آموزش انجام جستجوهای بصری با گوگل


این ابزار همچنین یک متحد عالی در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ است، به ویژه در مورد SEO و اینکه چگونه نام تجاری شما می تواند در این بخش با موقعیت مناسب ظاهر شود.

هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند و پستی در مورد شرکت شما پیدا می کند، شانس خوبی وجود دارد که یک رابطه مبتنی بر اعتماد از آنجا شروع شود.

همانطور که مشخص است، این تنها راه برای یافتن در بزرگترین موتور جستجو نیست. می توانید تصاویر را بهینه کنید و از طریق Google Images از آنها پیدا شوید.

شاید شما قبلاً در بهینه سازی یک پست وبلاگ به منظور کسب رتبه خوبی در گوگل متخصص هستید. یا ممکن است ویدیوهای شما در موقعیت های بالای صفحه نتایج جستجو (SERP) ظاهر شوند. اما در مورد جذب ترافیک از طریق جستجوی تصویر چطور؟

برای رسیدن به این هدف، داشتن درک خوبی از نحوه عملکرد جستجوی تصویر گوگل بسیار مهم است. به این ترتیب، می‌دانید چه اقداماتی باید انجام دهید از این منبع ترافیک نهایت استفاده را ببرید. بنابراین، برای اطلاع از نحوه عملکرد این ویژگی به ادامه مطلب مراجعه کنید. در این پست به موضوعات زیر می پردازیم:

Google Images چیست؟

Google Images یک ویژگی است که بخشی از جستجوی گوگل است. از طریق آن، افراد می توانند وب سایت ها، عکس ها یا محتوای خاصی را پیدا کنند استفاده از تصاویر به جای متن. این به عنوان جستجوی عکس معکوس شناخته می شود.

بخش هایی وجود دارد که تصاویر در آنها ارتباط بیشتری دارند. این مورد، برای مثال، در مورد جستجوهای مربوط به دکوراسیون، لباس، غذا، رویدادها و بسیاری موارد دیگر است. بنابراین اگر جستجوی بصری نقش مهمی در جایگاه شما ایفا می کند، دلایل کافی برای سرمایه گذاری در سئو سایت یا تصاویر وبلاگ خود دارید.

برای شروع جستجو در Google Images، لازم است بدانید که جستجو چگونه انجام می شود و چه نوع نتایجی ممکن است به دست آید.

در مورد جستجوی مشترک، برای کلمه کلیدی، نتایج در چندین دسته سازماندهی شده است. در تصویر زیر تب ها را می بینید: همه چیز، تصاویر، نقشه ها، فیلم ها، اخبار و موارد دیگر. در میان دومی پیدا می کنیم خرید، کتاب، پرواز و امور مالی.

بیایید ببینیم چگونه نتیجه a جستجوی انجام شده توسط تصویر.

آیا توجه کرده اید که تنوع دسته ها یکسان است؟ این به این معنی است که این واقعیت که جستجو توسط تصویر انجام می شود نتایج را فقط به تصاویر محدود نمی کند. بنابراین، جستجوی انجام شده با این رسانه ممکن است کاربر را به وبلاگ شرکت شما هدایت کند.

حالا بیایید نگاهی به نحوه عملکرد جستجوی تصویر بیندازیم.

چگونه در کامپیوتر جستجوی تصویر انجام دهیم؟

جستجوی تصاویر را می توان به روش های مختلفی انجام داد. ما هر یک از آنها را خواهیم دید، اما به طور خلاصه، روش به شرح زیر است:

  1. وارد صفحه اصلی Google Images شوید.
  2. روی نماد دوربین در سمت راست قسمت جستجو کلیک کنید (“جستجو بر اساس تصویر”)؛
  3. URL یک تصویر را جایگذاری کنید یا فایل را از رایانه خود آپلود کنید.

1. توسط URL

فرض کنید یک تصویر جالب پیدا کرده اید و می خواهید از آن برای جستجو استفاده کنید. ابتدا باید آدرس را با کلیک سمت راست ماوس و انتخاب گزینه کپی کنید آدرس تصویر را کپی کنید. سپس موتور جستجو را باز کرده و نوع جستجو را به آن تغییر دهید تصاویر.

در صفحه بعدی مشاهده خواهید کرد که گوگل به شما اجازه می دهد تا اطلاع دهید که جستجو با تصویر (آیکون دوربین) یا متن (نماد صفحه کلید) انجام می شود. روی دوربین کلیک کنید.

سپس پنجره ای به شما این امکان را می دهد که بر اساس URL یا با آپلود یک تصویر جستجو کنید.

از آنجایی که گزینه اول از قبل انتخاب شده است، به سادگی آدرس تصویر را در اینجا قرار دهید و روی دکمه تایید کنید جستجوی تصویر. به هر حال، مهم است که به یاد داشته باشید که در تلفن همراه امکان جستجو به این روش وجود ندارد. اما راه های دیگری نیز وجود دارد، همانطور که در یک لحظه خواهید دید.

برای آپلود

برای جستجو بر اساس آپلود یا آپلود کافیست مراحل تاپیک قبلی را دنبال کنید. وقتی به صفحه نمایش داده شده در تصویر آخر رسیدید، روی آن کلیک کنید یک تصویر آپلود کنید.

با کلیک بر روی دکمه مرور کردن…، می توانید پوشه های رایانه خود را مرور کنید تا تصویر مورد استفاده در جستجو را پیدا کنید. هنگامی که آن را پیدا کردید، فقط آن را انتخاب کرده و تأیید کنید.

اما راه دیگری برای انجام آن وجود دارد. پیام روی صفحه می گوید:تصویری را به اینجا بکشیدراه دیگری برای آپلود آن وجود دارد.

کلیک راست

این نوع جستجو در مرورگر کروم کار می کند و هم در دسکتاپ و هم در موبایل قابل انجام است. وقتی تصویری را در وب پیدا کردید که در مورد آن اطلاعات بیشتری می خواهید، منوی زمینه مربوطه را باز کنید.

در رایانه خود، فقط کلیک راست کنید. در تلفن همراه، فقط روی تصویر ضربه بزنید و نگه دارید. منوی زیر باز خواهد شد:

توجه داشته باشید که یکی از گزینه ها این است جستجوی تصویر در گوگلبا کلیک بر روی آن صفحه زیر باز می شود:

ما به دنبال تصویری از گرند کانیون گشتیم و گوگل متوجه شد موضوع مورد نظر ما چیست. باور نکردنی درسته؟

تصاویر مرتبط

ما همچنین می توانیم از تابع جستجوی تصویر مشابه استفاده کنیم. پس از دنبال کردن آموزش در مبحث قبلی، فقط به پایین بروید تا این مورد را پیدا کنید:

ببینید این جستجوی بصری چقدر جالب است. گوگل فقط ابرداده فایل را نمی خواند که برای سئو بسیار مهم است. همچنین سایر تصاویر مشابه را شناسایی می کند.

بیایید کلیک کنیم تصاویر مشابه بصری برای دیدن آنچه ظاهر می شود

در صفحه باز شده می توانیم روی هر یک از عکس های مشابه کلیک کنیم. و برای هر تصویر مجموعه ای از وجود دارد تصاویر مرتبط. ببینید که آنجا در مستطیل قرمز است؟ یعنی می توانید به جستجو ادامه دهید و آن جستجو هرگز تمام نمی شود.

لنز گوگل

اکنون وقت آن است که در مورد لنز گوگل صحبت کنیم که فقط از طریق دستگاه های تلفن همراه قابل استفاده است. اگر هرگز از این ویژگی استفاده نکرده‌اید، آماده باشید تا با کارهایی که می‌تواند انجام دهد سرگرم شوید.

برای شروع، توجه به نکات زیر ضروری است: لنز گوگل یک ویژگی است که بخشی از تصاویر گوگل است. با این حال اپلیکیشنی به نام گوگل لنز نیز وجود دارد که کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد و به تنهایی کار می کند..

ابتدا در مورد Google Lens که روی Google Images کار می کند صحبت خواهیم کرد، درست است؟ در دستگاه تلفن همراه ما “اتاق” را جستجو می کنیم و یکی از تصاویر موجود در نتایج را باز می کنیم.

در تصویر بالا توجه کنید که آیکون لنز گوگل نمایش داده شده است و در کنار آن عدد 5 قرار دارد یعنی پنج مورد در عکس وجود دارد که مشخص شده است. بیایید آن را لمس کنیم تا ببینیم چه اتفاقی می افتد.

یک دایره سفید روی هر موردی که توسط هوشمند یاب شناسایی شده است ظاهر می شود. صفحه را لمس کنیم؟

خیلی جالبه، نه؟ سعی کنید این کار را روی عکس های دیگر انجام دهید. در واقع، نماد Google Lens همیشه در دسترس نخواهد بود. به هر حال، در هر تصویری نیست که بتوانید عناصر خاصی را شناسایی کنید.

اکنون، بیایید کمی در مورد برنامه Google Lens صحبت کنیم، که بسیار شگفت انگیز است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید دوربین را به سمت اجسام روبروی خود در دنیای فیزیکی بگیرید و در اینترنت به جستجوی آنها بپردازید.

همچنین امکان تمرکز بر روی متون به زبان های دیگر و دریافت ترجمه فوری وجود دارد. به هر حال، شما می توانید نتیجه را کپی کرده و در یک ویرایشگر متن قرار دهید! ارزش این را دارد که مدتی را با برنامه سرگرم کنید و یاد بگیرید چگونه از آن استفاده کنید تا روزتان را آسان‌تر کنید.

چگونه یک جستجوی پیشرفته انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که در صفحه جستجو، گزینه وجود دارد ابزار. به تنظیمات جستجویی که می توانیم با کلیک کردن روی آن انجام دهیم نگاه کنید:

در گوگل فیلترهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد جستجوی خود را بیشتر و بیشتر اصلاح کنید. بیایید بفهمیم که هر کدام از آنها چه می کنند.

اندازه

با استفاده از این فیلتر می توانید فرمت های تصویر مورد نظر خود را تعریف کنید: بزرگ، متوسط ​​یا کوچک با فرمت مربع، به نام نماد.

رنگ

این گزینه به شما امکان می‌دهد تا مشخص کنید که آیا عکس‌ها را فقط سیاه و سفید، با شفافیت، یا با یک لحن غالب خاص می‌خواهید.

حقوق استفاده

اگر به دنبال تصویری برای استفاده تجاری هستید، استفاده از این گزینه ضروری است. بالاخره ما نمی توانیم از عکس های دیگران برای کسب سود استفاده کنیم، درست است؟ بنابراین از این فیلتر برای یافتن تصاویری استفاده کنید که می توانند برای اهداف خود دوباره استفاده شوند.

در هر صورت، به خاطر داشته باشید که تصاویر استوک اغلب گزینه های بسیار بهتری برای کسانی هستند که نیاز به استفاده از تصاویر برای اهداف بازاریابی دارند.

تایپ کنید

گاهی اوقات ما به دنبال انواع بسیار خاصی از تصاویر هستیم. به عنوان مثال، شاید شما به دنبال یک GIF هستید. یا ممکن است پروژه شما به کلیپ آرت نیاز داشته باشد. این فیلتر است تایپ کنید که به شما اجازه می دهد این را مشخص کنید.

زمان

در نهایت، فیلتر را داریم زمان. با آن می توانیم دوره ایجاد تصویر را نشان دهیم.

چگونه در Google Images مجموعه ایجاد کنیم؟

اگر فقط می‌توانستیم تصاویر را ببینیم، اما بدون اینکه بتوانیم آنها را ذخیره کنیم و موارد دلخواه خود را سازماندهی کنیم، چه وضعیتی داریم؟ البته بزرگترین موتور جستجوی دنیا به این موضوع فکر کرده است.

بیایید بگوییم که در حال تحقیق در مورد مبلمان برای بهبود دفتر کار خود هستیم. وقتی عکسی را در Google Images باز می‌کنید، متوجه شوید که یکی از نمادها یک پرچم کوچک است.

برای ذخیره تصویر روی پرچم کلیک کنید. سپس روی آیکون کنار آن که دارای سه نقطه است کلیک کنید. سپس انتخاب کنید مجموعه ها.

در اینجا می توانید عکس های خود را سازماندهی کنید، مجموعه هایی ایجاد کنید. علاوه بر این، از طریق دکمه اشتراک گذاری، می توانید مجموعه های خود را از طریق ایمیل، فیس بوک و توییتر به دوستان خود نشان دهید.

چرا نمایش در Google Images مهم است؟

اکنون کاملاً واضح است که Google Images چقدر قدرتمند است. اما آیا ارزش سرمایه گذاری برای بهینه سازی تصاویر وب سایت شما را دارد؟ بیایید به برخی از مزایای انجام این کار نگاه کنیم.

تصاویر را در نتایج جستجوی متنی قرار دهید

یک تصویر از سایت شما می تواند در نتایج جستجوی جهانی ظاهر شود، نه محدود به برگه تصاویر. ما می توانیم آن را در تصویر دوم این پست مشاهده کنیم. آن را امتحان کنید تا به یاد بیاورید که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

در برخی از جستجوها، تصاویر قبل، کنار یا بین نتایج پیوند ظاهر می شوند. به عنوان مثال، اگر به گوگل بروید و «کوئنتین تارانتینو» را جستجو کنید، عکس های او را در کنار لینک ها خواهید دید.

ترافیک بیشتری را به وب سایت یا وبلاگ خود هدایت کنید

بهینه سازی خوب می تواند به شما کمک کند در بالای نتایج جستجو ظاهر شوید و همچنان تصاویر خود را در نتایج متنی نشان دهید. بنابراین منطقی است که ترافیک وب سایت شما افزایش یابد.

به این ترتیب، بیش از یک مسیر جایگزین، تصاویر گوگل منبع تکمیلی بازدیدکنندگان استو همچنین شبکه های اجتماعی، ایمیل و کانال های دیگر.

تجربه مصرف محتوای بهتری را ارائه دهید

بهینه سازی تصاویر در وب سایت یا وبلاگ شما به بهبود تجربه کاربری کمک می کند زیرا:

  • یک گزینه تصویر اضافی برای جستجوی داده شده ارائه می دهد: اگر یک عکس، یک میم، یک مونتاژ یا تصویری از خود ارسال کنید، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان را جذب خواهید کرد، زیرا چیزی جدید است، یعنی با زاویه، دید، رنگ و زمینه متفاوت از سایرین. تصاویر با موضوع مشابه
  • درک محتوا را سرگرم کننده تر می کند: تصاویر به نشان دادن آموزش ها و توضیح مفاهیم پیچیده تر کمک می کنند.
  • دسترسی را ترویج می کند: وقتی تصاویر به دلایلی بارگیری نمی شوند، Google متن جایگزین (متن جایگزین) را برای توصیف محتوای تصویر نمایش می دهد. در مورد افراد کم بینا، این برچسب توسط برنامه هایی که متن را به گفتار تبدیل می کنند قابل خواندن است. بنابراین، این رسانه برای همه نوع مخاطبان قابل دسترسی است.

حتی اگر سهم این عملکرد در کل ترافیک ارگانیک سایت شما چندان قابل توجه نباشد، Google Images یکی دیگر از راه های افزایش ترافیک است. به هر حال، هر بازدیدکننده دیگری که بدون هزینه کردن برای تبلیغات پولی جذب می‌کنید، می‌تواند در بازگشت سرمایه شرکت داشته باشد، درست است؟

با در نظر گرفتن این همه منابع انبوه تصاویر گوگل، این قابلیت را نمی توان نادیده گرفت. بنابراین، هنگامی که محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنید، مطمئن شوید که سئوی خوبی برای تصاویر وب‌سایت یا وبلاگ خود دارید تا نیازهای الگوریتم گوگل را برآورده کنید.

این ما را به یک سوال بسیار مهم می رساند: چگونه این نوع بهینه سازی را انجام دهیم؟ 12 ابزار را برای کمک به بهینه سازی تصاویر خود برای وب و افزایش ترافیک وبلاگ خود کشف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید