر چندان معتبری نیست. از نظر لنزهای دوربین هم مدل چینی در مقابل رقیب کره­‌ای‌­اش حرفی برای گفتن ندارد.

می‌­توانیم به OnePlus9 هم اشاره‌­ای داشته باشیم که باز هم رقیبی چندان جدی نیست و شاید این دو شرکت چینی از نظر قیمت بتوانند علاقه‌­مندان به گوشی­‌های هوشمند پرچم­دار را جلب خود کنند. اما چیزی که شاید سامسونگ نسبت به این دو مدل ضعیف‌­تر عمل کرده باشد توان فست ­شارژ است که در این مدل‌­های چینی عملکرد سریع‌­تری دارد.

خب شما را با بهترین گوشی سامسونگ 2021 آشنا کردیم. بهتر است قبل از خداحافظی مروری بر مشخصات فنی این گوشی داشته باشیم.

خصوصیات بهترین گوشی سامسونگ 2021

ما به پردازنده مرکزی گوشی پرداختیم. به هرحال موتور کارِ هر گوشی هوشمند در دل این پردازنده جای داده شده است. از صفحه نمایش بسیار خوب Samsung Galaxy S21 Ultra گفتیم. به رقبای اصلی آن در بین خود گوشی‌­های سامسونگ پرداختیم و در نهایت تصمیم گرفتیم تا این گوشی را به عنوان بهترین گوشی سامسونگ در سال 2021 انتخاب کنیم.

✅​Samsung Galaxy S21 Ultra

در طراحی، سامسونگ تمام سلیقه‌­اش را به خرج داده است. دیگر خبری از آن برآمدگی لنزها در بخش ماژول دوربین پشت نیست. این باعث شده که حال و هوای خاص و جدیدی را در طراحی این گوشی پرچم­دار مشاهده کنیم. فریم دور گوشی از جنس آلومینیوم است و همه ­چیز برای یک گوشی خوش‌­دست در اختیار شماست.

🔸​دوربین

شما با این گوشی سامسونگ می­‌توانید با کیفیت فوق­‌العادۀ سینمایی 8K فیلم­برداری کنید. با هر چهار لنز می‌­توانید 4K ضبط کنید و این یک امکان هیجان­‌انگیز برای علاقه‌­مندان به دنیای تصویربرداری با گوشی­‌های هوشمند است.

زوم دیجیتال 30 برابری را تجربه کنید. با اولتراواید 12 مگاپیکسلی تصاویر عریضی ثبت کنید؛ نکتۀ جالب استفاده از فناوری دوال در این لنز است که در صورت نزدیک شدن سوژه به یک لنز ماکرو بدل شده و به شما امکان ثبت تصاویر ماکرو در سطح کیفی بسیار مطلوب را می‌­دهد. دو لنز تله ­فوتو هم همراه شماست تا تصاویر منظره حرفه‌­ای ثبت کنید.

در مورد عملکرد لنزِ سلفی 40 مگاپیکسلی در یک کلام بی‌­نظیر است. به طور کلی گوشی سامسونگ Galaxy S21 در این بخش همانطورکه از یک پرچم­دار انتظار می‌­رود عمل کرده است.

🔸​باتری

هرچند باتری آن چندان شگفت­‌انگیز نیست، اما به خاطر کارکرد هوشمند گوشی، ماندگاری بالایی از نظر شارژ دارد. به عنوان مثال بسته به کار شما نرخ تازه‌­سازی آداپتیو از 10 هرتز تا 120 هرتز متغیر است که باعث کاهش مصرف انرژی می‌­شود.

از قلم نوری پاسیو بدون نیاز به باتری هم می‌­توان روی این گوشی استفاده کرد تا اصطلاح پرچم­داری به معنای واقعی‌­اش اجرایی شود. علاوه بر S pen stylus می­‌توان از Mitsubishi Pencil (Hi-uni DIGITAL Wacom) STAEDTLER (Noris Digital)  ،  LAMY (AL-star black EMR) و  Wacom One برای کار روی این گوشی بهره برد.

برخی مزایا و معایب سامسونگ Samsung Galaxy S21

هرچند ما با یک گوشی پرچم‌دار از یک کمپانی معتبر روبرو هستیم، ولی قطعاً افراد بر اساس نیازهای خود ممکن است به سمت گوشی‌های دیگری از بازار بروند. معمولاً قیمت یکی از دلایل است که شیائومی از این نظر رقابتی تنگاتنگ با سامسونگ دارد. عامل دیگر می‌تواند سیستم‌عامل باشد که معمولاً منجر به انتخاب از آیفون می‌شود.

🔸​معایب گوشی Samsung Galaxy S21

یکی از معایبی که می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد علاقه سامسونگ به تولید گوشی‌های جدید خود با تراشه مرکزی اگزینوس Exynos است. هرچند بازخوردها نشان از تفاوت اندک بین اگزینوس سامسونگ و اسنپ‌دراگون از کوالکام Snapdragon Qualcomm است، اما شاید برخی از علاقه‌مندان به دنیای اندروید را با شک مواجه کند. تولید پرچم‌دار سامسونگ با تراشه مرکزی اسنپ‌دراگون برای کشورهای چین و آمریکا این شک را شدت می‌دهد. به هرحال خبرها حاکی از عملکرد بسیار مطلوب این تراشه مرکزی دارد.

عدم پشتیبانی از کارت حافظه و درگاه هندزفری یک اتفاق معمول

از دیگر معایب گوشی Samsung Galaxy S21 عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD است. با وجود مدل‌های 512 گیگابایتی حافظه داخلی شاید از این نظر مشکل خاصی نباشد. اما بیش از همه نبود جک هدفون 3.5 میلی‌متری، کاربران را متعجب می‌کند. کمپانی‌ها با یک دیدگاه به آینده دست به تولید می‌زنند و همین امر باعث می‌شود که تغییراتِ آن‌ها بر پایه فناوری روز و آینده باشد. با وجود توسعه هندزفری‌های بی‌سیم، شاید علاوه بر گوشی‌های پرچم‌دار، در آینده شاهد حذف کامل این درگاه از تمام رده‌های گوشی‌ هوشمند شویم.

فست‌شارژی که می‌توانست در Galaxy S21 Ultra بهتر باشد

یکی دیگر از عیب‌هایی که به سامسونگ Galaxy S21 وارد است فست‌شارژ نه چندان قدرتمند این گوشی است. توان 35 واتی شاید در مقابل 67 واتی شیائومی Xiaomi Mi 11 Ultra رقابت را به رقیب چینی خود واگذار کند. البته سامسونگ با بکارگیری فناوری‌های روز توانسته عمر باتری بسیار خوبی را در پرچم‌دار خود برای کاربران علاقه‌مند به سامسونگ به کار بسته است.

🔸​مزایای سامسونگ Galaxy S21

  • گوشی Samsung Galaxy S21 طراحی بسیار خوبی دارد که استاندارد IP68 نشان از دقت این کمپانی در سرهم‌بندی این گوشی دارد. به هرحال انتظار دیگری هم از یک پرچم‌دار نباید داشته باشیم.
  • صفحه نمایش هوشمند
  • عملکرد زوم عالی دوربین
  • صدای استریو و بلند اسپیکرهای گوشی
  • چهار سال تضمین آپدیت نرم‌افزارها
  • شارژ بدون سیم و برعکس

آنچه که مشخص است نه تنها در بین گوشی‌های سامسونگ که در بین گوشی‌های اندرویدی، Samsung Galaxy S21 Ultra می‌تواند بهترین گوشی بازار 2021 میلادی باشد. نظر شما چیست؟ مدل‌های رقیب چه مزیتی نسبت به این گوشی دارند؟

بهترین گوشی‌های سامسونگ 2023

حال که با تعدادی از بهترین گوشی‌های سامسونگ 2021 و 2022 آشنا شویم بد نیست تا نگاهی نیز به جدیدترین تولیدات این برند نام‌آشنا در سال 2023 انداخته و بهترین و پرطرفدارترین گوشی‌های برند سامسونگ در سال 2023 و مورد انتظارترین گوشی‌های آن را بررسی کنیم.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5 به عنوان گران‌ترین گوشی سامسونگ سال 2023 شناخته شده و در حکم پرچم‌دار گوشی‌های تاشو سامسونگ می‌باشد. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی داینامیک امولد بوده که از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز برخوردار است. نمایشگر کاور این گوشی نیز در ابعاد 6.2 اینچ و در حالت داینامیک امولد طراحی شده و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی بهره می‌برد.

در گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 5 از تراشه اسپندراگون 8 نسل 2 استفاده شده که سبب پشتیبانی این گوشی از سیستم عامل اندروید 13 می‌شود. این گوشی مجهز به یک رم 12 گیگابایتی بوده و در مدل‌های مختلف از حافظه‌های 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت برخوردار می‌باشد. دوربین این گوشی را سه سنسور 10، 12 و 50 مگاپیکسلی با قدرت زوم اپتیکال 3 برابری تشکیل می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 4400 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات اشاره کرد.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip 5

برند سامسونگ در سال 2023 مدل پیشرفته‌تری از گوشی گلکسی Z Flip 4 را تحت عنوان گوشی سامسونگ Z Flip 5 به بازار عرضه کرده است. از جمله مهم‌ترین تغییرات این گوشی نسبت به سری قبلی آن می‌توان به دوام بالاتر و وزن کمتر گوشی اشاره کرد. همچنین در گوشی سامسونگ Z Flip 5 برخلاف نسل قبلی در هنگام بسته بودن گوشی فاصله‌ای‌ میان دو قسمت نمایشگر وجود ندارد. گوشی سامسونگ Z Flip 5 مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی داینامیک امولد با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز و رزولوشن 1080 پیکسلی بوده و نمایشگر کاور آن نیز یک نمایشگر 3.4 اینچی سوپر امولد می‌باشد.

این گوشی مجهز به تراشه اسپندراگون 8 نسل 2 بوده و از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می‌کند. حافظه‌ داخلی این گوشی در مدل‌های مختلف شامل حافظه‌های 256 گیگابیت و 512 گیگابایت بوده و رم آن از 8 گیگابایت ظرفیت برخوردار است. دوربین این گوشی را نیز یک دوربین دو ماژول 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 1700 میلی‌آمپری تعبیه شده در آن اشاره کرد که با توان 25 وات شارژ می‌شود.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی S23

از جمله گوشی‌های باکیفیت سامسونگ در سال 2023 می‌توان به گوشی سامسونگ گلکسی S23 اشاره کرد که علیرغم تمامی تفاوت‌هایی که نسبت به گوشی‌های نسل قبل دارد، تفاوت چشمگیری در شارژدهی آن اعمال شده که سبب بهبود وضعیت شارژدهی گوشی شده است. این گوشی مجهز به نمایشگاه 6.1 اینچی داینامیک امولد با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بوده و به تراشه اسپندراگون 8 نسل 2 و سیستم عامل اندروید 13 مجهز شده است. رم این گوشی را یک رم 8 گیگابایتی و حافظه‌ داخلی آن را در مدل‌های مختلف حافظه‌های 128، 256 و 512 گیگابایتی تشکیل می‌دهد.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 از لحاظ کیفیت دوربین در هنگام عکاسی و فیلمبرداری نیز بهبود بالایی پیدا کرده است. این گوشی مجهز به یک دوربین سه ماژول 12، 10 و 50 مگاپیکسلی بوده و به یک باتری 3900 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات مجهز شده است.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی A34

گوشی سامسونگ گلکسی A34 را می‌توان به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سامسونگ سال 2023 به شمار آورد که از ویژگی‌های شاخصی مانند گواهی IP67، بلندگوهای استریو و شارژدهی فوق‌العاده بهره می‌برد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 پیکسل و نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز بوده و به تراشه دیمنسیتی 1080 مجهز شده است. گوشی سامسونگ گلکسی A34 از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی کرده و مدل‌های مختلف آن به رم‌های 6 و 8 گیگابایتی و حافظه‌های داخلی 128 و 256 گیگابایتی مجهز شده است.

در ضمن این گوشی از کارت حافظه‌ مجزا نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی سامسونگ گلکسی A34 مجهز به یک دوربین سه ماژول 48، 8 و 5 مگاپیکسلی بوده و باتری آن را یک باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات تشکیل می‌دهد. از جمله ویژگی‌های مهم این گوشی می‌توان به مصرف کم باتری و عدم افزایش حرارت دستگاه اشاره کرد.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی F14

گوشی سامسونگ گلکسی F14 جزو جدیدترین گوشی‌های سامسونگ سال 2023 بوده که شباهت زیادی به گوشی‌های گلکسی M14 دارد. این گوشی مجهز به نمایشگاه 6.6 اینچی PLS LCD با رزولوشن 1080 پیکسل بوده و از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز برخوردار می‌باشد. تراشه به کار رفته در این گوشی یک تراشه‌ اگزینوس 1330 بوده و سیستم عامل گوشی اندروید 13 می‌باشد. گوشی سامسونگ گلکسی F14 در دو مدل مختلف طراحی شده که از لحاظ ظرفیت رم با یک‌دیگر تفاوت دارند.

رم این گوشی‌ها دارای انواع 4 و 6 گیگابایتی بوده و حافظه‌ داخلی آن معادل 128 گیگابایت می‌باشد. در ضمن این گوشی از کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. منبع تغذیه گوشی گلکسی F14 را یک باتری 6000 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات تشکیل داده و دوربین‌ آن شامل یک مجموعه دوربین دو ماژول 50 و 2 مگاپیکسلی می‌باشد.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی M54 / F54

گوشی سامسونگ گلکسی M54 که در بازار هند تحت عنوان گوشی گلکسی F54 شناخته می‌شود، از دیگر گوشی‌های باکیفیت سامسونگ در سال 2023 به شمار می‌آید. این گوشی مجهز به نمایشگر 6.7 اینچی سوپر امولد پلاس با رزولوشن 1080 پیکسل بوده که از نرخ نوسازی تصویر 120 برخوردار است. در این گوشی از تراشه‌ اگزینوس 1380 استفاده شده که سبب پشتیبانی دستگاه از سیستم عامل اندروید 13 شده است.

این گوشی مجهز به باتری 6000 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات بوده و علی‌رغم پشتیبانی از کارت حافظه به حافظه داخلی بالایی نیز مجهز شده است. حافظه داخلی گوشی‌های سامسونگ گلکسی M54 در مدل‌های مختلف شامل حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی می‌باشد. رم این دستگاه را نیز یک رم 8 گیگابایتی تشکیل می‌دهد. گوشی سامسونگ گلکسی 54M مجهز به یک دوربین سه ماژول با دوربین‌های 108، 8 و 2 مگاپیکسلی بوده که از کیفیت تصویر مطلوبی برخوردار هستند.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی A05

از دیگر گوشی‌های برند سامسونگ که در حدود یک ماه از عرضه‌ آن می‌گذرد گوشی سامسونگ گلکسی A05 بوده که به نمایشگر 6.7 اینچی PLS LCD با رزولوشن 720 پیکسل مجهز شده است. این گوشی مجهز به تراشه‌ هلیو G85 بوده و از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می‌کند. حافظه داخلی این گوشی 128 گیگابایت و رم آن یک رم 6 گیگابایتی می‌باشد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A05 را نیز یک دوربین دو ماژول 50 و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ 25 وات، کاهش حاشیه‌های اطراف نمایشگر نسبت به مدل قبلی و قدرت پردازش گرافیکی بالای گوشی اشاره کرد.

✅​گوشی سامسونگ گلکسی S23 پلاس

گوشی گلکسی S23 پلاس از جدیدترین ساخته‌های برند سامسونگ بوده که در فوریه سال 2023 به بازار معرفی شده است. این گوشی به پردازنده نسل 2 اسپندراگون 8 مجهز شده و از سیستم عامل اندروید 13 پشتیبانی می‌کند. استفاده از رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی در مدل‌های مختلف این گوشی سبب شده تا سرعت عملکرد گوشی افزایش یافته و کاربران در رابطه با فضای ذخیره‌سازی گوشی نیز با مشکلی مواجه نباشند. گوشی گلکسی S23 پلاس مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی داینامیک امولد بوده که رزولوشنی در حدود 1080 پیکسل داشته و از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی برخوردار است. همین امر سبب می‌شود تا از این گوشی برای اجرای بازی‌ها بتوان استفاده کرد.

از آن‌جایی که در این گوشی از باتری 3900 میلی‌آمپری استفاده شده است، شارژدهی آن نسبت به مدل‌های پیشین این گوشی بسیار بهبود یافته است. از دیگر ویژگی‌های گوشی گلکسی S23 پلاس می‌توان به دوربین سه‌گانه به کار رفته در آن اشاره کرد که از سه ماژول 12 مگاپیکسلی، 10 مگاپیکسلی و 50 مگاپیکسلی تشکیل شده است. لنزهای به کار رفته در دوربین گوشی، کیفیت عکاسی و فیلمبرداری را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. اگر بخواهیم خلاصه‌ای از ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی S23 پلاس را در اختیار داشته باشیم باید به موارد زیر اشاره شود.

ویژگی‌های سامسونگ گلکسی S23 پلاس

  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 13
  • مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2
  • مجهز به نمایشگر 1 اینچی داینامیک امولد
  • دارای رزولوشن تصویر 1080 پیکسل
  • دارای نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی
  • مجهز به رم 8 گیگابایتی
  • دارای دوربین سه‌گانه با ماژول های 50، 10 و 12 مگاپیکسلی
  • مجهز به حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی
  • مجهز به باتری 3900 میلی‌آمپری

✅​گوشی سامسونگ گلکسی A53

اگر چه گوشی گلکسی A53 جزو تولیدات سال 2023 نمی‌باشد، اما همچنان یکی از پرطرفدارترین و قدرتمندترین گوشی‌های سال 2023 بوده که علیرغم کیفیت بالا، از قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار می‌باشد. آنچه این گوشی را به یکی از پرطرفدارترین‌های این برند تبدیل کرده است، فضای ذخیره‌سازی زیاد و همچنین نمایشگری با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی می‌باشد. همین دو ویژگی در کنار رم پرسرعت به کار رفته در گوشی سبب می‌شود تا کاربران از آن برای اجرای بازی‌های مختلف استفاده کنند. آن‌چه اهمیت دارد این است که کیفیت گوشی گلکسی A53 به اندازه‌ای بوده که می‌تواند ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار از سری گوشی‌های تولید شده در سال 2023 سامسونگ را در اختیار کاربر قرار دهد، در حالی که قیمت بسیار معقول‌تری نسبت به گوشی‌های پرچمدار این برند دارد.

گوشی گلکسی A53 مجهز به یک دوربین چهارگانه باکیفیت بوده و از رزولوشن تصویر 64 مگاپیکسلی برخوردار می‌باشد. این گوشی از اندروید نسخه 12 پشتیبانی کرده و به یک باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. از جمله ویژگی‌های این گوشی می‌توان به قطب‌نما، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش، فلش LED دوربین، پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5 و… اشاره کرد. ویژگی‌های گوشی گلکسی A53 به صورت خلاصه به قرار زیر می‌باشد.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی A53

  • پشتیبانی از اندروید 12
  • مجهز به نمایشگر سوپر امولد 6 اینچی
  • پشتیبانی از رزولوشن 2400×1080 پیکسلی
  • پشتیبانی از دو سیمکارت
  • دارای نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی
  • مجهز به پردازنده مرکزی Cortex 78 و Cortex 55
  • مجهز به حافظه داخلی 128 گیگابایتی
  • دارای رم 8 گیگابایتی
  • مجهز به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی
  • دارای باتری لیتیوم پلیمری 5000 میلی‌آمپر ساعت

✅​گوشی سامسونگ گلکسی F04

از دیگر گوشی‌های تولید شده در سال 2023 که البته عرضه آن تاکنون به صورت انحصاری تنها در کشور هند انجام شده است می‌توان به گوشی گلکسی F04 اشاره کرد. در صورتی که این گوشی در بازار ایران عرضه شود می‌تواند به عنوان یک گوشی اقتصادی اما باکیفیت شناخته شود. گوشی گلکسی F04 مجهز به پردازنده‌ هلیو P35 بوده و از سیستم عامل اندروید 12 پشتیبانی می‌کند. نمایشگر این گوشی را یک نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS LCD تشکیل داده که رزولوشنی معادل 720 پیکسل دارد. استفاده از رم 4 گیگابایتی در کنار حافظه‌ 64 گیگابایتی در این گوشی سبب شده تا سرعت و فضای ذخیره‌سازی آن برای بسیاری از کاربران قابل قبول باشد. البته امکان ارتقای حافظه‌ داخلی گوشی تا 1 ترابایت نیز وجود دارد. دوربین گوشی گلکسی F04 را یک دوربین 2 ماژول متشکل از یک لنز 13 مگاپیکسلی اصلی با قابلیت فوکوس خودکار و یک سنسور عمق‌سنجی 2 مگاپیکسلی تشکیل داده و کیفیت دوربین سلفی آن نیز 5 مگاپیکسل می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به باتری 5000 میلی‌آمپری آن اشاره کرد. پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5 و تعبیه درگاه USB-C در این گوشی نیز از دیگر ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. همانطور که گفته شد این گوشی تاکنون به بازار ایران وارد نشده و عرضه‌ آن تنها به صورت انحصاری در هند انجام شده است. خلاصه ویژگی‌های این گوشی شامل موارد زیر است.

ویژگی‌های گوشی سامسونگ گلکسی F04

  • مجهز به پردازنده‌ مرکزی هلیو P35
  • پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 12
  • مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS LCD
  • دارای رزولوشن تصویر 720 پیکسل
  • مجهز به رم 4 گیگابایتی
  • مجهز به حافظه‌ داخلی 64 گیگابایتی
  • دارای دوربین 2 ماژول متشکل از لنزهای 13 و 2 مگاپیکسلی
  • دارای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی
  • مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپری
  • پشتیبانی از بلوتوث نسخه‌ 5

جدیدترین گوشی سامسونگ ؛ از سامسونگ 2022 چه خبر؟

حالا که کم‌کم به پایان سال 2021 می‌رسیم، خبرها حاکی از انتشار سامسونگ Samsung Galaxy S22 است. گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra با صفحه نمایش حدود 6.8 اینچی که می‌تواند یک نوت Galaxy S22 Note باشد، قرار است با پردازنده نسل جدید Snapdragon 8 Gen 1 یا Exynos 2200 منتشر شود. احتمالاً قیمت Samsung Galaxy S22 حدود 800 دلار باشد، مدل Plus در حدود 1000 دلار و اعلاترین مدل آن 1200 دلار باشد.

هنوز از طرف خود کمپانی سامسونگ خبری قطعی مبنی بر عرضه Samsung Galaxy S22 نیست، اما شاید نیمه اول ماه فوریه 2022 میلادی باید منتظر خبرهایی از این گوشی باشیم.

پیشنهاد می‌کنیم، روی این لینک کلیک کنید تا به صفحه نقد و بررسی این گوشی در سایت دیدنگار منتقل شوید. نظر شما چیست؟ به نظر شما در بازار رقابتی گوشی­‌های هوشمند کدام گوشی‌ها توان رقابت با این پرچم­دار سامسونگ دارد؟ در بین گوشی­‌های اندرویدی مدلی می‌­شناسید که عملکرد بهتری در یکی از بخش­‌ها نسبت به گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra داشته باشد؟ نظرات و تجربه‌­های ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید